MÁ A ZA TÍM SI STOJÍM !!! jen jsme si asi spatne rozumeli... mysleno to bylo tak ze pokud mas vzduch teplejsi musis ho nacpat do valce pod vetsim tlakem aby mnozstvi molekul bylo ve vysledku stejne... samozrejme to jde jen do urcite miry ne tam cpat vzduch 300°C pod tlakem 5bar s tim ze pak dostanes stejnych parametru jaky kdybys tam tlacil 1,6bar 20°CMarek77 píše:Teplota stlačeného vzduchu nemá nic společného s plnicím tlakem, ale s hustotou (množstvím) vzduchu proudícího do válců.
Teplota vzduchu po stlačení turbodmýchadlem může v některých případech překročit i 150°C. Stlačený vzduch se musí chladit z toho důvodu, že čím je chladnější, tím více se ho do válců vejde a motor pracuje nesrovnatelně efektivněji. Úkolem IC je snížit teplotu plnicího vzduchu minimálně o 60°C, lépe o víc. Takže kdyby se Ti povedlo stlačený vzduch ochladit i o víc jak 60°C oproti jeho teplotě po stlačení, dosáhneš lepší účinnosti motoru.
Tedy jestliže máš IC z motoru 2,4 V5, dá se předpokládat, že bude mít větší účinnost než originál IC v Octavii. Je dobré jej umístit pokud možno do náporu vzduchu, takže v ideálním případě k chladiči vody nebo do vyřezaného otvoru v kapotě. Někdo jej umisťuje do prostoru mezi masku a chladič klimy.
Teplota vzduchu z turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 20
- Registrován: 06 črc 2009, 08:53
- Bydliště: jičín - mlada bolesalv
Pod tlakem 5 Barů Ti řachnou hadice a žádné turbo na světě takový přetlak nedá. Takže z toho důvodu je nutné postupovat opačně - zchladit vzduch, tím mu snížit hustotu a ve výsledku jej do spalovacího prostoru (konstantním plnicím tlakem) dostat víc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77 píše:Pod tlakem 5 Barů Ti řachnou hadice a žádné turbo na světě takový přetlak nedá. Takže z toho důvodu je nutné postupovat opačně - zchladit vzduch, tím mu snížit hustotu a ve výsledku jej do spalovacího prostoru (konstantním plnicím tlakem) dostat víc.
V éře turbomotorů F1 byly turbotlaky 5 bar.Já si teda myslím,že u chladnějšího vzduchu stoupne hustota a tím koncentrace O2.
Jasně že se vzrůstající teplotou se snižuje hustota, protože se zvětšuje objem, jinak by to popíralo základní zákon o zachování hmoty a energie. Laicky hustota je množství molekul v určitém prostoru a tím že vzduch ochladíš tak žádné molekuly nevzniknou, jen je mezi nimi menší vzdálenost (zjednodušeně řečeno) a tím se jich do daného prostoru (spalovacího) vejde víc. 

Passat 4motion AVF
Když se vzduh ochladí,zvetsí se jeho hustota,a nacpe se do valcu víc,než když je horkej a řidkej. Jinak ta spotreba se bez koleru zvýsila,protože sem na to musel slapat víc abych udržel tu rychlost.Marek77 píše:Jasně, napsal jsem to opačně.....
Prostě a jednoduše - stlačený a tím horký vzduch musíme ochlazovat co možná nejúčinněji, abychom jej do spalovacího prostoru dostali co možná nejvíc.
dotázeček
Ahoj mám na tebe takovou otázečku.. Proč se trápíš s nandáváním tdi zrovna do zx? nebylo po ruce třeba G2 nebo G3 bylo by to jednodušší... Nemám nic proti tvé přestavbě, jen jsem prostě zvědavej, co tě ktomu vedlo... Měj se
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
Re: dotázeček
ako som uz pisal, tak najprv bolo auto citroen ZX 1.9 D a potom snaha dat do neho iny motor a najlepsie TD zo Xare, P406 atd. uz sme ho mali zjednany, ale vtedy sme si vsimli, ze tam v kute je aj TDi z Octavky no a vysledok vidis. ale zu by som do takejto prestavby asi nesiel, lebo tam vobec nic nepasovalo. vsetky drziaky sa museli pozvarat na mieru a o problemoch s poloosmi ani nechcem vraviet. bola to skladacka. lebo jedna polka (ta pri prevodovke) je origos z octavie, ale ku kolesam sme uz davali zo ZXa. nepasovali ani roztece ani nicskeletor píše:Ahoj mám na tebe takovou otázečku.. Proč se trápíš s nandáváním tdi zrovna do zx? nebylo po ruce třeba G2 nebo G3 bylo by to jednodušší... Nemám nic proti tvé přestavbě, jen jsem prostě zvědavej, co tě ktomu vedlo... Měj se

-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12 kvě 2009, 08:48
som sa sam cudoval, ale samotny motor 1.9 D z citorena je vasci nez 1.9 TDi z octavky. rozdiel v sirke je do 10 cm!! dlzka sa dokonca ani s prevodovkou nenavisi. Motor z octavky sme do ZXa vkladali z vrchu uplne v pohode. Pricom original motor zo ZX je omnoho lepsie montovat zo spodu, lebo aj s prevodovkou je sirsi.Marek77 píše:Přiznám se, že jsem moc nevěřil, že se to tam vejde. Ale není to vůbec špatné. Jen abys kvůli výměně rozvodů nemusel vyndavat motor - moc místa tam není.
a dokonca aj vzadu za motorom kde je turbo je dost placu. myslim ze ani priamo v octavke ho nie je ovela viac.
mam doma aj origos octavku a mozem porovnavat. v nej je okolo motora natrepanych kopec veci: servo+cerpadlo, kompesor klimy, ABS, vsetky tie ventyli N72..., riadiaca jednotka
