Napsal: 26 led 2019, 15:16
trefa ☺
těch 10% je dost ale když vezmeš životnost baterek a pak "jen" 10% odpadu a z 90% uděláš zase nový baterky tak je to značný pokrokForest píše:Ja v tom problem vidim. Clovek si rekne, ze 10 % neni moc ... ale vyjadrete si to v jednotkach objemu a vahy.Jarda S. píše:třeba BMW má přes 90% recyklovatelný baterie v tom problém nevidim
1) Forest -> 5. pad - oslovujeme, volame Foreste ... taky te neoslovuji BLBeWOB píše: 9) Forestře tvůj bratr je hlavně v očích EU dement, protože nemá co jezdit 180km denně do práce, ale má se přestěhovat tam kde pracuje. Na tom bude založená celá novodobá civilizace, lidé se budou stěhovat tam kde budou důležití. Roboti nahradí nízkou vrstvu lidí a zůstane jen top100 a vyšší třída lidí, možná pár lidí ze střední třídy na udržování genomu a to je vše. Lidi nebudou potřeba, to je přežitek, který akorát dýchá čím dál tím vzácnější vzduch. Plebs půjde na porážku jako první, ten si nebude vozit prdel v hyperloopu ani v elektrických autíčkách.
hansdob píše:... do dnešních telefonu něco na víc jak dva dny..
V mrazech samozřejmě nabíjet a jezdit lze, k tomu slouží tepelný management baterie, který baterii udržuje v bezpečném rozmezí provozních teplot. Loni jsem s i3 jezdil i když teplota padala skoro k -20°C. Než dojde k ohřátí baterie (cca 10km) tak má auto snížený výkon i rekuperaci, nicméně v případě i3 znamená ten snížený výkon stále dynamiku průměrného 2litru. A při nabíjení se spotřebuje nějaká ta energie navíc na ohřev baterie. To je konkrétní osobní zkušenost, nikoliv kamarád kamaráda s Teslou na okruhu.jericho-3 píše: A co se týče zimního období, tak situace je horší než ji známe dnes, dokonce je nebezpečné při teplotách pod bodem mrazu baterie dobíjet, protože dojde k jejímu poškození nebo i zničení.
Šampionát Formule E se jezdí s 50kWh baterií, což je ekvivalent 5l benzínu, a monoposty na to vydrží jezdit závod cca 50 minut i s rezervou. Pro srovnání Formule 1 spálí za stejnou dobu asi 70 litrů benzínu, na jehož produkci je nepochybně třeba násobně víc než oněch 50kWh elektřiny.Forest píše: Jinak se budu opakovat: znamy ma Teslu a kdyz ji vzal s "plnou nadrzi" na okruh tak po par kolech musel nabijet. Problem je, ze stejne, jako jsou papirove hodnoty spotreby vzdalene tem v realu, rozdil mezi papirovymi dojezdy a temi v realnem provozu jsou jeste propastnejsi.
Stejně jako sporák, když doma vaříte oběd nebo večeři. A jelikož se ve všech domácnostech vaří oběd i večeře v podobných časech a žádný blackout se nekoná, tak když budeš nabíjet v nočním tarifu (kdy zpravidla už nikdo nic nevaří) nehrozí ani při nabíjení. Příkonem sporáku dostaneš do auta za noc (8hod) asi 200 (zima) až 300km (léto).rudy5 píše:Ked sme pritom kolko to ma prikon taka nabijacka na ten elektromobil dnes?