Stránka 2 z 2

Napsal: 29 srp 2019, 16:44
od Andre
Z hlediska servisních nároků a spolehlivosti není rozdíl mezi 1,6 a 2,0. Umíme už řešit i vstřikovače Siemens.
Ale nečekej moc úsporu na palivu (oproti 2,0). V Octavii je to ještě výkonově OK, ale v Passatu nebo Superbu bych do toho nešel.

Napsal: 29 srp 2019, 20:28
od turbo kamna power
dury2 píše:Díky za reakce. Nebavím se ani tak o dynamice a výkonu, spíš mi jde o to, jak to je s životností, respektive poruchovostí.
Když se začaly 1,6 montovat, tak všichni nadávali jaké to jsou močky (asi jako když nastoupilo PD místo rotačky) a mě by zajímalo, jestli ty řeči byly opodstatněné, nebo ne. Díky

Jinak mám představu tak rok 2013+. Ze sedaček v Oktě mě bolí záda, tak jsem myslel supa nebo passata, eventuelně tourana ale s tou 1,6 to nebude asi žádná sláva, jenže cena je tam většinou dosti nižší.
V Superbu a Passatu bude tento ročník ještě CAYC, to je dle mě ideální motorizace v Rapidu (dokonce má velké přední brzdy 288mm, zatímco Octavia paradoxně jen 280), v Octavii je to tak na hraně, spíš jen pro klidnější řidiče. Ve větším autě už to bude trápení i když pojedeš sám. Projeď si schválně Superba 1.6 a 2.0 - uvidíš sám.
Motory jsou v zásadě mechanicky stejné a velmi spolehlivé, jen 1.6 má méně spolehlivé a dražší piezo vstřiky. V Passatu budou u 2.0 navíc vyvažováky, ale tyhle ročníky už by měly být bez problémů.
DPF vydrží celou životnost auta, pokud se nejezdí dlouho se špatnými vstřikovači nebo EGR ventilem, či jinou závadou.

Hlavní rozdíl je spojka a převodovka, u 2.0 velká 240mm lamela s dvouhmotou a "velký" tříhřídelový 6q. U 1.6 je od konce roku 2010 v Rapidu a Octavii jednohmota (nevím, jestli i u Superba a Passata) a na 1.6 poměrně dlouze zpřevodovaný 5q. Co se týče spojek a převodovek, tak tam asi v zásadě velký rozdíl ve spolehlivosti nebude, nevím. Jiná situace je u DSG, kdy je u 1.6 7q se suchými spojkami a tomu bych se vyhnul. U 2.0 je 6q a mokré spojky.

Napsal: 29 srp 2019, 21:04
od valekf
Nevim proc, ale u tech 1,6 vic resim pyliny v systemu jak u tech 2.0, dvoulitr vetsi najezdy 300 000+ a nic tomu neni. Setrilci vetsinou meni driv egr, samozrejme i dvouhmotu, protoze jezdi prece na ctverku padesat...

Napsal: 30 srp 2019, 11:17
od zero1724
Třeba v rapidu je ta 1.6 pecka jede to cca jako sériová 81kw Octavia, spotřebu jsem měl do 5l/100km a to jsem ji jako služebáku dával napít fest... Octavia je bída a žere jako prdlá, v superbu bych asi umřel...

Napsal: 30 srp 2019, 11:22
od roman1648
V práci máme firemky všechny 1.6Tdi myslím 81kw, na normální ježdění celkem dobrý ale na závodění to není samozřejmě, je velikej rozdíl jestli jedeš sám nebo plný auto, dynamika jde razantně dolů, jinak spotřeba dobrá, poruchovost nevím, po 100tis.km to jde pryč a berou se nový zase..
Můj názor je že jako běžný rodinný auto je to úplně v pohodě, není to tak dlouho co se jezdilo Fandama a Feldama po celý evropě a taky to šlo, dneska by si každej představoval auto za pár korun s výkonem 200koní se spotřebou 1,5L/100km a první poruchou po 10ti letech nebo 300tis.km
(crazy)

Napsal: 30 srp 2019, 14:17
od Biimbo
ségra má OII 1.6 tdi, 2012, 250 tis najeto, hodně dálky Nizozemsko- ČR, ve 180 egr a jinak nic. Teď jsem s tím jel po dieselgate a jede to slušně, sice sám ale nepřišlo mi to echt líný. Oproti bxe mi to přijde živější. I ona se švárou si nestěžuje. Sice dříve měla moje ahf na 130ps číple a 6q tak že to není takový brko ale úplně strašný to není. Dálka dle předpisů kolem 4 litrů. Běžný ježdění 5,3.

Napsal: 03 zář 2019, 18:32
od Jarda-k
A co 1,4TDI CR? Jak je na tom se spolehlivostí? Má nějaká kurvítka navíc oproti 1,6 TDI EA 288?

