Punto 1.3multijet 51kw

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

alfik píše:Keby turbo nefuka,tak by tam bola ulozena chyba. Uz len tym ze by bol rozdiel v poziadavku a skutocnosti vo vahe.
Dalej pisete,ze je tam turbo ovladane pretlakom,takze sekla regulacia by skor neobmedzovala a hadzalo by to do nudzaku. Jedine ze by bol prepaleny obtokovy ventil,ale to by po cca 3000ot nafuklo.
Pokial je to na diag ako pises bez zavad (teraz nemyslim len precitanie pamete) tak to vidim na ten vysypany kat.
Tak pro jistotudrive nez vyskubnu to turbo zkusim mrknout naten kat
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Diag ti nenapíše žádnou chybu když turbo nedává tlak.
Regulovaný to je přetlakem, ale zaseknou se to může pootevřený.
Potom se to nenafoukne ani ve vyšších otáčkách, protože když není dost vzduchu tak elektronika nedá naftu , to neni starej komůrkáč.
Jinak s tim turbem to je na 100procent tak jak píšu, protože se mi to stalo u jednoho kluka, nabral srnu na chladič a to tak až to vše narazil na motor a pootočila se komora turba a pootevřelo to tu klapku co to reguluje.Diag. nic nehlásila a auto prostě nejelo bylo to jako když jezdíš bez turba.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

johan 28 píše:
alfik píše:Keby turbo nefuka,tak by tam bola ulozena chyba. Uz len tym ze by bol rozdiel v poziadavku a skutocnosti vo vahe.
Dalej pisete,ze je tam turbo ovladane pretlakom,takze sekla regulacia by skor neobmedzovala a hadzalo by to do nudzaku. Jedine ze by bol prepaleny obtokovy ventil,ale to by po cca 3000ot nafuklo.
Pokial je to na diag ako pises bez zavad (teraz nemyslim len precitanie pamete) tak to vidim na ten vysypany kat.
Tak pro jistotudrive nez vyskubnu to turbo zkusim mrknout naten kat
Turbo se vyndává i s katem naráz, sundává se z těch 3šroubů ze sběrného potrubí výfuku.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

Grandák píše:
johan 28 píše:
alfik píše:Keby turbo nefuka,tak by tam bola ulozena chyba. Uz len tym ze by bol rozdiel v poziadavku a skutocnosti vo vahe.
Dalej pisete,ze je tam turbo ovladane pretlakom,takze sekla regulacia by skor neobmedzovala a hadzalo by to do nudzaku. Jedine ze by bol prepaleny obtokovy ventil,ale to by po cca 3000ot nafuklo.
Pokial je to na diag ako pises bez zavad (teraz nemyslim len precitanie pamete) tak to vidim na ten vysypany kat.
Tak pro jistotudrive nez vyskubnu to turbo zkusim mrknout naten kat
Turbo se vyndává i s katem naráz, sundává se z těch 3šroubů ze sběrného potrubí výfuku.
Tak to bude na 99% to turbo protoze to bylo nabourany ze predu kdyz jsem to koupil a chova se to stejne jak pises jako by bez turba. A slo to opravit nebo bylo neco v haji?
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Jo normálně to šlo opravit, sací komoru jsem povolil a pootočil kousek zpět, bylo to vidět kde to bylo.
Když se koukneš z vrchu do motorového prostoru tak na výtlaku z turba( než to jde do mezichladiče ) je kousek ohnuté trubky a ta nesmí bejt namáčklá až na komoře spojky, musí tam bejt mezera tak 5cm.
Ono totiš jak se to pootočí tak to přes táhlo regulace pootevře klapku ve výfuku, ale to uvidíš až to vyndáš.
Naposledy upravil(a) Grandák dne 24 úno 2012, 21:24, celkem upraveno 1 x.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Grandák píše:Diag ti nenapíše žádnou chybu když turbo nedává tlak.
Regulovaný to je přetlakem, ale zaseknou se to může pootevřený.
Potom se to nenafoukne ani ve vyšších otáčkách, protože když není dost vzduchu tak elektronika nedá naftu , to neni starej komůrkáč.
Jinak s tim turbem to je na 100procent tak jak píšu, protože se mi to stalo u jednoho kluka, nabral srnu na chladič a to tak až to vše narazil na motor a pootočila se komora turba a pootevřelo to tu klapku co to reguluje.Diag. nic nehlásila a auto prostě nejelo bylo to jako když jezdíš bez turba.
To mi nehovor,ze ked turbo neplni tak je splneny poziadavok vahy. Das plny,na vahe poziadavok a cez nu nic. Preco,no preto,lebo turbo nefuka,a to uz je snad zavada nie? Ci vas musi vaha poziadat, PROSIM ZMERAJ MA..... Nejak mi to nesedi.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Dobře v měřenejch hodnotách to bude, ale kontrolku závad motoru to nerozsvítí.
Je tam jednotka Magnetti marelli a je to euro3, tak asi proto to nerozsvítí kontrolku motoru.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

