Jake tesneni o1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kocourek
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 01 čer 2008, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: stochov

Příspěvek od kocourek »

Delam si to sam jsem takovy samouk ;) auta me bavi
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Dělám v autodílech a mechoši berou v 90% ELRING..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33980
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

NOVON píše:Dělám v autodílech a mechoši berou v 90% ELRING..
co berou za brzdy co netřepou volantem ?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je to zajímavé , mne zase moc často earling nedovezli, moc tohle neřeším, ono je to často také podvědomé odsouzení..Oprava se často nepovedla z určitých příčin, kdy nebyla dodržena technologická kázeň a řekne, tohle těsnění je k ničemu. Ještě nedávno jsem viděl borce, jak těsnění olejuje, utáhne půlku , že to dodělá zítra, blok nezkontroluje, zda není prohnutý apod..Sám jsem "vlastní "chybou vinil těsnění/dělali jsme to dva/, takže objektivně posoudit kvalitu jde obtížně..Hlavně aby bylo správně vysoké a při posazování hlavy nebylo kleplé.. :)
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja som s Elringom problém nikdy nemal, tiež súhlasím že skôr sa stane chyba pri montáži ako by bola na vine nekvalita tesnenia.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20464
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ji,Corteco se rozpadlo...sloupalo,ještě mám někde fotky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33980
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Ještě nedávno jsem viděl borce, jak těsnění olejuje, utáhne půlku , že to dodělá zítra,

já osobně utahuju třeba ve dvě, ve čtyři a pak třeba ráno a v deset, věřím na vzduch

o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
patrikE39
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 19 dub 2015, 20:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od patrikE39 »

elring beru na autokseftu.. vychází mi tam nejlíp ... na R6 s tlakem přes 2 bary drží perfektně ;)
O1 1.9TDi combi AGR 96kw
BMW E39 525 MTDS sedan 150kw?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

slovacek.milos píše:
jericho-3 píše:Ještě nedávno jsem viděl borce, jak těsnění olejuje, utáhne půlku , že to dodělá zítra,

já osobně utahuju třeba ve dvě, ve čtyři a pak třeba ráno a v deset, věřím na vzduch

o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
Ty utahuješ hlavu vzduchem? To je přece ten nejdůležitější úkon, který děláš , když montuješ hlavu a musí se dělat s největší pečlivostí a zodpovědností..To jsem z toho blázen...A to co dělali staří mecháni v cizině bylo za krále klacka, blok musí být odmaštěný a perfektně suchý, stejně jako hlava, namontují se montážní kolíky /pokud to jde/ a těsnění se vyndá ze špecky těsně před montáží , nandá na blok a nandá se hlava. A pak se postupně utahuje podle foršriftu, čeká se tam, kde se má a vše se dělá ručně, aby byl cit. A dotažení hlavy se nepřerušuje, dokud není "obřad " dokončen. Pokud se přeruší, je vše špatně, protože poté neodpovídají požadované momenty..Samozřejmě "záleží jak leží" a co je to za motor, u některého člověk nepotřebuje ani návod, ale když to člověk ojebe, jak může vědět, v čem je poté chyba, když se něco vyvrbí? Právě ta suchost je důležitá a proto u neoplechovaného těsnění se pozná, že dobře drželo, když se musí staré "oškrabávat" nebo postříkat přípravkem na uvolnění, aby se nepoškrábal hliník.. :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33980
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho-3 píše:
slovacek.milos píše:
jericho-3 píše:Ještě nedávno jsem viděl borce, jak těsnění olejuje, utáhne půlku , že to dodělá zítra,

já osobně utahuju třeba ve dvě, ve čtyři a pak třeba ráno a v deset, věřím na vzduch

o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
Ty utahuješ hlavu vzduchem? néééé jakože vzduch v těsnění který tam vlastně uvězníš, máš i hlavy které musíš povolit a pak znova utahuješ
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4302
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

slovacek.milos píše:
o tom oleji to jsem slyšel že prej se těsnění musí hodit do oleje že prej se připeče a drží, to by mě zajímalo jestli to někdo viděl nebo slyšel, prej to staří mecháni dělali běžně i v cizině se to tak prej dělá
těsnění se máčelo dřív když to vyráběli z hadru (LOL) dnešnímu těsnění to nic nedá- olej nenasaje (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33980
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jarda S. píše:
slovacek.milos píše:
okdyž to vyráběli z hadru (LOL) dnešnímu těsnění to nic nedá- olej nenasaje (hm)
já si to právě ani moc nepamatuju z hadru, třeba na askonu 1,6 to jsem to těsnění nesl jak dvě kila banánů, pomerančů a pepsikoly, a ponořit ho do oleje :roll:
zetory byly plechové,

já měl napáleno vělké množství kořky, přijel borec škrabka a berlínská modř a srovnal vše na tisíciny při větším požití možná jen na setiny ;) ale fachčilo to, byly to krásná leta
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

slovacek.milos píše:
NOVON píše:Dělám v autodílech a mechoši berou v 90% ELRING..
co berou za brzdy co netřepou volantem ?
Nejvíce se berou RH-čka,pak Textar,Brembo,Bosch.Nelze takto obecně specifikovat,jak na které auto.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 339
Registrován: 06 zář 2015, 10:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od ondra.p »

To s tím olejem platí pro papírová těsnění které fakt jakoby nabobtná a líp dotěsní. Stačí ho lehounce tím olejem potřít žádné máčení ale u plechového těsnění pod hlavu je to kravina
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33980
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="NOVON"][quote="slovacek.milos"]
Nejvíce se berou RH-čka, zkušenosti mám zatím minimální ale nechápal jsem jak to umí brzdit a netřepe u problémových aut, umím jen icer desky a starline kotouče
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“