skutočná zmeraná teplota
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
tak už taky konečně měřim za provozu
- na olej přepínam, když je motor úplně vohřátej, i tak ale dost dlouho trvá, než začne jít do motoru friťák vopravdu horkej. Mam 10 deskovej secespol, ale za nim ještě filtr, kterej má objem tak 0,5l, a ten než se prohřeje...
- z ňákých 15°C na začátku (po přepnutí) to trvalo tak dalších 10km, než to přelezlo 60°C. Pak se teplota pohybovala tak mezi 60°C - 65°C, podle stylu jízdy. Ve městě při popojíždění to leze i k 75°C. DLužno ale dodat, že nemám filtr vůbec zateplenej, a to se asi zejména ve větších rychlostech dost projeví, je to vidět třeba na dálnici, když vykvaltuju z kopce, to jde teplota rychle dolů...(přitom by měla s nižším průtokem jít spíš nahoru)


- na olej přepínam, když je motor úplně vohřátej, i tak ale dost dlouho trvá, než začne jít do motoru friťák vopravdu horkej. Mam 10 deskovej secespol, ale za nim ještě filtr, kterej má objem tak 0,5l, a ten než se prohřeje...
- z ňákých 15°C na začátku (po přepnutí) to trvalo tak dalších 10km, než to přelezlo 60°C. Pak se teplota pohybovala tak mezi 60°C - 65°C, podle stylu jízdy. Ve městě při popojíždění to leze i k 75°C. DLužno ale dodat, že nemám filtr vůbec zateplenej, a to se asi zejména ve větších rychlostech dost projeví, je to vidět třeba na dálnici, když vykvaltuju z kopce, to jde teplota rychle dolů...(přitom by měla s nižším průtokem jít spíš nahoru)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Chce to 5V, takže je třeba stabilizátor napětí, nabíječku na ňákej mobil nebo něco takovýho, to se už řešilo v tématu "zkušenosti s fordem sem s nimi". Dráty mají v originále asi 70 cm, takže nastavování se nevyhneš, displej je čitelnej dobře, mam ho strčenej před řadící pákou a bez problému.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
černej je mínus, (stačí jeden znich, jedno kterej) červenej +5V, žlutej +12V, ale ten nepotřebuješ, ten je tam jenom kvůli možnosti regulovat na počítači větrák a pro použití v autě to funguje i bez něj...
Jinak, co sem zkoušel, tak zobrazovaná teplota je na kolísání napětí nezávislá - zkoušel jsem ca. +-1V a ukazoval furt stejnou teplotu. Co se mění, je intenzita podsvětlení. Takže měřící jednotka má zřejmě ještě nějakej svuj vlastní stabilizátor a pro zapojení celýho toho bazmeku by stačil místo stabilizátorů, nabíječek apod. jen správně navrženej odpor. Říkam ale možná, dlouhodobě jsem to nezkoušel...
Jo, a bacha - svítí to jak blbec, takže si to dejte někam, kde to neni přímo ve výhledu z auta, jinak to v noci asi bude oslňovat. A nebo přelepit ňákou tmavou fólií..

Jinak, co sem zkoušel, tak zobrazovaná teplota je na kolísání napětí nezávislá - zkoušel jsem ca. +-1V a ukazoval furt stejnou teplotu. Co se mění, je intenzita podsvětlení. Takže měřící jednotka má zřejmě ještě nějakej svuj vlastní stabilizátor a pro zapojení celýho toho bazmeku by stačil místo stabilizátorů, nabíječek apod. jen správně navrženej odpor. Říkam ale možná, dlouhodobě jsem to nezkoušel...
Jo, a bacha - svítí to jak blbec, takže si to dejte někam, kde to neni přímo ve výhledu z auta, jinak to v noci asi bude oslňovat. A nebo přelepit ňákou tmavou fólií..

VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
to znamená že je-li na napětí závislé jen podsvětlení tak to stačí napájení zapojit pouze někam na obvod podsvětlení palubovky či ostatních tlačítek a reguluji podsvětlení s celou přístrojovkou
pak stačí ještě vložit konstantní rezistor aby max. intenzita odpovídala okolním prvkům a je to.
Jen nechápu co má regulovat ten žlutej kablík, myslím tím třeba nějaké využití pro cokoliv

Jen nechápu co má regulovat ten žlutej kablík, myslím tím třeba nějaké využití pro cokoliv

No, možná by to šlo, příde na to, kolik voltů potřebuje ta měřící jednotka, pod ty by ses s tou regulací osvětlení neměl dostat. Jinak je to ale všecko nasázený do takovýho malýho plošňáku a zásahy do jednotlivých obvodů bych viděl spíš problematicky
Ten indikátor power je úplně na nic - ten furt skáče z mála na hodně, ačkoliv na červenym drátu je křištálově konstantních 5.02V. Tak já nevim, jestli postrádá na žlutym 12V nebo co....Kadopádně mě to zas až tak neruší, daleko horší je blikání displeje při teplotě větší než 70°C
Žlutej kablík je tam podle mě kvůli větráku - ten bazmek má ještě speciální vývod, na kterej se připojí větrák (který bejvají na 12V) Zřejmě v závislosti na naměřených teplotách to do větráku pouští nějak modifikovaných těch 12V...

Ten indikátor power je úplně na nic - ten furt skáče z mála na hodně, ačkoliv na červenym drátu je křištálově konstantních 5.02V. Tak já nevim, jestli postrádá na žlutym 12V nebo co....Kadopádně mě to zas až tak neruší, daleko horší je blikání displeje při teplotě větší než 70°C
Žlutej kablík je tam podle mě kvůli větráku - ten bazmek má ještě speciální vývod, na kterej se připojí větrák (který bejvají na 12V) Zřejmě v závislosti na naměřených teplotách to do větráku pouští nějak modifikovaných těch 12V...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
No, nevim jestli to bylo na mě a jestli jsem dobře pochopil votázku - použil jsem ten vo kterým se tu posledních asi 5 příspěvků bavíme. Senzor je takovej tenounkej smotanej drátek zatavenej do pásku. Ten pásek jsem lípnul na kovovou trubičku, co jde z filtru. Hadici jsem na tu trubičku nasadil tak, aby ten pásek se senzorem překrejvala - tim ho jednak kvalitně přitiskne na kov a druhak ho odstíní od tepla popř. zimy z motoru. Dobře vymyšlený ne? 

VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007