1.9D - výměna Lucase za Bosch
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Na kolík a šrouby. V bloku za startérem a trochu pod ním je díra průměr 8mm pro kolík do setrváku a ve vačce je 1 a v kole čerpadla jsou 1-2 díry na šrouby M8. Když jsou v čerpadle 2 díry, dávám 2 šrouby. Pak povolíš napínák rozvoďáku, shodíš řemen a děláš rozvody. Nic složitého.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Na radu jednoho mého známeho jsem posunul řemen na čerpadle o jeden zub a naklonil ho k motoru (takže je vůči aretaci (dva šrouby v ozubeném kole v držáku) posunuté o asi 1 a půl zubu) a najednou to jede jak má i ten volnoběh se zdá OK a startuje na otočení. Chápe to někdo? Já ne. 
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Motoru je jedno, zda je to na značkách nebo na kolíkách, ten potřebuje aby tam nafta vlítla tehdy, kdy má. Takže když je třeba jiné kolo čerpadla, nebo někde jiná bota, motor nefunguje, je mu to fuk..
Při takových různých překopávkách , ale i jindy, když to nechce pořádně běhat, chce to vždy přehodit o zub zpět/zvýšit předvstřik/, a zkusit..Kdysi jsem vždy dodržoval" technologickou kázeň ", ale přidělal jsem si kolikrát mnoho práce a nervů. Furt jsem koumal a říkal si, vždyť to musí jít....Ale dnes už vím, že motor je nekompromisní, ten s.re na to co si člověk myslí, ten to chce přesně, toho nepřemluvíš...
Při takových různých překopávkách , ale i jindy, když to nechce pořádně běhat, chce to vždy přehodit o zub zpět/zvýšit předvstřik/, a zkusit..Kdysi jsem vždy dodržoval" technologickou kázeň ", ale přidělal jsem si kolikrát mnoho práce a nervů. Furt jsem koumal a říkal si, vždyť to musí jít....Ale dnes už vím, že motor je nekompromisní, ten s.re na to co si člověk myslí, ten to chce přesně, toho nepřemluvíš...
nepropadat panice...
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Jo to mi povídej, tři dny se s tím jebu, ale nastavil jsem to nakonec, takže super.
Dělá mi ale ted problém klínovej řemen, co je na altíku, servu a klice. Prostě ho tam nedokážu nacpat. Ještě včera mi tam šel úplně v pohodě, ale dneska je krátkej-odmontování a nasazení štelovací kladky nepomáhá, prostě mi tam asi 1-2cm chybí. Nějakej nápad čím by to mohlo být? Rozvody sem posledně nastavil ani ne za 10 minut, ale tohle jsem ani po hodině nevyřešil. HELP!
Dělá mi ale ted problém klínovej řemen, co je na altíku, servu a klice. Prostě ho tam nedokážu nacpat. Ještě včera mi tam šel úplně v pohodě, ale dneska je krátkej-odmontování a nasazení štelovací kladky nepomáhá, prostě mi tam asi 1-2cm chybí. Nějakej nápad čím by to mohlo být? Rozvody sem posledně nastavil ani ne za 10 minut, ale tohle jsem ani po hodině nevyřešil. HELP!
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Klučina v Inzerci jedno shání, že prý za něj dá až litra:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=144419
Já bych ho vzal, ale jsem bez peněz a jedno (i když nefunkční) už mám.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=144419
Já bych ho vzal, ale jsem bez peněz a jedno (i když nefunkční) už mám.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Dr. Spiegel - rozeber toho BOSCHE znova! návod máš, já to podle něj dělal taky + ještě tohle
https://www.youtube.com/watch?v=n94BvDvDJgM (pozor je tam ještě druhá část)
Předtim ti to šlo do otáček a zároveň ti nešel plyn - moje vlastní zkušenost - špatně si nasadil tu pružinu s hčídelkou od táhla plynu do toho plechovýho bazmeku... dělalo mi to úplně to samý! problém byl v tom že jsem ho tam nedal správně, ono se s hřídelkou uprostřed tý pružinky dá ještě pootočit aby se tam "zaaretovala"... a žádný násilý! já si ten plíšek v kterým pružinka drží zlomil a stálo mě to cca 600 Kč...
