Felicia 1.6 - Příliš lehké řízení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Vici
Aktivista
Příspěvky: 7565
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

sbíhavost je ok???
Jean.jack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 led 2012, 10:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jean.jack »

ano ano, sbíhavost i dle opotřebování starých pneu (Barum) vpořádku, byl jsem i na geometrii... čím dál tím víc si myslím že Continentálky budou "měkčí" a samotné pneu jsou nic moc :( ale je zajímavé, že i při nízkých rychlostech je to řízení brutálně lehký... jestli není něco s posilovačem, je to možné??
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Skús sa poradiť s niekym kto robí geometriu.Vyzerá to tak , ako by si mal príliš veľkú rozbiehavosť , alebo vôľu na uložení ramien.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Jean.jack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 led 2012, 10:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jean.jack »

na geometrii jsem byl, sbíhavost/rozbíhavost by se viděla na opotřebení pneu :( asi mi nezbývá než zkusit jiné pneu případně servis, uložení a čepy bylo dělaný nový a klepal by volant...
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Nastavenie geometrie má tolerancie a napriek tomu , že je v tolerancii , nemusí byť pre príslušný druh gúm ideálna ( gumy derie len vtedy , keď si za hranicami tolerancií ). Spomeň si na to , ako na F1 laborujú s nastavením vo vzťahu k pneumatkám. Dobrý mechanik by Ti mal vedieť vysvetliť ako je geometria nastavená i to ,ako je možné odstrániť neistotu v riadení.
Ako sa vracia volant? Ak na výjazde zo zatáčky pridáš ,vracia sa volant do priamej polohy razantne , alebo mu musíš trochu pomáhať ?
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Jean.jack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 led 2012, 10:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jean.jack »

to je možné, asi bude třeba se zastavit za mechanikem ať na to mrkne, jen je mi divné že to začalo dělat hned po výměně pneu ... :-) Co se volantu týče, tak při projetí zatáčky a přidání se normálně vrací do rovné polohy, tzn v normálu
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Predpokladám , že by mohlo pomôcť nastavenie minimálnej rozbiehavosti,za predpokladu že záklon i odklon kola sú OK .
Posilovač funguje ako hydraulický ventil , ktorý sa pri pootočení volantom otvorí a tlakom vysúva piest a s ním hrebeň riadenia . Nepočul som o prípade , kedy by výkon serva zvýšil , skôr naopak , keď piest serva už nie je celkom tesný ,klesá účinnosť posilovača . Chybu treba jednoznačne hľadať v nastavení geometrie.
Ak si spokojný so záberovymi vlastnosťami gúm , tak ich nerieš. Nedá sa predpokladať , že renomovaný výrobca dá na trh gumy na ktorých sa nedá jazdiť.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Jean.jack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 led 2012, 10:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jean.jack »

co se kvality záběru pneu týče, měl jsem možnost, vzhledem k trasám které jezdím (Praha->Jihlava->Znojmo a Praha->Hradec->Šumperk) je pořádně vyzkoušet. Na Vysočině je pořád hnusně, a pneu zabírají PODSTATNĚ lépe než Barumky, o tom žádná...

děkuji za radu, aspon vím co mám po mechanikovi chtít :-) a snad se poštěstí, v nejhorším půjde auto pryč, což by popravdě už bylo vhodné, vzhledem k trasám kterým jezdím... ale rád bych aby auto někomu ještě sloužilo případně...
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

taky dobré kybys potřeboval doklad o ekologické likvidaci tak to protáhni do strážnice ;)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Jean.jack píše:
slovacek.milos píše: nezlob se na mě ale řešit takovou blbost že ti jde dobře posilovač, :roll: co by za to jiní dali,
a pochybuju že by někdo chtěl auto, který nejde ovládat a nedrží na silnici (LOL) takový chytrý řeči si nech do hospody...
Nevím, proč se na Miloše zlobíš. Vždyť má pravdu. A že to bere s humorem je snad jedině dobře, né ? Zatím jsi zde neuvedl žádný podstatný problém kvůli kterému by se pneumatiky měly vyměnit, natož vyměnit auto. A že jde řídit lehce je snad jedině dobře. Já bych to také neřešil.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Jean.jack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 led 2012, 10:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jean.jack »

to beru s humorem, chápu že máte dobré auta tak nic neřešíte... mě jde o to, že když pojdeu 100vkou po dálnici tak nechci lítat v pruhu zleva doprava, protože není něco v pořádku a to řízení je šílené... kdybych to auto teď koupil taky bych to asi neřešil, protože je to stará rachotina... ale když jsem dlouho jezdil v klidu a s výměnou pneu se řízení změnilo (citlivost na volantu) tak nebude asi vše vpohodě.... chápu taky jiná pneu jiné vlastnosti...

řízení je tak lehký, volant nemá žádný odpor... před tím jsem musel volant otočit s jistým odporem ....

Jen dodám, před chvílí dovalil kámoš se stejnou feldou a to řízení je uplně jiné kafe, volant má normální odpor...takže problem někde bude...
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

prka píše:
Jean.jack píše: Nevím, proč se na Miloše zlobíš. Vždyť má pravdu. A že to bere s humorem je snad jedině dobře, né ? Zatím jsi zde neuvedl žádný podstatný problém kvůli kterému by se pneumatiky měly vyměnit, natož vyměnit auto. A že jde řídit lehce je snad jedině dobře. Já bych to také neřešil.

se nezlobí jen přišla nepatrná změna a neumí se stím vyrovnat

řeším běžně, přijede borec že mu auto nebrzdí dupnu na brzdu a čáry, pán je zvyklý položit nohu na brzdu a čeká zázrak, nebo mery přijede z řežimu posilovač režim invalida a nemůže u feldy hnout s volantem,

pokud máš zkušenosi stačí když pacient vymele jednu holou větu a už všechno víš ;)

tuším švejk to říkal

že největší moudrostí na světě je včas rozpoznat před kým se posrat a na koho se vysrat ;)
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 23 led 2012, 19:17, celkem upraveno 1 x.
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

tak tam zkus dat treba letnaky a uvidis hned ze je to gumama....proste na zimnich novejch je to tak
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já mám Fiata Bravo, který má jednu nevýhodu- přeposilovaný posilovač , což má za následek, že člověk, který na to není zvyklý, lítá po silnici..Co jsem mohl dělat...už jsem chtěl dát jiný průměr řemenice na čerpadlo serva, ale ženě to vyhovuje, tak jsem si prostě zvykl....Na závodění to není, není kontakt s vozovkou, ale ve městě je to příjemné...A felicia je spíš do toho města....Ale klidně bych to ufoukl na 1,8 atm. předpis výrobce je na gumy z výroby, ale každá guma je jiná, takže to chce vyzkoušet...nic se ti na gumě nezkurví.. :)
nepropadat panice...
Jean.jack
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 23 led 2012, 10:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jean.jack »

zítra hodim na auto zpět ty Barumky a uvidí se, jsem zvědavý jestli se auto bude chovat jako předtím, nebo je chyba jinde... případně zhodim Feldu ze skály a bude :-D stejně je to starý šrot :-)
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“