Marea 1.9 TD LUCAS teče nafta.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Milosi, pri vsi ucte k tobe mas tu pres 14 000 prispevku a jini ne o mnoho mene. Predpokladam, ze jste vsichni profici a tudiz by jste snad mohli byt zajedno v tak banalni veci veci jako je tlak v cerpadle lucas, ktere vsichni odsuzujete. Snad jsi neprehledl ty smajliky co tam byly, ja to myslel jako srandu. Ja jsem pouhopouhy amater, ktery kdyz nevi, tak se pta. Ja si dovedu rozebrat svoje auto do posledniho sroubku vcetne motoru a hodit to na jednu hromadu a zamichat. A slozim ho tak, ze nezbyde nic a funguje to.
Projdi si svoje prispevky ne jen v mem pripade, ale i jinde a zamysli se. Bud poradne nectes nebo nebo jsi mimo. Projdi si jen tohle vlakno o cem je a co odpovidas. Mozna jsem blb, ale kdyz nevim, tak radeji mlcim. Ja se ptam proto, protoze me to zajima a chci vedet jak to ve skutecnosti je. A myslim, ze tak banalni zalezitost jako je funkce cerpadel musi byt pro automechaniky naprosto jasna. Ja nejsem automechanik, ale elektronik a moje fiayt jsou moje srdcovka. Samosebou, ze dam vedet, jak jsem dopadl. Ptal jsem se taky zda mam preventivne vymenit jeste neco, kdyz uz je to venku. Neodpovedel nikdo. Proc? Hezky zbytek dne.
Projdi si svoje prispevky ne jen v mem pripade, ale i jinde a zamysli se. Bud poradne nectes nebo nebo jsi mimo. Projdi si jen tohle vlakno o cem je a co odpovidas. Mozna jsem blb, ale kdyz nevim, tak radeji mlcim. Ja se ptam proto, protoze me to zajima a chci vedet jak to ve skutecnosti je. A myslim, ze tak banalni zalezitost jako je funkce cerpadel musi byt pro automechaniky naprosto jasna. Ja nejsem automechanik, ale elektronik a moje fiayt jsou moje srdcovka. Samosebou, ze dam vedet, jak jsem dopadl. Ptal jsem se taky zda mam preventivne vymenit jeste neco, kdyz uz je to venku. Neodpovedel nikdo. Proc? Hezky zbytek dne.
Origoši, psal jsem o tlaku, , pod kterým vstupuje palivo do čerpadla, což je ta 1 atm a čerpadlem se zvyšuje podle otáček až na 6atm Lucas , nebo jak píšeš 8 atm u TDI . Tímto plným tlakem asi gufero namáháno nebude, to by při jeho závadě asi daleko nedojel..I když u velké vůle ..Ale mohu se mýlit, nejsem čerpadlář..
Mareák- možná by to tak mělo být jak píšeš, ale není tomu tak, že auto mechanik by měl znát přesnou funkci, toho kterého čerpadla a jeho tlaky a rozebrat jej a dám dohromady bezchybně...Na to jsou specialisté a je to tak správně.Nevím, zda by jsi si nechal operovat svou dceru všeobecným lékařem.Nebo zredukovat učitele ve škole na jednoho vševědoucího. .Naše "chyba" je v tom, že musíme mít velký záběr a "srát" se do všeho, abychom se uživili. Tzn. že u jednotlivých komponentů nevíme vše/mluvím teď za sebe/. A pro zákazníka si moc nemůžeme dovolit experimentovat a Lucase nemáme rádi již jen z toho důvodu, že s ním neuděláme téměř nic..I v servisech specializovaných jsou odtažití. Já osobně nejsem čerpadlář vůbec, ale jelikož jsem byl nucen hlavně diesely opravovat, určité návyky jsem získal. Naopak můj kolega viděl vstřikovač a udělalo se mu nevolno. Takže Tvoje úvaha , že zde mluví samý profesionálové není správná, to by to zde postrádalo smysl, na co by se profíci, kteří mají vše v malíčku obtěžovali psát jim známé skutečnosti do éteru a poučovat amatéry? Naopak různorodost poznatků povah a zkušeností umožnujě plně protáhnout problém všemi úskalími. A proto i zdatný "elektrikář" nás může v mnohém poučit/aspoń mne určitě/.. A na Miloše se nezlob, má svůj specifický projev, který mne osobně vyhovuje a jistě jeho lehké invektivy nejsou osobní. Nejsme tady na diplomatické úrovni, že?
