Servisní náročnost 1,6 TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
K tématu:
Pokud víš, že chceš naftu, pak asi nemá cenu diskutovat nad tématem benzin.
Já osobně mám také v oblibě naftu, hlavně proto, že jezdím delší než městské trasy, takže se mi to vyplatí. Nicméně teď budu kupovat druhého Mégana, vlastně stejný kus, co už mám, a ten bude pro ženu a zcela určitě v benzinu.
Motory 1,6 v naftě jsou motory "moderní". Nevím, jak konstrukčně, ale technologicky určitě. A s tím faktem musíš počítat. Podle mého soukromého názoru jsou konstrukčně ne úplně šťastně navržené, protože mají na naftový motor krátký zdvih a prakticky se staly čtvercovými motory. Naftě sluší dlouhý zdvih. Ale to je jedno, to dneska až takovou roli nehraje.
Větší potíže a rizika jsou spíš v té bižuterii, co se na motory dneska věší. Ale to se nedá nic dělat. Koksák, senzory tlakové diference v rouře, lambda sondy, EGRy, elektronické klapky sání a další šaškárny, to je to, co Tě dneska nechá klidně stát na dálnici v Chorvatsku s celou rodinou, malé děti nevyjímaje. A toho se asi všichni obávají. Dovolím si tvrdit, že vcelku oprávněně.
Pokud si myslíš, že s motorem 1,6 budeš jezdit tak svižně, jako s motorem 1,9 (i když mají stejný výkon a krouťák), tak na to hezky rychle zapomeň. Pokud si myslíš, že budeš jezdit za nižší spotřebu, než jsi jezdil s 1,9, tak na to taky zapomeň - nebudeš jezdit pravděpodobně ani za stejnou spotřebu, ale vyšší (často i o pěkný kus vyšší). A jestli si myslíš, že s tím najedeš to, co s 1,9, tak to už vůbec ne. I kdyby totiž ten motor vydržel konstrukčně, nevydrží na něm právě ta zmíněná bižuterie.
Pokud víš, že chceš naftu, pak asi nemá cenu diskutovat nad tématem benzin.
Já osobně mám také v oblibě naftu, hlavně proto, že jezdím delší než městské trasy, takže se mi to vyplatí. Nicméně teď budu kupovat druhého Mégana, vlastně stejný kus, co už mám, a ten bude pro ženu a zcela určitě v benzinu.
Motory 1,6 v naftě jsou motory "moderní". Nevím, jak konstrukčně, ale technologicky určitě. A s tím faktem musíš počítat. Podle mého soukromého názoru jsou konstrukčně ne úplně šťastně navržené, protože mají na naftový motor krátký zdvih a prakticky se staly čtvercovými motory. Naftě sluší dlouhý zdvih. Ale to je jedno, to dneska až takovou roli nehraje.
Větší potíže a rizika jsou spíš v té bižuterii, co se na motory dneska věší. Ale to se nedá nic dělat. Koksák, senzory tlakové diference v rouře, lambda sondy, EGRy, elektronické klapky sání a další šaškárny, to je to, co Tě dneska nechá klidně stát na dálnici v Chorvatsku s celou rodinou, malé děti nevyjímaje. A toho se asi všichni obávají. Dovolím si tvrdit, že vcelku oprávněně.
Pokud si myslíš, že s motorem 1,6 budeš jezdit tak svižně, jako s motorem 1,9 (i když mají stejný výkon a krouťák), tak na to hezky rychle zapomeň. Pokud si myslíš, že budeš jezdit za nižší spotřebu, než jsi jezdil s 1,9, tak na to taky zapomeň - nebudeš jezdit pravděpodobně ani za stejnou spotřebu, ale vyšší (často i o pěkný kus vyšší). A jestli si myslíš, že s tím najedeš to, co s 1,9, tak to už vůbec ne. I kdyby totiž ten motor vydržel konstrukčně, nevydrží na něm právě ta zmíněná bižuterie.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Dva kolegové teď vraceli OIII 1.6 TDI a oboje měli problémy se vstřiky (142 tkm a 150tkm). Navíc oba říkali že na spotřebu nic moc (ten jeden má doma 2.0 TDi a údajně jezdí o 0,5 l na 100 dráž s tím 2.O).
