Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

jako da se, velke podniky, kde lidi preplatili, tak jim nabidnout 20/litr a nebude to met clovek jak zpracovat (bude volat kazdych 14 dni), ale za tu cenu to nema smysl (crazy)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Pro me rozhodne NE! To si za 26K natankuji, mam to bez prace, jebani spiny a boddelu a hlavne bez vetsich rizik pro auto.
Jedine co, tak ten vyjetak, dokud je zatim zdarma. Bude hur a lidi zacnou zkouset vsechno aby jen par korun nekde usetrili. Nakonec se dostane taky na 15K a nebude uz skoro nic, kde brat suroviny a jk usetrit. Holt kazdy chce videlat. Musim sehnat jeste nejaou stodolu a kubikovky a neco nashromazdit l, dokud to jde. I kdyby treba jen do kamen, kdyz selze uplatneni pro auto.
Treba vcera jsem narazil na pimerne i zachovalou 405ku za ctyrku! Skoncila stk, tak pryc a tim. Nevidim duvod, proc ji nedokurvit MO, chvili zadarmo pojezdit a pak ji zastejne penize sesrotovat.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

TesákPce
Pokud nemuzes odrbat ekopoplatek (pres ZTP osobu, ne kazdy ma cas a moznosti...), tak se tyto stare plecky nevyplati za vic jak za cenu srotu koupit, je sice hezke sehnat nejaky stary diesel z r. 90, ale platit skoro desitku za prepis, cha cha ;). Fel AEF r.v. 2000, cena poplatku pri prepisu necelych 4000,- ale byl uz zaplaceny nastesti (crazy)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

To je jasny nesmysl. Castecnou moznost ztp mam, ale setrim si na jina auta. Nevidim duvod, proc prevadedet, kdyz pujde auto brzy pryc. Dokud to teda neposetri nejky zakon, o kteren jsem joz zaslechl.
Ted jsem se dostal na nejke US forum, tolki zas neprelozim, musim premluvit brachu,ale tohle se prelouskat da:
Jetta 91 TD, mix 50/50 no problem.

Uz se tesim, az to proctu cele.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

To neni nesmysl
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Ja to myslel, jako ze platit deset ekodan je nesmysl. Skoro tak, jak jsi psal Ty.
Jiste moznosti ale jsou. Sice me to kolikrat taky nebavi furt starou babu nezalou a od prirody neduverivou premlouvat, ale stoji to za to. A i kdybych nikoho nemel, tak si praci,nekoho najit dam a holt mu rba dvojku dam. Oproti deset parada a pro neho myslim taky.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

:)
Naposledy upravil(a) Petr H. dne 30 pro 2012, 16:59, celkem upraveno 3 x.
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

8) tak udělátko je hotové. Horší je to s viskozitou motorového oleje, moc se mu nechtělo ani z kanystru. Natož něco jiného.

Každopádně pokusná sklenička s vyjeťákem ku sedimentaci vypadá po 14 dnech docela nadějně. Na dně slušná vrstvička. Stačilo jen upravit viskozitu na podobnou NM.

Pro zastánce vydření čerpadla drobná otázka, jak se vyrovnáte z rozptýleným uhlíkem ve vyfritu vzniklého smažením? Nebude to skoro to samé? Kolikrát jsem dostal vyfrit co neměl do vyjeťáku daleko... ;) Každému se občas podaří něco připálit.... :D.

PS. Děkuji adminovi za vymazání příspěvků mimo téma.
nemám žádnou kárku na naftu...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Petr H. píše:
PS. Děkuji adminovi za vymazání příspěvků mimo téma.
se někdy zamysli co píšeš za příspěvky v rozporu s pravidly

někoho napadat a vyhazovat z fora

a pak děkovat adminovi že je smazal

časem dopadneš jak vůl ;)
1olej1
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 1olej1 »

motorak + trocha benzinu=krasne tekuty aj v poriadnej zime na to sa vyfrit nechyta ani omylom....teraz v zime je to zufalstvo zivit to olejom ked uz treba sa hrat s pomerom!
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

