Když tohle téma čtu tak musím říct, že tady je zase honiego některých uživatelů a samá omáčka a minimum informací.
Zareaguju na pár příspěvků a pak si dovolim dát vám nějaké informace, ať se neusíte ztrapňovat informace, který jste slyšeli od kamaráda co má kamaráda co měl kamaráda a tomu kamarádovi jeho kamaráda vytekl TATechnix, který teda sice nenamontoval dobře ale je to sračka
standa123 píše:Vem to tak ze chces mit silny auto....a pak setris na podvozku. Proste at je to jakakoli znacka....tak podvozek za 5000 prece nemuze fungovat.
Funguje. Sériový podvozek stojí obdobné peníze. Je to pouze o tom jak moc jsi schopen ušetřit náklady z rozsahu tzn jak moc jsi schopen vyrobit a prodat podvozků, aby jsi ušetřil na výrobě. To, že někdo prodává H&P za 30 neznamená že výrobní cena je vyšší než 4000 Kč.
A tě ty informace bez omáčky.
1) Sportovní podvozek není stavitelný podvozek. To jsou úplně jiné díly, takže když porovnáváte sportovní podvozek se stavitelným je to asi jako když hodnotíte VW Lupo a VW Transporter z hlediska nákladového prostoru. Je asi jasné, že Transporter vyhraje.
Bohužel lidi se této chyby dopouští. Říkají TATechnix je sračka - myslí tím stavitelný podvozek a hodnotí i sportovní podvozky a jiné díly.
Stavitelný podvozek pokud myslíme výškově stavitelný je pouze posuvná pružina po tlumiči, kde tlumič je nastaven na to, aby fungoval v extrému. Tyto podvozky ať stojí 5 nebo 25 tis tak jsou tvrdší protože mají vyšší mrtvou váhu a celkově je to dáno konstrukcí. Stavitelný podvozek samozřejmě není podvozek s efektivním rozsahem 15mm.. Také je rozdíl mezi stavitelným podvozkem a podvozkem s nastavením průtoku oleje..
Sportovní podvozek to je přesně sestavený komplet sportovního tlumiče a pružiny, kde prim hrají jízdní vlastnosti a projev na vozidle.
To je to první co si musíte v hlavě srovnat že ten JOM nebo TA Tenchnik nebo AP nejde hodnotit jako chytrá horákyně podle toho co říkal kamarád...
-------
2) Montáž
Podvozky za 5 tis se dostávají do rukou mnohem více joudům než podvozky za 30. On když někdo má 30 litrů na podvozek, tak ho nemontuje před panelákem. On když někdo má 30 litrů na podvozek tak nevyndává pružiny a kostky. On když někdo má 30 litrů na podvozek tak je schopen zajistit montáž alespoň dle servisní příručky výrobce vozidla.. On když někdo má 30 tis na podvozek má i na kvalitní kola..
i) Vyhazování pružin a kostek. To lidi často dělají, aby dosáhly nižšího snížení. Samozřejmě se to dělá na těch levných podvozcích.. Málokdo si zprasí podvozek za 30.. Taková úprava má za následek skákání, tvrdost, šílené jízdní vlastnosti. Za což samozřejmě na forech může ten číňan co to vyrobil... Je to asi stejný jako bych si u kalkulačky vydloupnul display a pak psal po forech, že to bez něj nejde. Lidi jsou akorát za pitomce..
ii) Bohužel odbornost autoservisů je tristní. Oni ty kluci ušatý ani nevěděj, že při výměně sériových personů je nutné povolovat silentbloky a ramena. Nebo spíš to nedělaj protože nemaj geometrii a nebo se prostě bojej, že to nepovolej. No ale vida, když se snižuje tak je to nutný. Když se to neudělá tak se silentbloky zkroutí. Výsledkem je skokan na kolech a mlátička na kolech. Ideální je to zkombinovat s debilitou v prvním odstavci a pak se vybrečet na číňanovi.
iii) Ten kdo o autech ví alespoň pramálo si určitě všimnul, žena zimních 15kách a letních 17kách je to trošku jiný pojezd. Takže když se na Golfa 3 daj 19ky co tam logicky váhově nemaj co dělat a zkombinuje se to debilitou i) nebo ii) tak je to zážitek za který může určitě číňan...