Mareák- možná by to tak mělo být jak píšeš, ale není tomu tak, že auto mechanik by měl znát přesnou funkci, toho kterého čerpadla a jeho tlaky a rozebrat jej a dám dohromady bezchybně...Na to jsou specialisté a je to tak správně.Nevím, zda by jsi si nechal operovat svou dceru všeobecným lékařem.Nebo zredukovat učitele ve škole na jednoho vševědoucího. .Naše "chyba" je v tom, že musíme mít velký záběr a "srát" se do všeho, abychom se uživili. Tzn. že u jednotlivých komponentů nevíme vše/mluvím teď za sebe/. A pro zákazníka si moc nemůžeme dovolit experimentovat a Lucase nemáme rádi již jen z toho důvodu, že s ním neuděláme téměř nic..I v servisech specializovaných jsou odtažití. Já osobně nejsem čerpadlář vůbec, ale jelikož jsem byl nucen hlavně diesely opravovat, určité návyky jsem získal. Naopak můj kolega viděl vstřikovač a udělalo se mu nevolno. Takže Tvoje úvaha , že zde mluví samý profesionálové není správná, to by to zde postrádalo smysl, na co by se profíci, kteří mají vše v malíčku obtěžovali psát jim známé skutečnosti do éteru a poučovat amatéry? Naopak různorodost poznatků povah a zkušeností umožnujě plně protáhnout problém všemi úskalími. A proto i zdatný "elektrikář" nás může v mnohém poučit/aspoń mne určitě/.. A na Miloše se nezlob, má svůj specifický projev, který mne osobně vyhovuje a jistě jeho lehké invektivy nejsou osobní. Nejsme tady na diplomatické úrovni, že?
nepropadat panice...
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="mareak"]Milosi,
nevím kde jsi přišel na to že třeba já odsuzuji čerpadlo lukas mám plnou bednu zadřených čerpadel ale ani jeden lukas
co se týče tvého dotazu na tlak v čerpadle tak mimo není ani ten největší, nejstarší a nejchytřejší mechoš v autorizáku, protože se opravama čerpadel nezabývají na to jsou opravny čerpadel
a někdy si zkus udělat co píšeš rozeber si to čerpadlo do šroubku a pak si ho slož
nevím kde jsi přišel na to že třeba já odsuzuji čerpadlo lukas mám plnou bednu zadřených čerpadel ale ani jeden lukas
co se týče tvého dotazu na tlak v čerpadle tak mimo není ani ten největší, nejstarší a nejchytřejší mechoš v autorizáku, protože se opravama čerpadel nezabývají na to jsou opravny čerpadel
a někdy si zkus udělat co píšeš rozeber si to čerpadlo do šroubku a pak si ho slož
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Pokud není čerpadlo v nádrži, což je teno případ, tak čerpadlo saje a vstupní tlak není 1at, ale musí tam být podtlak. Za vstupním holedrem je lopatkové čerpadlo, které saje naftu z nádrže a vytváří tzv. nízkotlak, který plní vysokotlakou část (pumpuje do futrálu). Podle otáček a odběru se přebytečná nafta vrací přetlakovým ventilem do nádrže.
Na tom obrázku toho moc vidět není, bohužel jinej nemám. Jednička je to podávací čerpadlo.(Tohle je ten "slavnej" Epic, ten nízkotlak je udělanej podobně u všech)
Ten nízkotlak se skutečně snaží vyrazit gufero a utéct okolo ovládací hřídelky mechanicky řízenéhé čerpadla. Gufero vydrží poměrně dost, protože ten nízkotlak ho vlastně svírá a první projevy opotřebení se projeví tím, že se začne zavzduňovat když motor neběží. Teprve později začné unikat nafta.