No a dostanou OIII CNG
. Jinak já jsem jezdil s DSG a to ten motor zvedalo do jiné úrovně (hodně to schovávalo lenost).
No a dostanou OIII CNG
-
!!!SLÁVEK!!!
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 163
- Registrován: 21 úno 2013, 11:23
My máme v práci dvě Fabie CAYA 1,6 TDi 55kW. Můžeš se spolehnout, že se spotřebou motorů 1,4 TDi se to nedá srovnat ani vzdáleně. S předchozími Fabiemi 1,4 R3 55kW jsme jezdili o litr a půl úsporněji, než se současnými Fabiemi 1,6 55kW. Přitom výkon stejný.Jarda-k píše:Marek77: pokud se mi podíváš na podpis, tak zjistíš, že nemám 1,9 TDI ale 1,4 TDI. Jinak souhlas až na tu spotřebu. Ta by mohla být podobná té mojí s 1,4 TDI. Alespoň co jsem četl.
A to podotýkám, že ty předchozí Fabie 1,4 byly combi, zatímco tyto 1,6-ky jsou krátké.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
1,6 tdi třeba v O2 moc nejde... chce to minimálně soft
chcípaj vstřiky, jako u všech CR co jezdí na naši naftu.. do 200tkm pokud to jezdí v ČR je vyměníš asi všecky...
viděl jsem to rozdělané, moderní klasika.. vačky nalisované na trubce, pohon olejového čerpadla řemínkem jak z hodinek...
ale tak nějak to fungovat a jezdit bude
chcípaj vstřiky, jako u všech CR co jezdí na naši naftu.. do 200tkm pokud to jezdí v ČR je vyměníš asi všecky...
viděl jsem to rozdělané, moderní klasika.. vačky nalisované na trubce, pohon olejového čerpadla řemínkem jak z hodinek...
ale tak nějak to fungovat a jezdit bude
Asi 3 měsíce zpátky jsme to řešili. Auto pro manželku - fabia combi, podobnej rozpočet a otázka byla jestli 1,4 tdi nebo 1,6 tdi. Zrovna dobíhal nějakej operativák na ty 1,4 tdi tak jich bylo několik s pěkným ověřitelným nájezdem k dispozici (cca 85-110 tis. km), tak jsme do jedné šli. Za studena možná trochu hlučnější, ale jezdí do 5l a nemusíš mít stres za vstřiků, čerpadla a filtru. Zase než 1,4 s dpf (BMS) tak snad radši tu 1,6 tdi 
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
VW Sharan TDI
Tak momentálně mám BNM tedy 51 kW a na normální ježdění alespoň přibližně podle předpisů je to dostatečný. Loni jsme daly i Chorvatsko a i naložený auto se nemá problém držet na horním povoleným limitu rychlosti. Průměrná spotřeba za dovču byla tuším 4,7. Letos jedem zas.
Jinak reálnou spotřebu podle dotankování za celý loňský rok jsem měl 4,8. Na to, že je to na pneu 195/55 R15 bych řekl, že slušný.
V práci mám fabii 1 AMF 55kW a s tou se tak příjemně nejezdí. Motor má sice silnější pásmo od cca 2000 RPM do 2700 RPM, ale zbytek je o hodně slabší. Pod 2000 RPM v podstatě netahá. Po víkendu mi vždy chvíli trvá než se tomu přizpůsobím. Taky spotřeba je o cca 0,5 litru horší. A to má pneu 165/70 R14.
S tou BNV 59kW jsem se jen prárkrát svezl, ale mám obavu, že chováním se to blíží spíš té AMF. Taky se tomu odspoda moc nechce.
