[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/kinerity/bestanswer/event/main_listener.php on line 514: Undefined array key "poster_answers"
DP forum • Motor BXE KO! Zlomená ojnice! - Stránky 125
Stránka 125 z 132

Napsal: 20 kvě 2020, 16:32
od jericho-3
Rayx píše:
jericho-3 píše:losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
Ty si SM kupuješ a čteš, ne?

Tak něco do pranice a k diskusím tady ;)
Ano, ale jen speciál, pravidelný čtenář nejsem..

Napsal: 20 kvě 2020, 16:59
od tom hanks
Rayx píše:
jericho-3 píše:losmiros- pošli sem ten článek a hlavní ložiska neřeš..Díky
Ty si SM kupuješ a čteš, ne?

Tak něco do pranice a k diskusím tady ;)
od něj spíš něco do savice :D

Napsal: 20 kvě 2020, 18:51
od jericho-3
Nevím, jak to myslíš, ale už jsem se dočetl leccos, dokonce i to, že než bych šel něco dělat, tak prý si dám raději flašku vína.. Není nad českou objektivitu
a načtené komentáře pod články na netu.. (hm)

Napsal: 20 kvě 2020, 20:09
od losmiros
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 20 kvě 2020, 20:12
od losmiros
to je ten článek ze světa motorů
nedával jsem tam první strany, kde je napsáno, že pan A měl caddy, živnostník a kamarádi a kde nic tu nic.
kdyby jste to chtěli, tak nascanuju komplet. takhle je to prinscreenovaný z pdfka, bo jsem neměl nic jiného po ruce.

asi nejdůležitější je ten text v černých čtvercích

tož tak

Napsal: 20 kvě 2020, 20:45
od Bravomv
Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.

Napsal: 21 kvě 2020, 04:23
od Pája 19
Takže kvůli špatnýmu šroubu je vysypaná kompozice na šále... 🤔

Napsal: 21 kvě 2020, 07:41
od jericho-3
Bravomv píše:Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Máš, recht, vůbec jsem si neuvědomil, že koncern má vlastně tzv." regálový šroub "s plným závitem , což má přesně problém, jak píšeš. Takže když se spojí pitomé šrouby, ojebané šály/ někdo tady tvrdil, že koncern za to nemůže, že to dodali japonci/ a zvětšená vůle provozem- jízdou jak s hnojem a z toho pocházejícími vibracemi , výsledkem je díra v bloku..a motorové nebe :(

Napsal: 21 kvě 2020, 12:38
od frantisek28
Tie sroby boli aj na inych motoroch TDi, zrovna tym istym postupom dotahovane a problemy neboli aj dokonca bez dvojhmoty a ojnice nelamalo.
Zavit po celej dlzke na ojnicach pouzivaju aj iny vyrobcovia na motoroch a drzia.
Ked si uz dali tu velku namahu o info pre 045 105 425, tak preco to priamo neporovnal s 028 105 425 ??? Len si dovolia sucho konstatovat, ze tie “asi“ budu silnejsie, lepsie…

To je odborne.
Poznaju A.
Poznaju B.
A otestuju.
B len konstatuju, ze….
Napriek tomu jasne urcia pricinu zvady v A.

Niektore jejich clanky mam za tendecne.
Zrovna tak ako bol clanok o problemoch silikatov a chladiacej kvapaliny, kde ako riesenie bolo pouzitie IBA jednej jedinej konkretnej znacky chladiacej zmesy. Tiez na zaklade tajomstva, ze preco iba tu znacku…
ATD.

Napsal: 21 kvě 2020, 12:42
od losmiros
Takhle vypada moje sala ze 4.valceObrázek

Napsal: 21 kvě 2020, 16:23
od burton.b22
To je spodní nebo vrchní?

Napsal: 21 kvě 2020, 16:24
od Tom.s
spodní je celkem ok vždy, podívej se na horní polovinu

Napsal: 21 kvě 2020, 16:42
od MirekX
Bravomv píše:Kde je pravá příčina těch destrukcí si netroufám spekulovat, ale každému, kdo je strojař nebo autař musí být jasné, že šroub je tam důležitou součástí a je pravda, že šroub, který má po celé délce závit zcela jistě při případném přetažení nemá tu pevnost v tahu jako šroub, který má jen částečný závit a k hlavě šroubu je válcového tvaru.
Strojař taky nejsem, ale podle mě se nakonec při přetažení šroub přetrhne v závitové části, takže podle mě je to skoro jedno. Šroub s válcovým tělem bude mít to tělo pevnější a o to víc bude při přetažení natažená ta část závitová. Ale problémem jsou jednoznačně šály. Viděl jsem motor (BLS) kde se taky protočila šála, naštěstí při dojezdu a jedna šála vlezla na druhou a motorem startér neotočil (píst se opřel o hlavu) Takže to odnesla "jen" klika a ojnice... :o

Napsal: 21 kvě 2020, 20:25
od losmiros
To je spodni,ale dival jsem se i na vrchni a vypadala podobne.
Znamej zase rikal,ze vic trpi spodni,ikdyz je to v rozporu s clankem.
Uz jsem to dal dohromady s novema sroubama,20nm a 90 stupnu.
Tak uvidim jak dlouho vydrzi

Napsal: 21 kvě 2020, 21:02
od Bravomv
S těmi šrouby a jejich natažením nemáš pravdu. Navíc přetažený šroub s celým závitem po svém přetažení nemá takovou pevnost v tahu, tedy po přetažení vlastně povolí. Je to zbytečné tady vysvětlovat, ale již třeba toto bylo na průmyslovce v laboratořích předmětem laboratorních cvičení, kdy jsme zkoušeli pevnosti v tahu různých šroubů, a to až do jejich přetržení ale taky pevnost materiálů v kluzu, ohybu apod. Pevnostní šrouby pouze se závitem na konci jsou třeba často použité u starých motorek, kde se to ještě nešidilo. Jinak já netvrdím, že ty motory padaly jen kvůli šroubům, ale těch faktorů se tam sešlo víc.