Přídavný čerpadlo pro lepší provoz v zimě

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Radim205D píše:25 % nafty ??!!!!! to bydlis nekde na jihu Italie ne ?(noteeth) Pockej az prijdou prvni mraziky a zacnes prilivat naftu. (noteeth) (noteeth) (noteeth)
No počkej, já mám dvounádržkovej systém s deskovým výměníkem, myslel jsem tedy přidávat naftu do nádrže olejnaté :) .S půl na půl sem jezdil v zimě i bez předehřevu a šlo to, pravda tak do -5.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

No nevím jak kdo ale 50 na 50 vždy stačilo i při -17°C, jinak přes zimu max 30-40% a sledovat předpovědi ;)
Pořád tu ještě nikdo nenapsal odkaz na to čerpadlo a pak taky jestli průchozí při vypnutém stavu, a zdá se mi že je dosti masivní tak bych chtěl znát rozměr.
Jinak by obecně čerpadlo odstranilo dost nedostaků, alespoň u mě. Akorát se mi zdají být čerpadla hrozně drahý, přitom na tom nic zázračného není, dvě ozubená kola a motůrek. :P
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

alda164 píše:
Radim205D píše:25 % nafty ??!!!!! to bydlis nekde na jihu Italie ne ?(noteeth) Pockej az prijdou prvni mraziky a zacnes prilivat naftu. (noteeth) (noteeth) (noteeth)
No počkej, já mám dvounádržkovej systém s deskovým výměníkem, myslel jsem tedy přidávat naftu do nádrže olejnaté :) .S půl na půl sem jezdil v zimě i bez předehřevu a šlo to, pravda tak do -5.
Sorry beru zpet !!

Ono ten pomer redeni je taky zavisly na druhu oleje(repka,slunecnice,soja atd..), ja jezdim na vyjety olej z restaurace ktery houstne driv nez novy z obchodu. U nej to redeni musi byt vetsi.
E91 N52B30 :)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Pavel píše: Pořád tu ještě nikdo nenapsal odkaz na to čerpadlo
Staci to takhle ? http://www.yatego.com/poel-shop/p,44f93 ... l%C3%BCsse
E91 N52B30 :)
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

Ve Škodě 1203 s motorem 1500 je také el. membránové čerpadlo, údajně nové stojí kolem 1000,-, ale ještě jsem se na něj nikde neptal
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Otazka jak to cerpadlo snese tlacit husty olej (v zime jako med). :?
E91 N52B30 :)
DIESELRINTINTIN
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 srp 2006, 15:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od DIESELRINTINTIN »

No přátelé, já měl Golfa 3 TDI a i v zimě to jezdilo na OIL. Kdybych pominul starty, tak jak to chytlo, bylo jedno, kolik % nafty v oleji je. Takže nafta byla jen kvůli startům. Naft. hadice od nádrže byly původní plastový asi průmer 6 a vedly pod autem. Nikdy mi to neztuhlo.

Te´d mám passsat a chystám na zimu hadice, asi 10mm a povedu je vnitřkem a udělám jim ještě izolaci, tak myslím, že by to mohlo být dobrý. No jinak ještě dvounádrž s buď s mechanickým ventilem nebo s elektromag. ventilem. Budu naftu z 2. nádrže jen přimíchávat do oleje kvůli startům. Měl jsem to u Golfa a stačilo to. Uvidím podle situace.

Kubo, nevíš, jak udělat u toho Passa 81 kW. žhavení tak, aby to žhavilo pokaždý? Prý to žhaví asi až od 8 stupňů a míň.

Petr
TDI auto
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

DIESELRINTINTIN píše:jak udělat u toho Passa 81 kW. žhavení tak, aby to žhavilo pokaždý?
Nevim jak to je u tveho passata ale na mem golfuIII pri studenem startu taky obcas nesviti kontrolka zhaveni(asi podle teploty venku).
Kdyz ale klicek v zapalovani vratim do nulove polohy (bez nastartovani) a znova jej zapnu do polohy 1, kontrolka zhaveni se rozsviti.

Nejsem si jisty ale melo by to jit taky upravit softwarove ale to se mne uz netyka(mtdi).
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

Kubo, nevíš, jak udělat u toho Passa 81 kW. žhavení tak, aby to žhavilo pokaždý? Prý to žhaví asi až od 8 stupňů a míň.

