Nastavení táhla na turbu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

maxx99
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 srp 2011, 18:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od maxx99 »

Na jaký podtlak má táhlo baňky zajet na doraz?
Toledo 1M (AHF)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1652
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

cca -0.5 až -0.6
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

Zdravím. Potřeboval bych poradit. Kde ve Vagu zkontroluji tlak turba? Musel jsem ho čistit z důvodu zatuhlé regulace a podle návodu jsem vypodložil (0,01 mm podložkou) válečky pod lopatkama tak aby se už nezadírali při menším nánosu karbonu. Teď jde motor dobře ve vysokých otáčkách ale náběh turba je až někde od 2000-2100 ot. Při menších otáčkách je hrozně línej se rozpohybovat. Ná se to nějak změřit a popř. seštelovat dorazem nebo vůlí na baňce? Děkuji všem za případnou radu nebo odkaz kde se to řešilo. :?
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1652
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

dvorky1 píše:Zdravím. Potřeboval bych poradit. Kde ve Vagu zkontroluji tlak turba? Musel jsem ho čistit z důvodu zatuhlé regulace a podle návodu jsem vypodložil (0,01 mm podložkou) válečky pod lopatkama tak aby se už nezadírali při menším nánosu karbonu. Teď jde motor dobře ve vysokých otáčkách ale náběh turba je až někde od 2000-2100 ot. Při menších otáčkách je hrozně línej se rozpohybovat. Ná se to nějak změřit a popř. seštelovat dorazem nebo vůlí na baňce? Děkuji všem za případnou radu nebo odkaz kde se to řešilo. :?
Pokud to před vypodložením jelo se stejným nastavením dobře (když fungovala regulace) , tak bude problém nejspíš tam (po vypodložení může mít někdy turbo trochu horší náběh..i když 0.01mm by nemělo nic udělat.. Pokud si samozřejmě hejbal s táhlem baňky tak je potřeba to nastavit správně. Tlak turba se dá zkontrolovat v kanále 10 a 11..
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Ahoj, mam prosbu. Dal jsem na fabii repas turbo od janouska. Vse maka, ale oproti puvodnimu turbu origo z fabie rs mam po pridani plneho plynu prefuk na 2s pres rozsah B cidla, krivka tlaku kopiruje nastup ale nezastavi se na pozadavku a jde odhadem o 0,2baru vic. Ty dve sekundy je auto mrtve a pak pozvolna vystreli. V tom mrtvolnu silne zahuli. Predtim to nedelalo. Po tech 2-3sekundach se ustali a jde s pozadavkem. Jenze na 2-3rychlost je ta prodleva znat. Dela to v nizkych otackach, rozjedu se dam dva a podlahu a je mrtvo a zatah az za ty dve sekundy. Slysel jsem neco o tom, ze kdyz turbo prefoukne a nestaci zregulovat tak zasahne nejaka ecu regulace, je to pravda? Vim, ze kazdy rekne mel sis koupit origo turbo, ale prece jen je to starsi auto a nevim jak dlouho ho jeste budu mit, takze davat 17tis za turbo jsem zavrhnul. Mohla by pomoct zmena delky tahla?
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2380
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Ten prefuk 0,2bar nemuzes poznat......ten prefuk je uplne normalni. Videl bych chybu jinde. Dej logy
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Log dam ve ctvrtek, ted jsem az u sumperka.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tiež by som potreboval doladiť banku na turbe, menil som turbo a bola tam zlá baňka tak som kúpi novú a potrebujem ju trochu doladiť, najprv mi to prefúkne a potom to má nízky tlak, viem mi to niekdo presnejšie popísať nejak to nechápem úplne presne ako to spraviť.

Bavíme sa teraz o turbe 1749V na ASV motore.

Keď dám dole banku, tak s regukáciou hylben smerom hore, dole, ak správne chápem, tak keď je regulácia dole čiže tiahlo je zatiahnuté v banke tak lopatky sú zavreté, ak je tiahlo úplne hore tak sú lopatky otvorené.

Čo som pochopil z rozhovoru predtým. Tak treba to ladiť tak, že reguláciu vytiahnem úplne hore do hornej polohy, čiže vtedy keď je tiahlo z banky úplne vonku a ešte o 1 otáčku pritahnem, čiže ešte viac by sa mala povytiahnuť tyčka z banky ? Ak to teda správne chápem tým že toto spravím lopatky zostávajú mierne uzavreté s turbo dosiahne tlak aký potrebuje ? Správne som pochopil ?
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2380
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Podtlakovou pumpu pripojit na banku udelat podtlak -0.6- 0.65.....banka musi byt na cervikovi. Tot vse.bud banku pritahnes nebo povolis. Do cervvika nevrtej. Jeste sem zapomel napsat abys udelal predpeti pul az jednu otacku.
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Obrázek

Vie mi niekto úplne vysvetliť jak pre úplného kokota ako to nastaviť ? cítim sa jak postihnutý ale proste neviem to dostať do stavu kedy by to bolo dobre.

