Audi A6 C4 2.5TDI motor AEL

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Aha, to máš pravdu, s touto ovalitou v tomto nájezdu je to riziko. Tam je opravdu jen částečná oprava problémem.
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3684
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Hele znám podobný projevy s dupáním a vibracema na svým autě, ale já jsem pro změnu přesvědčenej, že je pes zakopanej v převodovce. Co ty na to?
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 530
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

Tiez by som asi najprv skontroloval poloosi a homokineticke klby
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
Petr-A6C4
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 12 lis 2020, 14:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Petr-A6C4 »

Rychlost jízdy na to co řeším nemá vliv. Např.
1) jedu 50km/h, 2200ot. - třese se - vibruje.
2) jedu 50km/h vyřadím na neutrál, jedu stejných 50km/h, ot. = volnoběh - nevibruje.
3) jedu 50km/h, zařazen neutrál, ale přidám na 2200ot. - vibruje stejně jako v bodě 1)
4) jedu 50km/h do mírného stoupání, motor víc v tahu 2200ot. - vibrace jsou o něco markantnější.
Z toho všeho mi plyne, že to jsou torzní kmity. Tlaky změřeny - v normě, čerpadlo má najeto tak 10tis km od GO v Boschi a na tohle to nemělo nikdy vliv, Vstřiky po repasu - originál Bosch opravné sady.
Je to prostě nějaká nevyváženost.

Jo a ještě jeden poznatek. Když zapnu klimu, tak ty vibrace jsou takové "tupější" a tak o 30% snesitelnější.

Pak jsem psal, že jsou velké rozdíly na diag. v účinnosti válců v kanále 13 měřených hodnotách. Dvě hodnoty mají dokonce přes - 2mg, tuším že -2,1mg a -2,6mg.
To bych opravdu neviděl na problém s poloosami nebo převodovkou.
Naposledy upravil(a) Petr-A6C4 dne 16 dub 2021, 10:13, celkem upraveno 1 x.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20302
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Mrkni jestli není urvaná řemenice vepředu na klice, vzpomínám si že jsem to kdysi taky řešil...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3684
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

A když auto stojí na místě a motor točí 2200 ot/min, tak auto vibruje stejně jako v bodě 1 a 3?
Sešlápnutá spojka na to má/nemá vliv?
Oct asv 2000, DieselPower
Petr-A6C4
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 12 lis 2020, 14:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Petr-A6C4 »

roman1648 píše:Mrkni jestli není urvaná řemenice vepředu na klice, vzpomínám si že jsem to kdysi taky řešil...
Řemenice je tam nová Corteco. Kupodivu lehce hází jakoby "do osmičky" nikoli na výšku. Původní originál neházela, ale měla potrhanou gumu a cvakala. Na té nové Corteco je nejspíš křivě navulkanizovaná ta vnější část, protože ten střed nehází. A zas to není tak levná věc, abych koupil 5 řemenic a z toho jedna byla ok. Hold daň za druhovýrobu. Změnou řemenice za novou se ten projev motoru spíš zhoršil, ale s původní to tam bylo taky.
Pája 19 píše:A když auto stojí na místě a motor točí 2200 ot/min, tak auto vibruje stejně jako v bodě 1 a 3?
Sešlápnutá spojka na to má/nemá vliv?
V podstatě ano. Jen když je to na místě a motor je naprosto bez zátěže na 2200ot, tak je to o něco méně. Přenáší se to nejvíc do volantu a pedálů. Ono to dělá v násobcích otáček. Hodně ve 1100ot, pak 2200ot. Spojka je tam teď nová s jednohmotou z AAT a zmáčnutí spojky na to nemá vliv.
Je to prostě rotační nevyváženost. Dvouhmotou to nebylo, proto jsem dával jednohmotu. Proto jsem dával novou řemenici, taky nic. Dáával jsem i nová hydrolůžka motoru i uložení převodovky, taky nic. Teď už mi zbývá prověřit ty ojnice a písty. Jen kdyby na to bylo počasí a čas. Jsem nucen na tom dělat venku.
Naposledy upravil(a) Petr-A6C4 dne 16 dub 2021, 10:34, celkem upraveno 1 x.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3684
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Zkoušel jsi shodit řemen, co honí příslušenství?
Oct asv 2000, DieselPower
Petr-A6C4
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 12 lis 2020, 14:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Petr-A6C4 »

Pája 19 píše:Zkoušel jsi shodit řemen, co honí příslušenství?
Myslím, že jo. Už je to skoro rok, co jsem to zkoušel. Tehdy mi přišlo, že se to chová se shozeným řemenem ještě hůř.

