Turbo limit pre 'VN variable vanes'
Moderátoři: šulda, Moderátoři
nikde som nepisal ze to ma "zasrany" MAF naopak z logov som dokazal ze map, maf a nasavaci system su v poriadku, vid tabulkuRayx píše:Hm, nemá to DPF, tak to musí hulit jako blázen, když to ucpalo kat ... To že je ucpaný výfuk není příčina ale následek, pokud to tedy není jen zborcením přepážek![]()
No a ten zasratý MAF asi taky není jen tak ...
napriek tomu ze nama dost vzduchu tak uberie aj nafty aby drzal pomer 22:1
je mozne, ze pomer byt mal byt vyssi, moze byt od 18 do 70, moze preto zadymit, neviem kolko by mal byt naozaj pre dane auto
a myslim si, ze po 350000km na sirovu naftu ma pravo byt zapchaty kat, alebo nie?

Naposledy upravil(a) sky59 dne 24 črc 2019, 13:16, celkem upraveno 2 x.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
myslim ze si jeden z mala co do toho vidis... je uplne fuk ci je tam N75 s bankou alebo v mojom pripade DC motor so servozosilnovacommarquee píše: Jednoduše řečeno, mapa pro N75 ti řídí lopatky od 80% (max. výkon turbodmychadla) po 25% (maximální omezení). Dál jednotka hlídá, jestli bylo dosaženo požadovaného tlaku a případně nastavení lopatek upraví aby tlaku bylo dosaženo případně naopak tlak pomocí naklopení omezí. Podle logu co si sem dal to nevypadá, že by se ECU snažila toho tlaku dosáhnout.
Bohužel stále nevíme co je to za auto a zda se někdo vrtal v sw. Těžko pak radit když jsi tajemný jak hrad v Karpatech
A MAS PRAVDU, ECU sa nesnazi dotiahnut tlak nastavenim lopatiek, a to preto (mozete teraz povedat ze teoria
uz som pisal, nie som tajomny hrad, ale nechcem zbytocne zatazovat niektorych ludi informaciou co je uplne irelevantna pre tento problem
a dostal som aj konkretnu charakteristiku tohoto obmedzenia, sice pre BOSCH ale to je ten isty princip, takze viem ze aj moja ECU to ma, lebo viacere logy sa pohybuju po rovnakej krivke, ked nie je dosiahnuty tlak - po dovolenom maxime
snad by som si dovolil poupravit ta, mapy urcuju pozadovany tlak , nie nastavenie lopatiek turba, toto je vystupom regulatora ktory porovnava ziadany a skutocny tlak ale len potade, pokial ma dovolene
ak uz je na maxime a vyfukove plyny nemaju ocakavanu rychlost tak sa uz tlak nemoze dosiahnut
Manual hovori ze pri 2000 a 3000ot plna zataz ma byt turbo povel 85 a 46 %
Realita je......ze pri 2000 a 3000ot plna zataz ........je turbo povel 88 a 51 %
Je vidiet ze ECU chce viac, ale nema dovolene ziadat viac ako 88/51
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Ak ma niekto chut precitat nasledovne riadky, tak podme na to:
Vymenil som spinavy vzduchovy filter ze ci sa uvidi nejaky rozdiel za fungl novy BOSCH, zazraky sa necakali ale potvrdilo sa len to, ze ak je mensi odpor v nasavani, tak sa znizil rozdiel skutocneho tlaku zo 40kPa na 30kPa, co uz bolo citit aj na vykone

urobil som znovu viacere merania tentokrat uz aj s teplotou vzduchu za IC, pri zavretych EGR aj pri otvorenych EGR, vyslo mi toto:

