skutočná zmeraná teplota

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Ano napsal jsem to spatne, stena hadice je 3.5mm. To jsem rad, asi koupim nejake cidlo a udelam na to nejaky pripravek at mam presnou teplotu. Mam stejnou hadici i na vodu a dokazu na ni v poho udrzet ruku kdyz ma motor provoz teplotu.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

tak už taky konečně měřim za provozu 8)

Obrázek
- na olej přepínam, když je motor úplně vohřátej, i tak ale dost dlouho trvá, než začne jít do motoru friťák vopravdu horkej. Mam 10 deskovej secespol, ale za nim ještě filtr, kterej má objem tak 0,5l, a ten než se prohřeje...
- z ňákých 15°C na začátku (po přepnutí) to trvalo tak dalších 10km, než to přelezlo 60°C. Pak se teplota pohybovala tak mezi 60°C - 65°C, podle stylu jízdy. Ve městě při popojíždění to leze i k 75°C. DLužno ale dodat, že nemám filtr vůbec zateplenej, a to se asi zejména ve větších rychlostech dost projeví, je to vidět třeba na dálnici, když vykvaltuju z kopce, to jde teplota rychle dolů...(přitom by měla s nižším průtokem jít spíš nahoru)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

to Zdenda:
pokud nemáš šluslou zpátečku, tak na volnoběh je v té zpátečce docela slušnej průtok
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

to Zdenda:

je nějaký problém s tím teploměrem s napájením na 12V? Co displej je dobře čitelný? délka kabelů je vyhovující či nastavovat? Dík.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

Chce to 5V, takže je třeba stabilizátor napětí, nabíječku na ňákej mobil nebo něco takovýho, to se už řešilo v tématu "zkušenosti s fordem sem s nimi". Dráty mají v originále asi 70 cm, takže nastavování se nevyhneš, displej je čitelnej dobře, mam ho strčenej před řadící pákou a bez problému.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

:? :? :? Zdendo, jak máš zapojenej ten konektor ? Ten je přece původně pro PC, a podle informací z internetu se tam zapojuje: zem (-), plus 12 V a taky je tam 5 V ....... sem to zkoušel napojit na externí zdroje napětí ale nechodí mi to.......
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

černej je mínus, (stačí jeden znich, jedno kterej) červenej +5V, žlutej +12V, ale ten nepotřebuješ, ten je tam jenom kvůli možnosti regulovat na počítači větrák a pro použití v autě to funguje i bez něj...
Jinak, co sem zkoušel, tak zobrazovaná teplota je na kolísání napětí nezávislá - zkoušel jsem ca. +-1V a ukazoval furt stejnou teplotu. Co se mění, je intenzita podsvětlení. Takže měřící jednotka má zřejmě ještě nějakej svuj vlastní stabilizátor a pro zapojení celýho toho bazmeku by stačil místo stabilizátorů, nabíječek apod. jen správně navrženej odpor. Říkam ale možná, dlouhodobě jsem to nezkoušel...
Jo, a bacha - svítí to jak blbec, takže si to dejte někam, kde to neni přímo ve výhledu z auta, jinak to v noci asi bude oslňovat. A nebo přelepit ňákou tmavou fólií..

Obrázek
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

to znamená že je-li na napětí závislé jen podsvětlení tak to stačí napájení zapojit pouze někam na obvod podsvětlení palubovky či ostatních tlačítek a reguluji podsvětlení s celou přístrojovkou :) pak stačí ještě vložit konstantní rezistor aby max. intenzita odpovídala okolním prvkům a je to.

Jen nechápu co má regulovat ten žlutej kablík, myslím tím třeba nějaké využití pro cokoliv :P
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

to Zdenda:
ještě když ubíráš napájecí napětí jak reaguje na displeji stromeček POWER?
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

No, možná by to šlo, příde na to, kolik voltů potřebuje ta měřící jednotka, pod ty by ses s tou regulací osvětlení neměl dostat. Jinak je to ale všecko nasázený do takovýho malýho plošňáku a zásahy do jednotlivých obvodů bych viděl spíš problematicky :(
Ten indikátor power je úplně na nic - ten furt skáče z mála na hodně, ačkoliv na červenym drátu je křištálově konstantních 5.02V. Tak já nevim, jestli postrádá na žlutym 12V nebo co....Kadopádně mě to zas až tak neruší, daleko horší je blikání displeje při teplotě větší než 70°C
Žlutej kablík je tam podle mě kvůli větráku - ten bazmek má ještě speciální vývod, na kterej se připojí větrák (který bejvají na 12V) Zřejmě v závislosti na naměřených teplotách to do větráku pouští nějak modifikovaných těch 12V...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

čus mužete prosím hodit odkaz kde jste obědnávali ten teploměr?? díky. Hledal bych sám, ale lepší využít odkaz, který opravdu funguje. Ještě jednou díky
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Možná už to tady zaznělo, ale jakej jsi použil snímač teploty oleje.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

No, nevim jestli to bylo na mě a jestli jsem dobře pochopil votázku - použil jsem ten vo kterým se tu posledních asi 5 příspěvků bavíme. Senzor je takovej tenounkej smotanej drátek zatavenej do pásku. Ten pásek jsem lípnul na kovovou trubičku, co jde z filtru. Hadici jsem na tu trubičku nasadil tak, aby ten pásek se senzorem překrejvala - tim ho jednak kvalitně přitiskne na kov a druhak ho odstíní od tepla popř. zimy z motoru. Dobře vymyšlený ne? (noteeth)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

to Zdenda:

a těsní to? Když to stáhneš sponkou nezničí se čidlo? Jinak fakt geniální a název skutečně změřená teplota je správný! 8)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“