Označil som na obrázku pár vecí a bol by som rád keby mi niekto vysvetlí s čím treba hýbať. presne do akého smeru. To čo som dal do fialového s tým by sa asi nemalo hýbať či ? je to ten šróbik čo teda aspoň ja si myslím vymedzuje spodnú krajnú polohu či mýlim sa ? Nechápem čo má pomenovanie "červík" ktoré číslo z obrázku ? nič mi tam červíka nepripomína :D

Áno ja viem prídem si jak debil, ale proste neviem to naštelovať a možno to do budúcna pomôže niekomu kto to bude robiť.

Skúsim teda aspoň popísať ako som to pochopil. budem písať farbami ktorými som to vyznaćil na obrázku

Červená farba vlastne vyznačuje páčku ktorá pohybuje reguláciou vo vnútri turba, čiže ak správne chápem, turbo má byť nastavené tak, že počas vypnutého motora, má byť táto tyčka čo najviac hore (?) To je asi logické. To v modrej farbe je to čo nazývate "červík"? alebo sa mýlim, ja som doteraz hýbal týmto a doťahoval to tou kontra matkou (zelená).

Takže pre nastavenie turba to chápem takto, doťahovať to tak aby páčka ktorá ovláda reguláciu turba bolo čo najviac hre a nemala žiadnu vôlu. Len ako nastaviť to predpetie ? ešte viac to utiahnuť ? Nechápem hlavne tomu ako nastaviť predpätie jednu otáčku, to mi úplne nejde do hlavy. Ja viem znie to to hlúpo, len sa to chcem naučiť a možno to pomôže aj niekomu inému do budúcna. Chcem len pochopiť čím hýbať a ako tým hýbať aby to turbo bolo dobre nastavené. lebo momentálne mám prefuk, potom to zase moc zreguluje, vo vysokých to nemá taký výkon.

Ďakujem všetkým ktorí sa mi to pokúsia vysvetliť ako úplnému postihnutému :D
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Tak nakonec šel smrad spalin do auta a po ohřátí pískání, turbo dnes vyndané a má prasklý svody. Takže pěkný zakončení dovolený a jsem zvědavý, jak se firma Janoušek Motorsport postaví k reklamaci. Turbo z mé strany nedostalo žádnou ránu, na nastavení nebylo sáhnuto. Otázka jestli svody nedostaly ránu už někdy v minulosti, nebo při přepravě. Před montáží nebylo nic zpozorováno a na autě den ode dne horší.


Obrázek

[/img]
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 981
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od matesfox »

jak je to dlouho co tam je to turbo ?
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

8dní.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 981
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od matesfox »

Source píše:Obrázek

Vie mi niekto úplne vysvetliť jak pre úplného kokota ako to nastaviť ? cítim sa jak postihnutý ale proste neviem to dostať do stavu kedy by to bolo dobre.

Označil som na obrázku pár vecí a bol by som rád keby mi niekto vysvetlí s čím treba hýbať. presne do akého smeru. To čo som dal do fialového s tým by sa asi nemalo hýbať či ? je to ten šróbik čo teda aspoň ja si myslím vymedzuje spodnú krajnú polohu či mýlim sa ? Nechápem čo má pomenovanie "červík" ktoré číslo z obrázku ? nič mi tam červíka nepripomína :D

Áno ja viem prídem si jak debil, ale proste neviem to naštelovať a možno to do budúcna pomôže niekomu kto to bude robiť.

Skúsim teda aspoň popísať ako som to pochopil. budem písať farbami ktorými som to vyznaćil na obrázku

Červená farba vlastne vyznačuje páčku ktorá pohybuje reguláciou vo vnútri turba, čiže ak správne chápem, turbo má byť nastavené tak, že počas vypnutého motora, má byť táto tyčka čo najviac hore (?) To je asi logické. To v modrej farbe je to čo nazývate "červík"? alebo sa mýlim, ja som doteraz hýbal týmto a doťahoval to tou kontra matkou (zelená).

Takže pre nastavenie turba to chápem takto, doťahovať to tak aby páčka ktorá ovláda reguláciu turba bolo čo najviac hre a nemala žiadnu vôlu. Len ako nastaviť to predpetie ? ešte viac to utiahnuť ? Nechápem hlavne tomu ako nastaviť predpätie jednu otáčku, to mi úplne nejde do hlavy. Ja viem znie to to hlúpo, len sa to chcem naučiť a možno to pomôže aj niekomu inému do budúcna. Chcem len pochopiť čím hýbať a ako tým hýbať aby to turbo bolo dobre nastavené. lebo momentálne mám prefuk, potom to zase moc zreguluje, vo vysokých to nemá taký výkon.

Ďakujem všetkým ktorí sa mi to pokúsia vysvetliť ako úplnému postihnutému :D
spodný doraz "ten šroubek co je tam s kontramatkou" tak to je červík...modrá barva je tahlo regulace kde se dá nastavovat jeho délka.povolíš to zelene(kontra matku) a na tom tahle je valeček a sním točíš a tím prodlužuješ tahlo či zkracuješ,v 99% připadech to má být nastavene tak že je 1mm předpětí(tahlo je 1mm zajete do baňky)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

A hned po montazi to bylo o.k?Nekdy jsou svody prohnute a po montazi,zahrati prdnou.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“