Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
505.01 je nadřazený 505.00, kterej je pro rotačky. A tam rolny nejsou.jericho-3 píše:Bezpopelné můžeš dát pouze tam, kde není přímý dotyk vačka zvedák, ale je tam rolna..Tento vynález nahovno maže...Vždy je něco za něco a motor , který tento olej může používat musí být na něj uzpůsoben..
Oct asv 2000, DieselPower
Rotačka nemá proč jezdit na nějaké dnešní sračky, má jezdit na to, jaký olej v té době byl doporučen, veškeré experimenty nového typu ji ničí stejně jako idiotské LL.Tohle co jsem napsal o těch rolnách jsem si nevymyslel, to je názor expertů a vývojářů olejů, kde jakákoliv propaganda není, jsou to technici, ne politici..Nejhorší na tom je, že lidé uvěří čemukoliv a vyhazují nekřesťanské peníze za novodobé výtvory, které jejich motoru naopak škodí..A právě často v servisech lejí olej z jednoho sudu, a mají to na háku..
nepropadat panice...
Ono je to jedno k druhému, náročnost PD na častou výměnu oleje je z důvodu poměrně "odvážné " konstrukce a mnoho km, které musí často absolvovat..V dnešní době se vrací zvýšená náročnost servisu.Experti doporučují , že u některých motorů je nejlepší měnit olej po 10000km, poté po 60000km olej v převodovce,/že suché spojky u DSG taky u některých pilotů odejdou po 30000km/ samozřejmě přidávat aditiv do nafty, při každé výměně oleje také vyměnit ssací filtr, potom kabinový, potom brzdovou kapalinu, samozřejmě chladicí kapalinu, potom mít samozřejmě 2 sady gum, poté sledovat reneneraci, dokonce už mají koncenová auta kontrolku "blbosti pro kloktače", která se rozsvítí, pokud je filtr už plný, a nařídí řidiči aby alespoň 20 minut jet s motorem nad 2500ot/min , aby se filtr vyčistil-regeneroval..Pokud to neudělá, tak se sniží výkon a spolu se svítící kontrolkou musí jet do servisu...Tak si jen říkám, co má všechno majitel sledovat , aby mohl užívat nový vůz? Nejen aby stihnul STK, ale i všechno ostatní.?.Nechápu, jak to dělají např. obchodní cestující, kteří najíždějí denně stovky km... Kdysi jsem nadával, co je to za bordel, že se musí ta auta pořád mazat a jak je ta údržba náročná...To jsem ještě netušil, co nastane.. 
nepropadat panice...
Ale to přece není pravda. Kdyby se měli dneska starat lidi o takovýho Spartaka a jezdit s ním třeba 50 tisíc ročně, tak budou radši jezdit vlakem.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
Oct asv 2000, DieselPower
Mám známou / 75let / jejíž otec byl veterinář v Plzni a po druhé světové válce jak se zakládala družstva, tak jezdil na očkování a další kontroly chovu víceméně po celých západních čechách, veterinářů bylo málo a nárůst chovu dobytka na maso velký.
Říkala že měl otec Škodu Superb a tehdy najížděl i na dnešní dobu slušnou porci 50 000km ročně, Superb měli v péči místní mechanici a opravovalo se víceméně přes noc aby mohl další den vyjet a větší opravy přes víkend, odměnou za práci bylo mimojiné tehdy nedostatkové maso.
Říkala že měl otec Škodu Superb a tehdy najížděl i na dnešní dobu slušnou porci 50 000km ročně, Superb měli v péči místní mechanici a opravovalo se víceméně přes noc aby mohl další den vyjet a větší opravy přes víkend, odměnou za práci bylo mimojiné tehdy nedostatkové maso.
Ale nemusíš dokonce ani měnit olej, pokud nebudeš chtít, napsal jsem to, co doporučují odborníci , aby auto -motor dlouho vydržel..Samozřejmě když nebudeš měnit kapalinu, chladicí směs, vzduchový a kabinový filtr , nic se nestane, když se vykašlel na rozvody, tak taky budeš jezdit, než to lehne. A třeba v aut. převodovce nemusíš měnit olej a často to ani továrna nevyžaduje, ale zkrátíš životnost a případné náklady tě položí..Je to čím dál choulostivější, na jednu stranu veškerý komfort udělal z lidí mrzáky, kteří nepotřebují pomalu ani ruce a mohou jezdit, na druhou stranu ale jsou případné závady fatálního rázu..Jen se podívej, jak padají rozvody i u mladých aut, jak přísné specifikace musíš lít do motoru a přesto lítají ojnice z bloků ven..Stará auta měla pouze problém s obsluhou, vypouštění vody v zimě, natáčení klikou, často tam byla zima, musel se mazat podvozek a kilometry tak neubývaly, ale stačil na to kovář, aby to opravil. Ale je 21. století a dnes žijí majitelé ve stresu, aby se jim nerozsvítila kontrolka a nemuseli do servisu..Vybije se jim baterka v ovladači a jsou nahraní..Ale je to chyba výrobců, mají napsat do návodu, např. u starých tříválců Fabia měli napsat, vhodné pouze pro městský provoz, u přímého vstřiku naopak, pro městský provoz je vůz nevhodný, hrozí toto a toto..Protože moje generace je vyloženě potrestána , má nové auto v garáži, moc nejezdí, vybije se jim baterie,/ŘJ požírají její kapacitu/ nesmí ji odpojit jako dřív, musí auto zamknout i doma v garáži, a hrozně se diví, když mají najeto 15000km a měli by měnit rozvody atd. atd. Auto už není sluha, ale drzí spratek, který pořád něco vyžaduje.Pája 19 píše:Ale to přece není pravda. Kdyby se měli dneska starat lidi o takovýho Spartaka a jezdit s ním třeba 50 tisíc ročně, tak budou radši jezdit vlakem.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5161
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Co má najeto více? Ta Octávka 62 jako nová mohla jezdit také bez údržby jen benzin ale to by teď již nebyla a nebo velké náklady na renovaci.Pája 19 píše:Ale to přece není pravda. Kdyby se měli dneska starat lidi o takovýho Spartaka a jezdit s ním třeba 50 tisíc ročně, tak budou radši jezdit vlakem.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
S tímto souhlasím do posledního písmene, jen se občas ještě stane že vypadnou záslepky a to pak můžeš měnit olej třeba po 2000km a je to k ničemu, jinak mám vysledováno, že záslepky vypadávají až o novějších motorů, ale možná je to jen můj dojemadrian_B píše:ja nedávam 505.01 ani do svojho PD, nakoľko sú skoro všetky C3. Dávam 505.00 5W40. Vačky sa nevydierajú kôli norme, ale kôli tomu že ludia jebú na pravidelné výmeny oleja.
