
Jak opravit stržený závit odvzdušnovaku?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 303
- Registrován: 29 srp 2009, 09:48
- Bydliště: Michalovce
Odpovědi: 0
Si delas kozy, ne?slovacek.milos píše:tak to já už viděl odvzdušnovák z radiátorujericho-3 píše:A když by jsi nestrefil souosost,nepropadej panice a vysekni si ze slabého hliníkového plechu podložku průměru díry...s vnitřní dírou tak 2-3 mm a dej to pod odvzušnovák a je po problému...Protože souosost s ruční vrtačkou dodržíš obtížně ..Kolikrát si člověk myslí jak se pěkně strefil a tůdle,sákne to...miloš

Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 81kw ASV
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33571
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
- zdenouch
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 377
- Registrován: 02 srp 2006, 19:41
- Bydliště: Kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Stalo se mi to při výměně zadních brzd. kotoučů a desek kdy jsem potřeboval odvzdušnit brzdy. Spěchal jsem a odvzdušnovák nešel povolit. Tak jsem zabral a bylo opraveno....Zkoušel jsem to opravit závitníkem M10x 1 ale nepomohlo to. Dvě třetiny závitu byly strženy. Naštěstí jsem měl jeden starší třmen, kterej jsem tam dal. Teď ten zánovní potřebuji opravit..... 

PRODANÁ: Octavia 1.9 TDI, AGR, MR99 , VA + Fratelli Bosio 764 ,chip 125kw ,ATD+HDS57+VR6 přítlačák, EGR OFF, sání komplet ASZ ,brzdy 312/256,podvozek + interier RS
- rici.houba
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 937
- Registrován: 01 črc 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33571
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 828
- Registrován: 21 pro 2011, 22:49
- Bydliště: Soběslav
Odpovědi: 0
Vidím, že jsou tu zamíchané dva případy závad u odvzdušňováku:
1) přetržený odvzdušňovák (a závit šroubku zůstal v hliníku)
2) odvzdušňovák šel ven, ale vzal s sebou hliníkový závit
Např s přivařením matky na zbytek šroubu viz alternativa 1) a vyvložkování hliníku alternativa 2)
Mně se zrovna před chvílí vymstila má nezodpovědnost - šroubek jsem sice opakovaně stříkal přípravkem na rozvolňování zkorodovaných závitů a pak povoloval velmi opatrně a s poklepáváním. Šroubek jsem sice vyšrouboval, ale v jeho závitech skoro všechen závit z hliníkového tělesa.
Takže teď tu hledám nějakou alternativu ke shánění nového zadního brzdového třmenu.
A proč ta zmiňovaná má nezodpovědnost? Dnes jsem se přiměl k výměně brzdové kapaliny, tzn. k povolení šroubků po !15! ti letech, i když vím, že je žádoucí se šroubky hýbat alespoň 1x za 2 roky... Nehrozte mi, dám si pohlavek sám ...
1) přetržený odvzdušňovák (a závit šroubku zůstal v hliníku)
2) odvzdušňovák šel ven, ale vzal s sebou hliníkový závit
Např s přivařením matky na zbytek šroubu viz alternativa 1) a vyvložkování hliníku alternativa 2)
Mně se zrovna před chvílí vymstila má nezodpovědnost - šroubek jsem sice opakovaně stříkal přípravkem na rozvolňování zkorodovaných závitů a pak povoloval velmi opatrně a s poklepáváním. Šroubek jsem sice vyšrouboval, ale v jeho závitech skoro všechen závit z hliníkového tělesa.
Takže teď tu hledám nějakou alternativu ke shánění nového zadního brzdového třmenu.
A proč ta zmiňovaná má nezodpovědnost? Dnes jsem se přiměl k výměně brzdové kapaliny, tzn. k povolení šroubků po !15! ti letech, i když vím, že je žádoucí se šroubky hýbat alespoň 1x za 2 roky... Nehrozte mi, dám si pohlavek sám ...