Na tom obrázku toho moc vidět není, bohužel jinej nemám. Jednička je to podávací čerpadlo.(Tohle je ten "slavnej" Epic, ten nízkotlak je udělanej podobně u všech)
Ten nízkotlak se skutečně snaží vyrazit gufero a utéct okolo ovládací hřídelky mechanicky řízenéhé čerpadla. Gufero vydrží poměrně dost, protože ten nízkotlak ho vlastně svírá a první projevy opotřebení se projeví tím, že se začne zavzduňovat když motor neběží. Teprve později začné unikat nafta.
Dnes jsem udelal Brno a zpet nejakych 380km a vse v pohode. Nikde nic netece auto jelo v pohode. Tak uvidim.
Vidim, ze diskuze se rozjela a stale jsou rozdilne nazory. Chci jeste znovu rict, ze mi teklo to gufero na hrideli rozvodoveho kola a ne na ovladaci hridelce. Pokud je to tak jak pise Origos, tak by tam mel byt spis podtlak nebo uplne maly tlak si myslim. Protoze auto jelo do posledni chvile a kdyz jsem to odkrytoval a nastartoval, tak to z toho vytekalo a ne strikalo. Teklo to po boku motoru, na vanu, rameno atd a pri jizde to strhaval vzduch, ze podlaha byla mokra az skoro dozadu. Kdyby tam byl velky tlak, tak by to muselo strikat a auto by asi nejelo, nebo jen pomalu.
Kdybych mel stare cerpadlo, tak bych si ho docela rad do sroubku rozebral aspon bych videl jak to funguje. Jenze nemam.
Vidim, ze diskuze se rozjela a stale jsou rozdilne nazory. Chci jeste znovu rict, ze mi teklo to gufero na hrideli rozvodoveho kola a ne na ovladaci hridelce. Pokud je to tak jak pise Origos, tak by tam mel byt spis podtlak nebo uplne maly tlak si myslim. Protoze auto jelo do posledni chvile a kdyz jsem to odkrytoval a nastartoval, tak to z toho vytekalo a ne strikalo. Teklo to po boku motoru, na vanu, rameno atd a pri jizde to strhaval vzduch, ze podlaha byla mokra az skoro dozadu. Kdyby tam byl velky tlak, tak by to muselo strikat a auto by asi nejelo, nebo jen pomalu.
Kdybych mel stare cerpadlo, tak bych si ho docela rad do sroubku rozebral aspon bych videl jak to funguje. Jenze nemam.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
je tam tlak jak prase, když ti nafta stříká že je za tebou čára tak na tahu nic nepoznáš jen že ti paddá ukazatel nádrže
pokud si koupíš gufero u normálního prodejce gufer vytlačí ho tlak ven
pokud jak píšeš čemu se já odobně divím žes gufero jen tak koupil tak asi vydrží
řešil jsem stejný problém a gufero k sehnání ihned problém
pokud si koupíš gufero u normálního prodejce gufer vytlačí ho tlak ven
pokud jak píšeš čemu se já odobně divím žes gufero jen tak koupil tak asi vydrží
řešil jsem stejný problém a gufero k sehnání ihned problém
Ty gufera jsou na pohled uplne stejne, jen origo je cerne a to nove tmave modre. Samozrejme souhlasim s tim, ze nemusi byt dostatecne odolne palivu.
Ale napada me jeste jedna vec a treba to je prave ochrana proti vytlaceni toho gufera. Popisu to jak se to skladalo zpet.
Nalisovani gufera-plastova krytka pres cele gufero-gumovy krouzek na hrideli-naboj(nebo jak se tomu rika)-a na nem uz nasroubovane rozvodove kolo a matice. Prave po nasazeni toho naboje on tlaci na ten gumovy krouzek a ten na tu krytku a ona na gufero. Neni treba tohle opatreni proti vytlaceni toho gufera? Ja to fakt nevim. To stare gufero melo brit upne sedrany a nepozoroval jsem ze by predtim neco kapalo stojim na dlazbe.
Ale napada me jeste jedna vec a treba to je prave ochrana proti vytlaceni toho gufera. Popisu to jak se to skladalo zpet.
