Vstřikovací tlaky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ale když se při výměně trysky dodrží moment 50nm na převlečnou matici tak by se to rozhodit nemělo ne?
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Mám na tacho 370k km a raději počítám, že motor už bude mít "půl míle".
Taky už jsem se na vstřiky v servisu ptal.
Kluk mi říka:
Startuje? - Jo.
Klepe? - Ne.
Spotřeba stejná? - Jo.
Výrazně kouří? - Ne.
Tak na to ser.
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2009, 10:38

napad

Příspěvek od huhu1235 »

Venca píše:Navic je treba si uvedomit, ze se jedna o dvoupruzinovy vstrikovac, kde obe pruziny jsou proti sobe vyvazeny. Kdyz tedy seridis prvni ( pilotni ) tlak podlozkami, rozhodis tim naopak ten tlak hlavni. A bude to uplne v haji. Bez specialniho stroje tyto vstrikovace nelze serizovat. 8)
Takze podla mna to ide nasledovne.
1.vyrobim valcek o velkosti mensej pruziny
2. na testeri napr. zeca 470 (meria tlak)
http://www.concepttools.co.uk/p/ZECA-DI ... -1627.aspx
zmeriam tlak pri ktorom otvara prvu polohu a nastavim podlozkami, ktore umiestnim nad pruzinu 1 (vid obrazok) aby otvaral pri 190Bar
3. vymenim pruzinu 1 za valcek a vyodlozim ho podlozkami ktore som dal na pruzinu 1
4. vyberiem osku ktora mi zabezpecuje zdvih pruziny 1
5. zmeriam tlak pri ktorom sa otvara (stlaca sa pruzina 2)
6. dam podlozky nad pruzinu 2 aby mi otvaral pri tlaku 300Bar
7. vyberem valcek a nasadim pruzinu 1 s poctom potrebnych podloziek ako som zistil v bode 2
8. nasadim osku
9. Malo by to ist.... je to len napad.... ale idem to cez vikend skusit
potom dam vediet

PS. V autorizovanom servise Bosch mi povedali ze podlozky pre tieto typy vstrekovacov nevyrabaju, ze predavaju osky roznych rozmerov teda o dlzkach od 33,80 az po 34,80 s odstupom 0,02 mm
To je sice pekne ale toto je podla mna mozne menit len vtedy ak tie pruziny su nove... pokial je pruzina uz oslabnuta ma inu dlzku a treba ju vypodlozit. Napad pouzit ziletky je coool. Inak vyrobu podloziek na mieru
som nasiel tu
www.kalina.cz
a ich pobocka www.kalinask.sk
Nie je to u nich moc drahe, robia aj kusovky s roznymi hrubkami a cena jednej je okolo 0,25eur
za sadu cca 60kusov roznych hrubiek a dvoch rozmerov podloziek pre obe pruziny by stalo cca 20 eur

Mimochodom pre vstrekovac na motor 1z,66kw, 1.9 TDI rozmery
pruzina 1
priemer 7,3 mm
dlzka 27,2mm
vnutorny priemer 3,1mm

teda podlozka by mohla byt
priemer 7,3mm
vnutorna diera 3mm

pruzina 2
priemer 9,9mm
dlzka 19,8mm
vnutorny priemer 5mm

teda podlozka by mohla byt
priemer 10,1mm
vnutorna diera 3mm
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

Myslím že zbytočne špekuluješ a aj tak to dobre nenastavíš, v dieselservise napr. Agatdiesel v Pezinku ti to nastavia myslím že som platil 20€ za trysku, síce jednanie zo tákazníkom nula bodov ale robota o.k. Dajú ti protokol o skúške a nastavení a budeš vediet na čom si, kontroloval som potom doma trysky na ručnej NC50 a tlaky sedeli podla protokolu.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Re: Vstřikovací tlaky

Příspěvek od TDI tech »

skramo píše:Zdravím,
nevíte jaké mají být vstřikovací tlaky na 66kW Tdi, jsou tam údajně rozdílné hodnoty u nového vstřiku a staršího vstřiku. Dnes mi měřili vstřiky a naměřili 140(nevím čeho). Údajně by ta hodnota měla být mezi 240 a 260. Vstřikovací tlak se dá seřídit podložkama který jsou odstupňovany po 0,05 mm. Dají se někde sehnat. Dají se vstřiky Powerplus namontovat i do tohoto motoru a musí se vstřikovací tlak seřídit ?
Díky za odpovědi.
Na obycajnej mechanickej analogovej skusacke je to normalne. Nato aby si presne videl obidva tlaky (pilotny a hlavny) potrebujes specialnu digitalnu skusacky s pamatou. Takisto sa daju nastavit len snou.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Re: napad