Petr


U Passata by měl bejt senzor někde u hlavy motoru. Pokud je to senzor, kterej reguluje jen dobu žhavení, pak stačí senzor vytáhnout a žhavit budeš vždycky bez ohledu na teplotu chladící kapaliny. U relátek typu VW 171911261E SJR 12V se to dá dělat tak, že se vyměněj dva malý, elektrolytický kondenzátorky – starý 100 PIKOFARADů 10V za 220 PIKOFARADů 16 V . Jeden kondenzátor je na předžhavovábní a druhej na dožhavování. Tím se prodlouží doba před – i dožhavování výrazně.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

No, řeknu vám, teď jak poklesly ty teploty...než se mi filtr pořádně prohřeje teplým volejem a začne propouštět, je to boj. A to ještě nezačlo mrznout. BEz toho čerpadýlka to asi bude v mrazech fakt na prd.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

TAk jsem dostal el. čerpadlo z nějaké audiny nebo passata, které se normálně dává do nádrže, tlačilo už asi jen 2,5 atmosféry a to bylo málo, ale mě by to mělo stačit :)

Kam ho navrhujete umístit?
Do nádrže, nebo udělat menší násdržku někde u motoru nebo ho upravit tak, aby fungovalo jako vnější?
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

frenky píše:TAk jsem dostal el. čerpadlo z nějaké audiny nebo passata, které se normálně dává do nádrže, tlačilo už asi jen 2,5 atmosféry a to bylo málo, ale mě by to mělo stačit :)

Kam ho navrhujete umístit?
Do nádrže, nebo udělat menší násdržku někde u motoru nebo ho upravit tak, aby fungovalo jako vnější?
Otazkou je jak se to ponorne palivove cerpadlo "popere" s hustejsi kapalinou.
Neco podobneho ma napr. felicie MPI a kdysi jsem taky uvazoval o necem podobnem, u tech plastovych nadrzi VW koncernovych aut se to myslim da vlozit i do nadrze diesloveho auta (ma to podobny tvar).

Bude v tom urcite nejaky hacek na to jak se to zda jednoduche. Kdyby to bylo funkcni tak by se uz nikdo v nemecku nezabyval ruznymi druhy membranovych cerpadel apod..

drzim palce v prestavbe... :D
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

No co vim z německejch diskuzí tak ta nádržová čerpadla jak benzinová tak dieselová na provoz rostlináče moc vhodná nejsou. Někomu to sice vydrží dlouho, ale vesměs spolehlivost neni nic moc. jak už tu někdo psal, používá proto v případě přestavby v drtivý většině buď čerpadlo FACET nebo HARDI. Ta druhá je membránová. Oběma nevadí hustý palivo, FACET musí mít navíc bypas, protože nemá rád, když se průtok ( např. volnoběh ) přiškrtí, membránový HARDY dávkuje bez bypasu a přizpůsobuje se spotřebě. I ŠKODA 1203 měla kdysi membránový čerpadlo ( elektrický ), ale co jsem se ptal, tak už se to za těch 1.500,-- nedodává. A nějáký německý jako náhada stojí snad ke 4.000 Kč :-( . Každopádně před zimou montuju menránový čerpadlo za nádrž, který poběží jen při zapnutym "točícím se" motoru.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

:( ňáký 3000 Kč, to už jsou zase prachy, který se mi moc nechce dávat, ale čerpadlo to teda chce. Jak poklesly teploty, začíná to bejt hustý,zvlášť ten friťák z hospody.
Navíc se mi moc nelíbí, že je to na elektriku, páč to je příkon navíc, eště k tomu svícení, elektrický ventily, v zimě furt vofukuješ sklo, delší a náročnější starty - no prostě mam strach, že to bude hůř dobíjet. (Kolik má to německý příkon ?)
:roll: Myslel jsem si, že bych vtipně využil čerpadlo ze serva - jednak už v sobě zřejmě bude mít bypas, neni zas až tak velký, a už má na sobě řemenici, tak by ho šlo strčit na jeden řemen s alternátorem nebo s klimoškou (místo by tam na to bylo) V nejhoršim vyhodim klimošku, stejně jí moc nepoužívam. (Kdyby dokázala čerpat volej, už bych to měl dávno přestavěný na tlačení friťáku) Navíc takový servo najdeš na vrakárně v pohodě i ze starších aut...(= snad né tak drahý)
Teď otázka do pléna: nemáte představu, kolik takový servo dává tlak a jakej zvládne průtok? Jakou má vlastně konstrukci? (předpokládam že zubový s bypasem, ale mohlo by bejt zřejmě i membránový) NEdává tlak, jen když zatáčim?
Eště mě napadlo, že kdyby mělo dostatečněj průtočnej výkon, že bych použil stávající servo jak pro řízení, tak i pro tlačení friťáku, co si vo tom myslíte, je to dobrej nápad, špatnej nápad, nebo jakej je to nápad ?? :D
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

A co takhle nějak přetlakovat nádrž?Tedy pokud máte tak jako já přídavnou na olej a bez vracečky.To by určitě pomohlo to do motoru strkat pod tlakem.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“