Stránka 2 z 4
Napsal: 08 srp 2008, 21:22
od slovacek.milos
Koval(CZ) píše:Ahoj, tak jsem nedávno prošel přes emisní kontrolu, ale jelikož je to po známosti, tak nebyl žádný problém a jezdím vesele dále. Friťák byl cítit pořád i když tam bylo skoro 2/3 nafty...
ono na těch emisích moc neslyší na výsledky jana nebo atomizaci spíš jak píšeš, naštěstí tě tento problém potká jednou za dva roky, kdyby tam byl šert s dáblem

potřebuješ na značce jen ty kolečka

a dál to neřešíš

miloš
Napsal: 09 srp 2008, 05:35
od bobyd
Osobne i myslim ze jde spis o obsah rakovinotvornych latek a tech bych rekl ze ma RO podstatne mene

Napsal: 09 srp 2008, 05:58
od slovacek.milos
bobyd píše:Osobne i myslim ze jde spis o obsah rakovinotvornych latek a tech bych rekl ze ma RO podstatne mene

nejde, jde o kouřivost naftových motorů pokud máš na mysli STK, až přijde do vlády patřičný tatrman tak na nás něco vymyslí

jak ten olej znepříjemnit

miloš
Napsal: 09 srp 2008, 06:40
od Petr H.
super článek, jen několik upřesnění, neví se náhodou jaké značky bylo vstřikovací cečpadlo u té zkušební škodovky? Lestli to náhodou nebyl Lukas. (Škoda Octavia 1.9 TDI, 66 kW,vybavený radovým 4-valcovým motorom typu AGR s rotačným vstrekovacím čerpadlom (rok uvedenia do prevádzky 2000, stav tachometra 294 tisíc km).
Zajímavé je i to že na slovensku z paliv vyrobených pro vlastní potřebu se neplatí spotřební daň

. Koukal jsem do našeho zákona a vyšlo mi jak cokoliv naleju do motoru nebo naftovejch kamen, tak se musim přihlásit jako plátce daně a dodanit to.

Už vidím chudáka zemědělce jak vyškvaří ze svého prasátka sadlíčko do traktůrku a ještě z toho poběží zaplatit 9,95/l spotřební daň!!!
Napsal: 09 srp 2008, 06:52
od Petr H.
Nevíte náhodou někdo, kde by se dali sehnat informace o mazivosti jednotlivých paliv. (Ve vztahu k vstřikovacímu čerpadlu). Nedavno jsem narazil na zajímavej článek, o možnosti používání směsi nafty a lihu. Ekonomicky je to samozřejmě nezajímavé, ale zajímá mě to technicky. Kolik vlastně vstřikovací čepadlo snese, když 20% podíl lihu není problém a více se nedoručuje pro: již zřetelný pokles výkonu motoru. (u benzínu 30%).

hlavně prosím žádné komentáře typu musí to bejt na omak mastné mezi prstama... jako jsme zamlada mastili benzín do motorek

.
dobrá rada
Napsal: 09 srp 2008, 11:31
od jist
Je to všehno o odvaze míchej kolik ti strach dovolí zkus to a uvidíš napič

Napsal: 10 srp 2008, 02:25
od JanDiesel
Petr H. píše:
super článek, jen několik upřesnění, neví se náhodou jaké značky bylo vstřikovací cečpadlo u té zkušební škodovky? Lestli to náhodou nebyl Lukas. (Škoda Octavia 1.9 TDI, 66 kW,vybavený radovým 4-valcovým motorom typu AGR s rotačným vstrekovacím čerpadlom (rok uvedenia do prevádzky 2000, stav tachometra 294 tisíc km).
Zajímavé je i to že na slovensku z paliv vyrobených pro vlastní potřebu se neplatí spotřební daň

. Koukal jsem do našeho zákona a vyšlo mi jak cokoliv naleju do motoru nebo naftovejch kamen, tak se musim přihlásit jako plátce daně a dodanit to.