Příspěvek od TDI tech »

huhu1235 píše:
Venca píše:Navic je treba si uvedomit, ze se jedna o dvoupruzinovy vstrikovac, kde obe pruziny jsou proti sobe vyvazeny. Kdyz tedy seridis prvni ( pilotni ) tlak podlozkami, rozhodis tim naopak ten tlak hlavni. A bude to uplne v haji. Bez specialniho stroje tyto vstrikovace nelze serizovat. 8)
Takze podla mna to ide nasledovne.
1.vyrobim valcek o velkosti mensej pruziny
2. na testeri napr. zeca 470 (meria tlak)
http://www.concepttools.co.uk/p/ZECA-DI ... -1627.aspx
zmeriam tlak pri ktorom otvara prvu polohu a nastavim podlozkami, ktore umiestnim nad pruzinu 1 (vid obrazok) aby otvaral pri 190Bar
3. vymenim pruzinu 1 za valcek a vyodlozim ho podlozkami ktore som dal na pruzinu 1
4. vyberiem osku ktora mi zabezpecuje zdvih pruziny 1
5. zmeriam tlak pri ktorom sa otvara (stlaca sa pruzina 2)
6. dam podlozky nad pruzinu 2 aby mi otvaral pri tlaku 300Bar
7. vyberem valcek a nasadim pruzinu 1 s poctom potrebnych podloziek ako som zistil v bode 2
8. nasadim osku
9. Malo by to ist.... je to len napad.... ale idem to cez vikend skusit
potom dam vediet

PS. V autorizovanom servise Bosch mi povedali ze podlozky pre tieto typy vstrekovacov nevyrabaju, ze predavaju osky roznych rozmerov teda o dlzkach od 33,80 az po 34,80 s odstupom 0,02 mm
To je sice pekne ale toto je podla mna mozne menit len vtedy ak tie pruziny su nove... pokial je pruzina uz oslabnuta ma inu dlzku a treba ju vypodlozit. Napad pouzit ziletky je coool. Inak vyrobu podloziek na mieru
som nasiel tu
www.kalina.cz
a ich pobocka www.kalinask.sk
Nie je to u nich moc drahe, robia aj kusovky s roznymi hrubkami a cena jednej je okolo 0,25eur
za sadu cca 60kusov roznych hrubiek a dvoch rozmerov podloziek pre obe pruziny by stalo cca 20 eur

Mimochodom pre vstrekovac na motor 1z,66kw, 1.9 TDI rozmery
pruzina 1
priemer 7,3 mm
dlzka 27,2mm
vnutorny priemer 3,1mm

teda podlozka by mohla byt
priemer 7,3mm
vnutorna diera 3mm

pruzina 2
priemer 9,9mm
dlzka 19,8mm
vnutorny priemer 5mm

teda podlozka by mohla byt
priemer 10,1mm
vnutorna diera 3mm
No neviem, pretoze vstrekovaci tlak narasta linearne na obidvoch pruzinach naraz. Proste obidve pruziny sa pri posobeni tlakovej sily zacnu deformovat naraz a nie sekvencne. Pri tak rychlo a linearne narastajucom tlaku sa zacne deformovat pruzina pilotneho vstreku aj hlavneho vstreku sucasne. Ale tym ze je pruzina pilotneho vstreku maksia svoju max. deformaciu dosiahne uz pri mansom tlaku a o cosi skor, pruzina hlavneho vstreku sa pri rovnakom tlaku zdeformuje podstatne menej. Takze takymto systemom ich asi presne nenastavis.

