Stránka 3 z 4
Napsal: 10 črc 2020, 16:22
od jericho-3
Máš pravdu, operativní leasing není moje hobby, a že jsem zamrzlý v minulosti, je jistě také pravda, protože vždy dám na renomé firmy, jejich přínos v historii a ty největší úspěchy jiných s výrobou oblíbených nic neříkajícíc typů mne nechává chladnými .. Ale sleduji cvrkot, vývoj a techniku dneška , hlavně ale neberu trendy a povídačky v hospodách, kde je každý odborník. Samozřejmě také má vliv moje zkušenost z oprav těchto skvostů, reakci majitelů na ceny dílů a kolik peněz tato auta potřebovala na udržení v provozu, na rozdíl od jiných ..A samozřejmě jsem dělal raději něco jiného než koncern. Když mi někdo napíše, že třeba u PD najede v pohodě půl mega, tak vím, že lže, nebo nemluví pravdu o tom, že tak okolo 300000km mu odejde těsnění pod hlavou, o dvouhmotách, spojce , turbu / o jehož regulaci vůbec nemá cenu mluvit /, a pokud hlava není ještě vymlácená nebo hokusy pokusy s většimi gumičkami vyjdou, tak vyhazuje aspoň hydra a vačku. Mě to by bylo jedno, technika je prostě technika, ale pohádky ovčí babičky už nejsou pro mne. Na druhou stranu pohrdaní Italové , třeba zase klasika 1. 9 JTD je v jiné situaci, tam majitelé nejsou vůbec vystrašeni jako u koncernu, byl levnější , tak jezdí, oleje často mění, když mají čas, olej ze supermarketu jim stačí a hle, pořád jezdí, mají také půl mega, a těsnění jim neodejte, dvouhmot velmi vyjímečně, origo díly jsou věčné...Mám dělat , že to nevidím? A že se s koncernem někomu jezdí lépe, atd. atd. proč ne, každý má jiné priority, někdo je usedlý,někdo za to chce vzít atd. Samozřejmě vývoj a život jde dál a bohužel -bohudík Fiat je v motorech až o třídu lepší...Jde mi o motory, ostatní mne moc netankuje. A když k tomu mám auto z roku 1996 a pořád nechápu, jak je možné , že pořád funguje bez potřeby dílů a třeba i el. okna a zrcátka také, mám to opomíjet? Každý má své zkušenosti...
P.S. na druhou stranu T4 je bezvadné auto, ale to koncern byl ještě někdo...
Copak by tohoto byl schopen nějaký studený Němec nebo polochladný středoevropan? Dávám sem odkaz kvůli té hlavní fotce ...
https://www.garaz.cz/clanek/110-let-ita ... _campaign=
Napsal: 10 črc 2020, 21:10
od Biimbo
Tak jo, tak už to tu dal nerozmazávej a běž se tmelit na Fiat fórum a pokecat s místními guru nad tím co máte v garáži.
Já PD 372tis a gumičky ja vstřikach původní. Do 240 tis majitelka ženská, autorizovaný servis. Do 350 původní vše. Podvozek, ložiska, tlumiče, spojka.
Můj táta PD od 170 tis cca do teď cca 450tis nebo i víc. Do 300 původní podvozek, dvouhmota při 200, při 400. Spíš kvůli vozíku. Vacka při 250 kvůli záslepkam a klima kompresor kvůli ventilu. Po 10 létech vlastnictví ztráta hodnoty 150 tis. Investice i s brzdami tak 50.
Ségra 1.6 tdi. 260 tis. Ve 180 egr. Jinak vše původní.
Špatný na dvojkový octy?
Napsal: 11 črc 2020, 10:29
od fekálek
Ital umí hovno, dál to není potřeba řešit.
Napsal: 11 črc 2020, 10:33
od ROMEK
Jericho este by si mohel napisat proc nejsu plne cesty fiatu a Alfa romeo ked to su tak spolehlive vozy. A nezvadzaj to na cechunu tady na SK v 15tis meste spocitam fiaty a alfy na prstoch co mam

