Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 26 úno 2014, 13:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od valekf »

glyco, king, kolben, npr

https://shop.szakalmetal.eu/

tady se daji po registraci koupit
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

king je dobry ale nema tu moc distribuci
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
valekf
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 26 úno 2014, 13:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od valekf »

na slovensko to tlacim celkem obstojne (primauto, hart atd...) jinak kdyby byl zajem zaridim distribuci i jinam ;)
dany01
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 06 zář 2015, 09:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dany01 »

Vsetky 5w40 50501 su uz bezpopelne-C3. Daj Olej max. na 10 tis. km a bude to OK. Znacka je jedno aka.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Bezpopelné můžeš dát pouze tam, kde není přímý dotyk vačka zvedák, ale je tam rolna..Tento vynález nahovno maže...Vždy je něco za něco a motor , který tento olej může používat musí být na něj uzpůsoben..
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3720
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

jericho-3 píše:Bezpopelné můžeš dát pouze tam, kde není přímý dotyk vačka zvedák, ale je tam rolna..Tento vynález nahovno maže...Vždy je něco za něco a motor , který tento olej může používat musí být na něj uzpůsoben..
505.01 je nadřazený 505.00, kterej je pro rotačky. A tam rolny nejsou.
Oct asv 2000, DieselPower
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Rotačka nemá proč jezdit na nějaké dnešní sračky, má jezdit na to, jaký olej v té době byl doporučen, veškeré experimenty nového typu ji ničí stejně jako idiotské LL.Tohle co jsem napsal o těch rolnách jsem si nevymyslel, to je názor expertů a vývojářů olejů, kde jakákoliv propaganda není, jsou to technici, ne politici..Nejhorší na tom je, že lidé uvěří čemukoliv a vyhazují nekřesťanské peníze za novodobé výtvory, které jejich motoru naopak škodí..A právě často v servisech lejí olej z jednoho sudu, a mají to na háku..
nepropadat panice...
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