Obrázek
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Odpovědi: 0
Registrován: 09 pro 2008, 18:15

Příspěvek od Fulltank »

ja bych o zase tak neresil, po 400tis sem mel vstriky v pohode a kdyz sem daval lepsi trysky ani sem je nepremeroval ci serizoval a jezdilo to bezvadne
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

To mohu potvrdit, ten motor šel jak Švýcary ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jelikož mám obyčejnou mašinu a koktal klukům taxík a potřebovali jet, tak jsem je přeměřil/trysky/ a 3 měly přes 170 a jedna asi 130, nebo tak nějak..Tak jsem dal pod větší pružinu podložku 0,05/nejsem si úplně jist/, a tlak vyskočil taky na 170 atm.Motor šel dobře, jezdili než jim motor /měl údajně 600000/ nelehl..Byla to rotačka v automatu..Nejdřív jsem zkoušel podložit tu menší pružinu, ale nic se nezměnilo...
nepropadat panice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale jen tak mimochodem, obdobné vstřikovače měl již Passat 1,9 TD , také dvoupružinové a tam stačilo vyměnit trysky, přeměřit a když splňovaly tzv. společný tlak všechny stejně ,nebyl problém...
nepropadat panice...
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

jericho-3 píše:Ale jen tak mimochodem, obdobné vstřikovače měl již Passat 1,9 TD , také dvoupružinové a tam stačilo vyměnit trysky, přeměřit a když splňovaly tzv. společný tlak všechny stejně ,nebyl problém...
To je pravda no, minimum bylo 140Bar, nova prášila při 155-160Bar. G3 mel klasický ;)
huhu1235
Nováček
Příspěvky: 11
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2009, 10:38

Příspěvek od huhu1235 »

koco píše:Myslím že zbytočne špekuluješ a aj tak to dobre nenastavíš, v dieselservise napr. Agatdiesel v Pezinku ti to nastavia myslím že som platil 20€ za trysku, síce jednanie zo tákazníkom nula bodov ale robota o.k. Dajú ti protokol o skúške a nastavení a budeš vediet na čom si, kontroloval som potom doma trysky na ručnej NC50 a tlaky sedeli podla protokolu.

Ano volal som do agatdiesel este predtym. Za to ze mi len skontroluju ci su dobre tlaky chcu 15 euro. Nastavenie je dalsich 15 euro, a ak si menis trysky a nie su od nich tak je to dalsich 15 euro navyse. Podotykam ze je to za jeden kus vstrekovaca. Cize...
15 x 4 = 45 len za kontrolu
30 x 4 = 120 za nastavenie (bo som si kupil powerplus 520)
takze ma to vyjde cca na 160 eur :o
To som radsej kupil Zecu 470 na polovicu s chalanmi z autoservisu a nastavim si to sam :roll: (mozno budem mat stastie). Vzdy je moznost to nakoniec odniest na stolicu nejakej firme co ma lepsie nastroje (noteeth). Inak pri merani som zistil ze mam tam u jednej tlak 170 (bolo to take, narychlo meranie pokial som cakal na dodavku trysiek)
Takze asi ju budem nastavovat.... ostatne vstrekovace som este nemeral.

No uvidim ako to dopadne, cez vikend to idem nastavovat (crazy)
Obrázek
Obrázek :roll: :roll: (noteeth)
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

to huhu1235: neviem co spekulujes jak Beta s picou. Poznac si tlaky starych dyz a potom daj nove. Ked das nove tak musia sediet a ajtak ta zaujima len rozdiel hodnot v tolerancii. Iba vynimocne sa stane ze to treba nastavovat. Samozrejme nemusim pripominat chirurgicku cistotu vestkych komponentov vstrekovaca a pri montazi furt zaplavit vsetky casti naftou prip. skusobnym olejom.

PS: Uctujem si za kompletnu vymenu 4ks dyz vratane demontaze a spatnej montaze z a na motor + nove tepelnoizolacne podlozky 80eur a to ludia placu ze sa im vidi vela. Ale tu jebacku okolo toho vsetko to dokonale vicistit a investiciu do nutneho vybavenia, uz nevidi nikto. Len ako ich chcem staihnut z koze (wallbash)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak - ještě si dovolím doplnit, že na jehlu se v žádném případě nesmí sahat holou rukou. Pot je agresívní a může na jehle zanechat stopy, které posléze vyprodukují korozi a jehla se může zadírat.

Je to mravenčí práce a v domácích podmínkách je to o hubu. Ale dělej, jak myslíš.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A když jsem dělal staré obyč trysky za 500 kč za všechno, včetně toho, že tak 2-3 vstřikovače chcaly, takže znova, tak se to zdálo lidem drahé...Kolikrát si mysleli, že to je jako vyměnit svíčky u š 120... :o
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“