Divné studené starty TDI PD ASZ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

standa123
Aktivista
Příspěvky: 2380
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

žhavky musís vytahnout a připojit na baterku na přímo a koukat jestli se rozžhaví celá......
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

Tak dneska ráno jsem s tím jel, nažhavil sem 2x po sobě až vždy cvaklo relé..start o maličko lepší než předtím, ale taky žádná hitparáda..chytla tak na 3 a půl válce, po necelý vteřině se přidal 4. Minuta jízdy, doplnění nafty a chytla na první dobrou víceméně bez zaváhání :-/

E: včera jsem koukal na most žhaviček, a už není v nejlepší stavu..trošku se rozpadá ten obal kabelu nebo jak to nazvat..
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Tu lištu jsem vyhodil a do každý žhavky jsem na přívodní kolík vyřízl závit M5 nebo M4, už si nepamatuju. Vyrobil jsem si z kabelu a oček propojky a mám svatej klid. Když koupíš kvalitní žhavky, třeba NGK, vydržej několik let. Donutilo mě to udělat jednou v zimě, jako provizorium, protože se lišta rozpadla a uklepala a ono se to osvědčilo, že to tam mám pořád.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1431
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Nebo zhavice pro rotacku.
Jsou kratsi nez pro PD.
Uz jsem to videl x krat.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5182
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A nebo "lustrsvorky" místo závitu na žhavkách. Já mám ještě origo žhavky r.v.2005 a 670tis km a kontrolku od žhavky. Zhasne,startuji,stále na drc.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

Tak menší update..dneska ráno -16 a start hrůza, 7km do prace a pak odstaveno na 8h. 2h před odjezdem svítilo celkem dost slunce, vnejsi teplota podle palubního PC -0.5 a start na jedničku na druhý otočení bez vynechání. Už nechápu co se tam vlastně děje. Pochybuju že za pár hodin se to stihlo prohřát a nastartovat bez problémů.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5182
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To správně nežhaví. To je celý.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3730
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Odpojit čidlo teploty vody a pak start jsi zkoušel?
Oct asv 2000, DieselPower
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

Pája 19 píše:Odpojit čidlo teploty vody a pak start jsi zkoušel?
To sem nezkoušel, čidlo je nový cca 3 měsíce (starý blbnulo, a lítal teploměr..). Včera když sem s ní odjížděl tak sem vypozoroval že při startu bylo na budikach vnejsi teplota -0.5 (teplej motor po 50km), pak tam skočilo -3, pak -1, pak se ustálila na -5..ale jestli vnejsi teploměr s tímhle má spojitost netuším :-/
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3730
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nejde o to, že by čidlo bylo v háji, ale o to, že v případě odpojení čidla řídící jednotka nahradí jeho hodnotu nějakou pořádnou zimou. Prodlouží žhavení na max a startovací dávku taky pěkně osolí. Jestli to pomůže, tak můžeš padání nafty vyloučit a problémy se žhavením taky.
Oct asv 2000, DieselPower
favo
blázen
Příspěvky: 2760
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Dělá mi to úplně stejně jako tobě, v mrazu chytne na tři a hned se přidá i čtvrtý a to vše během cca dvou tří vteřin a je klid.
Nějak to neřeším když to chytí a běží je to fajn, horší kdyby to nechytlo, nebo škytalo pořád.
Holt co nemám v autě bufika jsou studený startý znát.
Jestli chceš mít v zimě starty jako v létě, kup si bufíka a máš po starostech s tím jak auto chytá, bude chytat celý rok jako v létě.
Jen ti přibydou časem starosti s bufíkem. :D
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

Tak po dnešním otevření haupny od léta kdy sem měnil olej pohled tristní: lista na zhavice rozpadlá, 1 zhavic úplně bez kontaktu s lištou.. poslední zhavic napájený trafopájkou (!!!) natvrdo na kabely k liště..
Jako první pomoc sem pozastrkavál kabely k zhavicum co to šlo a objednám nový žhavky i s lištou. Nejhorší na tom všem je, že než jsem auto kupoval bylo naposled v servisu Škoda (listopad 19), měsíc před koupí..trošku se děsím co tam najdu dál.

P.S. nějaký doporučený postup výměny (teplý,studený motor..) nebo se na to vykašlat a hodit do servisu 😄
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5182
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jak jsem psal,kontakt na žhavkách. Otevřít kapotu je základ,než se na něco ptám. Dej novou lištu nebo jinak uprav,vylepši spojení se žhavkama.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

martinsidlo píše:Jak jsem psal,kontakt na žhavkách. Otevřít kapotu je základ,než se na něco ptám. Dej novou lištu nebo jinak uprav,vylepši spojení se žhavkama.
Pravda, sypu si popel na hlavu..tuhle prasečinu sem v létě přehlídnul :-/
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kolikrát se najde pod kapotou zajímavostí, že se někdy divím, že vozidlo ještě jede...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“