Napsal: 25 úno 2019, 10:17
@Lokotka:
Uprimne dekuji za vysvetleni, vzdy se rad dozvim nebo naucim neco noveho. V tomto pripade bych aplikoval pristup, kdy neresim co je vyreseno a funguje v souladu s mymi pozadavky. Rad veci menim, vylepsuji ale v pripade, ze neco funguje nemam potrebu to menit. Shrnuto: staci prevzit system ze serioveho provozu.
Co se ohrevu hlavy tyce, nejsem si jist, zda jsi dobre cetl: ja nemluvil o ohrevu za pomoci vody nybrz za pomoci teplejsiho vzduchu - kdyz nebudes vzduch ochlazovat (chapej v pripade vodniho intercooleru nebudes cerpat vodu) tak do motoru pujde teplejsi vzduch, ktery bude motor, resp. hlavu (o tu tu jde) "ohrivat" tim, ze ho nebude prubezne ochlazovat.
Jinak samozrejme, ze na ohrev vody v primarnim traktu bude samozrejme nejlepsim prostredkem jiz diskutovany chladic spalin.
Nekteri to mozna netusi, takze si dovolim doplnit: motoru, navzdory tomu, ze je pro nej stezejni objem kysliku ve vzduchu, tak mu nedela dobre, kdyz tento saje s moc nizkou teplotou v moment, kdy neni v optimalni provozni teplote.
K tomu ohrivani vody za pomoci vodniho intercooleru: nejsem si vedom, ze bych to zminoval ale je mozne, ze jsem pochybil. Nicmene, verim, ze moje posledni zminka, kdy jsem jasne psal, ze to ma oddeleny samostatny okruh tak informuje o tom, ze to s ohrevem motoru prostrednictvim vody nepripada v uvahu.
Ohledne toho primeru: ano, lepsi by bylo jako primer uvest rozdily v tom, kdy je clovek urcity cas rekneme nahy v mistnosti (kde se nehne vzduch aby zde nebyly jine faktory) a nebo pokud by byl napriklad potopeny ve vode. Na vzduchu o teplote napriklad 21°C vydrzi nahy znacne dlouho a bez problemu, ve vode jen par hodin dokud nedojde k podchlazeni.
Proste a jednoduse, chlazeni vodou je efektivnejsi nezli chlazeni vzduchem, ktery je mimochodem definovan jako tepelny izolant.
Ostatne, staci si uvedomit prosta fakta.
PS: pokud se domnivas, ze pohon cerpadla bude vyzadovat vice energie, nezli ti to dokaze usporit paliva, pak nema smysl v debate dale pokracovat
Uprimne dekuji za vysvetleni, vzdy se rad dozvim nebo naucim neco noveho. V tomto pripade bych aplikoval pristup, kdy neresim co je vyreseno a funguje v souladu s mymi pozadavky. Rad veci menim, vylepsuji ale v pripade, ze neco funguje nemam potrebu to menit. Shrnuto: staci prevzit system ze serioveho provozu.
Co se ohrevu hlavy tyce, nejsem si jist, zda jsi dobre cetl: ja nemluvil o ohrevu za pomoci vody nybrz za pomoci teplejsiho vzduchu - kdyz nebudes vzduch ochlazovat (chapej v pripade vodniho intercooleru nebudes cerpat vodu) tak do motoru pujde teplejsi vzduch, ktery bude motor, resp. hlavu (o tu tu jde) "ohrivat" tim, ze ho nebude prubezne ochlazovat.
Jinak samozrejme, ze na ohrev vody v primarnim traktu bude samozrejme nejlepsim prostredkem jiz diskutovany chladic spalin.
Nekteri to mozna netusi, takze si dovolim doplnit: motoru, navzdory tomu, ze je pro nej stezejni objem kysliku ve vzduchu, tak mu nedela dobre, kdyz tento saje s moc nizkou teplotou v moment, kdy neni v optimalni provozni teplote.
K tomu ohrivani vody za pomoci vodniho intercooleru: nejsem si vedom, ze bych to zminoval ale je mozne, ze jsem pochybil. Nicmene, verim, ze moje posledni zminka, kdy jsem jasne psal, ze to ma oddeleny samostatny okruh tak informuje o tom, ze to s ohrevem motoru prostrednictvim vody nepripada v uvahu.
Ohledne toho primeru: ano, lepsi by bylo jako primer uvest rozdily v tom, kdy je clovek urcity cas rekneme nahy v mistnosti (kde se nehne vzduch aby zde nebyly jine faktory) a nebo pokud by byl napriklad potopeny ve vode. Na vzduchu o teplote napriklad 21°C vydrzi nahy znacne dlouho a bez problemu, ve vode jen par hodin dokud nedojde k podchlazeni.
Proste a jednoduse, chlazeni vodou je efektivnejsi nezli chlazeni vzduchem, ktery je mimochodem definovan jako tepelny izolant.
Ostatne, staci si uvedomit prosta fakta.
PS: pokud se domnivas, ze pohon cerpadla bude vyzadovat vice energie, nezli ti to dokaze usporit paliva, pak nema smysl v debate dale pokracovat