Napsal: 11 črc 2020, 11:16
od jericho-3
Protože u nás je to jinak, symbolem ůspěchu je octa /jako za socialismu bílá DACIE v Rumunsku/ bazén za každou chalupou a nějaká dotace odkudkoliv .Bimbo je zázračné dítě a nikdy nevysvětlil , kde se berou ty urvané ojnice, zadřené motory a vymetené hlavy. Dodnes čelím výčitkám, že jsem doporučil Octu známým, kdykoliv tam přijedu.Už se to zase sere....Ale je možné že každý žijeme v jiném světě, v mém se koncern sere a ve vašem se sere jen Fiat, bohužel nikdo z vás nebyl schopen napsat ani jeden z fatálních problémů jejich motorů , jako mají koncerny. Samozřejmě je jasné proč. Prosímtě Bimbo,vysvětli těm, co si pořád stěžují na závady koncernu a chtějí je zde pomoci opravit, že jsou to patlalové a neumějí s tím jezdit, velmi bys jim pomohl..A na fiat forum napiš sám,třeba po tvých argumentech vše dají do šrotu a koupí si koncern se 400000Km na hrbu, protože ještě dost najedou..Různá fora nejsou jen pro slintaly o té které značce, ale o technice všeobecně, mě zajímá i koncernová právě z technických důvodů, a názory na tu kterou značku k tomu patří. Nejste náhodou pomatení už jako ta pitomá levice v USA, kdy každý jiný názor je zločinem? Což trochu fištronu a nadhledu?

Napsal: 11 črc 2020, 13:33
od MirekX
Jericho, jaký je rozdíl mezi tím, že u PD ve 300 uděláš těsnění pod hlavou a hydra (hluchý i s vačkou) a JTD , kde jde stejně hlava dolů i dřív kvůli tomu, že nevyndáš špatnou žhavičku nebo umře vstřik?
Dvouhmotu obvykle nezničí Nm, ale chromá noha ať je to auto jakékoli.
Ale je to nakonec přece úplně jedno a máš se v práci řídit heslem: Váš problém - moje radost..

Napsal: 11 črc 2020, 14:41
od uiqjirka
Pokud u PD udelas (tj. vymenis bez ohledu na opotrebebni) zdvihatka jak doporucuje prirucka, vacku nememis ani v 500 tis. A presne, dvohmota je o noze, ne o typu auta.
Napsal: 12 črc 2020, 10:30
od jericho-3
1,4 TSI-16V-rozvody se natahují,variátory rachotí, praskající písty, žrout oleje..
1,8 TSI-16V-žere jako protržený, selhávání rozvodů,jejich potkání,spotřeba oleje až 2,5 loleje na 100km.inovované písty se musí montovat s novými ojnicemi../oprava tak 70000kč/.
2.0 TSI -stejný sráč jako 1,8.
3.6 FSI -po 150000Km zahodit, jinak drahé opravy-rozvody , motor se přehřívá, pumpu H20 měnit již při100000km..
1,6 TDI -mechanicky spolehlivý motor , ale potřebuje super naftu, jinak vstřiky Continetal za 6500 Kč..
2.0 TDI -16V , upadávající ventily kvůli zarostlých zdvihátkách, časté závady Egru , vstřikovačů a filtru pevných částic..
PD komentovat nemá cenu, stejně jako RS, jejich problémy jsou popsány mnohokrát,a ti co je mají se chlubí obrovskými proběhy, ale o tom, co vše museli vyměnit vždy mlčí. Každý motor s litinovým blokem mohu provozovat klidně do mega a nebudu lhát...Není to seriozní a výpověď o kvalitě motoru vypoví pouze nájezd, kdy nebyl proveden žádný zásah do motoru, mimo alternátoru..a rozvodům..A prohlásit, že i když konstrukčně je motor v pořádku, ale musí se sundat hlava z důvodu žhavičky je pokus o vtip. To by nebyl dobrý motor v dnešní době žádný..Já jen tvrdím, že koncern Fiat-Alfa-Lancia/dnes už je to jinak/ dělal a dělá lepší motory než koncern. Nic víc, nic míň, pokud tohle někdo nemůže přenést přes srdce, je to jeho věc, ale o něčem to vypovídá..Já osobně si nedovedu představit, že bych se tady naparoval s něčím, co není pravda, když motor lehne, tak lehne, je to technický problém..Bohužel je to taková čecháčkovská politika , kdy každá liška si svůj ocas chválí..Mám zato, že toho bylo napsáno dost, ale pokud tady někdo napíše totální závady Fiatů jako jsou koukající ojnice z bloků, a pod. lapsusy ala koncern, dejte vědět, budu jen rád..