Podle mě se toho týká i projev, kdy po delším stání a studeném startu to chvíli chrastí, jako ložiskové kuličky v plechovce. Je to trochu jiné než hydra. Takové cvrlikání, nebo bych to přirovnal ke zvuku, který vydával můj Pionýr Jawa 50, když měl prasklý pístní kroužek. Tenhle zvuk se postupně ztrácí, jak se motor ohřívá. Jo a vývěva je kompletně repasovaná a ta to není.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Petr-A6C4
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 12 lis 2020, 14:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Petr-A6C4 »

Včera jsem sundal hlavu a zběžně to prohlédl. Písty na pohled jako nové, jen lehce pokryté sazemi, přesahy pístů bez většího měření v podstatě u všech pěti stejné, ale honování válců téměř žádné, je to lesklé jak zrcadlo. Do vymontované hlavy jsem do kanálů nalil benzín a lehce propouští všechny sací ventily a jeden výfukový. Kupodivu ten výfukový je na 3. válci, který podle měření měl nejlepší tlak.
Budu dávat nové kroužky a teď otázka. Mám to zkusit samodomo přehonovat něčím jako je tohle: https://www.kovonastroje.cz/Auto-moto/P ... 177mm.html ? Nebo do toho raději nesahat? Na těch zrcadlově vyleštěných válcích se neudrží nic, proto to taky mělo nulovou spotřebu oleje. Taky nevěřím moc tomu, že by to s novými kroužky bez přebroušení (honování) bylo ok.
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20302
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo používám to běžné a funguje to...
Petr-A6C4
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 12 lis 2020, 14:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Petr-A6C4 »

Mám připravený blok, dávám nové kroužky a všiml jsem si, že jeden píst je maličko jiný. Tak ho zvážím a má o 5g víc. Mám to řešit?
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20302
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

A nemá to tak náhodou být ? Ten pětivál má svá specifika..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Petr-A6C4 píše:Včera jsem sundal hlavu a zběžně to prohlédl. Písty na pohled jako nové, jen lehce pokryté sazemi, přesahy pístů bez většího měření v podstatě u všech pěti stejné, ale honování válců téměř žádné, je to lesklé jak zrcadlo. Do vymontované hlavy jsem do kanálů nalil benzín a lehce propouští všechny sací ventily a jeden výfukový. Kupodivu ten výfukový je na 3. válci, který podle měření měl nejlepší tlak.
Budu dávat nové kroužky a teď otázka. Mám to zkusit samodomo přehonovat něčím jako je tohle: https://www.kovonastroje.cz/Auto-moto/P ... 177mm.html ? Nebo do toho raději nesahat? Na těch zrcadlově vyleštěných válcích se neudrží nic, proto to taky mělo nulovou spotřebu oleje. Taky nevěřím moc tomu, že by to s novými kroužky bez přebroušení (honování) bylo ok.
No teď jsem četl popis motoru Toyota a jeho úspěšnost v hladkém chodu má mimo jiné také ultra hladký povrch válců ...Nikdy nepamatuji problém, který nastal v případě, když byl povrch válce hladký jako prdelka. Proto se také dělají tak úzké kroužky, nejen kvůli tření. Někdy mi to připadá jako nějaké pověry, když se vezme ruční honovačka a ještě zvětší průměr už tak vyhoněného válce. To že se zmenší šiška , už je fuk. Pokud tam není nahoře hrana, tak se nemusí nic měřit, vyčistí se písty a dají nové kruhy a jede se dál, ale chce to trochu trpělivosti než si to sedne..Dnes už to nefrčí, dávají se kruhy obdobné jako v serii, ale kdysi se používaly Goetze , které k tomu byly uzpůsobeny.
nepropadat panice...
Petr-A6C4
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 12 lis 2020, 14:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Petr-A6C4 »

Válce jsem tou vrtačkovou kvrdlačkou jen tak trochu přečistil, hlavně kvůli tomu, aby tam šly zpět písty s novými kroužky. Nechtěl jsem ubírat moc materiálu. Spodek mám složený, dnes by měla být hlava, která se lehce přerovnala, nová vodítka a zabroušení ventilů. Na výfukových ventilech prý byla 1mm stranová vůle. Podle mého hlavaře to mohlo způsobovat nepravidelný chod v různých otáčkách., tak uvidíme.
Nakonec jsem písty zvážil znova a dal jsem si záležet a ukázalo se, že jsou stejně těžké. Asi se stala nějaká chyba, když jsem to vážil jen tak v rychlosti.
Historie toho motoru mi začíná být jasná. Kdysi se to potkalo a odnesl to první píst, ten co byl jiný. Je vidět i zbytek záseku v hlavě. Nejspíš někdo dával i nové lágry ojnic, tak jsem je nechal, nevypadaly zle. Kroužky pístů byly původní, docela opotřebované v místě drážek, až na ten první píst co byl měněný, kde byly samozřejmě zánovní.
Změřil jsem přesahy pístů. Zajímavý je, že tam bylo těsnění pod hlavou s jednou dírou, tedy pro přesah 0,8-09mm. Přesahy jsem při tom naměřil od 0,9 do 0,98. Takže budu dávat těsnění s dvěma dírama pro 0,9-1,0mm.
Hlavně doufám, že jsem nic nepodělal a že to snad bude fungovat. Díky všem
Audi A6 Avant Quattro 1996 (C4) 2.5TDI AEL 103kW
Audi 80 (B4) 1994 1.9TDI 1Z 66kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“