Vici píše:není hybrid jako hybrid.. většina je jen šrot.....
Souhlasím ... po dlouhé době s Vicim souhlasím.
Drtivá většina výrobců hybridních turbodmychadel v ČR nemá patřičné schopnosti, vybavení a hlavně know-how.
Hybridní turbodmychadlo může být výrazně lepší nežli sériové turbodmychadlo! Horší spodek bývá zapříčiněn buď definicí objednávky ("chci co nejvíce koní, spodek mě nezajímá") a nebo špatnou kvalitou (komponent, SW ...).
Důvod? Stačí se zamyslet: v případě masové výroby hrají roli různá kritéria (spolehlivost, náročnost na výrobu...) a zvláště od počátku krize jsou to náklady. Díky tomu jsou nuceni výrobci uchylovat se ke kompromisům. To se ale nemusí, opakuji
nemusí týkat výrobců hybridních turbodmychadel.
Pakliže si zákazník zaplatí dostatečnou kvalitu, má možnost nechat si osadit sériové turbodmychadlo komponenty z kvalitnějších materiálů vzniklé prostřednictvím lepších výrobních postupů. Výsledkem je tak (například v případě compressoru) výrobek, který má stejné zástavbové vnější rozměry ale nižší váhu, vyšší odolnost a s tím i vyšší možnou obvodovou rychlost (chápejme maximální otáčky) a přitom dodá více vzduchu v celém spektru své působnosti.
Stále nechápete a odmítáte? Nu dobrá, sdělím příklad: vezmete-li sériový compressor z vámi oblíbeného VA nebo VB a necháte-li tento oscanovat a vyrobit nikoliv tlakovým vstřikováním ale
z výkovku patřičných slitin a následně necháte obrobit
na kvalitním CNC stroji, bude tento nejenže lépe nabíhat (a s tím i lepší reakce na plyn) ale bude schopen i vyšších otáček tudíž dosáhnete vyššího maximálního dlouhodobě bezpečného výkonu.
Takže vážení, už jednou provždy: důležité je správně si vybrat a objednané si být připraven zaplatit. Pakliže to někdo chce postavit ze šrotu a za pár kaček, nemůže očekávat seriózní výsledky.
A podobné je to i s repasem. Kdo očekává, že repas za pár kaček bez protokolu o vyvážení bude v pořádku je u mě blázen sázející na Štěstěnu v rámci loterie.
Je to stejné jako v případě produkce z Číny. Mnozí tvrdí, že kvalita Čínských produktů je na nízké úrovni. Problém však není u výrobce ale u dodavatele který si objednal kvalitu na určité úrovni - úroveň, kterou je ochoten koncový odběratel zaplatit.
V Číně jsou schopni vyrobit to a v takové kvalitě, co už dnes nejsou vyrobit schopni ostatní.
Co se jetého turbodmychadla týče, od jisté doby (protože jsem se hned několikrát spálil) jsem vždy jsem volil kontrolu v turboservise na VSR vyvažovačce a dovyvážení nad úroveň běžného fabrického vyvážení a prozatím se mi to vždy vyplatilo.
Kdo to ani po tomto nepochopil, ten si, v souladu s rčením "Chytrému napověz, hloupého kopni", zaslouží jen kopanec protože mu není rady ani pomoci.