Termostat

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

V nádrži a palivovém potrubí bude el. vyhřívání, které se vypne po dosažení požadované teploty na výměníku. Pak funkci převezme teplá voda z chl. oběhu. Při vyšší teplotě za čerpadlem se navíc zpátečka přepne ze "šluslé" zpět do nádrže a bude ohřívat její obsah. Takže sádlo budu mít leda na chlebu. :) K tomu všemu ale potřebuju ty termostaty. Nepoužívají třeba topenáři něco, co se připne nějakou objímkou na trubku?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na trubku lze cokoliv namotat teflonovou páskou jsou různé tloučtky

pak si pročítej něco o přestavbách,

plánuješ zařízení které si neužiješ, nastavit teplotu 8O stupnů to je realizovatelné jen tak že si instaluješ do auta bojler a ohřeješ ho na noční proud

uvidíš sám teoreticky ti to pojede ale prakticky jen na naftu miloš
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

:) Tak by to taky šlo, to mě nenapadlo.

Palivo se přepne při 60 stupních na výměníku. Za třícestným ventilem bude el. dohřev + šluslá zpátečka. A při dosažení požadované teploty za čerpadlem se vypne el. dohřev a otevře se zpátečka. To aby si při delších cestách odpočinul altík a ohřála se i nádrž. Ale teploty chci mít nastavitelné, abych mohl měnit nastavení systému v závislosti na prakticky dosaženém výsledku. Páč na papíře funguje vše, to se ví! :)

Fórum mám přečtené 2x křížem krážem, považuji to za samozřejmé, než člověk začne sám něco psát. Tvoje nejčastější věta je "Zajišťuje mazání posledního kroužku v extrémních podmínkách." a "Ředíš podle strachu." ;)
Stejně tak znám každou přestavbu, která se zde řešila. Ale nikde jsem nenarazil, že by někdo řešil ty termostaty. Takže ještě jednou:
Myslíš, že když tu kapiláru stáhnu tep. izolační páskou k hadici, že termostat bude fungovat, jak má? Nepotřebuje pro správnou funkci větší směnnou plochu? (předpokládám, že v tom bojleru je kapilára celá ve vodě, ne?)
Pokud ano, problém je vyřešen a může se stavět! :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

ThatsMe
TEplosmenna plocha kapilary - akorat budes muset napr. nastavit nizsi spinaci teplotu, protoze tam nebudes met dokonaly kontakt kapilary s vystupnim mediem (tepelne ztraty).
U bojleru je vetsinou jimka, v ni je zasunuty termostat, tusim, ze primy styk s kapalinou termostat nema.
On bude fungovat, i kdyz ho zahrejes v ruce, ale potrva to dele, budou tam odchylky v teplotach, takze to budes muset poladit po sestaveni ;)
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

No právě. Toto jsem předpokládal, ale nic rozumnějšího než ten bojlerák jsem nenašel. Třeba teplotní čidlo v T-kusu a od něj drátky do tělesa termostatu uloženého třeba někde ve skříňce, aby nezavazel.
Proto se tu ptám, myslel jsem, že už to někdo musí používat. No, zdá se, že jsem průkopník. :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ThatsMe píše:No právě. Toto jsem předpokládal, ale nic rozumnějšího než ten bojlerák jsem nenašel. Třeba teplotní čidlo v T-kusu a od něj drátky do tělesa termostatu uloženého třeba někde ve skříňce, aby nezavazel.
Proto se tu ptám, myslel jsem, že už to někdo musí používat. No, zdá se, že jsem průkopník. :)

průkopník nejsi na těchto stránkách je vše vymyšleno zjistíš že tu tvoji teorii převést do praxe je nemožné

tím ti ale nechci vzít vítr z plachet jen můj typ, trvale mít 8O stupnů znám jedině u bojleru

moje teorie sis přešel chránit motor superturbem a ředit podle strachu miloš
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Je mi jasné, že Ameriku neobjevím. Proto se taky divím, že se tu furt bavíme o termostatu z bojleru, když určitě existuje a je vyzkoušené lepší řešení. I tady někdo zbastlil integrováný obvod, který mu hlídal teplotu i délku proplachu, ale na takové věci už jsem krátký, elektronika není pro mě.