znova som zazraky necakal a ukazalo sa , ze je medzi MAF a MAP rozdiel v merani asi 10%, co pri takej alchymii merani povazujem za prijatelne, dokonca MAP "vidi" pri zatvorenych EGR o 10% viac vzduchu ako MAF
pri otvorenych EGR je samozrejme velky rozdiel, MAP vidi o 70% viac vzduchu, lebo dostava bokom z vyfuku
podla vysledkov naozaj to nevyzera na unik vzduchu v nasavani a IC
pravdepodobne presnost snimacov je este nizsia ako 10%, inak by si ECU vedeli presne vypocitavat napr. tlak za IC
nedalo mi to, tak som zhodil plastovy kryt z IC a skoro som spadol na r*t
vyzera to asi takto:

ten IC vyzera odspodu nasledovne:

detail toho IC co je v aute, vykazuje zvlastne povrchove "efekty":

Myslim, ze toto normalny stav nebude, skusili sme na miest aj vytocit na 2500rpm, nic nie je pocut ani vidiet, je mozne ze by sa niekde nejaka diera dokazala sama zapchat? najskor to vyzera na pozdlzny zvar odspodu IC, pretoze to je zasrane asi na dlzke 20cm, nanos miestami az 5mm
ta gumova hadica je velmi kratka asi 10cm, takze si myslim ze nejake vibracie neodstrani a zrejme ukyvala na IC ten trubkovy vyvod, priatelie v Moskve maju bohate skusenosti s zvaranim tychto IC a presne v tomto rohu, pretoze ostatne hadice su dlhe okolo 50cm
ja viem, ze najjednoduchsie je to rozobrat, ale najprv musim zohnat nahradny IC, pretoze ked sa to rozoberie a bude tam diera (urcite bude) uz sa to neda zlozit a auto by stalo
este jedna otazka, ten sajrajt je akceptovatelny alebo turba maju problem? podla spotreby oleja 1L /15000km by problem mat nemali...?
moze sa tem sajrat dostavat naspat cez EGR ventily do nasavania az pred IC? inak obe turba maju spolocnu vakuovu pumpu co odsava olej a vracia spat do motora, ako som uz pisal v minulosti, ECU nevyhadzuje ziaden problem, nemam predstavu, ze aka velka strbina na IC by mala sposobit unik tlaku z 220 na 180kPa? nejaka predstava?
Vymenil som spinavy vzduchovy filter ze ci sa uvidi nejaky rozdiel za fungl novy BOSCH, zazraky sa necakali ale potvrdilo sa len to, ze ak je mensi odpor v nasavani, tak sa znizil rozdiel skutocneho tlaku zo 40kPa na 30kPa, co uz bolo citit aj na vykone

urobil som znovu viacere merania tentokrat uz aj s teplotou vzduchu za IC, pri zavretych EGR aj pri otvorenych EGR, vyslo mi toto:

znova som zazraky necakal a ukazalo sa , ze je medzi MAF a MAP rozdiel v merani asi 10%, co pri takej alchymii merani povazujem za prijatelne, dokonca MAP "vidi" pri zatvorenych EGR o 10% viac vzduchu ako MAF
pri otvorenych EGR je samozrejme velky rozdiel, MAP vidi o 70% viac vzduchu, lebo dostava bokom z vyfuku
podla vysledkov naozaj to nevyzera na unik vzduchu v nasavani a IC
pravdepodobne presnost snimacov je este nizsia ako 10%, inak by si ECU vedeli presne vypocitavat napr. tlak za IC
nedalo mi to, tak som zhodil plastovy kryt z IC a skoro som spadol na r*t
vyzera to asi takto:

ten IC vyzera odspodu nasledovne:

detail toho IC co je v aute, vykazuje zvlastne povrchove "efekty":