Už vidím chudáka zemědělce jak vyškvaří ze svého prasátka sadlíčko do traktůrku a ještě z toho poběží zaplatit 9,95/l spotřební daň!!!
cerpadlo je BOSH, do Octavie sa Lucas nedaval(apon nenam take informacie)
Napsal: 10 srp 2008, 21:20
od slovacek.milos
Petr H. píše:
super článek, jen několik upřesnění, neví se náhodou jaké značky bylo vstřikovací cečpadlo u té zkušební škodovky? Lestli to náhodou nebyl Lukas. (Škoda Octavia 1.9 TDI, 66 kW,vybavený radovým 4-valcovým motorom typu AGR s rotačným vstrekovacím čerpadlom (rok uvedenia do prevádzky 2000, stav tachometra 294 tisíc km).
Zajímavé je i to že na slovensku z paliv vyrobených pro vlastní potřebu se neplatí spotřební daň

. Koukal jsem do našeho zákona a vyšlo mi jak cokoliv naleju do motoru nebo naftovejch kamen, tak se musim přihlásit jako plátce daně a dodanit to.

Už vidím chudáka zemědělce jak vyškvaří ze svého prasátka sadlíčko do traktůrku a ještě z toho poběží zaplatit 9,95/l spotřební daň!!!
já jen slyšel že když vyleješ olej z motoru a máš autoservis tak ho musíš evidovat a kam ho dáš, pokud ho naleješ do olejových kamen mušíš platit tu dan, jinak pochybuji pro vlastní spotřebu,
na to je jen nedovolená výroba lihu ale oleje?
to jsem neviděl, máš spoustu zákonů,

ale bez sankce miloš
Napsal: 12 srp 2008, 17:25
od karel007
Autoři došli také k závěru, že při provozu na RO má testovaná Oktavka o 30% vyšší spotřebu než při provozu na naftu. Při provozu na MEŘO o 15% víc než na naftu.
Pozorujete také zvýšenou spotřebu při provozu na RO?
Pokud někdo provozujete nákladní automobil přestavěný na pohon na rostlinný olej, jak to máte se spotřebou, je také vyšší nebo u velkoobjemových motorů je spotřeba srovnatelná s naftou?
Napsal: 12 srp 2008, 18:22
od Petr H.
karel007 píše:
Autoři došli také k závěru, že při provozu na RO má testovaná Oktavka o 30% vyšší spotřebu než při provozu na naftu. Při provozu na MEŘO o 15% víc než na naftu.
Pozorujete také zvýšenou spotřebu při provozu na RO?
Pokud někdo provozujete nákladní automobil přestavěný na pohon na rostlinný olej, jak to máte se spotřebou, je také vyšší nebo u velkoobjemových motorů je spotřeba srovnatelná s naftou?
podle dlouhodobých pozorování felda 1,9D ve směsi nafta+ RO vykazuje o něco nižší spotřebu, ale spíš jakoby klidněj a pružněj jede. Předehřev nepoužívám. Míchám dle úvahy a venkovních teplot. Dávám akorát slunečnici, řepku nouzově, soju nežere vůbec.
dodávku co jsem měl motor IVECO 2,5D tak na MĚŘO vykazovala o víc jak 2l větší spotřebu než na LTO...
Liazka na měřo taky baštila nejmíň o 10% víc ale změř to přesnějš, když se tam vešlo 240l nebo kolik to bylo...

