Vstřikovací tlaky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
napad
Takze podla mna to ide nasledovne.Venca píše:Navic je treba si uvedomit, ze se jedna o dvoupruzinovy vstrikovac, kde obe pruziny jsou proti sobe vyvazeny. Kdyz tedy seridis prvni ( pilotni ) tlak podlozkami, rozhodis tim naopak ten tlak hlavni. A bude to uplne v haji. Bez specialniho stroje tyto vstrikovace nelze serizovat.
1.vyrobim valcek o velkosti mensej pruziny
2. na testeri napr. zeca 470 (meria tlak)
http://www.concepttools.co.uk/p/ZECA-DI ... -1627.aspx
zmeriam tlak pri ktorom otvara prvu polohu a nastavim podlozkami, ktore umiestnim nad pruzinu 1 (vid obrazok) aby otvaral pri 190Bar
3. vymenim pruzinu 1 za valcek a vyodlozim ho podlozkami ktore som dal na pruzinu 1
4. vyberiem osku ktora mi zabezpecuje zdvih pruziny 1
5. zmeriam tlak pri ktorom sa otvara (stlaca sa pruzina 2)
6. dam podlozky nad pruzinu 2 aby mi otvaral pri tlaku 300Bar
7. vyberem valcek a nasadim pruzinu 1 s poctom potrebnych podloziek ako som zistil v bode 2
8. nasadim osku
9. Malo by to ist.... je to len napad.... ale idem to cez vikend skusit
potom dam vediet
PS. V autorizovanom servise Bosch mi povedali ze podlozky pre tieto typy vstrekovacov nevyrabaju, ze predavaju osky roznych rozmerov teda o dlzkach od 33,80 az po 34,80 s odstupom 0,02 mm
To je sice pekne ale toto je podla mna mozne menit len vtedy ak tie pruziny su nove... pokial je pruzina uz oslabnuta ma inu dlzku a treba ju vypodlozit. Napad pouzit ziletky je coool. Inak vyrobu podloziek na mieru
som nasiel tu
www.kalina.cz
a ich pobocka www.kalinask.sk
Nie je to u nich moc drahe, robia aj kusovky s roznymi hrubkami a cena jednej je okolo 0,25eur
za sadu cca 60kusov roznych hrubiek a dvoch rozmerov podloziek pre obe pruziny by stalo cca 20 eur
Mimochodom pre vstrekovac na motor 1z,66kw, 1.9 TDI rozmery
pruzina 1
priemer 7,3 mm
dlzka 27,2mm
vnutorny priemer 3,1mm
teda podlozka by mohla byt
priemer 7,3mm
vnutorna diera 3mm
pruzina 2
priemer 9,9mm
dlzka 19,8mm
vnutorny priemer 5mm
teda podlozka by mohla byt
priemer 10,1mm
vnutorna diera 3mm
Myslím že zbytočne špekuluješ a aj tak to dobre nenastavíš, v dieselservise napr. Agatdiesel v Pezinku ti to nastavia myslím že som platil 20€ za trysku, síce jednanie zo tákazníkom nula bodov ale robota o.k. Dajú ti protokol o skúške a nastavení a budeš vediet na čom si, kontroloval som potom doma trysky na ručnej NC50 a tlaky sedeli podla protokolu.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Re: Vstřikovací tlaky
Na obycajnej mechanickej analogovej skusacke je to normalne. Nato aby si presne videl obidva tlaky (pilotny a hlavny) potrebujes specialnu digitalnu skusacky s pamatou. Takisto sa daju nastavit len snou.skramo píše:Zdravím,
nevíte jaké mají být vstřikovací tlaky na 66kW Tdi, jsou tam údajně rozdílné hodnoty u nového vstřiku a staršího vstřiku. Dnes mi měřili vstřiky a naměřili 140(nevím čeho). Údajně by ta hodnota měla být mezi 240 a 260. Vstřikovací tlak se dá seřídit podložkama který jsou odstupňovany po 0,05 mm. Dají se někde sehnat. Dají se vstřiky Powerplus namontovat i do tohoto motoru a musí se vstřikovací tlak seřídit ?
Díky za odpovědi.
Re: napad
No neviem, pretoze vstrekovaci tlak narasta linearne na obidvoch pruzinach naraz. Proste obidve pruziny sa pri posobeni tlakovej sily zacnu deformovat naraz a nie sekvencne. Pri tak rychlo a linearne narastajucom tlaku sa zacne deformovat pruzina pilotneho vstreku aj hlavneho vstreku sucasne. Ale tym ze je pruzina pilotneho vstreku maksia svoju max. deformaciu dosiahne uz pri mansom tlaku a o cosi skor, pruzina hlavneho vstreku sa pri rovnakom tlaku zdeformuje podstatne menej. Takze takymto systemom ich asi presne nenastavis.huhu1235 píše:Takze podla mna to ide nasledovne.Venca píše:Navic je treba si uvedomit, ze se jedna o dvoupruzinovy vstrikovac, kde obe pruziny jsou proti sobe vyvazeny. Kdyz tedy seridis prvni ( pilotni ) tlak podlozkami, rozhodis tim naopak ten tlak hlavni. A bude to uplne v haji. Bez specialniho stroje tyto vstrikovace nelze serizovat.
1.vyrobim valcek o velkosti mensej pruziny
2. na testeri napr. zeca 470 (meria tlak)
http://www.concepttools.co.uk/p/ZECA-DI ... -1627.aspx
zmeriam tlak pri ktorom otvara prvu polohu a nastavim podlozkami, ktore umiestnim nad pruzinu 1 (vid obrazok) aby otvaral pri 190Bar
3. vymenim pruzinu 1 za valcek a vyodlozim ho podlozkami ktore som dal na pruzinu 1
4. vyberiem osku ktora mi zabezpecuje zdvih pruziny 1
5. zmeriam tlak pri ktorom sa otvara (stlaca sa pruzina 2)
6. dam podlozky nad pruzinu 2 aby mi otvaral pri tlaku 300Bar
7. vyberem valcek a nasadim pruzinu 1 s poctom potrebnych podloziek ako som zistil v bode 2
8. nasadim osku
9. Malo by to ist.... je to len napad.... ale idem to cez vikend skusit
potom dam vediet
PS. V autorizovanom servise Bosch mi povedali ze podlozky pre tieto typy vstrekovacov nevyrabaju, ze predavaju osky roznych rozmerov teda o dlzkach od 33,80 az po 34,80 s odstupom 0,02 mm
To je sice pekne ale toto je podla mna mozne menit len vtedy ak tie pruziny su nove... pokial je pruzina uz oslabnuta ma inu dlzku a treba ju vypodlozit. Napad pouzit ziletky je coool. Inak vyrobu podloziek na mieru
som nasiel tu
www.kalina.cz
a ich pobocka www.kalinask.sk
Nie je to u nich moc drahe, robia aj kusovky s roznymi hrubkami a cena jednej je okolo 0,25eur
za sadu cca 60kusov roznych hrubiek a dvoch rozmerov podloziek pre obe pruziny by stalo cca 20 eur
Mimochodom pre vstrekovac na motor 1z,66kw, 1.9 TDI rozmery
pruzina 1
priemer 7,3 mm
dlzka 27,2mm
vnutorny priemer 3,1mm
teda podlozka by mohla byt
priemer 7,3mm
vnutorna diera 3mm
pruzina 2
priemer 9,9mm
dlzka 19,8mm
vnutorny priemer 5mm
teda podlozka by mohla byt
priemer 10,1mm
vnutorna diera 3mm

