Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Marek77 píše:Fakt je, že Felicia coby motor s nepřímým vstřikem žhaví opravdu dlouho - prakticky vždy, dokud teplota chladicí kapaliny není vyšší než 65°C. Po nastartování ještě několik desítek sekund (až tři minuty) probíhá dožhavování za chodu motoru (kvůli nižší kouřivosti a pravidelnějšímu chodu). Dožhavení už nesignalizuje kontrolka. Po této době ale musí žhavení vypnout.
Pokud jsou všechny svíčky spálené, dokazuje to skutečnost, že jednotka je asi opravdu vadná a pouští do svíček pořád proud. Svíčky na trvalé žhavení samozřejmě nejsou konstruované a spálí se.

Osobně jsem takový problém s jednotkou u Feldy ještě neřešil, ale proč by nemohla odejít, že? Je to elektronický díl a jak známo právě ty jsou statisticky nejporuchovější.

Navíc mám dojem, že jsi musel mít i celkem problém s dobíjením, ne? Tedy do té doby, než shořely všechny svíčky pochopitelně.....
Uvědomíme-li si, že svíčky sežerou až 10 Apmér na kus (=35-40 A celkem), potom při provozu s trvale rozsvícenými světly toho z altíku do baterky fakt moc neteklo.....
Auto jsem koupil v létě od svojí tety, je v rodině od novoty a teď má najeto 300.000 km. Kromě menší (opravdu jen menší, zadní vrata jsou sice úplně KO, ale zbytek je v pohodě a řeším ho) je úplně v pořádku, jak motoricky tak technicky.
Vzhledem k tomu, že jsem auto kupoval v létě, žhavení jsem moc neřešil, chytlo to vždycky na brnknutí, protože bylo teplo. Baterka se vybíjela strašně, ale to jsem připisoval rádiu (dal jsem tam poměrně moderní LG). Někdy na konci srpna jsem řešil problém s kouřivostí, měli jsme podezření na čerpadlo, to je ale dle kontroly ok a vyřešila to výměna palivového filtru. Díky tomu jsme přišli i na to, že jsou svíčky úplně v prdeli, byly zánovní ale úplně spálené .

Je možné, že se to mohlo stát neodbornou montáží?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Možné je vše, ale často jednotka odejde díky přepětí v palubní síti. Zpravidla jednotce vadí napětí přes 16 V. Nestalo se něco takového?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Jak by k tomu přepětí mohlo dojít?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Chybou ukostření motoru, závadou regulace dobíjení, poškozeným spojením mezi baterkou a autem, odpojením baterky za chodu motoru a mnoha jinými věcmi.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Marek77 píše:Chybou ukostření motoru, závadou regulace dobíjení, poškozeným spojením mezi baterkou a autem, odpojením baterky za chodu motoru a mnoha jinými věcmi.
Tak odpojení baterky za chodu motoru proběhlo. Ovšem předtím jsem zapnul vše, od světel přes větráky a další věci a baterku jsem vyměnil v rychlosti.
Fakt je ten, že když jsem auto nechal týden stát, tak baterka byla mrtvá tak, že musela být 12 hodin na nabíječce, aby byla schopná normálně otáčet motorem. A to je "fungl" nová.
Petráš
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 17 kvě 2010, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petráš »

Marek77 píše:Chybou ukostření motoru, závadou regulace dobíjení, poškozeným spojením mezi baterkou a autem, odpojením baterky za chodu motoru a mnoha jinými věcmi.
U feldy i při odpojení aku regulátor napětí ohlídá :)
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Tak zítra to nechám přečíst, tak jsem zvědav. Zatím jezdím tak, že vytahuji pojistku od žhavení (nažhavím, nastartuji, pojistku vyndám) motor běží bez problémů, spotřeba stejná.
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Tak napíchnout jsem to ještě nestihl, ale dnes večer se mi dostala do rukou jiná (funkční) žhavící jednotka.

Chtěl jsem se zeptat jaký je rozdíl mezi těmito díly:

028 906 125 na horní části 157, to je v autě
028 906 125b na horní částí 187, to jsem dostal

obojí vypadá stejně, údajně pochází také z Felicie 1.9d

Poradíte?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

asi tomu moc nerozumíš promin, ale žhavící jednotka co to je?

u feldy je řídící jednotka motoru adresa 41 a relé žhavení řídícá jednotka motoru sepne relé žhavení pokud je nutno žhavit, ale žhavící jednotka to by se dalo přirovnat někde fiat uno miloš
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Badlands píše:Tak napíchnout jsem to ještě nestihl, ale dnes večer se mi dostala do rukou jiná (funkční) žhavící jednotka.