VW G4 (2001) 1.9 TDI (PD) ARL 4motion 110kW
Nejshorší na tom je, že z banální věci na pár minut jako je odvzdušnění brzd je díky hlouposti následně oprava na několik hodin.
Mě se takhle povedlo díky naprosté debilitě zničit dosedaci plochu podložky u brzdové hadičky na zadním třmenu.
Ve spěchu jem jí potřeboval povolit, sundat, cosi provézt na třmenu a rychle vrátit aby nevyteklo moc kapaliny.
Jo ale jako to tak bývá když člověk spěchá, zapomněl jsem to pořádně očistit a při skládání se mi mezi dosedací plochu podložky a třmenu dostal malinký kamínek a já to vesele dotáhl.
Takže jsem si vytvořil solidní rýhu v dosedací ploše a samozřejmě mi to jen tak neprošlo a začala tama chcát kapalina a to jsem ani nemusel šlápnout na brzdu.
Tři hodiny mi trvalo než jsem pomocí pilníku, smirku a kousku dřeva (nic lepšího nebylo po ruce) tu dosedací plochu opravil tak, aby kapalina nechcala.
V práci bych to upnul do svěráku a přefrézoval za pár minut a bylo by to jako nový, ale jak dojet do práce s autem bez zadní brzdy s kapající kapalinou.
Jak říkavá můj táta, práce kvapná hovno platná.
Mě se takhle povedlo díky naprosté debilitě zničit dosedaci plochu podložky u brzdové hadičky na zadním třmenu.
Ve spěchu jem jí potřeboval povolit, sundat, cosi provézt na třmenu a rychle vrátit aby nevyteklo moc kapaliny.
Jo ale jako to tak bývá když člověk spěchá, zapomněl jsem to pořádně očistit a při skládání se mi mezi dosedací plochu podložky a třmenu dostal malinký kamínek a já to vesele dotáhl.
Takže jsem si vytvořil solidní rýhu v dosedací ploše a samozřejmě mi to jen tak neprošlo a začala tama chcát kapalina a to jsem ani nemusel šlápnout na brzdu.
Tři hodiny mi trvalo než jsem pomocí pilníku, smirku a kousku dřeva (nic lepšího nebylo po ruce) tu dosedací plochu opravil tak, aby kapalina nechcala.
V práci bych to upnul do svěráku a přefrézoval za pár minut a bylo by to jako nový, ale jak dojet do práce s autem bez zadní brzdy s kapající kapalinou.
Jak říkavá můj táta, práce kvapná hovno platná.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Ri53Hu:
Moc pěkné, také bych bral.
- ta vložka má vnější závit normál M? (kolik)
- po vyvrtání je třeba použít nějaký speciální závitník (s krátkým náběhem, aby se mu vešla špička do zúžení, přičemž závit udělá dokonalý do konce, tzn. až k hraně zužování)?
- mám šanci takovou vložku někde v Praze jednotlivě rychle koupit?
- třmen mám sundaný a očistění na ponku. Měl bych rozebrat, anebo stačí nějak zajistit, aby mi při vrtání/závitování dovnitř nic nepadlo. Jak?
Omlouvám se, že to tímto tady trochu balastuji svými specifiky, ale třeba by odpovědi mohly ještě někomu pomoci. Moc díky, Pavel
Moc pěkné, také bych bral.
- ta vložka má vnější závit normál M? (kolik)
- po vyvrtání je třeba použít nějaký speciální závitník (s krátkým náběhem, aby se mu vešla špička do zúžení, přičemž závit udělá dokonalý do konce, tzn. až k hraně zužování)?
- mám šanci takovou vložku někde v Praze jednotlivě rychle koupit?
- třmen mám sundaný a očistění na ponku. Měl bych rozebrat, anebo stačí nějak zajistit, aby mi při vrtání/závitování dovnitř nic nepadlo. Jak?
Omlouvám se, že to tímto tady trochu balastuji svými specifiky, ale třeba by odpovědi mohly ještě někomu pomoci. Moc díky, Pavel
VW G4 (2001) 1.9 TDI (PD) ARL 4motion 110kW