---------
3) Prznitelé s egem
Pak je tu kategorie lidí, kteří jsou jak houby co nasávaj informace od kamarádů a pouští takové různé plky.. Vlastní zkušenosti žádný ale jsou na forech a FB aktivní. Tyhle lidi napáchaj takový škody.. Nakonec si koupí polskou distribuci Billsteinů a šoupnou k tomu nějaký sportovní pružiny a s kompletem naprosto nefunkčního podvozku se bijí v prsa jak je to skvělý oproti podvozku, který nikdy nesedlali.
------------------
4) Stavitelný podvozek se musí nastavit. Nastavení stavitelného podvozku sešroubuju to na doraz není funkční. Musí se to prostě nastavit, což chce čas a pak to funguje
Jak vypadá například funkční stavitelný podvozek TATechnix?
- neskáče
- je tvrdý jak AP, H&R, Weitec v téhle kategorii
- má přijatelné jízdní vlastnosti
- nic nemlátí ani neskáče
--------
Takové zhodnocení. Protože máme špičkově vybavenou dílnu a montáží sportovních podvozků obecně se zabýváme tak můžu konstatovat následující:
-> Stavitelný podvozek je stavitelný podvozek a pokud nemá stavitelný průtok oleje, tak je to stejná konstrukce, která nikdy nebude lepší. Prostě je to tvrdší a nabízí to za to možnost podvozek vyštelovat. Můžete za to vyhodit klidně 25 tis ale bude to stále stavitelný podvozek.
Jako optimální se nám pro Fabii 1 ukázal podvozek od APčka:
https://vwshop.cz/vyskove-stavitelne-po ... werke.html Nabízí za investované peníze nejvíce. U dražších podvozků je to tzv 90/10 tzn za 90% peněz už jen 10% navíc. Co se týče TATechnix. Tenhle výrobce má své místo, protože ve své kategorii s JOMy a podobně je to výrobce, který zaručí diametrální rozdíl v kvalitě. Reklamací nám dělá zhruba 7x méně než JOM. Dá se říct, že je to nejlepší výrobce ve své třídě opakuji ve své třídě.
-> sportovní podvozek
- Tady ta kategorie je šíleně zatížená právě problémem číslo 1) a to, že lidi jsou natolik nevzdělaní, že nepoznají rozdíl mezi sportovní a stavitelným podvozkem. Zde se dá říct, že když porovnám stavík do TAčka a sportovní od TAčka:
https://tatechnix.cz/43814-sportovni-po ... 39544.html , tak je zde řádový rozdíl v jízdním projevu. Taky jsme porovnávali ostatní stavíky z vyšších kategorií a musím konstatovat, že se prostě ani k těmto levným sportovním podvozkům neblíží. Chápu, že takto informace tne do ega hodné honiegů, ale to jsou reálné zkušenosti.
Podvozky za 30 tis v této kategorii mají svůj smysl při extrémním výkonu a nebo na okruhy. Na jízdu po běžných silnicích nedokáže 95% řidičů poznat rozdíl mezi AP a H&R.. Samozŕejmě na M-ka BMW, GTI, Rka, 6ti hrnky by se mělo u AP začínat. Jsou to těžké výkonné motory. Koupí drahého podvozku chybu nikdy neuděláte, takže takovéty šikanózní egoistické názory, že je drahý podvozek jediné dobré řešení je kravina. Je to výborné řešení z hlediska vlastností - nemusí být dobré z hlediska investované ceny. Nemusí to být dobré řešení z hlediska výběru druhu podvozku. Naopak u levných podvozků se dá udělat chyba větší, ale to už zase záleží na jiných faktorech které to ovlivňují..
Já osobně žiju na zemi, takže chápu, proč někdo nechce do fabie za 50 dávat podvozek za 40.. Pro takového člověka je potřeba hledat řešení a nebýt za zakomplexovaného blba co si mele tu svoji, že jen podvozek za 40 je řešení.