Napsal: 06 zář 2019, 07:51
od turbo kamna power
Biimbo píše:ségra má OII 1.6 tdi, 2012, 250 tis najeto, hodně dálky Nizozemsko- ČR, ve 180 egr a jinak nic. Teď jsem s tím jel po dieselgate a jede to slušně, sice sám ale nepřišlo mi to echt líný. Oproti bxe mi to přijde živější. I ona se švárou si nestěžuje. Sice dříve měla moje ahf na 130ps číple a 6q tak že to není takový brko ale úplně strašný to není. Dálka dle předpisů kolem 4 litrů. Běžný ježdění 5,3.
jo, jede to víc, jak BXE. Jen podkud to naložíš, tak jde dynamika rapidně dolů. A osobně bych se vyhnul dieselgate softu. Spotřebu mám dlouhodobou taky cca 5,3 a to moc úsporně nejezdím. :)

Napsal: 06 zář 2019, 09:26
od anydraj
Jak uz bylo receno, 2.0 TDi urcite
Obsah nicim nenahradis.
1.6 je lina mrdka.
Ikdyz ty dva motory jsou v podstate stejne

Napsal: 07 zář 2019, 22:41
od Biimbo
turbo kamna power píše:
Biimbo píše:ségra má OII 1.6 tdi, 2012, 250 tis najeto, hodně dálky Nizozemsko- ČR, ve 180 egr a jinak nic. Teď jsem s tím jel po dieselgate a jede to slušně, sice sám ale nepřišlo mi to echt líný. Oproti bxe mi to přijde živější. I ona se švárou si nestěžuje. Sice dříve měla moje ahf na 130ps číple a 6q tak že to není takový brko ale úplně strašný to není. Dálka dle předpisů kolem 4 litrů. Běžný ježdění 5,3.
jo, jede to víc, jak BXE. Jen podkud to naložíš, tak jde dynamika rapidně dolů. A osobně bych se vyhnul dieselgate softu. Spotřebu mám dlouhodobou taky cca 5,3 a to moc úsporně nejezdím. :)

dieselgate pro 1.6 tdi má smysl. Uplně jiný projev motoru. I co říkal švára, je to nebe a dudy teď. Jsou tam i hardware upravy. Pro 2.0 tdi je to ale na škodu.
1.6 v Octě výkonově stačí, komfort s 1.9 neporovnatelný, dlouhý kvalty fajn a nemusíš řešit ložisko na předloze jako u velkýho 6q.

Napsal: 14 zář 2019, 21:03
od turbo kamna power
no já preferuji původní SW i u 1.6TDI (HW změny skoro nestojí za řeč - mřížka ve váze a "tlumítka" na trubkách ke vstřikům). Vzhledem k tomu, že dieselgate soft více zapojuje choulostivý EGR a vstřiky zatěžuje vyšším tlakem paliva, tak jsem se nechtěl stát dobrovolným testovacím jezdcem výdrže zmíněných komponent. Navíc u aut s více, než 250t. km nedává škodovka žádnou záruku, když něco z toho odejde. Další věc je, že s diesegate SW to regeneruje DPF mnohem častěji a otravuje to akorát život jak u euro 6 motorů.

Napsal: 14 zář 2019, 22:58
od b707
Na g6 tdi 66kw nám vydržel EGR do 140kkm polo 1.6 tdi 55kw EGR se ozval po 133kkm v g7 81kw máme aktuálně lehce přes 150kkm a vše ok.. Octavia MK3 to stejné...řekl bych že novější generace těch motoru je odolnější...jinak opravy předchozích vozidel zaplatil vždy servis vw ,bylo to uhrane na nový sw dieselgate

Napsal: 15 zář 2019, 07:17
od Biimbo
turbo kamna power píše:no já preferuji původní SW i u 1.6TDI (HW změny skoro nestojí za řeč - mřížka ve váze a "tlumítka" na trubkách ke vstřikům). Vzhledem k tomu, že dieselgate soft více zapojuje choulostivý EGR a vstřiky zatěžuje vyšším tlakem paliva, tak jsem se nechtěl stát dobrovolným testovacím jezdcem výdrže zmíněných komponent. Navíc u aut s více, než 250t. km nedává škodovka žádnou záruku, když něco z toho odejde. Další věc je, že s diesegate SW to regeneruje DPF mnohem častěji a otravuje to akorát život jak u euro 6 motorů.
To auto se víc zklidnilo a je pri rozjezdech příjemnější. Žere o trochu míň a jede víc.

Napsal: 15 zář 2019, 08:40
od WOB
toyku v benzínu :D

Napsal: 15 zář 2019, 14:51
od b707
Tak to máš asi zázračný sw protože všem ostatním po upragade auto žere více a výkon je horší. A ani nemám pocit že motor by byl kultivovanější