
Vlozil som vyssie grafy pre MAP a MAF pri 2500 a pri 3000ot, specified/pozadovane a actual/skutocne
Vidiet, ze MAF nedokaze sledovat pozadovanu hodnotu, cize pozadovany prietok/nafuk vzduchu nie je ako ziada RJ
Pekne to vidiet na merani 3000 kde vykon bol uz tak velky ze RJ ziadala konstantne maximum ale realita poskakuje hore dole
Sice su rozhadzane aj tlaky MAP, z dovodu ze RJ nebude ziadat nerealny tlak ked vidi ze nema skutocny prietok, cize toto je sposobene rozhadzanym prietokom, RJ sa iba prisposobila realite, kedze idu tlaky vcelku pekne spolu necakal by som netesnost
Skor ocakavam ze regulacia/turbo je poskodene lebo nedokaze splnit to, co RJ ziada, chodi alebo hore alebo dole ale nesleduje to co ms dat pozadovane/specified
Zda sa, ze mas v okoli vhodny tiahly kopec, ja by som zopakoval viac merani pri 3000ot a ak z toho vyjdu uplne rozdielne vysledky co sa tyka MAF /pozadovana konstanta na maxime realna lietajuca nahodne okolo/ tak je na 100% chyba v regulacii
V tomto okamihu ma najvacsiu vypovednu hodnotu stvrty graf pri 3000 MAF kedy turbo dokaze dat aj podstatne viac prietoku na zaciatku ale potom uz neda, je aj mozne ze ak sa uz zvysil tlak tak turbo je vadne lebo do protitlaku uz nedokaze viac tlacit, cize ani prieto nedokaze dosiahnut, ale to by sa uvidelo pri opakovanych meraniach ci je to vzdy rovnaky priebeh, ak by na zaciatku davalo prietok cez pozadovanu hodnotu a potom po zvyseni tlaku uz len menej, je mozne ze regulacia je na doraze alebo je turbo hotove
Len ked pozeram na priebeh tlaku pri 3000 tak je vidno ze turbo vie natlacit aj cez 2000 no potom uz nie lebo nema prietok, nema z coho urobit tlak
A bolo by dobre nalogat command na turbo, pri 3000 by mal byt trvale na maxime lebo realita je pod pozadovanou maximalnou hodnotou
Ako keby sa vrtulky v turbe na oske vzajomne smykali/pootacali a niekedy sa rotacia do kompresorovej casti preniesla a niekedy nie, podla nahody, otacok a kopec inych faktorov
este som prepocital ten udaj cycle MAP aby sa dal porovnat jeho priebeh (posledny stlpec) ale skutocne RossTech VCDS su uplni neschopaci, pretoze nevedeli ze co tie udaje znamenaju tak tam napisali "cycle MAP"
niektori tvrdia ze je to vystup na turbo a ini zase ze je to vstup do map na zaklade stavu motora, priklanam sa k druhej verzii
kedze sa si spolahlivo nedostaneme ku komandu co riadi turbo, mam taketo riesenie:
ty si schopny merat podtlak do turba, ak zopakujes to meranie pri 3000 a povedzme aj pri 3500 a bude niekto sledovat ci podtlak je konstantne na maxime tak bude jednoznacne chyba turba/regulacie
pretoze pri tych 3000 su egr zatvorene, RJ ziada max mnozstvo vzduchu MAF (modra vodorovna ciara na poslednom grafe z mobilu) a vidime ze skutocny prietok z turba nedosahuje ten maximalny pozadovany a merany podtlak do riadenia turba by bol trvale pocas testu ma maxime tak je turbo jasne
******************************************************
alebo mas kdesi v nasavani nejaku "klapku" ktora nahodne zatvara privod vzduchu podla Bohvie akeho "kriteria", ked sa zvysi prietok vzduchu tak sa sama nejako "priklapne"
******************************************************
ak nemas moznost spolahlivo skontrolovat nasavacia potrubie so vzduchovym filtrom (zabudnuta handra vo vzduchovom filtri?) tak skus odpojit hadicu z turba, urcite to skoci do nudzoveho rezimu ale pojde to podla MAP, RJ bude riadit podla tlaku nie prietoku, mozno ked to bolo rozhadzane daky potkan vosiel do rury nasavania a zdochol tam?

)
este som sa spatne pozrel na tie merania 1500 a 2000, tam celkom rozumne sleduje MAF pozadovanu hodnotu, vsetko nasvedcuje tomu, ze cim viac vzduchu/prietoku sa pozaduje tym horsie, nieco musi byt pripchate ked sa zvysi prietok vzduchu!
a ako som uz vyssie napisal, RJ neseka frajera a ked vidi ze je malo vzduchu tak ani neziada vysoky tlak, ten je preto tiez taky rozhadzany
v obrazku tie vyssie 2 krivky su MAP realny a prepocitany cycle MAP, tie spodne 2 su MAF realny a preocitane cycle MAP, ta uplne dole je malicka cycle MAP, vidis ze to nijako nesedi

[/b]