Felicia 1.6 - Příliš lehké řízení
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ano ano, sbíhavost i dle opotřebování starých pneu (Barum) vpořádku, byl jsem i na geometrii... čím dál tím víc si myslím že Continentálky budou "měkčí" a samotné pneu jsou nic moc
ale je zajímavé, že i při nízkých rychlostech je to řízení brutálně lehký... jestli není něco s posilovačem, je to možné??

Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Nastavenie geometrie má tolerancie a napriek tomu , že je v tolerancii , nemusí byť pre príslušný druh gúm ideálna ( gumy derie len vtedy , keď si za hranicami tolerancií ). Spomeň si na to , ako na F1 laborujú s nastavením vo vzťahu k pneumatkám. Dobrý mechanik by Ti mal vedieť vysvetliť ako je geometria nastavená i to ,ako je možné odstrániť neistotu v riadení.
Ako sa vracia volant? Ak na výjazde zo zatáčky pridáš ,vracia sa volant do priamej polohy razantne , alebo mu musíš trochu pomáhať ?
Ako sa vracia volant? Ak na výjazde zo zatáčky pridáš ,vracia sa volant do priamej polohy razantne , alebo mu musíš trochu pomáhať ?
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 987
- Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Predpokladám , že by mohlo pomôcť nastavenie minimálnej rozbiehavosti,za predpokladu že záklon i odklon kola sú OK .
Posilovač funguje ako hydraulický ventil , ktorý sa pri pootočení volantom otvorí a tlakom vysúva piest a s ním hrebeň riadenia . Nepočul som o prípade , kedy by výkon serva zvýšil , skôr naopak , keď piest serva už nie je celkom tesný ,klesá účinnosť posilovača . Chybu treba jednoznačne hľadať v nastavení geometrie.
Ak si spokojný so záberovymi vlastnosťami gúm , tak ich nerieš. Nedá sa predpokladať , že renomovaný výrobca dá na trh gumy na ktorých sa nedá jazdiť.
Posilovač funguje ako hydraulický ventil , ktorý sa pri pootočení volantom otvorí a tlakom vysúva piest a s ním hrebeň riadenia . Nepočul som o prípade , kedy by výkon serva zvýšil , skôr naopak , keď piest serva už nie je celkom tesný ,klesá účinnosť posilovača . Chybu treba jednoznačne hľadať v nastavení geometrie.
Ak si spokojný so záberovymi vlastnosťami gúm , tak ich nerieš. Nedá sa predpokladať , že renomovaný výrobca dá na trh gumy na ktorých sa nedá jazdiť.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
co se kvality záběru pneu týče, měl jsem možnost, vzhledem k trasám které jezdím (Praha->Jihlava->Znojmo a Praha->Hradec->Šumperk) je pořádně vyzkoušet. Na Vysočině je pořád hnusně, a pneu zabírají PODSTATNĚ lépe než Barumky, o tom žádná...
děkuji za radu, aspon vím co mám po mechanikovi chtít
a snad se poštěstí, v nejhorším půjde auto pryč, což by popravdě už bylo vhodné, vzhledem k trasám kterým jezdím... ale rád bych aby auto někomu ještě sloužilo případně...
děkuji za radu, aspon vím co mám po mechanikovi chtít

Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Nevím, proč se na Miloše zlobíš. Vždyť má pravdu. A že to bere s humorem je snad jedině dobře, né ? Zatím jsi zde neuvedl žádný podstatný problém kvůli kterému by se pneumatiky měly vyměnit, natož vyměnit auto. A že jde řídit lehce je snad jedině dobře. Já bych to také neřešil.Jean.jack píše:a pochybuju že by někdo chtěl auto, který nejde ovládat a nedrží na silnicislovacek.milos píše: nezlob se na mě ale řešit takovou blbost že ti jde dobře posilovač,co by za to jiní dali,
takový chytrý řeči si nech do hospody...
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
to beru s humorem, chápu že máte dobré auta tak nic neřešíte... mě jde o to, že když pojdeu 100vkou po dálnici tak nechci lítat v pruhu zleva doprava, protože není něco v pořádku a to řízení je šílené... kdybych to auto teď koupil taky bych to asi neřešil, protože je to stará rachotina... ale když jsem dlouho jezdil v klidu a s výměnou pneu se řízení změnilo (citlivost na volantu) tak nebude asi vše vpohodě.... chápu taky jiná pneu jiné vlastnosti...
řízení je tak lehký, volant nemá žádný odpor... před tím jsem musel volant otočit s jistým odporem ....
Jen dodám, před chvílí dovalil kámoš se stejnou feldou a to řízení je uplně jiné kafe, volant má normální odpor...takže problem někde bude...
řízení je tak lehký, volant nemá žádný odpor... před tím jsem musel volant otočit s jistým odporem ....
Jen dodám, před chvílí dovalil kámoš se stejnou feldou a to řízení je uplně jiné kafe, volant má normální odpor...takže problem někde bude...
Škoda Felicia 1.6 55kW, r.v. 1996
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
prka píše:Jean.jack píše: Nevím, proč se na Miloše zlobíš. Vždyť má pravdu. A že to bere s humorem je snad jedině dobře, né ? Zatím jsi zde neuvedl žádný podstatný problém kvůli kterému by se pneumatiky měly vyměnit, natož vyměnit auto. A že jde řídit lehce je snad jedině dobře. Já bych to také neřešil.
se nezlobí jen přišla nepatrná změna a neumí se stím vyrovnat
řeším běžně, přijede borec že mu auto nebrzdí dupnu na brzdu a čáry, pán je zvyklý položit nohu na brzdu a čeká zázrak, nebo mery přijede z řežimu posilovač režim invalida a nemůže u feldy hnout s volantem,
pokud máš zkušenosi stačí když pacient vymele jednu holou větu a už všechno víš![]()
tuším švejk to říkal
že největší moudrostí na světě je včas rozpoznat před kým se posrat a na koho se vysrat
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 23 led 2012, 19:17, celkem upraveno 1 x.
Já mám Fiata Bravo, který má jednu nevýhodu- přeposilovaný posilovač , což má za následek, že člověk, který na to není zvyklý, lítá po silnici..Co jsem mohl dělat...už jsem chtěl dát jiný průměr řemenice na čerpadlo serva, ale ženě to vyhovuje, tak jsem si prostě zvykl....Na závodění to není, není kontakt s vozovkou, ale ve městě je to příjemné...A felicia je spíš do toho města....Ale klidně bych to ufoukl na 1,8 atm. předpis výrobce je na gumy z výroby, ale každá guma je jiná, takže to chce vyzkoušet...nic se ti na gumě nezkurví.. 

nepropadat panice...