
Odstranění vibrací 1,9 TDi 81kW v pásmu cca 1700-2100ot/min.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
A to akože jazdíš 80 km hore kopcom na 6 kvalte pri dlhej prevodovke ? keď to auto nie je schopné udržať ? podraď do 4 a auto sa v klude udrží na tempomateLokotka píše:No, u mne konkrétně byla volnobežná dávka na hodnotě 2,6 a chtěl jsem poznat minimum, takže se nastavilo 6,4. (p. Huml pro úsporu paliva u sériového softu doporučuje cca 6,0. U chipu a ještě ke všemu neznámýmu to je babo raď)
Auto se stalo "gumový", absolutně zmizel byť i je náznak "dunění" i v otáčkách blízkých volnoběhu. Do 1600ot./min. turbo jakoby ani nebylo (SDi), takže vlastně zpočátku naprostá spokojenost.
Jenže při mý upravený ultradlouhý 6q převodovce už auto nebylo na tempomat schopný udržet 80 ani 90km/hod. do cca 8-mi až 10% stoupání.
Tak jsme to s Prkou přenastavili na 5,0 a uvidím. Vibrace se nevrátily a tohle nastavení by jako bonus mělo zesouladit údaje z PP se skutečností.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Vycházím z grafů měrný spotřeby při různých zatíženich u tohoto motoru, z toho, že to je pracovní stroj - v podstatě náklaďák a ze zvuku motoru nad 1250-1300 ot/min. = nulový dunění.Source píše:A to akože jazdíš 80 km hore kopcom na 6 kvalte pri dlhej prevodovke ? keď to auto nie je schopné udržať ? podraď do 4 a auto sa v klude udrží na tempomate
Nastav 903 ot na volnoběh,dávku 3.6-4.0 mg a nevymyslej kraviny..Toto je ověřená hodnota u jetých tdi rotaček. V kanále 015 budes mít hodnotu 0.4 na volnoběh,což nejblíže sedí i s hodnotami na PP.Lokotka píše:Třebas se mejlím, ale co má převodovka a dvojhmota za problém s nižšíma otáčkama na volnoběh?
Proč by se měla snižovat životnost motoru?
Uvítal bych spíš radu, jak ty ještě nižší otáčky nastavit.
Připomínám,ze ASV je rychloběžný diesel a né autobus nebo kamion,dlouhodobé podtaceni mu nesvedci a ten motor+dvouhmotu+prevodovku tím na tuty zabiješ..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5071
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
To jsou názory Tvé a i některých dalších, kteří moc nestudují teorii motorů, ekonomickou a ekologickou jízdu a jen vyjadřují určitá zaužívaná klišé o tom co motoru škodí. Pokud by sis přečetl například některé články od rekordmana v jízdě s nejnižší spotřebou Gerharda Plattnera a nebo jiné odborné publikace zabývající se způsobem jízdy a jeho vlivem na životnost motoru, tak bys tady takové teorie nehlásal.NOVON píše:Nastav 903 ot na volnoběh,dávku 3.6-4.0 mg a nevymyslej kraviny..Toto je ověřená hodnota u jetých tdi rotaček. V kanále 015 budes mít hodnotu 0.4 na volnoběh,což nejblíže sedí i s hodnotami na PP.Lokotka píše:Třebas se mejlím, ale co má převodovka a dvojhmota za problém s nižšíma otáčkama na volnoběh?
Proč by se měla snižovat životnost motoru?
Uvítal bych spíš radu, jak ty ještě nižší otáčky nastavit.
Připomínám,ze ASV je rychloběžný diesel a né autobus nebo kamion,dlouhodobé podtaceni mu nesvedci a ten motor+dvouhmotu+prevodovku tím na tuty zabiješ..
Proč by otáčky, které výrobce udává jako minimální /861/měly motoru škodit ? Vždyť předchůdci motorů ASV měly běžně voln. otáčky pod 800/min. Naprosto běžně s těmito nebo podobnými motory najíždějí i taxikáři kolem milionu kilometrů. To se Ti zdá málo ! Voln. otáčky se zvyšují proto, že se jejich zvyšováním lépe plní emisní normy. I tak potom politici namísto odborníků vymýšlejí přísnější a přísnější normy, elektromobily atd. Tak jak to dnes můžeš sledovat. Přitom je zasvěceným dobře a dlouho známo, že motor běžící např. minutu i na nižších ot. než povoluje výrobce, vyprodukuje celkově méně emisí než ten s vyššími otáčkami.
Co se týká voln. dávky, tak ani výrobcem nastavovaná hodnota kolem 4,7mg/H nezabezpečuje stejnou počítačovou a skutečnou spotřebu. Většinou je počítačová při tomto nastavení asi o 10% nižší.
Já jezdím se svými Oktávkami v popisu přes 15 let, mám na nich a jiný ujeto statisíce kilometrů a zatím jsem žádný problém se spojkou, dvouhmotou a podobně neměl. A to mám motory také nastaveny na voln. otáčky 882, teplotu kolem 95°C, dečku v zimě na celý chladič, EGR přiotevřen více než je firemní nastavení. Po městě, když mne nikdo nebrzdí, jezdím na pětku kolem 1200 otáček (do 60km/h dle rychloměru). A motory jdou stále jako hodinky a jen si ševelí.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
To jsou názory Tvé a i některých dalších, kteří moc nestudují teorii motorů, ekonomickou a ekologickou jízdu a jen vyjadřují určitá zaužívaná klišé o tom co motoru škodí. Pokud by sis přečetl například některé články od rekordmana v jízdě s nejnižší spotřebou Gerharda Plattnera a nebo jiné odborné publikace zabývající se způsobem jízdy a jeho vlivem na životnost motoru, tak bys tady takové teorie nehlásal.NOVON píše:Nastav 903 ot na volnoběh,dávku 3.6-4.0 mg a nevymyslej kraviny..Toto je ověřená hodnota u jetých tdi rotaček. V kanále 015 budes mít hodnotu 0.4 na volnoběh,což nejblíže sedí i s hodnotami na PP.Lokotka píše:Třebas se mejlím, ale co má převodovka a dvojhmota za problém s nižšíma otáčkama na volnoběh?
