výhoda měřa oproti vyfritu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

zero1724 píše:me jde o tesneni motoru,proto se ptám na interval výměny oleje (motorového) o cerpadlo se budu zajimat az bude delat problemy. Ale rotacka ma dobre cerpadlo dle me :?
A kde se v motoru dostane nejake tesneni do styku s olejem/merem krome cerpadla? Proc resis takove veci... :? :? :? :?
Rotacka nerotacka, kdyz se ti vysere tesneni, muzes met i treba radove...
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

radluk píše:
zero1724 píše:me jde o tesneni motoru,proto se ptám na interval výměny oleje (motorového) o cerpadlo se budu zajimat az bude delat problemy. Ale rotacka ma dobre cerpadlo dle me :?
A kde se v motoru dostane nejake tesneni do styku s olejem/merem krome cerpadla? Proc resis takove veci... :? :? :? :?
Rotacka nerotacka, kdyz se ti vysere tesneni, muzes met i treba radove...
Třeba na vstřikách a pal. filtru.

Spíše tady na fóru někdo psal že se olej jako palivo dostane snáze skrz těsnění v motoru a smíchá se s olejem, na který pak působí jako lepidlo. Takže v důsledku je třeba častější interval výměny motorového oleje, který se rychleji znehodnotí.
Mercedes-Benz W210 300D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34087
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk píše:
A kde se v motoru dostane nejake tesneni do styku s olejem/merem krome cerpadla? Proc resis takove veci... :? :? :? :?
Rotacka nerotacka, kdyz se ti vysere tesneni, muzes met i treba radove...
radlu možná dostane, 66 kW TDi, jezdící na olej, tak jak máš okroužek na víčku nad filtrem oleje

okroužek nějak divně spuchřel a prolínal olej, pokud na olej nejezdil nikdy se to nestalo, možná náhoda ale viděl jsem to tak před půl rokem ;)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Stewa
NA palivaci je hloupy o-krouzek, ktery objednas z jineho materialu a mas klid, vymena na 5-10 minut. Stejne na kazdem novem filtru mas O-k novy, navic se zda, ze ty O-k na vw filtrech jsou docela odolne proti MERO, RO neni tak agresivni jak MERO. Sice lepi, ale nebobtna a nelepta jak MERO.

Podle toho jake vstriky, klasika TDi zadne tesneni nema, oproti PD. A dnes je vyber velky, materialu je plna zadel, clovek si muze vybirat.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

slovacek.milos píše:
radluk píše:
A kde se v motoru dostane nejake tesneni do styku s olejem/merem krome cerpadla? Proc resis takove veci... :? :? :? :?
Rotacka nerotacka, kdyz se ti vysere tesneni, muzes met i treba radove...
radlu možná dostane, 66 kW TDi, jezdící na olej, tak jak máš okroužek na víčku nad filtrem oleje

okroužek nějak divně spuchřel a prolínal olej, pokud na olej nejezdil nikdy se to nestalo, možná náhoda ale viděl jsem to tak před půl rokem ;)
O-k je banalita v porovnani s tesnenim hridele na cerpadlu, atd. Protoze pokud nema gufero z Vitonu (FPM), tak pujde s velkou prevdepodobnosti behem chvilky po provozu na mero do pr... ;) Pryz zmekne, zvetsi se nepatrne vule a bude chcat. Odejde 100 % driv jak nejake gufera v motoru, o-krouzky a podobne. Bohuzel Viton je asi 4-5x drazsi jak bezne materialy, takze gufero NBR cena 50,- a Viton cena treba 250,-
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34087
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

je to jen jeden případ co jsem zatím viděl, prostě borec na olej nejezdil vše OK nyní jezdí na vyfrit a začal scát olej z deklu

olej mění pořád stejný u mě 15.OOO km interval
Met
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 30 dub 2012, 21:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Met »

Stewa píše:Výfrit po ránu potřebuje minutu, minutu a půl než se nahřeje, do té doby motor kope a nemá plynulý chod. Výkon nižší, spotřeba vyšší. Smrad za autem kupodivu méně aromatický. Hustota hodně medová. Řežu ho cca 1:10 s naftou. Motor viz profil
Od jara do podzimu nemám problém, ráno studené auto nahodím krásně a stejně na naftu jako na 100% vyfrit.
Na volnoběh s olejem běží vždy tišeji a klidněji, na naftu cca +100ot/min víc.

Včera jsem napěchoval prázdnou nádrž slunečnicí z Globusu a najel 300km po dálnici. Při zastavení na benzině a dochlazování turba byl motor nějak divně tichý s menším volnoběhem než obvykle, jenže bylo vedro a klima byla zapnutá v předu i v třetí řadě sedadel, takže odběr výkonu na volnoběh značný...
(Ssangyong Rexton 2,9TD - motor v něm je starý Mercedes 2,9TD 88kw)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“