Stránka 2 z 2

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 08 bře 2024, 20:41
od Tomas.cz
Kolega z oboru kdysi měnil olej na Sharanu 1. generace automat, tam byla vana ocelová, těsnění kolem dal ale nové, náhrada byla cca 5x levnější než originál a začala téct jen bylo auto na heveru, tak vytáhnul z koše původní letitý originál očistil hadrem nasadil zpět a ten těsnil.
_________________________________________________________
Sice to nesouvisí přímo s výměnou oleje na AT, ale s náhradovými díly ano, tento problém jsem řešil v lednu:

Mondeo 2.2TDCi, měnili žhaviče - sání dolů, klapka, pal. filtr, potrubí a přepady, přepady tedy ty trubičky praskly, origo cca 4 000kč u Forda, ale když by se objednaly pro PSA kde je stejný motor tak cca 2 200kč.
Koupili Essen nebo jak, nové žhavky, montáž zpátky a problém, při akceleraci motor zarumpluje a skoro chcípne.
Vyčetl jsem jim paměť závad, egr - ko a pak něco o tlaku paliva, no egr vyměnili ten byl zaseklý jako otevřený, ale to nepomohlo.
Pantáta teda brblal že ty původní přepady jsou ko, protože je tam ventil a ten mu nešel profouknout, ten Essen jde pěkně volně. Mu říkám hele, ten ventil tam kvůli něčemu je. Tak odjel, volal asi za hodinu zpátky že to konzuloval s diesel servisem a ti mu řekli rovnou, tyhle vstřiky aby kloudně fungovaly, potřebují na vratce minimálně 6bar jinak se to chová jak popisuju. Tak kloudné potrubí a Mondeo jede jak víno ;)

Tzn. může tam být i přetlak, který ta náhrada prostě neřeší.

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 09 bře 2024, 07:18
od Bottled
Za sebe bych koupil tuto sadu co prodává výrobce převodovky - ZF 1103.298.007

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 09 bře 2024, 12:01
od TomasHav
Diky chlapy, ja jsem prave v tomhle lama, protoze co jsem mel zkusenost tak co se type s vyrobcem tesneni jake davat a filtry motorove/olejove/kabinove./ a dalsi veci co mam vyzkousene jen na A6,.. jenze ATF je pro mne uplne mimo. A navic se hodne od te doby zmenilo objevily se prave vyrobci, ktere jsem vubec neznal :) A blby je, ze je plny youtube vymeny oleje u 8HP, ale kdyz se zeptate jakeho vyrobce davaji jako vanu+filter nikdo neodpovi. Reaguji jen na komenty Auuu the best, jsi fakt dobrej,... atd :)

Taky jsem se dival, ze do 8HP , liji hodne "Ravenol" nez original. Zase je to otazka, podle for je "Ravenol" dobrej, ale tezko rici.
Take jsem puvodne dal do svoji DQS u A6 origo, ale pak jsem zjistil, ze SWAG ma stejne chovani jako origo (samozrejme stejne OE cislo a specifikace). Takze vubec netusim co si z toho vzit. Kazdopadne u mne v motoru ani v predovce/diferaku se nikdy rikat dozivotni napln nebude :)

Zapisuji si Starline=Vaico :)

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 09 bře 2024, 12:25
od TomasHav
Bottled píše: 09 bře 2024, 07:18 Za sebe bych koupil tuto sadu co prodává výrobce převodovky - ZF 1103.298.007
Ahoj,
jj ta by tam sedela, ale jsem zase u toho, jaky je ten vyrobce? Zkusenosti:)
Paradoxne je levnejsi nez VAICO s Olejem :) Tak prave podle ceny to vybirat nejde :)
Ja jsem si to chtel kombinovat s Ravenolem a vanou s filtrem :) Stejne dyl jak 60 tis. km se mi tam neohreje, pak ji zas menim :-)

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 09 bře 2024, 12:46
od TomasHav
Tomas.cz píše: 08 bře 2024, 20:41 Kolega z oboru kdysi měnil olej na Sharanu 1. generace automat, tam byla vana ocelová, těsnění kolem dal ale nové, náhrada byla cca 5x levnější než originál a začala téct jen bylo auto na heveru, tak vytáhnul z koše původní letitý originál očistil hadrem nasadil zpět a ten těsnil.
_________________________________________________________
Sice to nesouvisí přímo s výměnou oleje na AT, ale s náhradovými díly ano, tento problém jsem řešil v lednu:

Mondeo 2.2TDCi, měnili žhaviče - sání dolů, klapka, pal. filtr, potrubí a přepady, přepady tedy ty trubičky praskly, origo cca 4 000kč u Forda, ale když by se objednaly pro PSA kde je stejný motor tak cca 2 200kč.
Koupili Essen nebo jak, nové žhavky, montáž zpátky a problém, při akceleraci motor zarumpluje a skoro chcípne.
Vyčetl jsem jim paměť závad, egr - ko a pak něco o tlaku paliva, no egr vyměnili ten byl zaseklý jako otevřený, ale to nepomohlo.
Pantáta teda brblal že ty původní přepady jsou ko, protože je tam ventil a ten mu nešel profouknout, ten Essen jde pěkně volně. Mu říkám hele, ten ventil tam kvůli něčemu je. Tak odjel, volal asi za hodinu zpátky že to konzuloval s diesel servisem a ti mu řekli rovnou, tyhle vstřiky aby kloudně fungovaly, potřebují na vratce minimálně 6bar jinak se to chová jak popisuju. Tak kloudné potrubí a Mondeo jede jak víno ;)

Tzn. může tam být i přetlak, který ta náhrada prostě neřeší.
Neco podobneho jsem resil u vahy vzduchu, stara origo mela lepsi parametry nez nova neorigo :)
Zase u klapek na klimu pro Superba 3U otce jsem to mel naopak, kvalitni prvovyroba jedna klapka za 3,5 tis bez dph, mela horsi parametry nez cina 650 s DPH :)
Prave vsechno se dela v cine otazka je, kolik do toho v cine ten zadavatel investuje :) Viz kamery palubni CEL-TEC a ANY-TEC, je to uplne stejna znacka, streva jsou stejna i s media cipem a FW, jen obal cinan nastrikal na cerno a napsal pro evropskeho prodejce/dealera CEL-TEC :) U cinana si muzes objednat i LOGO na vyrobku penize dokazou vse.

