Stránka 2 z 2
Napsal: 03 říj 2011, 12:28
od kozelpub
jaky protitlak? co to meles za bullshit? ten protitlak ktorý by takýmto zásadným spôsobom ovplyvnovat umiestnenie loziska abo naklonenie tak by musel by o hoooooodne moc vacsi

a pochybujem ze by ten motor bol schopny bezat...
Napsal: 03 říj 2011, 12:29
od marquee
hele nevim, tlumočím jen co jsem viděl a na co mě jejich technik v Garrettu upozorňoval, mají tam stolici na testovnání turbodmychadel za studena (roztáčejí ho stlačeným vzduchem) pro měření vybrací, a tam nám to ukazoval bez protitlaku z toho turba tekl olej doslova proudem.
Napsal: 03 říj 2011, 13:03
od kozelpub
marquee píše:hele nevim, tlumočím jen co jsem viděl a na co mě jejich technik v Garrettu upozorňoval, mají tam stolici na testovnání turbodmychadel za studena (roztáčejí ho stlačeným vzduchem) pro měření vybrací, a tam nám to ukazoval bez protitlaku z toho turba tekl olej doslova proudem.
newm ja tomu proste neverim...

ten protitlak nieje konstantny takze ten unik by tam bol aj s nim a pri tom ako to opisujes by ten olej dlho nepobudol...
Napsal: 03 říj 2011, 13:05
od subz3ro_tdi
@marquee: mozno to bola demonstracia poskodeneho turba, neviem si to inak vysvetlit.... to by tu par ludi chodilo po par km na sucho a to jazdia preteky do kopca a na okruhu, kde by sa to urcite prejavilo

Napsal: 03 říj 2011, 13:45
od marquee
Bylo nám to ukazováno jako jedna z příčin závad turba na které neuznávají reklamace, neříkám, že to udělá každé turbo, ale údajně u některých modelů aut je to téměř pravidlo. Prostě když tam byl nasimulován výfuk s katem tak to drželo, a když kat odstranily začalo to téct. To samé když odstranily trubku sání, ale obráceně(teklo to do sání). Údajně některá turba mají celý ložiskový uzel z důvodu odporu vysloveně plovoucí na oleji (prostě že ložisko má na sucho poměrně velkou vůli, kterou olej vymezí) a ty jsou právě na tyto změny hodně náchylná. Byl jsem přímo v továrně tak si myslim že nekecaj, ale člověk nikdy neví, je fakt, že hledaj cokoli, aby nemusely turbo uznat. Za celou dobu pamatuju snad dva nebo tři případy, že uznaly chybu výroby, vše ostatní zamítnuto.
Napsal: 03 říj 2011, 13:55
od subz3ro_tdi
marquee píše:Údajně některá turba mají celý ložiskový uzel z důvodu odporu vysloveně plovoucí na oleji
ja som bol v tom ze pokial turbo nema gulickove lozisko, implicitne je pouzite klzne, u ktoreho volu vymedzuje olej, takze tento problem by mal nastat u vacsiny pouzivanych turbin

no nebudeme tu do toho rypat, proste je to nova a pre mna osobne zaujimava informacia

Napsal: 03 říj 2011, 14:21
od Leon/kissiakos
takze najlepsie je tam dat 55mm alebo 60mm ?? kedze 65mm urcite nie....
Napsal: 03 říj 2011, 14:28
od marquee
subz3ro_tdi píše:marquee píše:Údajně některá turba mají celý ložiskový uzel z důvodu odporu vysloveně plovoucí na oleji
ja som bol v tom ze pokial turbo nema gulickove lozisko, implicitne je pouzite klzne, u ktoreho volu vymedzuje olej, takze tento problem by mal nastat u vacsiny pouzivanych turbin

no nebudeme tu do toho rypat, proste je to nova a pre mna osobne zaujimava informacia

To jo kluzná jsou skoro všechna, ale tohle když mi dal do ruky, tak to mělo vůly, že by člověk řekl, že je turbo v prd... fakt to spíš plave než klouže

Jinak samozřejmně mluvíme o turbech tzv. zákaznických, tedy dělaných pro konkrétní motory, ne o turbech pro speciální aplikace. Uvádím to tady spíš jako zajímavost kdyby se Vám někdy po úpravě výfuku nebo sání něco podobného stalo, tak aby jste turbo hned neodepisovali, ale jen prostě zkusili nejdřív uvést auto do původního stavu a třeba to přejde samo.

Napsal: 03 říj 2011, 19:13
od Forest
@marquee: rozdil tlaku pred/za turbem vyrazne ovlivnuje jeho efektivitu, nicmene rozhodne ne tak, jak to pises Ty ... kdyby tomu tak bylo, tak nemaji vsechny specialy co nejkratsi vyfuky bez jakychkoli restrikci
Samozrejme, ze to musi jit ruku v ruce s tlakem v sani, to snad netreba dodavat

Napsal: 03 říj 2011, 19:37
od marquee
Forest píše:@marquee: rozdil tlaku pred/za turbem vyrazne ovlivnuje jeho efektivitu, nicmene rozhodne ne tak, jak to pises Ty ... kdyby tomu tak bylo, tak nemaji vsechny specialy co nejkratsi vyfuky bez jakychkoli restrikci
Samozrejme, ze to musi jit ruku v ruce s tlakem v sani, to snad netreba dodavat

a proč myslíš že jsem zdůrazňoval, že jde o zákaznická turba, nikoliv o speciál o kterých mluvíš... ale klasika zde na foru jeden o koze a druhý......
Napsal: 03 říj 2011, 20:34
od Leon/kissiakos
chlapi ..tak uz ste sa dohodli co bude najlapsie pre mna??
Napsal: 03 říj 2011, 21:10
od Forest
marquee píše:a proč myslíš že jsem zdůrazňoval, že jde o zákaznická turba, nikoliv o speciál o kterých mluvíš... ale klasika zde na foru jeden o koze a druhý......
A druhy ... poukazuje na to, ze to, co je vhodne u projektu, ktere nehledi na investice ale na vykon tak bude nvice, nezli pravdepodobne vhodne i pro sedy prumer.
... by me zajimalo, jak je mozny, ze to neprosakuje Olegovi, ikdyz to roztaci vzduchem, i na 250tis. otacek i s vyssim tlakem oleje nezli je v serii ... a to to roztaci jen na jedne strane "jednostrannym" zatizenim vyfukoveho rotoru

Napsal: 03 říj 2011, 21:17
od Octava
nech origo 55mm a udelej komplet pruchozi od turba az dozadu a budes spokojenej

kamos to ma na golfu a paraada, ja se na to chystam na octavce v nejblizsi dobe taky...
Napsal: 03 říj 2011, 21:28
od Leon/kissiakos
teraz to tak mam..

Napsal: 03 říj 2011, 21:29
od Leon/kissiakos