ja nedávam 505.01 ani do svojho PD, nakoľko sú skoro všetky C3. Dávam 505.00 5W40. Vačky sa nevydierajú kôli norme, ale kôli tomu že ludia jebú na pravidelné výmeny oleja.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ono je to jedno k druhému, náročnost PD na častou výměnu oleje je z důvodu poměrně "odvážné " konstrukce a mnoho km, které musí často absolvovat..V dnešní době se vrací zvýšená náročnost servisu.Experti doporučují , že u některých motorů je nejlepší měnit olej po 10000km, poté po 60000km olej v převodovce,/že suché spojky u DSG taky u některých pilotů odejdou po 30000km/ samozřejmě přidávat aditiv do nafty, při každé výměně oleje také vyměnit ssací filtr, potom kabinový, potom brzdovou kapalinu, samozřejmě chladicí kapalinu, potom mít samozřejmě 2 sady gum, poté sledovat reneneraci, dokonce už mají koncenová auta kontrolku "blbosti pro kloktače", která se rozsvítí, pokud je filtr už plný, a nařídí řidiči aby alespoň 20 minut jet s motorem nad 2500ot/min , aby se filtr vyčistil-regeneroval..Pokud to neudělá, tak se sniží výkon a spolu se svítící kontrolkou musí jet do servisu...Tak si jen říkám, co má všechno majitel sledovat , aby mohl užívat nový vůz? Nejen aby stihnul STK, ale i všechno ostatní.?.Nechápu, jak to dělají např. obchodní cestující, kteří najíždějí denně stovky km... Kdysi jsem nadával, co je to za bordel, že se musí ta auta pořád mazat a jak je ta údržba náročná...To jsem ještě netušil, co nastane.. :D
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3720
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Ale to přece není pravda. Kdyby se měli dneska starat lidi o takovýho Spartaka a jezdit s ním třeba 50 tisíc ročně, tak budou radši jezdit vlakem.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14467
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Mám známou / 75let / jejíž otec byl veterinář v Plzni a po druhé světové válce jak se zakládala družstva, tak jezdil na očkování a další kontroly chovu víceméně po celých západních čechách, veterinářů bylo málo a nárůst chovu dobytka na maso velký.
Říkala že měl otec Škodu Superb a tehdy najížděl i na dnešní dobu slušnou porci 50 000km ročně, Superb měli v péči místní mechanici a opravovalo se víceméně přes noc aby mohl další den vyjet a větší opravy přes víkend, odměnou za práci bylo mimojiné tehdy nedostatkové maso.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pája 19 píše:Ale to přece není pravda. Kdyby se měli dneska starat lidi o takovýho Spartaka a jezdit s ním třeba 50 tisíc ročně, tak budou radši jezdit vlakem.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
Ale nemusíš dokonce ani měnit olej, pokud nebudeš chtít, napsal jsem to, co doporučují odborníci , aby auto -motor dlouho vydržel..Samozřejmě když nebudeš měnit kapalinu, chladicí směs, vzduchový a kabinový filtr , nic se nestane, když se vykašlel na rozvody, tak taky budeš jezdit, než to lehne. A třeba v aut. převodovce nemusíš měnit olej a často to ani továrna nevyžaduje, ale zkrátíš životnost a případné náklady tě položí..Je to čím dál choulostivější, na jednu stranu veškerý komfort udělal z lidí mrzáky, kteří nepotřebují pomalu ani ruce a mohou jezdit, na druhou stranu ale jsou případné závady fatálního rázu..Jen se podívej, jak padají rozvody i u mladých aut, jak přísné specifikace musíš lít do motoru a přesto lítají ojnice z bloků ven..Stará auta měla pouze problém s obsluhou, vypouštění vody v zimě, natáčení klikou, často tam byla zima, musel se mazat podvozek a kilometry tak neubývaly, ale stačil na to kovář, aby to opravil. Ale je 21. století a dnes žijí majitelé ve stresu, aby se jim nerozsvítila kontrolka a nemuseli do servisu..Vybije se jim baterka v ovladači a jsou nahraní..Ale je to chyba výrobců, mají napsat do návodu, např. u starých tříválců Fabia měli napsat, vhodné pouze pro městský provoz, u přímého vstřiku naopak, pro městský provoz je vůz nevhodný, hrozí toto a toto..Protože moje generace je vyloženě potrestána , má nové auto v garáži, moc nejezdí, vybije se jim baterie,/ŘJ požírají její kapacitu/ nesmí ji odpojit jako dřív, musí auto zamknout i doma v garáži, a hrozně se diví, když mají najeto 15000km a měli by měnit rozvody atd. atd. Auto už není sluha, ale drzí spratek, který pořád něco vyžaduje. :)
nepropadat panice...
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 688
Registrován: 09 říj 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tiger23 »

Seat ALTEA XL, r.v. 5/2007, Holandsko, 260 000 km, 5W-30, od 170 000km menený olej každých 10 tis. km. Panvy TH.

Obrázek
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5161
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Pája 19 píše:Ale to přece není pravda. Kdyby se měli dneska starat lidi o takovýho Spartaka a jezdit s ním třeba 50 tisíc ročně, tak budou radši jezdit vlakem.
Když srovnám svojí Octavii 1962 s Fábií 2016 tak je vítěz náročnosti údržby jasnej. Za 65tkm jsem byl s Fábií 2x na servisu(olej+filtry) a jednou na výměně předního skla. Jinak jen leju benzín.
Co má najeto více? Ta Octávka 62 jako nová mohla jezdit také bez údržby jen benzin ale to by teď již nebyla a nebo velké náklady na renovaci.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

adrian_B píše:ja nedávam 505.01 ani do svojho PD, nakoľko sú skoro všetky C3. Dávam 505.00 5W40. Vačky sa nevydierajú kôli norme, ale kôli tomu že ludia jebú na pravidelné výmeny oleja.
S tímto souhlasím do posledního písmene, jen se občas ještě stane že vypadnou záslepky a to pak můžeš měnit olej třeba po 2000km a je to k ničemu, jinak mám vysledováno, že záslepky vypadávají až o novějších motorů, ale možná je to jen můj dojem
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“