To že ti to teď nepodává naftu je sice divný, ale předtim ti tam šla, takže problém bude nejspíš někde v tvým kroku složení čerpadla...
Když se ptej, s lecčim ti poradim, tenhle víkend sem svoje čerpadlo měl rozebraný do posledního šroubku, přetěsněný, je na autě a šlape (i když mi možná ještě někde utíká nafta - viz jiný vlákno)...
Jo a případně kdyby si potřeboval nějakou součástku má doma druhý rozebraný na díly koupil jsem ho pro jistotu za pár stovek, když sem ho rozebral vevnitř nevypadalo vůbec hezky, tak sem si z něj jen vzal pár věcí, dyštak můžu nějaký ty střeva poskytnout...
https://www.youtube.com/watch?v=n94BvDvDJgM (pozor je tam ještě druhá část)
Předtim ti to šlo do otáček a zároveň ti nešel plyn - moje vlastní zkušenost - špatně si nasadil tu pružinu s hčídelkou od táhla plynu do toho plechovýho bazmeku... dělalo mi to úplně to samý! problém byl v tom že jsem ho tam nedal správně, ono se s hřídelkou uprostřed tý pružinky dá ještě pootočit aby se tam "zaaretovala"... a žádný násilý! já si ten plíšek v kterým pružinka drží zlomil a stálo mě to cca 600 Kč...
To že ti to teď nepodává naftu je sice divný, ale předtim ti tam šla, takže problém bude nejspíš někde v tvým kroku složení čerpadla...
Když se ptej, s lecčim ti poradim, tenhle víkend sem svoje čerpadlo měl rozebraný do posledního šroubku, přetěsněný, je na autě a šlape (i když mi možná ještě někde utíká nafta - viz jiný vlákno)...
Jo a případně kdyby si potřeboval nějakou součástku má doma druhý rozebraný na díly koupil jsem ho pro jistotu za pár stovek, když sem ho rozebral vevnitř nevypadalo vůbec hezky, tak sem si z něj jen vzal pár věcí, dyštak můžu nějaký ty střeva poskytnout...
BMW e46 320D touring 110/125kw
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Je to v hajzlu. Jak sem nastavoval rozvody a na čerpadle to popsunul o zub tak je to asi moc. Motor sice zní solidně, startuje solidně ale je při jízdě totálně bez výkonu a hulí jako komín a často chcípá a zdá se že i přehřívá, asi tam jde moc nafty.
Co s tím? Když to dám přesně na aretaci tak mlátí vstřiky. Čerpadlo v hajzlu?
Woko: Posílal jsem zprávu, mrkni tam prosím.
kebitch: Posílal jsem zprávu, mrkni tam prosím.
Nebo jestli někdo máte zaručeně funkční čerpadlo za rozumnej peníz tak nabídněte.
Co s tím? Když to dám přesně na aretaci tak mlátí vstřiky. Čerpadlo v hajzlu?
Woko: Posílal jsem zprávu, mrkni tam prosím.
kebitch: Posílal jsem zprávu, mrkni tam prosím.
Nebo jestli někdo máte zaručeně funkční čerpadlo za rozumnej peníz tak nabídněte.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Čus, na hovno. Já sám jsem s tím nehnul, tady mi jeden kluk odsud taky sliboval že se na to mrkne, ale nedopadlo to. Byli u auta dva mechoši osobně, oba dva na hovno, žádnej z nich si s tím nevěděl rady, každýmu jsem musel vypláznout litra za to že se to vůbec uráčilo přijet.
Výsledek? Koupil jsem z jedný rozpadlý 405ky jinej motor a sám si ho tam dal, upravil silentblok motoru, napojení servopumpy nějakou elektriku a další kokotiny, 4 dny jsem se s tím sám jebal (od brzkýho rána do noci), ale hlavní je, že to jede a startuje to na otočení.
Z toho plyne ponaučení "Ostatní chcou jen prachy za hovno aneb co si člověk sám neudělá to nemá".
Výsledek? Koupil jsem z jedný rozpadlý 405ky jinej motor a sám si ho tam dal, upravil silentblok motoru, napojení servopumpy nějakou elektriku a další kokotiny, 4 dny jsem se s tím sám jebal (od brzkýho rána do noci), ale hlavní je, že to jede a startuje to na otočení.
