Stránka 2 z 2
Napsal: 03 říj 2011, 07:18
od josef10
slovacek.milos píše:vplnoběžkaumí pískat jak turbo máš ubraný plyn a ona se ještě dotáčí a hvízdá, nebo mlčí je kouslá, a nebo svítí kontrolka dobájení a visí ledabebile zavěšená v řemeni
upadla

taktéž někdy opustí motorový prostor

taktéž někdy opustí motorový prostor ... Milosi hned po ranu jsi me pobavil....

Napsal: 03 říj 2011, 09:10
od slovacek.milos
josef to je v pohodě titěrná volnoběžka,
já jel za komárů s tatrou 148 z boskovic do brna a rožla se kontrolka dobíjení říkám si asi řemen
mrknu na motor a tam chybělo dynamo takový válec jak kráva

Napsal: 03 říj 2011, 19:04
od Petráš
slovacek.milos píše:josef to je v pohodě titěrná volnoběžka,
já jel za komárů s tatrou 148 z boskovic do brna a rožla se kontrolka dobíjení říkám si asi řemen
mrknu na motor a tam chybělo dynamo takový válec jak kráva

Miloši, taky mě kdysi volali na stavbu že nejde dobíjení na T148, po příjezdu první otázka, řemen máš naplej? jasně nejsu přeci blbej, po proměření zvednu kapotu a dynamo nikde. Pak někomu věř

Napsal: 03 říj 2011, 20:24
od slovacek.milos
[quote="Petráš"]
ze starí vojny mám ještě ventru mám tam jen jeden řemen ten se třepe ventilátor klika dynamo a dobíjí to druhý řemen se utrhl tak to tahá jeden,
nadstavba je jeřáb tak se ventra nepřetrhne jen plká , chytne na drb a svezení je pro mě mráz po zádech to si fakt vychutnám

Napsal: 11 říj 2011, 21:36
od Fanyn
Taky jsem měl ten problém, v malých otáčkách ukrutný rachot z motoru. Řemenice chodila tak jak měla,hledal jsem po všem,nic jsem nezjistil.Potom jsem za ní zabral a zjistil že má asi 3mm. axiálni vůli.Vyměnila se a od té doby klid. Octa najeto 200000km.
Napsal: 31 kvě 2012, 15:45
od astrid
Ahoj,
zkoušel jsem zdejší návod na odzkoušení volnoběžky. Mám problém, že když točim na místě, tak mi skřípe od motoru, ten zvuk jde od altíku, když mu při otáčení trošku přidám plyn, tak to ustane.
Zkoušel jsem šroubovákem pootočit vrtulí a nešlo to ani na jednu stranu, nevím, jestli to má na jednu stranu jít lehce jako třeba vrtule chladiče. Pak jsem nastartoval a hned vypnul motor a vrtule altíku okamžitě stála, volně se nedotočila.
Je to problém s volnoběžkou???
Díky
Napsal: 31 kvě 2012, 16:45
od Petráš
A máš tam volnoběžku

Napsal: 31 kvě 2012, 17:54
od astrid
jo

Napsal: 01 čer 2012, 15:40
od martinsidlo
Sundej řemen,vem za volnoběžku,na jednu stranu je altík v záběru,na druhou stranu jede volnoběžka.Chytit ji a zakvrdlat,ucítíš to.
Napsal: 01 čer 2012, 16:06
od Milosss
A ako zistiť, či auto volnobežku má či nie?
Re: jak odzkouším volnoběžku alternátoru?
Napsal: 28 črc 2025, 10:22
od Mireczech85
Ahoj, zahraju si trochu na hrobaře.
Také řeším volnoběžku. Napínací kladka na kaši, řemen na 2 podélné půlky. Mám už doma nový řemen, napínací kladku a jsem před objednáním volnoběžky, když už to budu dělat.
Každopádně, když zablokuju rotor a zatočím kladkou proti směru hodinových ručiček, protáčí se jak má. Ale nejde to úplně zlehka. Zároveň to jde hladce a nedrhne to. Celkově nic v altíku nechrastí. Jak moc zlehka musí jít volnoběžka aby se dalo říct, že je ok?
Díky
Re: jak odzkouším volnoběžku alternátoru?
Napsal: 29 črc 2025, 19:50
od slovacek.milos
Mireczech85 píše: ↑28 črc 2025, 10:22
Ahoj, zahraju si trochu na hrobaře.
https://youtu.be/ASAwmheToik
lehce to nejde nikdy