Myslim, ze toto normalny stav nebude, skusili sme na miest aj vytocit na 2500rpm, nic nie je pocut ani vidiet, je mozne ze by sa niekde nejaka diera dokazala sama zapchat? najskor to vyzera na pozdlzny zvar odspodu IC, pretoze to je zasrane asi na dlzke 20cm, nanos miestami az 5mm
ta gumova hadica je velmi kratka asi 10cm, takze si myslim ze nejake vibracie neodstrani a zrejme ukyvala na IC ten trubkovy vyvod, priatelie v Moskve maju bohate skusenosti s zvaranim tychto IC a presne v tomto rohu, pretoze ostatne hadice su dlhe okolo 50cm
ja viem, ze najjednoduchsie je to rozobrat, ale najprv musim zohnat nahradny IC, pretoze ked sa to rozoberie a bude tam diera (urcite bude) uz sa to neda zlozit a auto by stalo
este jedna otazka, ten sajrajt je akceptovatelny alebo turba maju problem? podla spotreby oleja 1L /15000km by problem mat nemali...?
moze sa tem sajrat dostavat naspat cez EGR ventily do nasavania az pred IC? inak obe turba maju spolocnu vakuovu pumpu co odsava olej a vracia spat do motora, ako som uz pisal v minulosti, ECU nevyhadzuje ziaden problem, nemam predstavu, ze aka velka strbina na IC by mala sposobit unik tlaku z 220 na 180kPa? nejaka predstava?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
dik, soft je fabrickyMatias píše:Pokud má problém, že nejede, tak někdy stačí jen malá dirka v okruhu cooleru. A nemusí napsat nic.
Pokud nepíše chybu. Tak bych taky zkusil nahrát podle čísla jednotky originál soft. Můžou být povypínaný chyby. Pak se to blbě hledá.
a co vravis na IC? nejaky nazor? co ta "prasklina" na boku? mozno je tam fakt iba nejaka trhlinka...
v momente ako pride nahradny IC (z auta z vyhoreneho interieru) pustim sa do toho...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Natlakovat okruh sání jsi měl už dávno.
To venkovní zasrání kolem IC není na ty km nic strašnýho (350 000km a jistě nikdy nečištěno), stačí trocha vzlínajícího oleje proniklého ze sání a nachytá to vše ze silnice, co kolem toho IC se zběračem letí.
Podstatný je, co by na tebe mrklo, když by ses podíval dovnitř sání a ne jen takto zvenčí
Teorie o ucpaném výfuku tedy padla a je to tedy způsobeno díky ztrátě tlaku v sání???
To venkovní zasrání kolem IC není na ty km nic strašnýho (350 000km a jistě nikdy nečištěno), stačí trocha vzlínajícího oleje proniklého ze sání a nachytá to vše ze silnice, co kolem toho IC se zběračem letí.
Podstatný je, co by na tebe mrklo, když by ses podíval dovnitř sání a ne jen takto zvenčí
Teorie o ucpaném výfuku tedy padla a je to tedy způsobeno díky ztrátě tlaku v sání???
sky59 píše:DAKUJEM vsetkym co pisali k veci a chceli pomoct. Medzicasom sa mi postou dostali informacie potvrdzujuce moje predpoklady.
Takze problem je na teraz uzavrety. Problem je na 99.9999% v zapchatom
vyfuku.
Nie je to ani MAF, ani MAP ani diera v nasavani... ako mi bolo bez rozumu radene...
cistene nikdy nic nebolo, zatial to jazdilo bez zasahu, opacna strana IC (ma dve turba dva vstupy) je cistounka ako z fabrikyRayx píše:Natlakovat okruh sání jsi měl už dávno.
To venkovní zasrání kolem IC není na ty km nic strašnýho (350 000km a jistě nikdy nečištěno), stačí trocha vzlínajícího oleje proniklého ze sání a nachytá to vše ze silnice, co kolem toho IC se zběračem letí.
Podstatný je, co by na tebe mrklo, když by ses podíval dovnitř sání a ne jen takto zvenčí
Teorie o ucpaném výfuku tedy padla a je to tedy způsobeno díky ztrátě tlaku v sání???
sky59 píše:DAKUJEM vsetkym co pisali k veci a chceli pomoct. Medzicasom sa mi postou dostali informacie potvrdzujuce moje predpoklady.
