Motor kouří a nejde do otáček - ASZ - snad vyřešeno.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

nielen hadičku odpoj od chcípačky, treba ju nejako manuálne udržať (drôtom), môže byť unavená-prasknutá pružina čo ju vracia a motor si ju nasaje
ten tlak oleja môže vyvesiť ventily a potom to robí čo popisuješ
je blbý regulátor tlaku
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Toho bych se tolik nebál, ten EGR je nový jak jsem psal, dával jsem ho společně s turbem a najeto mám 18000 km.

Co se tlaku oleje týče, tak jsem si už dlouho říkal, že bych se měl podívat i pod vanu, jak je na tom pohon čerpadla a jak je čistý sací koš, ale moc se mi do toho nechtělo, protože spodek ještě otevřený nebyl a vím ze zkušenosti, jak je těžký ten motor potom utěsnit, aby z něj nic neteklo. Užil jsem si to u favoritu i felicie. Tady je navíc ruzných šroubů, čidel a podobně, takže to je věc kterou člověk dobrovolně neudělá i když je zvědavej. :D

Jen se zeptám čistě hypoteticky, když přidám plyn, ale do motoru nejde dost vzduchu, tlačí i přesto jednotka vstřiky k tomu aby dávaly víc nafty i když otáčky nestoupají ?
To by mohlo vysvětlit ten obrovský kouř z nespálené nafty, pak už jen zničený trysky a špatně rozprášená nafta, ale jak jsem psal, včera odpoledne už motor nezakouřil, jen úplně minimálně.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Trochu odbočím od tématu, ale nedá mi to.
Někdo namontoval repasovaný vstřikovač PD a vůli vahadla po maximálním stlačení seřídil na 0st., ostatní 3 vstřikovače měly 225st. (LOL)

Kulový šroub se zaklepal do kolíku, ale po montáží nových komponent a nastavení má onen týraný vstřikovač nejlepší hodnoty v bloku 13.

Obrázek
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak to má dotyčný štěstí, mě když poprvé měnili vačku tak nejspíš taky jeden vstřik špatně nastavili a ten to odnesl tím, že po 14 dnech mi praskl ten pístek, který je pod těmito kolíčky.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

favo píše: Ta tabulka korekcí je jedna z těch hezčích, zrovna když jsem dával printscreen, tak se to nějak spravilo a drželo tyhle hodnoty, ale normálně tam skáčou i kolem 3,0 - 1,7-2,5 a tak různě podle toho jak byl motor teplý. Tohle bylo na motoru co běžel studený asi 2 minuty.
Co řešíš, ten druhý vstřik jsi mohl prohodit s jiným, když se Ti nezdál od začátku, jen pro info. S takovýma hodnotama ale sháněj rovnou nový.

A lepší než jeden nicneříkající momentální printscreen je třeba si to nalogovat a prohlídnout v delším horizontu, log se nepoužívá jen pro tlak turba či MAF, i tady s korekcema a BIPem je hodně nápomocný ;)
favo píše: Jen se zeptám čistě hypoteticky, když přidám plyn, ale do motoru nejde dost vzduchu, tlačí i přesto jednotka vstřiky k tomu aby dávaly víc nafty i když otáčky nestoupají ?
MAF a tedy smoke limiter by to neměl dovolit, ECU ví, že není dost vzduchu ;) Klucí tu pak před SME motaj pásku přes MAF ... :D
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Rayx, díky, já jsem v tomhle přeci jen ještě amatér, vždy jsem byl spíš přes mechaniku než elektroniku, tam mě v autě vždy děsila, ale musel jsem si zvyknout.
Za chvíli jdu do auta tak to zkusím projet a potom nalogovat, jen doufám že zase nezůstanu někde viset a volat si zase odtah. :D
Bydlím na kopci.
Druhý vstřik mám koupený už delší dobu, ale popravdě jsem ho nechtěl strkat do motoru, abych až v něm zjistil, že je třeba taky kaput. Ono to i s tím blbým vstřikem jelo celkem dobře, tak jsem doufal, že jej napřed pošlu do Dieselpower na repas a pak je vyměním.
Jenže pak jsem si řekl, že je nechám zrepasovat všechny, protože jsem měnil zaměstnání a auto už jsem nepotřeboval, ovšem v nové práci to stálo za prd a tak jsem odešel a zase potřebuji auto denně, takže se repase zase odložila. Už jí odkládám dva roky.
Dukes už ze mě musí mít legraci, když mu volám domlouvám to a pak to zase odložím. Teď už to ale odložit nejspíš nepůjde.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když to hulí černě jak kominík, zkusil bych to s odpojeným egrem
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