Chtěl jsem se zeptat jaký je rozdíl mezi těmito díly:

028 906 125 na horní části 157, to je v autě
028 906 125b na horní částí 187, to jsem dostal

obojí vypadá stejně, údajně pochází také z Felicie 1.9d

Poradíte?
Nic, ta 157 je předchudce 187, davana do 96 roku, 187 je od 97.
Jen nechapu co řesis, v životě sem nevidel ani jedno v prdeli, jak 157 tak 187. Mas tam cidlo naprdel, co tu byli pelechy, tak vsechny meli žlutý 96-97, pak si lidi stežovali že to teplý nechyta, tak tam v nakýh serviseh zacli strkat čidla s benzina, to pak žhaví do 80. První studený start= žhaví do 50 vypne sytic a vypne žhavení. V momentě kdy to tesne po tomto momente zrovna vyplo, opět natocis, tak žhaví do 65 a pak vypne. Za předpokladu že je cidlo ok a spravný druh.
pokud tu 157 vytahnes, tak to nepojede. :)
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Zdeněk M píše:
Badlands píše:Tak napíchnout jsem to ještě nestihl, ale dnes večer se mi dostala do rukou jiná (funkční) žhavící jednotka.

Chtěl jsem se zeptat jaký je rozdíl mezi těmito díly:

028 906 125 na horní části 157, to je v autě
028 906 125b na horní částí 187, to jsem dostal

obojí vypadá stejně, údajně pochází také z Felicie 1.9d

Poradíte?
Nic, ta 157 je předchudce 187, davana do 96 roku, 187 je od 97.
Jen nechapu co řesis, v životě sem nevidel ani jedno v prdeli, jak 157 tak 187. Mas tam cidlo naprdel, co tu byli pelechy, tak vsechny meli žlutý 96-97, pak si lidi stežovali že to teplý nechyta, tak tam v nakýh serviseh zacli strkat čidla s benzina, to pak žhaví do 80. První studený start= žhaví do 50 vypne sytic a vypne žhavení. V momentě kdy to tesne po tomto momente zrovna vyplo, opět natocis, tak žhaví do 65 a pak vypne. Za předpokladu že je cidlo ok a spravný druh.
pokud tu 157 vytahnes, tak to nepojede. :)
Četl jsi prosím předchozí příspěvky?
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

slovacek.milos píše:asi tomu moc nerozumíš promin, ale žhavící jednotka co to je?

u feldy je řídící jednotka motoru adresa 41 a relé žhavení řídícá jednotka motoru sepne relé žhavení pokud je nutno žhavit, ale žhavící jednotka to by se dalo přirovnat někde fiat uno miloš
Řídící jednotka žhavení tou myslím to, o čem tady celou dobu píšu.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Řídící jednotka žhavení tou myslím to, o čem tady celou dobu píšu.[/quote]

tím potvrzuješ teorii že myslet znamená hovno vědět, zkus mluvit o řídící jenotce motoru a pinu č.11 který dá impulz ke žhavení, přes relé a dvě pojistky, protože felda řídíci jednotku žhavení nemá

co se týče těch čidel teploty je to trochu jinak od výroby je tam čidlo se zeleným kroužkem, a aby se lépe žhavilo za tepla dá se čidlo žlutý kroužek hlásí do řj místo 85 jen 6O stupnů do řj a ta žhaví,

pokud by čidlo způsobovalo nekonečné žhavení tak vem pravou ruku a sdělej od čidla konektor, čidlo je na pravé straně hhlavy směrem dpředu do chladiče, miloš :)
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

slovacek.milos píše:Řídící jednotka žhavení tou myslím to, o čem tady celou dobu píšu.
tím potvrzuješ teorii že myslet znamená hovno vědět, zkus mluvit o řídící jenotce motoru a pinu č.11 který dá impulz ke žhavení, přes relé a dvě pojistky, protože felda řídíci jednotku žhavení nemá

co se týče těch čidel teploty je to trochu jinak od výroby je tam čidlo se zeleným kroužkem, a aby se lépe žhavilo za tepla dá se čidlo žlutý kroužek hlásí do řj místo 85 jen 6O stupnů do řj a ta žhaví,

pokud by čidlo způsobovalo nekonečné žhavení tak vem pravou ruku a sdělej od čidla konektor, čidlo je na pravé straně hhlavy směrem dpředu do chladiče, miloš :)[/quote]

Určitě bych při řešení problémů na fóru ocenil jednání bez povyšování a hlášek typu "myslet znamená hovno vědět". Ten problém tady řeším proto, že o něm nic moc nevím.

Teď k věci: Kolik čidel teploty tam je? V chladiči a v motoru? Může tato závada souviset s tím, že se nespouští vrtule u chladiče?

Za rady a reakce díky.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

čidlo teploty máš uprostřed motoru a čidlo na vrtuli je na chladiči, řídící jednotka o vrtuli hcladiče neví miloš
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“