Takze problem je na teraz uzavrety. Problem je na 99.9999% v zapchatom
vyfuku.
Nie je to ani MAF, ani MAP ani diera v nasavani... ako mi bolo bez rozumu radene...
vyfuk stale nie je z hry vonku
a ak by tam naozaj mala byt dierka v IC tak potom tie merania MAF MAP su plus minus autobus
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
No však jsem o tom psal jak o počítání virtuálních čísel 
Z té fotky nic poznat nelze, nějakou prasklinku apod. To samý hledat ji na běžícím či dokonce vytáčeném motoru, to taky neuslyšíš, to by musela být díra do vrat ... To bys poznal jedině natlakováním sání a měřením na stojícím motoru.
No že to nejede to ukazují ty dosažené rychlosti, ať si segra vyřeší na týden nějaký náhradní povoz a mrkněte se dovnitř toho sání. Spotřeba oleje je OK, ale ty dva EGR na ty ujeté km jistě odvedly svou práci poctivě a podle toho to bude v motoru vypadat ...
P.S. - ta špinavá strana je ta, na které má být ten horší vstřik? Stejně si myslím, že je to zasraté jen díky povolenému spoji hadice-IC a prolínání oleje ven
Z té fotky nic poznat nelze, nějakou prasklinku apod. To samý hledat ji na běžícím či dokonce vytáčeném motoru, to taky neuslyšíš, to by musela být díra do vrat ... To bys poznal jedině natlakováním sání a měřením na stojícím motoru.
No že to nejede to ukazují ty dosažené rychlosti, ať si segra vyřeší na týden nějaký náhradní povoz a mrkněte se dovnitř toho sání. Spotřeba oleje je OK, ale ty dva EGR na ty ujeté km jistě odvedly svou práci poctivě a podle toho to bude v motoru vypadat ...
P.S. - ta špinavá strana je ta, na které má být ten horší vstřik? Stejně si myslím, že je to zasraté jen díky povolenému spoji hadice-IC a prolínání oleje ven
pockam az pride ten second hand IC, potom to otvorim a rovno ho vymenim, zrejme ten povodny v aute nebude ani vo vnutri uplne cistyRayx píše:No však jsem o tom psal jak o počítání virtuálních čísel
Z té fotky nic poznat nelze, nějakou prasklinku apod. To samý hledat ji na běžícím či dokonce vytáčeném motoru, to taky neuslyšíš, to by musela být díra do vrat ... To bys poznal jedině natlakováním sání a měřením na stojícím motoru.
No že to nejede to ukazují ty dosažené rychlosti, ať si segra vyřeší na týden nějaký náhradní povoz a mrkněte se dovnitř toho sání. Spotřeba oleje je OK, ale ty dva EGR na ty ujeté km jistě odvedly svou práci poctivě a podle toho to bude v motoru vypadat ...
P.S. - ta špinavá strana je ta, na které má být ten horší vstřik? Stejně si myslím, že je to jen díky povolenému spoji hadice-IC a prolínání oleje ven
potom mozem ten stary hodit do miesacky s trichlorom...
PS. ten spoj na hadici som skusil dotiahnut, nebol povoleny, urvat som to nechcel, pootocil som ho asi 45stupnov
keby to tade malo fucal bolo
by ten bordel aj napravo, on je vsak len pod pravou polovicou IC
ano, ten horsi vstrek je na tej strane, pozeral som vsetky 4 vstreky na tej strane, bohuzila nie su vsetky 4 len v pluse, inak by som si myslel ze ECU rozpoznala ze tam to menej tlaci do klukoveho hriadela, ale asi nie
presli sme na Shell V-power diesel koli vstreku, uvidime, dokonca som zahliadol situaciu kedy sa dostal pod +3 mm3/st (to ma hranicu)
a ta cista strana je tato:

a takto je to spredu:

ten bordel je odspodu, ta mala "krabicka" je v hornej polovici dokonca"cista", a napravo od privodnej hadice z turba nie je nic, vsetko je smerom nalavo a dost daleko
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km