Stránka 2 z 2

Napsal: 02 čer 2009, 08:57
od Fíša
Marek77 píše:Oleje splňující specifikaci API GL-5 jsou speciální oleje pro hypoidní (mimoběžně uložená) soukolí rozvodovky. Taková soukolí se v převodovkách VW v žádném případě nevyskytují. Je to specifikum ruských strojů a výjimečně některých jiných, ale VW hypoidní soukolí nepoužívá (a už vůbec ne do společné skříně převodovka/diferenciál). Takže pro převodovky VW naprosto bohatě stačí olej API GL-4. Pokud použiješ olej GL-5, teoreticky se nic stát nemůže (je to jako když do klasického TDi použiješ olej pro PD-čka - prostě je to stejný olej, ale má "něco" navíc). Říká se ale, že použití olejů GL-5 v klasických nehypoidních převodech může způsobovat potíže s řazením, protože dochází k nalepování synchronů na hnaná kola převodovek. Osobně to ale vyzkoušené nemám - vždy jsem používal takové oleje, jaké mi předepsal výrobce (měl jsem Ladu, kde do diferenciálu je nutné používat GL-5 kvůli hypoidnímu soukolí rozvodovky, ale v převodovce je předepsáno GL-4, i když pravdou je, že Rus plnil obě skříně stejným olejem, tak se v tom vyznej...............).

Jsi opravdu MACHR, díky za názory, ale chtěl bych tedy vědět co mám udělat: je ten olej který jsem tam dal špatný a nutno znovu vyměnit, nebo ještě chvilku počkat. Najel jsem cca 300 km na ten nový olej. Hladinu upravým dnes odpoledne.

Napsal: 02 čer 2009, 09:07
od norok86
Fíša píše:
Marek77 píše:Oleje splňující specifikaci API GL-5 jsou speciální oleje pro hypoidní (mimoběžně uložená) soukolí rozvodovky. Taková soukolí se v převodovkách VW v žádném případě nevyskytují. Je to specifikum ruských strojů a výjimečně některých jiných, ale VW hypoidní soukolí nepoužívá (a už vůbec ne do společné skříně převodovka/diferenciál). Takže pro převodovky VW naprosto bohatě stačí olej API GL-4. Pokud použiješ olej GL-5, teoreticky se nic stát nemůže (je to jako když do klasického TDi použiješ olej pro PD-čka - prostě je to stejný olej, ale má "něco" navíc). Říká se ale, že použití olejů GL-5 v klasických nehypoidních převodech může způsobovat potíže s řazením, protože dochází k nalepování synchronů na hnaná kola převodovek. Osobně to ale vyzkoušené nemám - vždy jsem používal takové oleje, jaké mi předepsal výrobce (měl jsem Ladu, kde do diferenciálu je nutné používat GL-5 kvůli hypoidnímu soukolí rozvodovky, ale v převodovce je předepsáno GL-4, i když pravdou je, že Rus plnil obě skříně stejným olejem, tak se v tom vyznej...............).

Jsi opravdu MACHR, díky za názory, ale chtěl bych tedy vědět co mám udělat: je ten olej který jsem tam dal špatný a nutno znovu vyměnit, nebo ještě chvilku počkat. Najel jsem cca 300 km na ten nový olej. Hladinu upravým dnes odpoledne.
Postav auto na rovinu a povol tu 17ku imbus co je na prevodovce a prebytecnej olej nech vytect ;)

Napsal: 02 čer 2009, 09:07
od Marek77
Jestliže po úpravě množství oleje bude řazení v pořádku, klidně na něj můžeš jezdit. On není špatný, je ho tam jen moc.

Napsal: 02 čer 2009, 09:21
od Fíša
Marek77 píše:Jestliže po úpravě množství oleje bude řazení v pořádku, klidně na něj můžeš jezdit. On není špatný, je ho tam jen moc.
ok, děkuji za rady, podám hlášení jak to dopadlo.
ps: také si nemyslím že by byl špatný za ty prachy.

Napsal: 02 čer 2009, 20:12
od Fíša
:D tak hladina srovnána, vylil jsem cca 0,5 litru a vypadá to že je to lepší, díky!!!

Napsal: 02 čer 2009, 21:03
od karel4
Tak si myslím,že mě asi někdo ukamenuje,ale já do VW převodovek a jim podobných dávám ATF IID a můžu říct,že jsem nikdy neměl s převodovkama problém.

Napsal: 14 zář 2009, 20:06
od Fazer
Dnes jsem měnil taky olej v převodovce,jelikož šlo těžce řadit.Vylil jsem pouze 1.1l oleje a napustil cca.1,7 nového.Jak bylo auto na zvedáku,tak jsem si všimnul že se po zatočení kolem netočí druhé kolo do protisměru,ale otáčí se ve stejném směru.Vím že je něco špatně s diferenciálem,ale můžu s tím dál jezdit nebo to mám začít řešit? Auto je O1 Tdi

Napsal: 14 zář 2009, 20:12
od Tomas.cz
Zařaď kvalt abys diferák jakoby zastavil a pak zatoč kolem a uvidíš bude se točit na druhou stranu.

Napsal: 14 zář 2009, 22:50
od Transporter
Fazer píše:Dnes jsem měnil taky olej v převodovce,jelikož šlo těžce řadit.Vylil jsem pouze 1.1l oleje a napustil cca.1,7 nového.Jak bylo auto na zvedáku,tak jsem si všimnul že se po zatočení kolem netočí druhé kolo do protisměru,ale otáčí se ve stejném směru.Vím že je něco špatně s diferenciálem,ale můžu s tím dál jezdit nebo to mám začít řešit? Auto je O1 Tdi
Mas pravdepodobne Limited Slip Differential (LSD).

Napsal: 15 zář 2009, 11:50
od Fazer
Že bych měl LSD diferenciál na oktávce?Že ho mají sportovní vozy to chápu,ale okta?Mám tam ESP tak jestli pro to?Fakt nevím.Zatím to neřeším a jezdím.

Napsal: 15 zář 2009, 19:45
od Huml
neřeš to, má to tak být

Napsal: 15 zář 2009, 20:15
od Tomas.cz
Stejně by mě zajímalo proč to konstuktéři takhle udělali. :)

Napsal: 16 zář 2009, 09:46
od jayd
trochu offtopic, ale jaky olej patri do golfa IV, 99, motor ALH, 5 kvalt, prevodovka DQY

tak jsem koukal, ze by tam mel byt olej 052726A2
nebo pak Typ G50 SAE 75w-90

G51 jsou pak pro 6ti kvalty?

nebo ho muzu dat i do toho 5ti kvaltu