jde neco s 2,0MPI ?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Marek77 píše:Zprvu jsem si totiž myslel, že jedu s 1,8T - sice tak ostré to nebylo, ale k jinému motoru mi to nesedělo.
Vsak u 150k verzi tam bylo turbo jen na podporu krouticiho momentu nikoliv za ucelem zvyseni vykonu.

@Thomy: ach tak :roll:

@Ondra83: u 1,6SR se SeRou prevodovky
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

plyn tam pujde v prubehu mesice, takze se rozhoduju, jeslti jo nebo ne, uvidime na spotrebe, ale benzinovy auto chci hlavne kvuli LPG, kdybych ho tam nechtel, jdu bez vahani do TDI

s plynem mame zkusenost od dedovyho zigula pres jeho feldu pres nase favo a moji feldu a mnoho aut, co servisuju, takze pro me je LPG jasna volba a naopak si myslim, ze je potom to auto jeste prodejnejsi, ikdyz porad jeste existujou lidi s predsudkama, co plyn tvrde odsuzujou....

ja to pocital, co jsem jezdil s tdi a kdybych jezdil s LPG, budu jezdit s polovicnima nakladama na palivo, tzn kdyz jsem mesicne projel 3000,- za naftu, ted projedu 1500,- na LPG a to je pro me podstatnej rozdil :)
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

Forest píše:

@Ondra83: u 1,6SR se SeRou prevodovky
ja vim, neboj, uz jsem 2x menil :) ...dalsi duvod, proc jsem sel do 2,0 :)


jo a jeste k ty spotrebe...bavil jsem se se trema klukama, co maj nebo meli 2,0mpi a v praci (delam v autorizovanym) a kazdej rika spotreba kolem 9ti a co prijedou auta, prumerna je nad 8mi litrama...to je celkem dost
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ondras83 píše:plyn tam pujde v prubehu mesice, takze se rozhoduju, jeslti jo nebo ne, uvidime na spotrebe, ale benzinovy auto chci hlavne kvuli LPG, kdybych ho tam nechtel, jdu bez vahani do TDI

s plynem mame zkusenost od dedovyho zigula pres jeho feldu pres nase favo a moji feldu a mnoho aut, co servisuju, takze pro me je LPG jasna volba a naopak si myslim, ze je potom to auto jeste prodejnejsi, ikdyz porad jeste existujou lidi s predsudkama, co plyn tvrde odsuzujou....

ja to pocital, co jsem jezdil s tdi a kdybych jezdil s LPG, budu jezdit s polovicnima nakladama na palivo, tzn kdyz jsem mesicne projel 3000,- za naftu, ted projedu 1500,- na LPG a to je pro me podstatnej rozdil :)
Budeš jezdit s polovičními (i když to není tak úplně pravda) náklady, ale oproti spotřebě v benzinu. Zapomeň na to, že to budou poloviční náklady oproti naftě. Ty budou plus minus stejné.
Jestliže dáš dvoulitra do LPG, počítej s průměrnou spotřebou kolem devíti litrů. Ve srovnání s cca pěti litry nafty jsi na naprosto stejných penězích. Navíc auto s motorem na plyn má vyšší náklady na servis - oproti naftě mnohem vyšší. Při provozu na LPG mnohem rychleji stárne olej, je třeba ho měnit v kratších intervalech - stejně tak svíčky v polovičním intervalu a o vzduchovém filtru ani nemluvím. Navíc poplatky za revize LPG, dvojí poplatek za měření emisí, vyšší poplatek za STK, různá dopravní omezení......... Nic pro mě.
S plynem jsem jezdil deset let ve třech vozech, najel s ním přes 200 tisíc km, navíc ho léta montuju a servisuju (i když teď mám pauzu), takže věř, že vím, o čem mluvím. Plyn nemá jen výhody - dokonce mám za to, že má víc nevýhod, které u mne vítězí nad výhodami.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

s tdi jsem moje trasy jezdil za 6,2 (mereno u stojanu), interval jsem mel stejne na 15 tisic, filtry menim vsechny s olejem

porovnaval jsem moje tdi s 1,6SR golfem a tam mi to vyslo pulkou, proto chci ted LPG...

poplatky, emise atd neresim, protoze vetsinu mam stejne zdarma jako protisluzbu za neco atd...neboj se, pocital jsem to 3 tejdny, studoval, s brachou a tatou jsme v tom lezeli a po vsem tom badani me ten plyn vychazi levneji :)
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak myslíš...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Ondras83
Přispěvovatel
Příspěvky: 642
Registrován: 12 říj 2008, 17:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u HK