Nalisovani gufera-plastova krytka pres cele gufero-gumovy krouzek na hrideli-naboj(nebo jak se tomu rika)-a na nem uz nasroubovane rozvodove kolo a matice. Prave po nasazeni toho naboje on tlaci na ten gumovy krouzek a ten na tu krytku a ona na gufero. Neni treba tohle opatreni proti vytlaceni toho gufera? Ja to fakt nevim. To stare gufero melo brit upne sedrany a nepozoroval jsem ze by predtim neco kapalo stojim na dlazbe.
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34033
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Tlak tam je, ale to množství, které lopatkové čerpadlo je jen o málo větší, než motor na plný výkon spotřebovává. To co je navíc se vrací přepadem. Ve Tvém případě ta netěsnost byla malá a proto se ten únik na výkonu v běžném provozu neprojevil. Maximální výkon se každopádně snížil.Kdyby tam byl velky tlak, tak by to muselo strikat a auto by asi nejelo, nebo jen pomalu.
Pokud gufero dosud nevypadlo, tak už bude držet.
Napadlo mne ještě, že některý Lucas nemá na přepadu tlakovací ventil, ale jenom šroub se škrticí dírkou. Tahle čerpadla netlakují na konstantní tlak, u nich ten nízkotlak kolísá v závislosti na otáčkách a odebíraném množství.
Ono jde hlavně o to, jak zjistit v jakém stavu je čerpadlo bez složitých serepetiček přímo na voze. Mne vlastně přesná hodnota nízkotlaku moc nezajímala, potřeboval jsem jen vědět, zda je nebo není čerpadlo schopno nasát palivo, popř. udržovat v čerpadle potřebný přetlak. Šlo o to, určit, zda čerpadlo je třeba poslat do opravy nebo ne..Měl /mám/ jednoduchou pomůcku, která mi řekla , jaký je stav..U Bosche jsem při běhu motoru na volnoběh stáhl hadičku od vstřiků z přepadové trubky a musel z té malé trubičky jít souvislý proud paliva bez bublin a prodlev..Tím jsem věděl, že čerpadlo je "zahlceno"a je funkční..V případě, že proud nebyl souvislý, nebo šla pěna byl problém. Musel se samozřejmě předem zkontrolovat přívod nafty od nádrže/vyčištění síta, popřípadě kontrola filtru/až k čerpadlu. Když toto bylo v pořádku, a přesto čerpadlo "nešlo"tak jsem napojil čerpadlo na petku a když se stav zlepšil, řešil jsem proč a byly 3 možnosti..Buď čerpadlo překonává neůměrný odpor, nebo někde cestou bere vzduch nebo je v háji..Uvedu příklad- kamarád mi přivezl Tipo 1,7 D , že pořádně nejede..Zjistil jsem , že motor je v perfektním stavu, vstřikovače také /měl jsem je na zkoušečce/, ale motor neustále bíle pokuřoval a výkon žádný..Po "laborování" jsem zjistil, že čerpadlo na petku přidalo na "přepadu", motor přestal bíle kouřit a chod se znatelně zlepšil..Jakmile jsem ale zapojil filtr, začalo to nanovo. Tak jsem přinesl "zaručený zkušební filtr", napojil a zkusil...vše stejné, pak jsem napojil přívod z nádrže přímo na čerpadlo jen přes hrubý čistič paliva , který se používal na MB a hle, chod se zase zlepšil a vše bylo o.k...Zkoušel jsem to několikrát a nakonec jsem došel k závěru, že čerpadélko v čerpadle je už slabé a "odpor filtru" je již nad jeho síly..Kámoš odjel jen s hrubým filtrem a jezdil do té doby, než mu lehla spojka a auto vyhodil...Jezdilo bez problémů..Je to neodborné, ale mě se tahle "kontrola" osvědčila...Proto mám za to, Mareáku, že Tvoje čerpadlo je v dobré kondici, když i přes ůnik paliva guferem mělo takovou "rezervu", že stačilo udržoval jakýž takýž přetlak uvnitř čerpadla, umožnující jeho chod a žena mohla v pohodě dojet domů... 
nepropadat panice...