A rozdil ? cena! :) To same indukcni varice, vsechny maji vevnitr streva z Gorenie: Spanelsky Ariston i "ceska" MORA "zamerne snizena kvalita elekt. kondiku v teplotni prostredi misto 115C maji jen 85C, takze se prehreji a zakladni deska se meni - cena jak nova indukcni deska- rozdil mezi cenou kondiku slovy par korun nekdy i haleru, rozdil mezi cenou opravy a koupe noveho vyrobku slovy par korun :)
Led zarovky ETA - Cinska kopie, rozdil pouze v smd odporu s nizsi vatazi, takze kurvitko na tepelnou zatez. To je ten dnesni problem, ze kdyz do toho kouknes vsechno je cina, ale nekde je kvalita zamerne potlacena :-D
Ted jsem si opravoval mycku, opravar podle chyby tvrdil vadne topne teleso, pak zakladova deska, pak spatny hlavni motor a nakonec jsem si to opravil sam za 119 ,- DPH+Doprava vadny rozbehovy kondenzator :) Jak rikam zkusenost, sice jsem se s ni trapil 1/2 roku a hrozila italska domacnost, ze jsem nechtel koupit novou mycku, protoze bych musel predelat kuchynskou linku, ale nasel jsem tu chybu :)

Podobne jako u Fordu tusim Fiesta s nizsi cenou snizen vykon v kW podode mechanickeho blokovani "dorazu" saci klapky a podlozeni plynoveho pedalu :-D

Tak nezbyva nez prave nasat zkusenost od tebe nebo od kluku jako jsou zde na Foru :)

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 11 bře 2024, 09:22
od Jarda S.
TomasHav píše: 09 bře 2024, 12:25
Bottled píše: 09 bře 2024, 07:18 Za sebe bych koupil tuto sadu co prodává výrobce převodovky - ZF 1103.298.007
Ahoj,
jj ta by tam sedela, ale jsem zase u toho, jaky je ten vyrobce? Zkusenosti:)
Paradoxne je levnejsi nez VAICO s Olejem :) Tak prave podle ceny to vybirat nejde :)
ZF je celosvětový výrobce převodovek, tam bych si možná troufnul tvrdit že je to i výrobce originál audi dílu (hm)

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 11 bře 2024, 10:51
od Tomas.cz
Koukal jsem na nějaké obrázky té sady ZF a vana je Hengst, taky si myslím že to bude tovární díl.

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 11 bře 2024, 18:38
od venca.6
Jarda S. píše: 11 bře 2024, 09:22
ZF je celosvětový výrobce převodovek, tam bych si možná troufnul tvrdit že je to i výrobce originál audi dílu (hm)
V ZF delam a jsou to prevazne uz montovny, cely know how s vyrobou ozubeni se presouva externe do Asie a zbyva akorat vyvoj a montovny. To co se kolikrat pusti do sveta 🙃🤦‍♂️ ale to je dnes vsude.

Jinak Vaico jsem bral nekolikrat sadu pro haldex a vse OK. U ty vany uz bych to asi neriskoval.

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 20 bře 2024, 22:00
od TomasHav
venca.6 píše: 11 bře 2024, 18:38
Jarda S. píše: 11 bře 2024, 09:22
ZF je celosvětový výrobce převodovek, tam bych si možná troufnul tvrdit že je to i výrobce originál audi dílu (hm)
V ZF delam a jsou to prevazne uz montovny, cely know how s vyrobou ozubeni se presouva externe do Asie a zbyva akorat vyvoj a montovny. To co se kolikrat pusti do sveta 🙃🤦‍♂️ ale to je dnes vsude.

Jinak Vaico jsem bral nekolikrat sadu pro haldex a vse OK. U ty vany uz bych to asi neriskoval.
Ahoj,
a ty by jsi doporucoval jakou vanu, koupit primo u audi nebo znas nejakou "prvovyrobu" ? Pokud jeste neco takoveho existuje, ja mam prave obavu, ze i to s Audi bude neco jako ZF, zabalena china ve znackovem obalu :)
Tomas

Re: Jaka je kvalita vany s filtrem Vaico na ATF

Napsal: 20 bře 2024, 22:05
od TomasHav
Tomas.cz píše: 11 bře 2024, 10:51 Koukal jsem na nějaké obrázky té sady ZF a vana je Hengst, taky si myslím že to bude tovární díl.
Ahoj,
diky za odpoved, v tomhle jsem uplna lama, protoze mi tolik aut prave neproslo rukama, abych mohl rici jestli je to kvalitni nebo ne :) Proto kazda rada a nazor se pocita :) Ja treba vim, ze se mi osvedcili remeny contitech/zdvihadka-kladky INA/tesneni elring , ale uz homokinetak swag tam nekolikrat jako by pichnuta manzeta spendlikem brano od Elit jako by to nekdo sabotoval, ovsem ATF a jeste k tomu filtr pro ATF jako vanu, to je pole neorane.
Tomas