passat b5 1.9 tdi 66kw prosím o kontrolu logu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

chosepm píše:
sky59 píše: ono voci 3600ot a plnemu vykonu to az tak vela zase nie je, pretoze pri malych ot ma omnoho vyssie plnenie vzduchu do motora, je to celkom realisticke cislo
tady si troufam nesouhlasit...tvá teorie je špatná...sice u váhy máš nějaké číslo a hodnotu mg/str...

pokud ale víš, na jakým principu funguje MAF fyzicky, je přece jasné, že cim vyšší hodnota ot/min tim vyšší hodnota na MAF...bez vyjímky! (neexistuje že ve volnoběhu bude někdy vyšší hodnota, než v jakemkoli jinem řežimu.)

EGR mužeš vypustit, je zaslepený a správně by mel i funkční byt ideálně po celý log zavřený...
Nieco chapes spravne: cim vyssie otacky motora tym viac vzduchu do motora, je to ale nelinearna funkcia, cize 2x vyssie otacky ale iba 1.7x viac vzduchu, lebo nestaci natiect do motora

Tu sa ale mylis:
V logu je maf prepocitany na stroke, cize kolko voslo do valca a teda cim vyssie otacky tym menej stihne natiect vzduchu do valca
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

No a to je právě blbost...podívej se na ty nominální hodnoty...ve všech logách a na všech autech rozporujou co tvrdis...hodnota mg/zdvih (objemoveho množství vzduchu) se mění v otáčkách minimálně a všechny váhy měří průtok vzduchu....žádný množství na zdvih neměří....Nevím proč je tam uvedena tahle veličina. Podle tvýho tvrzení by stačilo jedno cidlo tlaku a hodnota objemu... Průtok už není třeba měřit. 😆
Naposledy upravil(a) chosepm dne 16 zář 2020, 21:19, celkem upraveno 1 x.
***VAG,PSA,Renault***
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Neviem co je blbost, a neviem co je na "inych" autach, ale ja som vzdy videl maf prepocitane a zobrazene na "stroke" a vdaka matke prirode so stupajucimi otackami vzdy a nikdy inak - klesa, za predpokladu rovnakeho vykonu, v realite ide hore pretoze sa ovladanimlopatkami turba navysuje tlak aby tam dostal viac vzduchu za ucelom vyssieho vykonu

V tabulke sa zvysuje tlak zo 1700 na 2200 a napriek tomu aj tak nedosahuje vdaka vyssom otackam dostat ani tolko vzduchu do valca ako pri nizsich otackach

A ano, staci cidlo tlaku a objem je znamy - to je bezny alternativny sposob riadenia motora a dokonca je implementovany aj vo vsetkych systemoch s maf pre pripad ze maf zlyha, potom sa riadi s map

Ale kedze je to menej presne preferuje sa primarne riadenie podla maf
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Já ti taky trochu rozumím jak to myslis 😁 a vím že ta hodnota mg/str je u atmosférickýhi motoru s dobře udělanými sáním a max otevřenou klapkou stále stejná v celém rozsahu...vliv otáček zanedbatelný...tlak turba způsobí nárůst hodnoty...to je ok.

Teď k jádru pudla... tyhle hodnoty ti tedy přijdou podle ty teorie že čím víc otáček ti min vzduchu ok. Podívej se na nominální hodnoty a i na ten tlak, kterej je docela ok....

Obrázek

Asi někdy zkusím na autě odpojit ten snímač tlaku, jestli se změní ta hodnota MAF....měl jsem za to že nikdo nic nedopocitava, že ta veličina ve vagu je přímo z průtokoměru, podle toho se i jmenuje MAF a jednotky jsou blbě... Jsi mi nasadil brouka 🤔 Ale to vlastně ani nemusím protože, záměnou nebo úpravou snímače Maf při stejných otáčkách a tlaku se mění i hodnota mg/str...takze závěr? Kdyby byla použita hodnota kg/s...která má vztah k času, potažmo otáčkám, alespoň to není lež o tom jak proud vzduchu ochlazující vlákno meri miligramy na zdvih 😉
***VAG,PSA,Renault***
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Ještě mě napadlo... úplně mimo ty logy....když bylo měněny turbo a taky ten průtok... zvukově se ti ten chod zda ok? Studený starty ok? Do sání žádný zvuky? Rozvody na pravítko?
***VAG,PSA,Renault***
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

@ chosepm:

prosim nepouzivaj termin "nominalne hodnoty", vyznam nominalny je o niecom inom

to co si oznacil cervenym perom v tabulke je uplne OK, cim vyssie otacky tym menej vzduchu dostane do valca

a to v tomto pripade este s otackami rastol aj tlak vzduchu a napriek tomu to tam nedostane ani tolko ako pri nizsich
otackach

u atmosferickych motoroch je to este horsie, nie je pravda ze MAF mg/str je rovnaky, on velmi prudko klesa s otackami
pretoze ho nic do valcov netlaci ale iba to co si pohybom dole natiahne valec

ak pogooglis najdes aj konkretne charakteristiky ku konkretnym motorom, hlavne ku "tunovanym" autam :)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

já netvrdim zě je lineární, úbytek vzduchu tam je, ale řikam ne až tak podstatny...kvuli tomu se modifikovaly postupem času sání a dělala proměnlivá délka sacího potrubí, aby se dosáhlo nějakeho efektu samoplnění u atmosferickeho motoru...ale to jsme někde jinde a tady u toho motoru je to nepodstatné.