A co základ motoru té 1,6TDI? Ty vačky vím, že jsou nalisovaný na trubce, ale vadí to něčemu? Ty vstřiky jsem četl, že cca 200 tkm je tak jejich životnost, EGR ventil klidně jen 100 tkm. Čerpadlo se taky sere?
V inzerci jsou vidět auta i s 300tkm, takže úplná sračka to bejt snad nemůže.
Jinak reálnou spotřebu podle dotankování za celý loňský rok jsem měl 4,8. Na to, že je to na pneu 195/55 R15 bych řekl, že slušný.
V práci mám fabii 1 AMF 55kW a s tou se tak příjemně nejezdí. Motor má sice silnější pásmo od cca 2000 RPM do 2700 RPM, ale zbytek je o hodně slabší. Pod 2000 RPM v podstatě netahá. Po víkendu mi vždy chvíli trvá než se tomu přizpůsobím. Taky spotřeba je o cca 0,5 litru horší. A to má pneu 165/70 R14.
S tou BNV 59kW jsem se jen prárkrát svezl, ale mám obavu, že chováním se to blíží spíš té AMF. Taky se tomu odspoda moc nechce.
A co základ motoru té 1,6TDI? Ty vačky vím, že jsou nalisovaný na trubce, ale vadí to něčemu? Ty vstřiky jsem četl, že cca 200 tkm je tak jejich životnost, EGR ventil klidně jen 100 tkm. Čerpadlo se taky sere?
V inzerci jsou vidět auta i s 300tkm, takže úplná sračka to bejt snad nemůže.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Taky máme BNM a je to hodně podobný. Je to takovej traktor, kterej snad pojede pořád.
Většina těch naftovejch aut v bazarech je po firmách a ty km bývají najetý rychle na delší vzdálenosti, takže věřím, že to mohlo fungovat bez zásadnějších problémů. Ségra mají tu 1,6 a zatím dobrý - na 150 umřel egr - což znamenalo nepojízdné auto, jinak v pohodě běžný servis. Koukal jsem na čerpadlo a zatím piliny nejsou. Uvidíme co bude dál až to bude mít 200. Dlouhodobou spotřebou jsou výš, ale to nejde porovnávat - jinej řidič, jiný trasy atd.
P.S. vzhledem k tomu, že jezdí do aut. servisu, tak ten egr znamenal asi 12 tisíc.
Většina těch naftovejch aut v bazarech je po firmách a ty km bývají najetý rychle na delší vzdálenosti, takže věřím, že to mohlo fungovat bez zásadnějších problémů. Ségra mají tu 1,6 a zatím dobrý - na 150 umřel egr - což znamenalo nepojízdné auto, jinak v pohodě běžný servis. Koukal jsem na čerpadlo a zatím piliny nejsou. Uvidíme co bude dál až to bude mít 200. Dlouhodobou spotřebou jsou výš, ale to nejde porovnávat - jinej řidič, jiný trasy atd.
P.S. vzhledem k tomu, že jezdí do aut. servisu, tak ten egr znamenal asi 12 tisíc.
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
VW Sharan TDI
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Mám jako služební auto OII 1.6 CAYC 77kw. Z uživatelskýho pohledu: není to raketa, ale na ježdění to stačí, pokud nejezdíš naložený. Na ten výkon trochu moc dlouhá převodovka, ale zase se dá bez problémů jezdit kolem 5l/100km.
Co se týče servisu, tak rozvody mají interval 210t. km, ale kladky nebo pumpa tolik většinou nedají. Olej je po 30t. km, ale měnil bych po 15ti. Stejně tak častěji měnit palivový a vzduchový filtr, než je v servisce. Každý straší vstřikama, základ je tankovat pokud možno kvalitní naftu a přidávat aditivum. A taky to není motor na nějaký cukačky po městě, ale na delší štreky. S tímhle postupem by ten motor mohl vydržet, troufnu si tvrdit 300t. km, i víc, když bude štěstí. EGR tě nemine, víc jak 150t. km většinou nedá.
Já mám aktuálně najeto 210t. km, ve 190 rozvody, ve 200 preventivně EGR, jinak šlape jak hodiny, spotřeba dlouhodobě 5,2l/100km.
