Biely dym pri studenom štarte - 2.0 TDI PD 103 kw motor BMP

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Joe-kk
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 08 črc 2012, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok - Slovensko

Příspěvek od Joe-kk »

Ak myslis moje vstreky, tak vraj sú vrámci normy - povedali mi to v original diesel servise, takže prepokladám, že im v tomto môžem dôverovať......

Skúsim ten predvstrek pozrieť za tepla........
ŠKODA OCTAVIA (sedan) 1.9TDi 81kw r.v.1998 - RS style
ŠKODA OCTAVIA (combi) 1.9TDi 81kw r.v.2001
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Podle Etky je tam filtr pevnách částic a katalizátor v jednou, můžeš se tak podívat jestli to někdo půlil a následně vařil. Co vím fyzické vyřazení DPF spočívá v odstranění filtru a instalace clony která navodí rozdíl tlaků odpovídající dobrému DPF. A je možný že tobě tam jednotka po startu hrne víc nafty aby se dpf rychle ohřál ale ty ho tam nemáš.
Pokud mam poradit hledej někoho šikovnýho kdo se tim odstraňováním zabývá fyzicky i elektronicky...
....320cd
TomB
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 23 led 2006, 14:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od TomB »

taky mám BMP s DPF, resp. teď už bez. To auto smrdí ukrutně i v serii, když tam DPF je tak jak má být.
Pokud se mechanicky odstraní DPF, jde s tím automaticky i KAT. Je to vše v jednom. První pokus soudruhů v NDR.
Pro zajímavost, podívejte se na řešení nových 2,0 TDI CR EA288 (tuším), které mají oddělený DPF od katalyzátoru a hlavně minimálně 3x větší objem samotného DPF.
Uvažoval jsem i o tom, nahradit aspoň kat např. z BKP, ale nejsem si jistý, zda by to pomohlo.
Bohužel, mapování tohohle motoru kvůli DPF je totálně zkur...ý. Takže těžko odhadovat, proč to tak smrdí.
Navíc to má pěkně malý trysky, narozdíl třeba od AVF 96 kW (AL), takže je klidně možný, že je opravdu cítit nespálená nafta, protože se vstřikuje moc dlouho, místo rychlého a efektivního pulsu-vstřiku.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

presne takto sa chová aj susedov passat tiež to smrdí a dymí
BMW 330 ix
miso4
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02 čer 2015, 07:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od miso4 »

Ahojte, mám podobný problém. Pri studenom štarte mi vyletí biely dym z výfuku (aj keď je von teplo) a keď stojím napr. na semafóre tak pociťujem nepravidelný voľnobeh motora (keď sa zohreje už to nie je až tak cítiť).
Prejavilo sa to po probléme s hádzaním do núdzového režimu - jeden valec vynechával - bol zlý kontakt v konektore na vstrekovači - vyriešené výmenou kábla.
Okrem toho bol menený termostat a čidlo teploty kvapaliny - nevedel som udržať teplotu (vždy padala dole, po výmene je to ok).
Taktiež som menil tú hrubú hadicu k turbu (sorry za neodborné výrazy, nie som odborník) - turbo niekedy vyplo a na vagu písalo chybu s nedosiahnutou medzou plniaceho tlaku (po výmene turbo ide ok).
Menená voľnobežka na alternátore + napínacia kladka (voľnobežka sa zasekávala).
Rozvody, olej a filtre boli menené cca. pre pol rokom.
Voda sa mi nestráca, olej len nepatrne (myslím, že za pol roka som dolieval 2 krát, ale len malé množstvá), auto štartuje bez problémov.
Momentálne mi cez VAG nehlási žiadne chybe, hodnoty vstrekov (kanál 13) mám od 0,1 po 0,4.
Po spomínaných výmenách ťahá auto dobre, spotreba je v pohode (kombinovaná cca. 5,6 l).
Auto: Golf 4, 1.9 TDI, r.v. 2003, 74 kW, nabehané cca. 180 000 (bolo dovezené, vyzerá veľmi zachovalo takže o veľa viac by nemalo mať nabehané).
Dal som všetky info čo ma napadli, keby niečo tak upresním. Prosím komenty typu je to vrak a podobne si ušetrite - je to super auto aj keď niekedy pohnevá a na novšie neboli financie. Takže ešte raz prosím Vás o radu, čo s tým môže byť.
VW Golf IV, 1.9 TDI, r.v. 2003, 74 KW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“