jj v pohode. Kontrolku motoru neberiem ako diagnostiku. Vies a chalan pisal diagnostika nic nehlasi. Ona by aj hlasila,keby sa jej niekto na to spytal,ze? :-)
No nic. Nech chalanisko spravi poriadnu diagnostiku,teda zmera vahu a tlak,ten neniaz tak podstatny a potom napise co hlasidiag.

V tomto pripade sa priklanam k turbu... ;)
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

alfik píše:jj v pohode. Kontrolku motoru neberiem ako diagnostiku. Vies a chalan pisal diagnostika nic nehlasi. Ona by aj hlasila,keby sa jej niekto na to spytal,ze? :-)
No nic. Nech chalanisko spravi poriadnu diagnostiku,teda zmera vahu a tlak,ten neniaz tak podstatny a potom napise co hlasidiag.

V tomto pripade sa priklanam k turbu... ;)
STou diagnostikou jsem myslel ze jsem vycetl pamet zavad a vte mi to zadnou zavadu nehlasi priznavam ze sni tak dobre pracovat neumim a proto zádam zde o pomoc. :(
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

No tak treba radsej napisat pamet zavad prazdna a nie ze diagnostika nic nehlasi... Ale OK,nejak sme na to prisli a dohodli sa . :-)
Pozri to turbo.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

A napiš jak to dopadlo, když už jsme to tady tak rozebrali. :)
Grande Punto 1,3JTD 90PS
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

Grandák píše:A napiš jak to dopadlo, když už jsme to tady tak rozebrali. :)
Tak jsem vytahl to turbo az ted nemel jsem pres den cas tak jsem ho az ted vyskubl slo to celkem vpohode regulace byla zasekla tak jsem to nejak rozhybal ale nejsem si jisty jestli neni v hajita podtlakovka da se to nejak vyzkouset?
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

No a je to obtok,alebo naklapanie?
A v ktorej polohe to bolo sekle? Otvorené,alebo zatvorené. Teda na max plniaci tlak,alebo na max obmedzený?
A Grandák písal že je to pretlakový systém,takže keby je v háji,tak neobmedzuje.
Skús spraviť nejaký log a dať ho sem.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

alfik píše:No a je to obtok,alebo naklapanie?
A v ktorej polohe to bolo sekle? Otvorené,alebo zatvorené. Teda na max plniaci tlak,alebo na max obmedzený?
A Grandák písal že je to pretlakový systém,takže keby je v háji,tak neobmedzuje.
Skús spraviť nejaký log a dať ho sem.
Je to obtok nema to naklapeni bylo to zasekle v pootevrenem stavu ale sekla byla ta vakuovka a ted si nejsem jistej jestli funguje
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Když sundáš z té banky hadičku a foukneš do ní třeba pomocí pumpičky nebo jen tak zlehka kompresorem tak ti musí ta regulace krásně chodit.
Je to regulovaný přetlakem.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“