Napsal: 12 črc 2020, 11:54
od honzik.habr
Alfa Romeo 159 2.0JTD - prasklej píst + špatná spojka 100tis Kč v prd..
Punto 1.2 vyměna těsnění pod hlavou , šrouby hlavy šly ven i se zavitama
Brava 1,4 12v bohužel sem ho kdysi vlastnil , vačka kulata a to auto mělo najeto 120, u těchto motoru běžné
1.9JTD aby ses bál šáhnout na žhavičky, co sem tu měl malokdy šly ven.
Marea zlomená v podlaze, Skoro každej fiat starší 15let už naštěstí schnil.atd....
Jediny co jim trochu de sou ty maly pandy a punta, jinak samej odpad..
Naštěstí těch těch mrdek italskejch sem dělal asi jen 10, na víc nemám nervy.
PD servisuju neskutečny kvanta olej 5W30LL po 12-15tis a vaček sem měnil za 15 let asi jen 5,vylitlou ojnici na tdi zatim žadnou.
Tak nevím...

Napsal: 12 črc 2020, 12:51
od Biimbo
Lžeš, to přece není možný aby ital měl nějakou poruchu a už vůbec ne naftovej, to určitě vlastnil někdo kdo neví co je servis a má závodní geny, mimo jiné to je každý druhý vlastník koncernu

Napsal: 12 črc 2020, 16:39
od fekálek
Můj synovec si musel koupit bravo 2.0 jtd 121 kw, dpf v prdeli novej stojí 2500 eur, takže nic, jede to v jakémsi nouzáku, turbí to od 2500ot, nikdo si neví rady, asi ho pošlu k jelitu aby to řešil, já nemám chuť, jinak ke koupi toho sráče byl donucen partnerkou která je z itálie, mohl si vybrat, fiat nebo alfa

Napsal: 12 črc 2020, 16:52
od MirekX
jericho-3 píše:A prohlásit, že i když konstrukčně je motor v pořádku, ale musí se sundat hlava z důvodu žhavičky je pokus o vtip. To by nebyl dobrý motor v dnešní době žádný..
Co je konstrukčně tak super na motoru, ze kterého kvůli špatné žhavicí svíčce musíš v 90% shodit hlavu? A to si piš, že to přijde dřív než po 300 tis, obvykle tak v polovině. Pak je jasný, že těsnění neděláš kvůli tomu že časem shnije, protože ho děláš dřív kvůli něčemu jinému. A tak je to bohužel u Itala se spoustou věcí

Napsal: 12 črc 2020, 18:37
od Bravomv
Posledních cca 25 let jezdím jen ve Fiatech. Jen běžný servis, většinou dělám sám a jen jezdím. Tak se ptám, co dělám špatně, že mi ty Fiaty fungují, a to se jedná vždy o ojetiny.
Napsal: 12 črc 2020, 20:20
od Biimbo
to my s koncernem taky. Jen jericho to nemůže pochopit

Můžeš napsat jak složitá auta a s jakými motorizacemi?
Napsal: 12 črc 2020, 20:54
od Bravomv
Pánové, já myslím, že celá tato diskuze je vcelku zbytečná. Každý ať si jezdí s tím, co mu vyhovuje, s čím je spokojený nebo má dobrou zkušenost. To samé platí i pro ty, co to opravují. Jestli je pro někoho nějaká značka auta servisně problémová, no tak to neopravujte anebo si to řádně naúčtujte. Jinak jsem měl jako nové Š 130L, Favorit 136L, Favorit 135Lx, (na lítačku Š 100L, Škoda 440), a potom ojeté Favorit 135L, Mazda 323Lx 1,8 sedan, Fiaty Uno 75 SXi, Punto 55, Brava 80 a nyní Bravo 1,6 Mjet. Vlastně se všemi auty celkem spokojenost. Když jsem kupoval posledního Fiata, tak jsem se rozhodoval mezi Octavií 1,6 TDi no a Fiat byl skoro o 100 tis. levnější a jízdně (motor) nesrovnatelně lepší, to rozhodlo. Už jsem to tu ale v nějaké diskuzi psal.