Jelikož mám obyčejnou mašinu a koktal klukům taxík a potřebovali jet, tak jsem je přeměřil/trysky/ a 3 měly přes 170 a jedna asi 130, nebo tak nějak..Tak jsem dal pod větší pružinu podložku 0,05/nejsem si úplně jist/, a tlak vyskočil taky na 170 atm.Motor šel dobře, jezdili než jim motor /měl údajně 600000/ nelehl..Byla to rotačka v automatu..Nejdřív jsem zkoušel podložit tu menší pružinu, ale nic se nezměnilo...
nepropadat panice...
koco píše:Myslím že zbytočne špekuluješ a aj tak to dobre nenastavíš, v dieselservise napr. Agatdiesel v Pezinku ti to nastavia myslím že som platil 20€ za trysku, síce jednanie zo tákazníkom nula bodov ale robota o.k. Dajú ti protokol o skúške a nastavení a budeš vediet na čom si, kontroloval som potom doma trysky na ručnej NC50 a tlaky sedeli podla protokolu.
Ano volal som do agatdiesel este predtym. Za to ze mi len skontroluju ci su dobre tlaky chcu 15 euro. Nastavenie je dalsich 15 euro, a ak si menis trysky a nie su od nich tak je to dalsich 15 euro navyse. Podotykam ze je to za jeden kus vstrekovaca. Cize...
15 x 4 = 45 len za kontrolu
30 x 4 = 120 za nastavenie (bo som si kupil powerplus 520)
takze ma to vyjde cca na 160 eur

To som radsej kupil Zecu 470 na polovicu s chalanmi z autoservisu a nastavim si to sam


Takze asi ju budem nastavovat.... ostatne vstrekovace som este nemeral.
No uvidim ako to dopadne, cez vikend to idem nastavovat






to huhu1235: neviem co spekulujes jak Beta s picou. Poznac si tlaky starych dyz a potom daj nove. Ked das nove tak musia sediet a ajtak ta zaujima len rozdiel hodnot v tolerancii. Iba vynimocne sa stane ze to treba nastavovat. Samozrejme nemusim pripominat chirurgicku cistotu vestkych komponentov vstrekovaca a pri montazi furt zaplavit vsetky casti naftou prip. skusobnym olejom.
PS: Uctujem si za kompletnu vymenu 4ks dyz vratane demontaze a spatnej montaze z a na motor + nove tepelnoizolacne podlozky 80eur a to ludia placu ze sa im vidi vela. Ale tu jebacku okolo toho vsetko to dokonale vicistit a investiciu do nutneho vybavenia, uz nevidi nikto. Len ako ich chcem staihnut z koze
PS: Uctujem si za kompletnu vymenu 4ks dyz vratane demontaze a spatnej montaze z a na motor + nove tepelnoizolacne podlozky 80eur a to ludia placu ze sa im vidi vela. Ale tu jebacku okolo toho vsetko to dokonale vicistit a investiciu do nutneho vybavenia, uz nevidi nikto. Len ako ich chcem staihnut z koze

Přesně tak - ještě si dovolím doplnit, že na jehlu se v žádném případě nesmí sahat holou rukou. Pot je agresívní a může na jehle zanechat stopy, které posléze vyprodukují korozi a jehla se může zadírat.
Je to mravenčí práce a v domácích podmínkách je to o hubu. Ale dělej, jak myslíš.
Je to mravenčí práce a v domácích podmínkách je to o hubu. Ale dělej, jak myslíš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)