Jak opravit stržený závit odvzdušnovaku?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Taky řešení.... :D
nepropadat panice...
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Odpovědi: 0
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Když netěsní po odvrtání a vše selže, dá se použít ocelová kulička.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ta hliníková podložka má výhodu,že se zamáčkne do materiálu a je to jako před opravou,může se měnit odvzdušnovák a již se pak ani nepozná,kde to vůbec bylo...
nepropadat panice...
Dushky888
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Odpovědi: 0
Registrován: 29 srp 2009, 09:48
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od Dushky888 »

slovacek.milos píše:
jericho-3 píše:A když by jsi nestrefil souosost,nepropadej panice a vysekni si ze slabého hliníkového plechu podložku průměru díry...s vnitřní dírou tak 2-3 mm a dej to pod odvzušnovák a je po problému...Protože souosost s ruční vrtačkou dodržíš obtížně ..Kolikrát si člověk myslí jak se pěkně strefil a tůdle,sákne to...
tak to já už viděl odvzdušnovák z radiátoru :o miloš ;)
Si delas kozy, ne? :o
Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33571
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nedělám odvzdušnovák z radiátoru a koudel miloš ;)
Uživatelský avatar
zdenouch
Přispěvovatel
Příspěvky: 377
Odpovědi: 0
Registrován: 02 srp 2006, 19:41
Bydliště: Kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zdenouch »

Stalo se mi to při výměně zadních brzd. kotoučů a desek kdy jsem potřeboval odvzdušnit brzdy. Spěchal jsem a odvzdušnovák nešel povolit. Tak jsem zabral a bylo opraveno....Zkoušel jsem to opravit závitníkem M10x 1 ale nepomohlo to. Dvě třetiny závitu byly strženy. Naštěstí jsem měl jeden starší třmen, kterej jsem tam dal. Teď ten zánovní potřebuji opravit..... ;)
PRODANÁ: Octavia 1.9 TDI, AGR, MR99 , VA + Fratelli Bosio 764 ,chip 125kw ,ATD+HDS57+VR6 přítlačák, EGR OFF, sání komplet ASZ ,brzdy 312/256,podvozek + interier RS
Uživatelský avatar
rici.houba
Přispěvovatel
Příspěvky: 937
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 19:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rici.houba »

Trochu to tady zaktualizuju :D

Jak mam postupovat při opravě strženýho závitu na připojení hadice u předního brzdiče? Případně,znáte někdo někoho v Praze,kdo to udělá pořádně?

Předem díky!!!
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33571
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

rici.houba píše:Trochu to tady zaktualizuju :D

Jak mam postupovat při opravě strženýho závitu na připojení hadice u předního brzdiče? Případně,znáte někdo někoho v Praze,kdo to udělá pořádně?

Předem díky!!!
hledej v praze opraváře hlav ti to umí ;)
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 839
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Chlapi možna napišu nesmysl.Když zatrhnu odvzdušnovak nebo i jiný šroub tak to řešim tak že vezmu matku větši než je šroub a ceckem vyvařim vnitřek a tudiž i přivařim k ulomenemu šroubu.To cele se ohřeje a jde (i když někdy ne na poprvně)pěkně vytočit.Už mooooooc jsem jich takhle zachranil.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To není nesmysl, ale realita.. :)
nepropadat panice...
Pasat TDI PD 96 kw
Přispěvovatel
Příspěvky: 828
Odpovědi: 0
Registrován: 21 pro 2011, 22:49
Bydliště: Soběslav

Příspěvek od Pasat TDI PD 96 kw »

jo jo hned jak se strhl se to melo udelat jak piše tiguan 2 navarit cočkem matku a zabrat když se utrhne tak postup opakovat a na druhej pokus už je venku!!!! Pak už jen stačí dát jinej a je opraveno!!!! Když nemáte svařečku jde to vývitníkem!!!! docela dobře!!!
Pawell
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2007, 10:14
Bydliště: Pha

Příspěvek od Pawell »

Vidím, že jsou tu zamíchané dva případy závad u odvzdušňováku:
1) přetržený odvzdušňovák (a závit šroubku zůstal v hliníku)
2) odvzdušňovák šel ven, ale vzal s sebou hliníkový závit

Např s přivařením matky na zbytek šroubu viz alternativa 1) a vyvložkování hliníku alternativa 2)

Mně se zrovna před chvílí vymstila má nezodpovědnost - šroubek jsem sice opakovaně stříkal přípravkem na rozvolňování zkorodovaných závitů a pak povoloval velmi opatrně a s poklepáváním. Šroubek jsem sice vyšrouboval, ale v jeho závitech skoro všechen závit z hliníkového tělesa.
Takže teď tu hledám nějakou alternativu ke shánění nového zadního brzdového třmenu.
A proč ta zmiňovaná má nezodpovědnost? Dnes jsem se přiměl k výměně brzdové kapaliny, tzn. k povolení šroubků po !15! ti letech, i když vím, že je žádoucí se šroubky hýbat alespoň 1x za 2 roky... Nehrozte mi, dám si pohlavek sám ...
VW G4 (2001) 1.9 TDI (PD) ARL 4motion 110kW
ri53hu
Přispěvovatel
Příspěvky: 129
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2011, 20:49
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ri53hu »

No a tak to vypadá po opravě závitu.Obrázek
Octavia 1 r.v.1999 66kw 90hp
brzdím 288/256 v 15"kolcách egr OF
5q poměr 0,717
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Nejshorší na tom je, že z banální věci na pár minut jako je odvzdušnění brzd je díky hlouposti následně oprava na několik hodin.
Mě se takhle povedlo díky naprosté debilitě zničit dosedaci plochu podložky u brzdové hadičky na zadním třmenu.
Ve spěchu jem jí potřeboval povolit, sundat, cosi provézt na třmenu a rychle vrátit aby nevyteklo moc kapaliny.
Jo ale jako to tak bývá když člověk spěchá, zapomněl jsem to pořádně očistit a při skládání se mi mezi dosedací plochu podložky a třmenu dostal malinký kamínek a já to vesele dotáhl.
Takže jsem si vytvořil solidní rýhu v dosedací ploše a samozřejmě mi to jen tak neprošlo a začala tama chcát kapalina a to jsem ani nemusel šlápnout na brzdu.
Tři hodiny mi trvalo než jsem pomocí pilníku, smirku a kousku dřeva (nic lepšího nebylo po ruce) tu dosedací plochu opravil tak, aby kapalina nechcala.
V práci bych to upnul do svěráku a přefrézoval za pár minut a bylo by to jako nový, ale jak dojet do práce s autem bez zadní brzdy s kapající kapalinou.
Jak říkavá můj táta, práce kvapná hovno platná.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Pawell
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2007, 10:14
Bydliště: Pha

Příspěvek od Pawell »

Ri53Hu:
Moc pěkné, také bych bral.
- ta vložka má vnější závit normál M? (kolik)
- po vyvrtání je třeba použít nějaký speciální závitník (s krátkým náběhem, aby se mu vešla špička do zúžení, přičemž závit udělá dokonalý do konce, tzn. až k hraně zužování)?
- mám šanci takovou vložku někde v Praze jednotlivě rychle koupit?
- třmen mám sundaný a očistění na ponku. Měl bych rozebrat, anebo stačí nějak zajistit, aby mi při vrtání/závitování dovnitř nic nepadlo. Jak?
Omlouvám se, že to tímto tady trochu balastuji svými specifiky, ale třeba by odpovědi mohly ještě někomu pomoci. Moc díky, Pavel
VW G4 (2001) 1.9 TDI (PD) ARL 4motion 110kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“