A6 2.5Tdi v6 upravy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mozes tu pisat co chces, ale milion nestastnych majitelov je proste fakt. Fakt ze je to od zakladu nakokot skonstruovany motor. Ten redukcny ventil zboku na odlucovaci v telese olejoveho filtra iba obmedzuje max. tlak oleja hore do hlavy valcov, aby v mrazoch nenalialo hydrostely a nevyvesilo ventily. Ci funguju alebo nie vrch zodrie tak ci tak. Je to sposobene hlavne zlou konstrukciou a aby to nebolo malo tak vacky su vyrobene z makoveho kvetu, pretoze ocelou sa to neda nazvat. A spodok motora je delikatesa sama o sebe. No a ked to ma nejaky nestastnik este aj v tiptronicu tak je to uz na kravatu. Proste je to vrazda. Po 180.000 poctivich km sa z toho motora stane casovana bomba. Uz tie motori odmietam robit. Pretoze furt bol velky problem ked prislo na platenie.
Prosím ? čo za nezmysli tu splietaš, tak ak myslíš vážne to čo si napísal vysie tak som si hneď o tebe vytvoril obraz ako moc sa vyznáš do 2.5 TDI tak ako každý priemerný mechanik, kde a kedy som spomínal o redukčnom ventyle ?? ako vidím nemáš ani páru o tom že sú tam 2 regulačné tlakové ventily tie sa tlakom oleja otvárajú alebo zatvárajú, a garantujem ti že každá 2.5 TDI čo ma vačky načnuté ma tieto ventily v prdeli, taký ako si ty (mechanici) by vymenili vačky + hydrá a koníky za nové vyčistili by motor od pilín naliali nový olej a to je všetko hurá jazdiť)
a potom chudák majiteľ auta čo sa bude po 100 000 km chytať za hlavu že prečo zasa mu to žerie vačky, tak čo urobí ? predá to lebo si myslí že je to šrot. No tak to rozhodne nieje !!!
Naozaj nemám chuť hádať sa s niekym kto ten motor nepozná, Ahoj,

Na tejto fotke pekne vidno ako je ten ventil predretý a je stále otvorený

a potom chudák majiteľ auta čo sa bude po 100 000 km chytať za hlavu že prečo zasa mu to žerie vačky, tak čo urobí ? predá to lebo si myslí že je to šrot. No tak to rozhodne nieje !!!
Naozaj nemám chuť hádať sa s niekym kto ten motor nepozná, Ahoj,


Na tejto fotke pekne vidno ako je ten ventil predretý a je stále otvorený

Ako som pisal tie dva ventilky su ventily su tam hlavne preto aby sa niekedy nestal problem (ktory som uz spomenul vyssie) ktorim obcasne trpeli stare motori generacie A3. Neskumal som ako funguju ci su to obmedzovace (reduktory) iba tlaku, alebo prietoku. Takze stym sa stebou hadat nebudem kedze by som varil z vody. Motori generacie A3 ten ventil vobec nemaju a vacky nezeru!!! Nove motori generacie A4 ho maju v telese olejoveho filtra. Ale V6 TDI ma tak zle vymyslene mazanie ze tie vacky zozerie tak ci tak, stym nic neurobis. Keby ich zozralo tak ze ventil nepracuje spravne a nepusti olej k vackam a dre ich nasucho pochopim. Ale kde spravili soudruzi iziniri z NDR chybu? Ked aj normalny prevadzkovy tlak oleja to nestiha mazat? Slaba kapacita? Proste mu chutnaju. A das dohromady vrch a klakne spodok, ak uz predtym nestihlo prepalit piesty alebo aspon porazit kruzky. Na 1.9 TDI rotackach snimac zdvihu ihly na synchronizacnom vstreku neodchaza. Na 2.5 V6 TDI odchadza bezne. Tak mi vysvetli preco im jedne motori funguju bez problemov a druhe nie? Dalsi argument, ten motor je darmozrac. Zere jak tank a ide jak 66kW TDI a to je skutocnost ktoru nepopries pretoze idu naozaj slabo. Samozrejme ze vaha auta stym neskladnym motorom a pohonom vsetkych kolies ako celku robi svoje, ale prednohrabos 1.9 TDI PD 96kW ho preskoci s prstom v nose. Jedine co sa mi natom nestastnom motore paci a co mu nemozem upriet je zvuk ked je este OK. Ale to je vsetko. Neber to ako kto vojnu ze kto docura dalej a kto vyssie, len ma zaujima aj nazor a postrehy inych ludi co sa v tych motoroch aj naozaj vrtali a nielen cosi citali kdesi na internete. Napr. moj osobny postreh moznoze mi to aj niekto potvrdi, ale aspon empiricky mi to tak vyslo ze vsetky tieto motori co som zatial robil (1xAFB 2xAKN a 1xAYM) okrem jedneho ktory bol uplne hotovy AKE (na odpis) mali nacatu, alebo podstane viac opotrebenu spolujazdcovu stranu.