Stránka 3 z 3

Napsal: 21 bře 2015, 09:34
od vikino1

Napsal: 21 bře 2015, 12:49
od šulda
A nejen vo tom to je (noteeth)

Napsal: 21 bře 2015, 12:52
od jericho-3
Vyjímka potvrzuje pravidlo. Znám chlápka, který byl ve Wehrmachtu, kouřil jednu od druhé,pil rum jako vodu a zemřel nedávno...Z doktorů měl srandu..Ale nedoporučoval bych to všeobecně.. :)

Napsal: 21 bře 2015, 13:01
od šulda
V tom případě bude těch výjimek víc. Viděl sem (sice ne tolik ale taky slušně) povidlovej motor PD z O II. Je třeba si uvědomit že na to má vliv více faktorů ale např. levnějším olejem to být nemusí ;)

Napsal: 23 bře 2015, 09:48
od automirako
Dodržet VW normu a každopádně dodržet výměnu za 12 měsíců.V oleji dochází postupně k oxidaci,která způsobí korozi v motoru - voda obsažená vzdušnou vlhkostí se dostává do oleje atd.Dělali jsme rozbory olejů a je hodně důležité na režimu provozovaného motoru - studený režim je pro TDI samozřejmě průšvih - proto jak píšou pánové také raději výměna po 10 tisících.Dle výsledků z rozborů je úplně jedno v uvozovkách co tam je nalito - je to ověřeno - maže všechno.Do kvalitního syntetického oleje už nelze chemicky aditivovat - základový olej to nedovoluje - laciný lze aditivovat až na maximum.Tohle téma je na dlouho.Používám Unil od Nacházel s.r.o. - jede velmi dobře a myslím,že ceny ujdou a každopádně ví co prodávají.Hezký den

Napsal: 23 bře 2015, 09:59
od slovacek.milos
[quote="automirako"]Do kvalitního syntetického oleje už nelze chemicky aditivovat - základový olej to nedovoluje

a z čeho se ten kvalitní syntetický olej vyrábí, jak je označován a kde ho koupíš :?

Napsal: 23 bře 2015, 10:28
od automirako
Většinou je označeno syntetický olej - z toho si moc nevybereme,že jo?Je to opravdu těžké.Garantovat základový výborný olej s nejvyšším podílem syntetického oleje je asi alchimie - chce to vyzkoušet prodejce,který tohle prozradí - vím,že fy Nacházel nabízí tyto oleje a prozradí co prodává.Lejeme to do firemních aut asi 2.roky a jede to bez zaváhání - ale nechci lobovat,protože z toho nic nemám - oleje typu Divinol - APM - Pennasol atd myslím pojedou skvěle.Dle rozborů,které jsme dělali u olejů vypuštěných z motorů - maže opravdu vše pokud dodržíme vše potřebné - norma a interval což je důležité.V minulosti jsme jeli na Texaco a velmi se nám zanášely motory karbonem.

Napsal: 23 bře 2015, 18:36
od jericho-3
Studený režim je mor pro všechny motory, ale tady jde o to, že řidič pomalu ani neví na kolik je motor ohřátý, protože to zaokrouhluje ŘJ. Právě u tohoto motoru s větší učinností je problém motor vůbec ohřát..takže čím dřív se olej mění, tím líp..Ať paka v továrně melou cokoli o LL. :)

Napsal: 28 bře 2015, 09:25
od Boban
nejsem odborník ale já ať v zimě nebo v létě si v klidu natočím motor, ometu sníh nebo oškrábu okna a pak v klidku vyjedu, jsem zastánce toho že by se motor měl v klidu zavlažit a pak si hrát :D , vím že dle návodu nebo odpůrců říkají že je to špatně, že je nejlepší nastartovat a ihned vyjet.
Jen by mě zajímalo na kolik točit studený motor než se zahřeje ? já točím do cca kolem 2tis. co vy nebo co je nej ?

Napsal: 28 bře 2015, 11:06
od tribit
Točím 1800-3000, pod 2000 u studeného motoru nerad chodím ať je to jakýkoliv motor.