Ale kdyby bylo na mě, 1.6TDI bych si nekoupil. Vzal bych OII 1.9 BXE 77kw r. v. do 2006. Jednodušší motor, bez DPF. Má kratší převodovku a lepší spodek, takže pocitově jede lépe, než 1.6, sice si vezme o 0,5 až 1l na 100km víc, ale to je přijatelná cena. A hlavně před face octavia mi přijde pocitově mnohem lépe - kvalitněji postavená
Co se týče servisu, tak rozvody mají interval 210t. km, ale kladky nebo pumpa tolik většinou nedají. Olej je po 30t. km, ale měnil bych po 15ti. Stejně tak častěji měnit palivový a vzduchový filtr, než je v servisce. Každý straší vstřikama, základ je tankovat pokud možno kvalitní naftu a přidávat aditivum. A taky to není motor na nějaký cukačky po městě, ale na delší štreky. S tímhle postupem by ten motor mohl vydržet, troufnu si tvrdit 300t. km, i víc, když bude štěstí. EGR tě nemine, víc jak 150t. km většinou nedá.
Já mám aktuálně najeto 210t. km, ve 190 rozvody, ve 200 preventivně EGR, jinak šlape jak hodiny, spotřeba dlouhodobě 5,2l/100km.
Ale kdyby bylo na mě, 1.6TDI bych si nekoupil. Vzal bych OII 1.9 BXE 77kw r. v. do 2006. Jednodušší motor, bez DPF. Má kratší převodovku a lepší spodek, takže pocitově jede lépe, než 1.6, sice si vezme o 0,5 až 1l na 100km víc, ale to je přijatelná cena. A hlavně před face octavia mi přijde pocitově mnohem lépe - kvalitněji postavená
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Taky po těch dvojkových oktách pokukuju, jenže 2006 už jsou 10 let starý auta a pochybuju, že se najde v bazaru nějaký která bude mít pod 300 tkm a nebude chtít větší investice. U mladších ročníků je zase nejistota s ojnicema, což se ale samozřejmě dá řešit.
Jinak pokud ta 1,6 TDI jezdí v OII za 5,2, tak ve fabii by o těch 0,5 litru mohla být úspornější a tím bych jezdil za stejnou spotřebu jako teď.
Problém je taky trochu ten, že manželka chce když už kupovat jiný auto, tak aby bylo co nejmladší - těžko před ní obhajuju koupi stejně starýho, nebo ještě staršího auta než máme teď. Nedokáže pochopit, že novější neznamená současně kvalitnější.
Jinak pokud ta 1,6 TDI jezdí v OII za 5,2, tak ve fabii by o těch 0,5 litru mohla být úspornější a tím bych jezdil za stejnou spotřebu jako teď.
Problém je taky trochu ten, že manželka chce když už kupovat jiný auto, tak aby bylo co nejmladší - těžko před ní obhajuju koupi stejně starýho, nebo ještě staršího auta než máme teď. Nedokáže pochopit, že novější neznamená současně kvalitnější.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
neznám nikoho s BXE kdo by jezdil kombinovanou v reálu pod 5 navíc s převahou dálnic na tempomat. S BJB jo, ale BXE nikoliv. I táta když měl v roce 2004 novou OII si liboval že oproti AGR v OI to není zas takový rozdíl, pak si kupil BXE a skuhrá, dlouhodobá 5,3,real je výš a když jel kdysi Řecko 2000km byla prý 5,8 podle tankování. A ten spotřebu hlídá, brzdí motorem, z kopce to rozjede, tempomat nemá.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
To já měl služební OII RS s nějakou nálevnou od X-Tuningu, jelo to jak čert ale spotřeba kolem 10LMarek77 píše:Já měl BXE jako služební asi čtyři měsíce. Jezdil jsem Rakousko, Lotyšsko, Německo, samé štreky, dálnice na tempomatu.
Spotřeba byla pod 4,5.