Stránka 2 z 3

Napsal: 18 srp 2018, 19:44
od Jarda S.
[quote="dury2"]
Jak zaškrábat blok?
[/quote
https://www.youtube.com/watch?v=igoQIOg5FOQ

Napsal: 19 srp 2018, 06:13
od tiguan2
Škrabat se musí, kdo nezaškrabe blok tak je to zbytečna práce. Kor u PD motoru časty jev, zadní strana od turba. U nas na to mame staršího pána který to dělal celý život a je mu 76 let. Stojí to od 1200-1600 kč. Zaškrabe to v autě takže ušetří dost práce. Na posledním bloku co mě dělal tak to nepomohlo protože když jsem to složil dohromady a že vyčistím vanu tak na mě kapala voda po klice dolu, takže prasklý blok. Ono to bylo pak vidět u prostředního šroubu. Jednou dělal osmiválec (zemědělský stroj) a prý ho škrabal v kuse od 9:00 do 4:00 do rána. Má prostě výdrž a je to stará škola.

Napsal: 19 srp 2018, 06:14
od tiguan2
Škrabat se musí, kdo nezaškrabe blok tak je to zbytečna práce. Kor u PD motoru časty jev, zadní strana od turba. U nas na to mame staršího pána který to dělal celý život a je mu 76 let. Stojí to od 1200-1600 kč. Zaškrabe to v autě takže ušetří dost práce. Na posledním bloku co mě dělal tak to nepomohlo protože když jsem to složil dohromady a že vyčistím vanu tak na mě kapala voda po klice dolu, takže prasklý blok. Ono to bylo pak vidět u prostředního šroubu. Jednou dělal osmiválec (zemědělský stroj) a prý ho škrabal v kuse od 9:00 do 4:00 do rána. Má prostě výdrž a je to stará škola.

Napsal: 19 srp 2018, 11:23
od jericho-3
Jarda S. píše:
dury2 píše: Jak zaškrábat blok?
[/quote
https://www.youtube.com/watch?v=igoQIOg5FOQ
Tohle je krása, jen bych rád viděl ten nástroj a jak dotyčný udrží ten správný směr tou pákou, aby nešáhl vedle..Chce to prostě praxi ale líbila se mi ta tušírovací deska..Mě musel stačit dlouhý brousek a benzin, do kterého jsem ho namáčel a brousil a brousil a jak se tady píše, je to hlavně vzadu u turba a okolo šroubů, což kdysi bylo častější, kdy byla praxe jít na konečné utahování s "lešenovou trubkou"...Chce to mít sílu v prackách , protože v nich je cit, i přes dnešní setiny momentu, které doporučuje výrobce a jejich připitomnělé úhly utahování. V začátku vracení ano, ale úhel třeba 88% může vymyslet jen debil.. :)
P.S. a mimochodem vyčištění závitů pro šrouby je pěkná kravina, pokud dotyčný nemá spešl závitník, neboť normální závitník závit zvětší..A pak tam šrouby viklají a vytahují vnitřek závitu a zkreslují i moment utažení...

Napsal: 19 srp 2018, 14:29
od favo
Mě spíš vadí to, že vás nutí podle příručky dotahovat několikrát na moment a následně to zakončí blbým úhlem.
Třeba u Golfa dotahování předního ložiska náboje kola, tam se ještě úhel liší podle toho jestli máte 16" kola nebo 17".
Když už jsem si pořídil za několik tisíc kvalitní momenťák, tak bych uvítal celý postup utahování v Nm.
Kdysi mi jeden kamarád poslal utahovací momenty na hlavu u feldy, kde se prdělo na nějaký úhel, ale celý postup byl jen v Nm a fungovalo to perfektně.
Dřív jsem hlavy vždy dotahoval na cit a taky žádný problém, ale u následného dotažení na úhel už mívám problém s výdrží závitů.

Napsal: 19 srp 2018, 17:19
od mecKo
octaviask píše:chemický test na pritomnost spalin vo vode nie je drahy..dnes to kupis hocikde.... tak šup ;)

bloky často nerovnáme...nik to nechce platit :( ale súhlas...malo by sa.
Rovnanie bloku ma vyslo v Banovciach u kolena 40 €. 100 %ná robota

Napsal: 19 srp 2018, 19:59
od dury2
Nemá někdo reference na někoho kdo udělá zabroušení bloku tady u nás v Ústí n/L nebo v okolí?

Napsal: 20 srp 2018, 12:21
od jericho-3
favo píše:Mě spíš vadí to, že vás nutí podle příručky dotahovat několikrát na moment a následně to zakončí blbým úhlem.
Třeba u Golfa dotahování předního ložiska náboje kola, tam se ještě úhel liší podle toho jestli máte 16" kola nebo 17".
Když už jsem si pořídil za několik tisíc kvalitní momenťák, tak bych uvítal celý postup utahování v Nm.
Kdysi mi jeden kamarád poslal utahovací momenty na hlavu u feldy, kde se prdělo na nějaký úhel, ale celý postup byl jen v Nm a fungovalo to perfektně.
Dřív jsem hlavy vždy dotahoval na cit a taky žádný problém, ale u následného dotažení na úhel už mívám problém s výdrží závitů.
Přesně tak, taky netuším, co je ten důvod..Přesnost asi ne..S úhly mě ta práce přestala bavit..Podle mne je právě dodržení úhlu ta nepřesnost, protože všude je jiný přístup, který to neumožní, zato když to cvakne, tak to cvakne..

Napsal: 20 srp 2018, 15:50
od favo
Mě tady toto téma docela zajimá, protože moje PD taky tlakuje do vody a voda se mi pomaličku ztrácí a za nedlouho mě čeká výměna hlavy, vačky a hydroštelů a tak se chci na vše připravit a udělat to na poprvé co nejlíp, abych to za pár let nebo měsíců nedělal znovu.

Napsal: 20 srp 2018, 20:10
od dury2
Ve středu tomu dám čočku a pak změřim přítomnost spalin ve vodě.
Může to dělat termostat nebo vodní pumpa? Připomínám, že auto se mi nikdy neuvaří, teplotu to drží krásně.

Napsal: 20 srp 2018, 20:29
od Huml
když se to dobře očistí, jde to kolikrát vidět okem ta prasklina, zaškrabávač by ji měl najít okamžitě, škrabe se křížem (nebo aspoň tak mi to ten škrabaš ukazoval), takže by na ni měl vždycky narazit, v té trhlině se ten šábr sekne a udělá se schodek, horší je jak se stalo jedno mě, když se udělala prasklina po obvodu válce asi 1cm pod dosedačkou, to mě docela potrápilo

Napsal: 24 srp 2018, 14:38
od dury2
Tak včera jsem tomu dak čočku a hned měřil přítomnost spalin v chladící soustavě. Měřil jsem to snad 4x a nic, spaliny v chladící soustavě prostě nejsou!
Chaldíč je nový ( cca 14 dní), starý se choval stejně. Teplotu to krásně drží.
Napadá někoho ještě něco?

Napsal: 24 srp 2018, 14:49
od Rayx
Tak tam asi nějakej trpaslík prdí do vody ... Tlakuje to do vody, spaliny to nejsou, teplotu to drží=nevaří, co to tak asi je ... Promiň za OT ;)

Napsal: 27 srp 2018, 20:09
od Brahos
Vicko na nadobce je v poradku?

Napsal: 28 srp 2018, 08:56
od Pája 19
Víčko dával nové.
Zkoušels průchodnost toho ventilku v tenký hadici, co vede do expanzky? Nebo rovnou Milošův test s tenkou hadicí do petflašky, jestli jdou po přidání plynu bubliny?