Z toho plyne ponaučení "Ostatní chcou jen prachy za hovno aneb co si člověk sám neudělá to nemá".
Berlingo 1.9D DJZ Bosch
Tohle poučení funguje a nutí to dotyčného potopit se hlouběji do problému. Už jen proto, že najmout si mechaniky, až když si nevíš rady, je sice logické, ale čerpadlo jsi rozebíral ty a oni mohou pouze říci, je dobré nebo špatné..Trochu jim křivdíš a i klukům, co ti radili/mě ne/..Protože nikdo není děda vševěda a neví, co se při demontáži čerpadla dělo.I když je často slyšet pohrdlivá slova na starší stroje, motor z ponorky nebo vykopávka, všechny stroje mají společné jedno...nejdou uplatit, nejdou ojebat ani přemluvit. Stroj prostě musí dostat to, co potřebuje, ať je vyroben třeba roku 1889..A možná to zní dramaticky, ale zaměnit čerpadla Lucas za Bosche chce dost času, trpělivosti a nervů..Samozřejmě jsou lidé, kteří opraví cokoli, kdykoli a během pár minut a ještě se nasvačí, zakouří , ale sehnat je je velký problém..Všechno se musi prostě odpracovat.....Dr.Spiegel píše:Čus, na hovno. Já sám jsem s tím nehnul, tady mi jeden kluk odsud taky sliboval že se na to mrkne, ale nedopadlo to. Byli u auta dva mechoši osobně, oba dva na hovno, žádnej z nich si s tím nevěděl rady, každýmu jsem musel vypláznout litra za to že se to vůbec uráčilo přijet.
Výsledek? Koupil jsem z jedný rozpadlý 405ky jinej motor a sám si ho tam dal, upravil silentblok motoru, napojení servopumpy nějakou elektriku a další kokotiny, 4 dny jsem se s tím sám jebal (od brzkýho rána do noci), ale hlavní je, že to jede a startuje to na otočení.
Z toho plyne ponaučení "Ostatní chcou jen prachy za hovno aneb co si člověk sám neudělá to nemá".
nepropadat panice...
-
Dr.Spiegel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
Nekřivdím tu vůbec nikomu, třeba jsem to nedal do kupy protože jsem celou dobu dělal něco blbě. Co já vim.jericho-3 píše: Tohle poučení funguje a nutí to dotyčného potopit se hlouběji do problému. Už jen proto, že najmout si mechaniky, až když si nevíš rady, je sice logické, ale čerpadlo jsi rozebíral ty a oni mohou pouze říci, je dobré nebo špatné..Trochu jim křivdíš a i klukům, co ti radili/mě ne/..Protože nikdo není děda vševěda a neví, co se při demontáži čerpadla dělo.I když je často slyšet pohrdlivá slova na starší stroje, motor z ponorky nebo vykopávka, všechny stroje mají společné jedno...nejdou uplatit, nejdou ojebat ani přemluvit. Stroj prostě musí dostat to, co potřebuje, ať je vyroben třeba roku 1889..A možná to zní dramaticky, ale zaměnit čerpadla Lucas za Bosche chce dost času, trpělivosti a nervů..Samozřejmě jsou lidé, kteří opraví cokoli, kdykoli a během pár minut a ještě se nasvačí, zakouří , ale sehnat je je velký problém..Všechno se musi prostě odpracovat.....
Asi jsem tak trochu naivní ale tak nějak automaticky jsem čekal že mechanik=mechanicky zdatný člověk, takže rozebrat a složit čerpadlo pro něj nebude větší problém. Jeden z nich mi nastavoval rozvody a než se tam trefil a zaaretoval to, trvalo to snad hodinu. Sám to mám za 15 minut (plus 4 stahovací pásky), tak mi pak řekni za co chtějí prachy. Všichni akorát tak mají diagnostiky ale se starým jednoduchým strojem si nikdo rady neví. Tomu říkám degenerace.
kebitch: Jo ten motor mám, budu ho postupně rozebírat, chci se to naučit a zajímá mě v čem byl konkrétně problém. Třeba je díra v pístu, nebo jsou ohlé ventily, bůhví.
Berlingo 1.9D DJZ Bosch