To mohu potvrdit. Olejik jsem mel take krasne tekutoucky a benzinu tam nebylo moc. Jen nejake zbytky stareho na vyplach kanystru a jinych. Nebo zda to bylo treba redidllem, ktere jsem tam take lil. Musim vyzkouset kdyztak soudek koupit.
Mam ten MO doted venku v plastovem kanystru a furt krasne stejne tekuty. Zato ten vyfrit je jak hrouda masla.
Myslim ze i v zime ten motorak lze provozovat. Navic ty zimy u nas posledni dobou, treba jako ted ani nemrzne. Benzinem zredit hned v sude, pak jde hnedlepsi filtrovat a na zimu vetsi pomer nafty. Samozrejme to chce parkrat zkusit. Ja to
lil do prvnich mraziku. Pak jsem zjistil, ze ten olej tam byl koncetrovanej v me 500 litrove nadrzi jeste hodne dlouho a i pres mrazy. Starty porad dobre, jedine co, tak po startu hulan jako prase dokud se trosku neohral. Taky pravda, ze nafta je od oleje cerna jeste ted a to uz ca dva mesice tankuju jen kvlitni cistou.
Dokonce jsem si ja netahlo dal tu praci a ze zajimavosti sklopil kabinu. Sklenicka naprosto cista. Teda cerna, ale bez spon a jinych necistot ci cucku. Filtry mi prijdou zatim taky. Mam je ale jete nemenim ani na tu zimu preventivne.
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

To mohu potvrdit. Olejik jsem mel take krasne tekutoucky a benzinu tam nebylo moc. Jen nejake zbytky stareho na vyplach kanystru a jinych. Nebo zda to bylo treba redidllem, ktere jsem tam take lil. Musim vyzkouset kdyztak soudek koupit.
Mam ten MO doted venku v plastovem kanystru a furt krasne stejne tekuty. Zato ten vyfrit je jak hrouda masla.
Myslim ze i v zime ten motorak lze provozovat. Navic ty zimy u nas posledni dobou, treba jako ted ani nemrzne. Benzinem zredit hned v sude, pak jde hnedlepsi filtrovat a na zimu vetsi pomer nafty. Samozrejme to chce parkrat zkusit. Ja to
lil do prvnich mraziku. Pak jsem zjistil, ze ten olej tam byl koncetrovanej v me 500 litrove nadrzi jeste hodne dlouho a i pres mrazy. Starty porad dobre, jedine co, tak po startu hulan jako prase dokud se trosku neohral. Taky pravda, ze nafta je od oleje cerna jeste ted a to uz ca dva mesice tankuju jen kvlitni cistou.
Dokonce jsem si ja netahlo dal tu praci a ze zajimavosti sklopil kabinu. Sklenicka naprosto cista. Teda cerna, ale bez spon a jinych necistot ci cucku. Filtry mi prijdou zatim taky. Mam je ale jete nemenim ani na tu zimu preventivne.
1olej1
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 1olej1 »

si si vedomi ze skor ci neskor si ten motor znicis?lebo s tym pocitaj.....
ide o to aby si dovtedy najazdil co najviac km :)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Pokud mysli nakadak, budu jedine rad. Jsem jen zamestnanec, auto neni moje a uz davno takova plecka nema na silnici co delat. To netrpim jen ja, ze stim krumplem musim jezdit. Ta svine se ale furt drzi, ne a ne zdechnout. Jinak na pokusy parada. Nekurvin si svoje, a vysetrenou naftu za MO mam navic. Navic tam toho mohu lit vic a rychleji to vyjedu a mamtak rychlejsi vysledky vyzkumu. Jedine,co nemohu posoudit je, ze si myslim, ze takovy velky nakladni motor vydrzi dleko vic nez osobak.Jak pak odhadnout, kolik vydrzi osobak oproti tomuto nakladnimu,nez klekne. Pak jeste musim srovnat obe tyto konstrukce, jak se shoduji nebo jsou rozdilne v nakladaku. Rok vyroby je novejsi nez MB, ale myslim, plus minus budou shodne, az n velikost.
Pokud myslels, ze si znicim motor u osobaku, s tim samozrejme pocitam taky. Myslim ale, ze opravdu znicim spis jen ty levnejsi, casti motoru. A i kdyby,nakonec motor cely, tak se mi to stihne dost slusne zaplatit a neco videlat. Proto na to chci taky jezdit v plecce za deset papiru. A stejne mi to na cesty do prace a popojizdeni pi meste bude stacit.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34025
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="TesákPce"]

ptej se hodně kolem sebe abys zjistil jak to chodí a pokud jezdíš stím kremplem tak si zapni mozek třeba na něco přijdeš ;)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“