Re: Jak správně používat kompresiometr
Napsal: 02 úno 2025, 09:51
Já to na vlastní oči několikrát viděl. Funguje to. Ovšem pokud máš motor v pořádku, není co zlepšovat, takže nic moc nepoznáš.
Kdysi nám přijel na servis Escort s motorem 1,8TD Endura, peklo na zemi. Šel jak pumpa na hnůj, klepal se jak tři dny starej pes a všichni mysleli, že je hotovo.
Kompresní tlaky 4, 7,5, 20, 21. Logicky řečeno, problém.
Do oleje se nalil výplach od BG, motor se půl hodiny projel ostřejším tempem a pak se na dílně vyměnil olej. Pak se místo nafty zapojil vnější okruh přímo do čerpadla, kam se nalila další plechovka od BG, motor se nastartoval a nachal na volnoběh celý ten obsah sežrat (asi 45 minut to tehdy trvalo).
Po spotřebování teto náplně se zpátky připojila nafta a změřila komprese. Hodnoty byly 28, 30, 29, 28. Takže to funguje.
Třetí plechovka se pak nalila do nádrže asi k 50 litrům nafty.
Neříkám, že to bude fungovat pokaždé. Pokud je v motoru něco poškozeno natolik, že nepomůže nic než výměna toho dílu, žádná chemie to spravit nemůže. Ovšem tady to byly jednoznačně zapečené kroužky a pomohlo to tak, že jsem valil oči.
A to nebyl jediný případ. Že chemické čištění motoru funguje, jsem se přesvědčil i několikrát poté.
Ovšem, jak jsem říkal, pokud je motor technicky v dobrém stavu, jezdí se s ním tak, jak by se mělo, olej se mění tak, jak by se mělo a spaluje solidní palivo, klidně se může stát, že po aplikaci této chemické kúry se nezlepší nic, protože motor je v takovém stavu, že není moc co zlepšit.
Kdysi nám přijel na servis Escort s motorem 1,8TD Endura, peklo na zemi. Šel jak pumpa na hnůj, klepal se jak tři dny starej pes a všichni mysleli, že je hotovo.
Kompresní tlaky 4, 7,5, 20, 21. Logicky řečeno, problém.
Do oleje se nalil výplach od BG, motor se půl hodiny projel ostřejším tempem a pak se na dílně vyměnil olej. Pak se místo nafty zapojil vnější okruh přímo do čerpadla, kam se nalila další plechovka od BG, motor se nastartoval a nachal na volnoběh celý ten obsah sežrat (asi 45 minut to tehdy trvalo).
Po spotřebování teto náplně se zpátky připojila nafta a změřila komprese. Hodnoty byly 28, 30, 29, 28. Takže to funguje.
Třetí plechovka se pak nalila do nádrže asi k 50 litrům nafty.
Neříkám, že to bude fungovat pokaždé. Pokud je v motoru něco poškozeno natolik, že nepomůže nic než výměna toho dílu, žádná chemie to spravit nemůže. Ovšem tady to byly jednoznačně zapečené kroužky a pomohlo to tak, že jsem valil oči.
A to nebyl jediný případ. Že chemické čištění motoru funguje, jsem se přesvědčil i několikrát poté.
Ovšem, jak jsem říkal, pokud je motor technicky v dobrém stavu, jezdí se s ním tak, jak by se mělo, olej se mění tak, jak by se mělo a spaluje solidní palivo, klidně se může stát, že po aplikaci této chemické kúry se nezlepší nic, protože motor je v takovém stavu, že není moc co zlepšit.