olej tenkrát ještě nebyl moderní.. LTOčky stálo polovinu ceny nafty.
Jinak samozřejmě ta nejvyšší spotřeba u řepkového oleje je zajímavá, teoreticky by měla být menší než u měřo. Podle tabulek co jsem našel má větší výhřevnost. Odpovídaly by tomu naměřené technické parametry.
Uvádí se: Repkový olej bol z vlastnej produkcie, získaný lisovaním za studena, po adsorpcii hlinkou bol filtrovaný na kalolise a opakovane filtrovaný filtrom 1 μm. Takže příměs jiného oleje by se tam neměla dostat.
Zajímavé je že graf hustoty při 75 st. C přímo koresponduje se spotřebou. Ale už nekoresponduje z tabulkou obecně udávaných výhřevností jednotlivých paliv. Samozřejmě motor nejsou kamna.
I mezi jednotlivými oleji budou určitě velké rozdíly. Nechcete to někdo, kdo ví kolik mu to žere na naftu a kolik na jednotlivé druhy oleje okomentovat?
Napsal: 12 srp 2008, 19:43
od radluk
Napsal: 12 srp 2008, 20:44
od JanDiesel
len pre upresnenie, ta spotreba je podla hmotnosti paliva, nie podla objemu.Meralo sa hmotnostnou metodou, kolko gramov paliva sa spotrebovalo pri danych prevadzkovych podmienkach.
Napsal: 12 srp 2008, 20:45
od Petr H.

neodpustím si v souvislosti s tímto ještě jednu úvahu, pokud by ukazatel spotřeby na RO v testu nebyl něčím zkreslený, tak by to stavělo ekomoniku provozu do úplně jiného světla.
při 5l nafty za cca 33,- Kč = 165,- Kč
při 5l oleje za cca 22,- Kč = 110,- Kč +25% = 137,50 Kč
Cena nafty bez DPH cca 27.70 Kč a jde to do nákladů - podnikatel.
V příkladu je úspora 27,5 Kč/100 km při 10.000 km/rok co najedí průměrný čech jezdící denně do práce je to 2.750,- Kč za rok.
Kolik z toho padne na shánění oleje a výměnu filtrů a příp. podíl z ceny přestavby? Řekl bych že pro většinů lidí se to posouvá do oblasti dotovaných koníčků.
Rentabilní je to snad jen pokud máte přístup k vyfritu zadara. Od toho si musíte odečíst náklady na dovoz a filtraci. Kolik pak je skutečná úspora pokud by jste v čase tímle strávený byli v práci??
jen pro příměr stovnatelné auto na LPG bude brát
9l LPG cca 16,- Kč = 128,- Kč
ale taky to má svoje 2x emise, životnost nádrže 10 let přestavba
17.000 Kč +
atd...

není z toho úniku pro běžného smrtelníka nemá cenu se tímhle vůbec zabývat. Nakonec to nejsladší tajemství, ekonomika dopravy je závislá na palivu jen v malé míře. Nejvíc stojí to všechno kolem toho a tam se dá ušetřit mnohem víc...

.
Napsal: 12 srp 2008, 21:31
od Petr H.
ještě do toho koukám znova:
merania spotreby paliva (gravimetricky) pri voľnobežných otáčkach,
pri ustálených rýchlostiach 60, 90 a 120 km/h a v podmienkach mestského cyklu ECE 83.
Našel jsem jsem jen městský cyklus. Případně, kde by se daly ty ostatní najít? Resp. jak je to myšleno v uvedené tabulce?
NM 552,5 g/1km / 773,9 = 7,139 l/100km
RO 772,0 g/1km / 879,7 = 8,776 l/100km
Hustota při 75 °C nebo u NM nebo hustota při 15 °C ?
NM 552,5 g/1km / 817,2 = 6,760 l/100km
Spotreba [g/ECE 83] je to tak jak si myslím?

Při RO 75st. a při NM 15st. je rozdíl spotřeby cca 30%. Asi tak 5% objemových by mělo přibýt při ohřevu RO na 75 °C i tak mi tedy vychází o cca 25% vyšší spotřeba RO proti NM přepočteno na studené litry.
Napsal: 12 srp 2008, 22:29
od jist
Jo jo tvoje výpočty jsou pravdivé pokud nemáš zdroj vyfritu za 10 (vypraného) tak to nemá ani cenu.Úspora je zanedbatelná v rizikuzničení motoru.Obzvláště motory který uměj jezdit za 4l nafty!