favo píše:Kouř je černý jak uhel, dokonce jsem na té první zastavce kde jsem to zjistil udělal černý flek na silnici.
Je to paradoxní, ale tohle umí i motor, který nemá dost nafty, když jsem řešil neprůchozí filtr na AJM, k tomu jsem na chvilku odpojil i dopravní čerpadlo v nádrži, to byli pod výfukem kominíci jak uhel, ale bez mastnoty, normálně to smyla horká voda z kropáče ;) Prostě vstřiky neprášily pod tlakem jak měly a nafta hůř hořela.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak pánové část problémů je vyřešena a to je výkon.
Asi mě budete mít za idiota, ale kdo jiný než idiot zasune hadici do chladiče a zapomene zacvaknout pojistku. Ta zůstala vysunutá v zámečku od chvíle kdy jsem hadici vytahoval a protože to bylo dole v rohu chladiče na straně baterie, nebylo to zvrchu vidět.
Bylo mi divný proč slyším dunivý zvuk, který ale nejde z motoru, ale jakoby z karoserie.
Teď už to vím odkud šel. (wallbash)
Když jsem jí zasunul při skládání zpět, šla tam tak natěsno, že jsem byl přesvědčený, že je i zamčená a protože tam je tak málo místa a tma, nevšiml jsem si vytaženého zámku.

A co se týká kouře, tak ten částečně zůstává a nejspíš bude problém ve vstřiku, taky se mi dnes zdálo, že z motoru slyším jemné klapání, které s otáčkami narůstá, takže raději znovu zkontroluji nastavení vstřikovačů, ale to až motor vychládne.

Ty logy jsem udělal, ale musím napřed zjistit zda a kam se v počítači uložily. Udělal jsem před nasazením hadice zpět a potom další jakmile jsem zjistil problém s hadicí. Zkoušel jsem i v zátěži přes spojku, ale víc jak 20% zátěž jsem nenasimuloval, protože pak už se mi auto rozjíždělo i přes brzdu.
Zkusil jsem to i kousek projet, ale jakmile jsem na dvojku přidal plyn, ozvala se rana a opět klesl výkon. Tentokráte mi vystřelila první hadice za EGRem ve spoji s tou velkou zakroucenou trubkou, co jde před motorem.
Buď jen náhoda, že byla špatně zamčená a nebo je problém s regulací a turbo přefukuje, ovšem tlak turba jsem si zapoměl na D-Dotu nastavit, mám tam nyní teplotu oleje a znovu už jsem to projíždět nešel.