Ale nepočítám s 80 stupni pořád. Proto, jak jsem psal, bude el. dohřev před čerpadlem. Při nižší teplotě šluslá zpátečka a zaplý ohřev, při vyšší teplotě vyplý ohřev a otevřená zpátečka. Při poklesu se zase zpátečka uzavře a ohřev zapne. To mi udrží teplotu na čerpadle v poměrně úzkém intervalu hodnot a bude kompenzovat odchylky ve výměníku.

Tvými teoriemi jsem se rozhodně nechal ovlivnit, olej budu řešit s Ing. Dvořákem z Madoilu Břeclav, ví o tom hodně, a možná skočím i za prof. Hartlem z naší fakulty, ten řeší jen a jen mazání. Ale stejně nakonec asi skončím u toho Superturba. :) Páč zkušenost je nejcennější. A s tím ředěním je to taky fakt, strach nemám, jen chci mít dobrou přestavbu, abych předešel komplikacím, a pak už po ohřátí žádné ředění. Nafta je drahá. :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a co děláš za výšku když píšeš o fakultě meho syna adama neznáš :? miloš
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Strojárnu v Brně. A za ty roky už bych měl znát snad všechny. :) Jsem věčný student. :)
Co studuje Adam?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ThatsMe píše:Strojárnu v Brně. A za ty roky už bych měl znát snad všechny. :) Jsem věčný student. :)
Co studuje Adam?
konstruktér na strojárně dálkař přesný obor to se mrku na video at neřeknu blíbol

na BC a ted valí dva roky na ing denní studium, , vodík kyslík hltá ale žádný hydrogen se zatím nekoná,

má svůj mozek doufám že ho doženu na diplomku hydrogen olej, ;) miloš
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Jestli je na stejném ústavu - Ústav automobilního a dopravního inženýrství, tak mám šanci se s ním potkat, jinak těžko. Je nás tu moc. :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ThatsMe píše:Jestli je na stejném ústavu - Ústav automobilního a dopravního inženýrství, tak mám šanci se s ním potkat, jinak těžko. Je nás tu moc. :)
já už mu napsal nechci to zkomolit a video kde o tom žvaní promotoři nebo co jsou to za maníci je dlouhé ;) miloš
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

Nějaké termostaty jsou v GM electronic, zajdu se tam zeptat, jestli tam nemají nějaký podobný. Taky řeším přestavbu.
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
Uživatelský avatar
divermax
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2010, 15:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od divermax »

Hele, když už jste u těch teorií přestaveb, co určitě fungujou, dělám si teď Astru kombika na celoroční provoz na vařenici a napadlo mě následující řešení.
-místo rezervy dát starej plynovej toroid a plnit ho čistou naftou
- místo nádrže z dieslu dát nádrž z benzíňáka s čerpadlem
- pod čerpadlo dát spirálku z opláckýho filtru (nebo varný konvice na 12V) a ohřívat zesádelnatělou vařenici, spínat klidně ručně
- co nejdřív obě nádrže spojit téčkem a do vedení k toroidu dát lehký zpěťák ze sání na fiátka (pár se mi jich tu válí) nepřijde do styku s vařenicí, tak ho to nerozežere
A teď jak by to teda mělo fungovat :-D
-s vypnutým čerpadlem, (které má dost tuhej ventil na výstupu) by se měla sát nafta na rozjezd z toroidu a zároveň zapnutá spirála ohřívat sádlo v nádrži pod čerpadlem
- po vyexperimentovaném čase, kdy se rozpustí sádlo, (předpokládám, že to nebude dlouho trvat) zapnout čerpadlo v nádrži a do potrubí nahnat pod tlakem ohřátou vařenici, zpěťák se zavře rozdílem tlaků, bo vstříkovací čerpadlo nemá takový odběr
- před zastavením na noc vypnout čerpadlo a nasytit potrubí a vstřik naftou (zimní :-D )

Na papíře to vypadá hezky, ale může to fungovat?
DmX
Nalej a uvidíš
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

divermax:cerpadlo u benzinaka nie je hovnocuc, aby tlacilo take sracky ;)
AGR 66kW seria
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“