To co jsem ti tam označil neni v žádném případě v pořádku (a ne že na žadném autě, ale přímo na žádném tdi jsem to v logu neměl) a pokud si to někdo myslí a tvrdí ačkoli má vedle SPECIFICKOU hodnotu vzrůstající, že ten průtok je normální pokud je v sání tlak přez 2000mbar,... a vůbec že v logu může mít průtok klesající tendenci a je to v pořádku, tak je blázen...

Toť za mě vše k tomuto tématu, JNCM jezdi dál...ty hodnoty jsou v pořádku...za mě je tam bud váha vzduchu, nebo mechanická závada ;)

Udělal jsem test na 66kw a musim uznat, že udaj z prutokoměru upravuje opravdu i hodnota z čidla tlaku, takže ta veličina mg/str je opravdu vypočítaná... :worthy: Pořád se člověk učí...

Nicméně že ty označené hodnoty jsou mimo mísu, to platí
Naposledy upravil(a) chosepm dne 18 zář 2020, 11:14, celkem upraveno 1 x.
***VAG,PSA,Renault***
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

vola sa to Volumetric Efficiency a pre bezne auta sa dosahuje plnenie 75% pri max otackach

takze to v cervenom ramiku je uplne OK, specifikovana/ziadana hodnota chce aby to rastlo ale je to minimalne, mozno ma nejaku prekazku v hadici, pretoze tlak to ukazuje ze je dobry

podla teba by mal dostat do valca 2x viac vzduchu pretoze tlak je dvojnasobny ako atnmosfericky, ale nie je tak a ani nikdy nebude

skusal si si vypocitat kolko trva piestu zist zhora dole ked sa ma valec naplnit?

pri 4500ot/min su to 3ms ! (milisekundy = 0.003 sekundy) za tuto dobu sa ziaden valec nenaplni doplna na 100%

Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

to mi vkládáš do ůst něco co jsem neřekl...proč bych tam měl dostat 2x více vzduchu pri 2bar??? Jen tvrdím že tlak v sání je v normě a chci tam dostat tu specifickou hodnotu... realita je někde jinde, ty řikáš že v pořádku ;)
Nic u stolu nepočitám, vychazim z měrenych hodnot v praxi bězných pro tyhle motory...
Navíc podle toho tvého obrázku bude VE u tohoto motoru při maximalnim výkonu tedy někde kolem 140-150% při tlaku 15psi. Těch 75-90% je pravdou, ale pro atmosferický motor. Pokud chceš, mužu ti ještě poslat kalkulator pro výpočet nasávaného množství kde si dosadíš ty hodnoty z toho logu a zjistíš, že 1275mg/str v těch otáčkách a tlaku je úplně mimo...
Naposledy upravil(a) chosepm dne 18 zář 2020, 11:17, celkem upraveno 2 x.
***VAG,PSA,Renault***
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

to som uviedol ako priklad, tych 2x

pri 3549 otackach splnuje aktualnu hodnotu MAF na cca 96% (795/830 ? tazko sa to cita) co je podla mna uplne v pohode
a tam problem nevidim

to ze to potom vybehne na 1275 je tiez OK, lebo ma zruseny EGR, a kedze ma nizke otacky tak tam toho natlaci habadej
lebo ma dost casu, 4x viacej casu ako pri 3549 otackach

keby sa mu vracali plyny cez funkcny EGR kde je vyssi tlak ako zo sania tak by sledoval aj tych 255 mg/str zo ziadaneho MAF

ako som pisal, treba vidiet kolko vstrekuje a ja by som isiel po tom EGR ktory nie je beztrestne zaslepeny,
co je vidiet na hodnotach
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Ne...měřil jsem auta se zaslepenym egr, nebo odpojenym a nemel jsem tyto hodnoty...navíc pokud ho připojí, prutok pujde logicky dolu, ale s nim i palivo...tudíž nečekej zlepsení. Beztak je při zátěži zavřený.
Ve volnoběhu ty auta mívaj se zaslepeným egr asi max 500mg/str. on má 1275.
Pokud váhu odpojíš, jednotka si dosadí náhradní hodnotu 550mg...1275 nevim...podle mě to bude maximální možná hodnota...patří tam ten prutokoměr?

už nechám majitele at se k tomu vyjádří...
mechanická stránka mě zajímá a to vstřikované množství. Pokud se měnilo turbo, dokážu si představit všelijaké scénáře ;)
***VAG,PSA,Renault***
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“