Příspěvek od Ondras83 »

jeste jsem s tim nenajel ani km, takze nemuzu nic rozhodovat a soudit, ale jak jsem to teoreticky pocital, vyslo by me to asi takhle...

prakticky teprve uvidime :)

jinak dekuju za radu, urcite ji beru v potaz
felda 1,3 72 koní ;-)..ex
OI 1,9TDI 66kW ALH>mrtvá
OI 2,0MPI LPG - top stav - prodano
favo 64kw
Fabia RS ASZ - KO - duchodce z vedlejsi
OI 1,9TDI ASV LaK
OII 2,0TDI CEGA RS
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4311
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

na tenhle motor prej pasuje hlava z 1,8 20V (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Marek77 píše:...Při provozu na LPG mnohem rychleji stárne olej, je třeba ho měnit v kratších intervalech - stejně tak svíčky v polovičním intervalu a o vzduchovém filtru ani nemluvím...
můžeš prosím vysvětlit co má vzduchový filtr společného s LPG? :?
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud je starší vzduchový filtr, má motor na plyn vysokou spotřebu, ačkoli pro provoz na benzin to ničemu nevadí a spotřeba je v normálu. Navíc dál hrozí díky tomu detonace plynu v sacím potrubí ještě předtím, než dojde do spalovacího prostoru. Roztržených sacích potrubí, filterboxů a vah vzduchu jsem řešil desítky.

U LPG se doporučuje měnit vzduchový filtr v polovičním intervalu než při benzinovém provozu, totéž platí i pro svíčky.


Docela mě ten dotaz překvapil - tohle je věc, která je všeobecně známá.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Než LPG co třeba CNG ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

CNG má u nás malé pokrytí bych řekl..
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

jj stanice nejsou, maly dojezd, vysoka cena prestavby
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak, CNG zatím ne.

Ono všechno má své. Je třeba mít vždy na paměti, že ať LPG, CNG nebo E85 jsou náhražky, alternativy. Není to to, pro co byl motor primárně konstruován, a proto vždy hrozí jistá (někdy nemalá) rizika.

Největší riziko u LPG (což málokdo ví) je vysoká teplota při spalování. Není způsobena až tak vlastním hořením, i když teplota hoření vyšší je - velké teplo je způsobeno především malým předstihem zážehu. Drtivá většina jednotek má nastavenou mapu pro regulaci předstihu v určitém rozmezí OD - DO s ohledem na předepsané oktanové číslo benzinu. Jenže je nutno mít na paměti, že LPG má o 10-12 jednotek vyšší oktanové číslo než benzin (běžně 105-110) a z toho důvodu hoří pomaleji a z toho důvodu je třeba zvýšit předstih zážehu. A na to není jednotka nastavena. Proto část paliva prohoří až za HÚ pístu, což způsobuje přehřívání pístů a výfukových ventilů. Vyšší teplota navíc dává dost pod wocas regulačním prvkům výfukové soustavy, konkrétně kyslíkovým senzorům. Ani turbu to moc dobře nedělá.
Kdyby někdo uměl sáhnout do map jednotky a dovolit jí regulovat předstih do vyšších pater, bylo by to hned o něčem jiném. Především by nedocházelo k přehřívání motoru a hlavně by motor díky lepšímu využití paliva lépe jel.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Tak tak... ať je to sebelepší značka, vždycky je to jen "oblbnutí" původního motormanagementu motoru... takže problémy nastat můžou a nastávají... znám dost aut co už pak slušně nejedou na benzín, co jim samozřejmě stále svítí kontrolka závad motoru.. nemluvě o tom že naprostá většina instalací LPG je udělána prasácky a hnusně... a dost lidem to ani nefunguje jak by mohlo a mělo...takže důležité bude najít někoho kdo toopravdu umí udělat hezky a tak jak se to dělat má, a systém pak umí doladit...
Proto většina z nás tady jezdí naftu.. nestojí to při rpůměrné slušné spotřebě ještě takový balík a člověk se hlavně slušně sveze... nic proti LPG, ale když se spočtou pořizovací náklady, zvýšené náklady na údržbu a spotřeba + to že se většinou upravuje motor slabší než nějaké TDI tak to zas dle mně taková výhra proti TDI (naftě) nebude...
Navíc, pokud se popojíždí - krátké trasy atd, tak samozřejmě z nádrže bude mizet i nějaký ten benzín, než se vždy LPG přepne... = další náklady navíc
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“