Proč by se měla snižovat životnost motoru?
Uvítal bych spíš radu, jak ty ještě nižší otáčky nastavit.
Připomínám,ze ASV je rychloběžný diesel a né autobus nebo kamion,dlouhodobé podtaceni mu nesvedci a ten motor+dvouhmotu+prevodovku tím na tuty zabiješ..
Proč by otáčky, které výrobce udává jako minimální /861/měly motoru škodit ? Vždyť předchůdci motorů ASV měly běžně voln. otáčky pod 800/min. Naprosto běžně s těmito nebo podobnými motory najíždějí i taxikáři kolem milionu kilometrů. To se Ti zdá málo ! Voln. otáčky se zvyšují proto, že se jejich zvyšováním lépe plní emisní normy. I tak potom politici namísto odborníků vymýšlejí přísnější a přísnější normy, elektromobily atd. Tak jak to dnes můžeš sledovat. Přitom je zasvěceným dobře a dlouho známo, že motor běžící např. minutu i na nižších ot. než povoluje výrobce, vyprodukuje celkově méně emisí než ten s vyššími otáčkami.
Co se týká voln. dávky, tak ani výrobcem nastavovaná hodnota kolem 4,7mg/H nezabezpečuje stejnou počítačovou a skutečnou spotřebu. Většinou je počítačová při tomto nastavení asi o 10% nižší.
Já jezdím se svými Oktávkami v popisu přes 15 let, mám na nich a jiný ujeto statisíce kilometrů a zatím jsem žádný problém se spojkou, dvouhmotou a podobně neměl. A to mám motory také nastaveny na voln. otáčky 882, teplotu kolem 95°C, dečku v zimě na celý chladič, EGR přiotevřen více než je firemní nastavení. Po městě, když mne nikdo nebrzdí, jezdím na pětku kolem 1200 otáček (do 60km/h dle rychloměru). A motory jdou stále jako hodinky a jen si ševelí.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Prko, jde pouze o logiku, kdy má motor více práce, když se motor pomalu převaluje nebo když běží rychleji a přechod mezi jednotlivým pálení je menší? Proč je tam asi setrvák ? Právě aby pomohl motoru překonat fáze "neproduktivní" ... Proč např. 6 válec má lepší chod než 4 válec a může mít o to nižší otáčky? A zrovna PD není rotačka, která je "lehkonohá" a motor nemusí překonávat odpory jako má PD.. Vždyť to co má PD v hlavě a jaké tření musí motor překonat , aby měl pravidelný chod? Proč asi má dvouhmotu a rotačka většinou ne? Točil jsi někdy sesazeným motorem bez hlavy a rukou zjišťoval, jaký je tam odpor? Zrovna když se písty míjí a natočený motor po opravě se zpočátku obtížně sám udrží v chodu, než se oběhne..Samozřejmě na jednu stranu vymetené PD se zdánlivě točí jako kafemlejnek, ale ve skutečnosti jeho nižší komprese, vzniklé vůle, které často když se sečtou tak svým křížením dávají motoru pěkně zabrat a vyšší volnoběh motoru pomůže...A volnoběh určený továrnou platí pro motor KTERÝ JE V 1A STAVU, Z TOHO SE VYCHÁZÍ..Nikdo z konstruktérů nepomýšlel na to, že čehůni budou najíždět statisíce km a radši si pustí radio aby neslyšeli ten šrot pod kapotou.Hlavně že to nežere.. 

nepropadat panice...
su ludia ktory citia aj to že železo trpi (podtacanie motora, velmi nizky volnobeh), a potom parta profikov ktory tvrdia že kovadlina sa doje..ť neda!
a jazdia na spotrebu s podtocenym motorom a pisu tu hovadiny.
a tym to bohuzial nevysvetlis, mam takych v rodine, v robote, staci sa rozhliadnut, su vsade... bohužiaľ
a jazdia na spotrebu s podtocenym motorom a pisu tu hovadiny.
a tym to bohuzial nevysvetlis, mam takych v rodine, v robote, staci sa rozhliadnut, su vsade... bohužiaľ
1) nemám PDčko!
2) vibrace viz předmět tohoto vlákna jsou cestou snížení volnoběžný dávky odstraněný.
Dotazy byly následující:
1) jak (nikoli proč, či proč ne) nastavit nejnižší výrobcem v servisní knížce uvedený volnoběžný otáčky.
2) zdali někdo nezná lepší kód než 12233 pro vstup do servisního nastavení, aby se člověk dostal hlouběji, pokud to vůbec jde.
2) vibrace viz předmět tohoto vlákna jsou cestou snížení volnoběžný dávky odstraněný.
Dotazy byly následující:
1) jak (nikoli proč, či proč ne) nastavit nejnižší výrobcem v servisní knížce uvedený volnoběžný otáčky.
2) zdali někdo nezná lepší kód než 12233 pro vstup do servisního nastavení, aby se člověk dostal hlouběji, pokud to vůbec jde.