Hlučné zimné zadné pneumatiky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Správně by si měl jet na geo pokaždý, když vymeteš nějakou větší díru na cestě. Tak třeba má geometrii doma anebo má servis ;) ;)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

My ji máme třeba,sice starou 15 let kamerovku Beissbarth ale fachčí,naordinovat to můžeš po jakémkoliv zásahu do podvozku,doporučit po výměně pneu atd,když si dopředu rozhýbeš hejblátka,je to práce na 10 minut ;)
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 362
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2013, 10:03

Příspěvek od tomxass »

Geometriu robím pred každým prezutim.
Plus menil som tento rok tlmiče tak aj po tomto a neskôr sa riešili čapy riadenia takže tam tiež.
Minuly rok sa menilo egr, napravnica bola dole a neskôr tiež stabilizátor vpredu takže tiež to vyšlo 4x ročne.
Robil som geo hneď na druhý deň po servise aby som nejazdil nové gumy na zlej geo.
Nechápem ale ze zimné po 4000km zadné oskakane a letné r17 po 10 000km tip top.
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Problém může být i v tom, že geometrii umí udělat dobře jen málo kdo.
Mě to stálo několik sad pneumatik za jedinou sezónu a asi návštěva pěti servisů, než jsem našel takový který to udělal dobře a našel i příčinu problémů. Všude mi ale tvrdili že je vše OK a někteří dodali i protokol, podle kterého je vše v normě a v zelených číslech. Přesto auto táhlo do prava a gumy vydrželi cca 2000 km a bylo po nich.
Tak asi tak.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nedávno jsem dělal GIV kde mu udělali geo s urvanyma zadním silentblokam na ramenech, přední vydroleny, čepy nový teda, nechápal jsem..vyměnil jsem silentbloky a auto najednou 11mm sbihavy
(rofl)
Pravda že někdo si s tím hlavu nelame, zaplať a odjezd, další :roll:
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Pokud nedělám nic zásadního na podvozku a auto se chová, tak jak má, tak do toho nenechám sáhnout. Není to poprvé ani naposled, kdy se tady řešilo, že je problém sehnat kvalitní geometrii ( personál).
Proto jsem ani nesundaval napravnici při výměně silentbloku od vzpěry převodovky.
Vyrobil jsem si lis za pomoci trapezovky a šlo to taky. Sice voser, ale šlo.
Proto jsem to osadil origo silentblokama (ve škodovce 2 litry za oba). Abych na to nemusel hned sáhnout.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 362
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2013, 10:03

Příspěvek od tomxass »

Pridám foto pneu a prosím o vaše zhodnotenie.

Práva zadna
Obrázek

Ľavá zadná
Obrázek

Ľavá predná
Obrázek

Práva predna
Obrázek
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 362
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2013, 10:03

Příspěvek od tomxass »

Je to na vyhodenie? Nikto nič?
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

tomxass píše: Cital som radu, že je potrebné ich trosku ohoblovat. 
Tak som sa vybesnel, trosku som ich prehrabol, vybrzdil zo 140 na 0 a aj som sa vysantil poriadne na ručnej brzde. 
Odvtedy ale hucia zadné asi 5x viac. 
Tohle jsi neudělal moc dobře. Na té pravé zadní pneu je vidět, jak je vzorek "zbořený". Čerstvé zimní gumy jsou moc měkké a jak mají vysoký vzorek, tak je potřeba na nich za sucha jezdit opatrně, protože se ten vzorek deformuje.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Dal bych ty zadní dopředu,třebas to bude při záběru a zatížení jinak a hlučet nebudou.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Podle fotek mi nepřipadně že by jim něco bylo,zdá se mě že to moc dramatizuješ...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

roman1648 píše:Nedávno jsem dělal GIV kde mu udělali geo s urvanyma zadním silentblokam na ramenech, přední vydroleny, čepy nový teda, nechápal jsem..vyměnil jsem silentbloky a auto najednou 11mm sbihavy
(rofl)
Pravda že někdo si s tím hlavu nelame, zaplať a odjezd, další :roll:
Já měl zadní silentbloky v rameni nový, ale vydrželi asi měsíc a normálně se kovový střed odtrhl od gumy, tuším to byly Meyle HD.

Jednou jsem taky zajel do servisu s tím, že mi v zatáčkách zničeho nic ustřelí zadek, aby se mrkli zda je tam nějaký problém. Auto zvedli , montérpákou zkoušeli různý vůle a prý vše OK a že se mi to asi jen zdá.
Všechny moje auta měli sportovní podvozky a v zadku cítím každej nesprávnej pohyb a prostě jsem věděl, že ten zadek si žije vlastním životem a tak jsem se rozhodl to řešit sám.
No a samozřejmě pravý zadní silentblok nápravy byl rozpadlý na sračky.
Kdybych nestál u auta když vše zkoušeli, tak bych řekl, že se na to vysrali, ale byl jsem u toho.
Od té doby auto sedí jak má, ale musel jsem si to vyřešit sám.

A porpo těm gumám vůbec nic není.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
tomxass
Přispěvovatel
Příspěvky: 362
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2013, 10:03

Příspěvek od tomxass »

Ved aj mne sa zdá, že sú na pohľad OK.
Dezén všetky 7,9-8,1mm.
Dopredu zadné nedám, kvôli prípadným vibráciam.
Dám dnes vzadu prehodiť ľavú za pravú na diskoch a dám vedieť.
Volkswagen Passat B8 2018 2.0 TDI DFGA 110kW 7DSG Highline Sedan
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Myslíš jako že by ty zadní na předku mohly vibrovat ? To už by podle snímku mohli spíše ty přední vibrovat na zadku. Dal jsi jim pěkného "čouda" podle "dobré" rady někoho z fóra. Přední hrany /náběžné/ jsou jak na vnější tak na vnitřní straně obou pneumatik trochu obroušeny.
Také si myslím, že to moc řešíš. Dělat několikrát za rok geometrii je podle mne zbytečné vyhazování peněz. Stačí pouze sledovat při sezonním přezouvání dezén a hned poznáš co autu chybí. U obou aut v popisu jsem za 16 let nedělal geometrii ani jednou. Zimní i letní pneumatiky vydrželi 10 let. Letní Klebr asi 150 000 km a zimní Matador MP 52 asi 50 000 km. Byly samozřejmě vždy po sezoně řádně ošetřeny a nakonzervovány.
Pokud jsi si jist, že to dělají zadní, tak to ještě jednou zkus přezout na letní. Kolikrát nejde vůbec zjistit odkud a od čeho ten hluk jde. I když třeba ležíš v kufru nebo měníš místo v autě a nasloucháš přes libovolné okno.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1433
Odpovědi: 0
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Někdo jezdí a někdo řeší, řeší a řeší :D
Člověk se pořád učí.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“