Tak zatím všem moc a moc díky za rady a tipy a ochotu ztrácet čas s mými problémy.
Jakmile najdu ty logy v druhým počítači, tak je sem zkusím dát.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Rayx píše: Je to paradoxní, ale tohle umí i motor, který nemá dost nafty, když jsem řešil neprůchozí filtr na AJM, k tomu jsem na chvilku odpojil i dopravní čerpadlo v nádrži, to byli pod výfukem kominíci jak uhel, ale bez mastnoty, normálně to smyla horká voda z kropáče ;) Prostě vstřiky neprášily pod tlakem jak měly a nafta hůř hořela.
S tím podavacím čerpadlem v nádrži možná taky bude problém, protže občas při zapnutí kličku ho slyším, ale většinou nic, jen ticho.
Před pár dny jsem šel nastartovat svojí feldu, na kterou jsem dva roky zapomněl a slyším jen cvakání relé a čerpadlo nic. Tak ho vyndám z nádrže napojím na 12V a jen sebou škubalo, ale otočit se dokola to né.
Felda má najeto asi to co Golf tedy přes 300 000 km a je mořný, že to i čerpadlo v Golfu zabalilo.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To s tím dopravním jsem jen dodal pro info se svým laborováním, ale jestli ho neslyšíš po každém zapnutí klíčku, to charakteristické zabublání, zvlášť když je nádrž poloprázdná, tak to řeš také. To zabublání je ale normální, tím se odvzdušňuje, maj na to i vysvětlující TPI ;)

Akce hadice dobrá, holt málo světla ...

A ty logy, to se standardně ukládá do podsložky/adresáře Logs ve složce programu (VCDS/Vag-Com), pokud sis tedy nevybral jinou lokaci. To by neměl být problém najít :) Myslím, že to má i odkaz pod Programy ve Startu. Sem je nenahraješ, ale můžeš umístit jinam a sem dát link.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

To s tím čerpadlem je u mě jako se vším, dokud auto jede a startuje tak se to snažím neřešit, protože jsem už mockrát dostal radu, když to funguje neser se do toho.
Čerpadlo slyším tak jednou za 10-20 startů, ale auto chytne pokaždé a hlavně hned po otočení klíčku.
Zkoušel jsem i relé, ale i po jeho vyndání a výměně byla situace stejná, prostě ticho.
Vím že jsem podle návodu zkoušel čerpadlo rozjet natvrdo přes pojistkovou skříň, ale ani tak se nerozjelo. Pak zase při startu naběhne a tak jsem si řekl, že jsem asi dělal něco blbě a vzdal to.

VAG bohužel nemám, používám IHR 304On a je to jen exe soubor, dostal jsem ho ke kabelu z Aukra. Nejspíš čína, ale s jiným VAGem kabel nefungoval.
Koukal jsem tady na nabídku VAGu, ale v tuto chvíli dám prachy raději do motoru aby šlapal a já už měl klid.
Repase vstřiků by měla být okolo 20000,- za originál špičky a cca 17000,- za ty lepší s tím lepším povlakem.
Zatím se mi nedaří ty logy najít, tak snad to nebyl jen nějaký fake že je to dělá.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ty jsi ale střelec :)
Jasný, pokud máš VAG 304 v distribuci IHR ošlehnutý ťamanem bez instalace, tak i tak bys měl minimálně dohledat, kam se měl log uložit, cestu myslím píše už při výběru samotnýho logování.

Do GIV tedy vrážíš velký peníz, teď chceš ještě repasovat všechny vstřiky taky za sumičku na toto auto. Nejdřív bych řešil jen ten druhý vstřik, pokud skáče jeho korekce jaks psal, a pak by se vidělo dál ;)

No a s tím čerpadlem, když to navíc startuje na drb, asi máš stále víc jak půlku nádrže, když ho neslyšíš při zapnutí před startem ... :)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nakonec jsem dohledal všechny Log soubory co byly v počítači uložený a že jich tam bylo a bylo tam i něco s dnešním datumem, jen bohužel pouze jeden a to nejspíš ten první log, ovšem jeho název byl úplně jiný než jaký mi hlásil VAG.
Stáhnu tady ten soft na čtení logů a uvidím co jsem to vlastně uložil.

Zkusím tedy dotáhnout z garáže ten druhý náhradní vstřik a vyměnit ten vadný a pokud to nepomůže, tak hurá se vstřiky na poštu.
Snad mu nic nebude, leží tam už minimálně rok, zabalený tak jak přišel.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Ještě se zeptám, co přesně mi říkají hodnoty v kanále 23.
Díky
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“