Nová Dacia bigster
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jako je. Řetěz rozvodů prakticky navěky, žádný problém s DPF i při hodně prasáckým způsobu užívání. Samozřejmě, jako u všech motorů nedoporučuji long life výměny oleje, to platí obecně. Olej pouze ELF se specifikací RN0720. A je to nesmrtelný.
Mám kamaráda s Lagunou 3 Grandtour, co má motor 2,0 dCi 131 kW. Najeto má 560 tisíc km. Měl to ve firmě jako obchoďák od nova, pak to od firmy odkoupil a má to soukromě. Každých 15 tisíc km vymění olej, každých 30 tisíc km filtry, každých 60 tisíc km filtr nafty. Do nafty dává VIF. Na motoru nebylo nikdy nic děláno. A když píšu nic, myslím nic, jen jednou žhavicí svíčky. DPF původní, bez zásahu.
Mám kamaráda s Lagunou 3 Grandtour, co má motor 2,0 dCi 131 kW. Najeto má 560 tisíc km. Měl to ve firmě jako obchoďák od nova, pak to od firmy odkoupil a má to soukromě. Každých 15 tisíc km vymění olej, každých 30 tisíc km filtry, každých 60 tisíc km filtr nafty. Do nafty dává VIF. Na motoru nebylo nikdy nic děláno. A když píšu nic, myslím nic, jen jednou žhavicí svíčky. DPF původní, bez zásahu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
obecně auta co jezdí toho potřebujou málo pokud v tom je správný mezikus mezi sedačkou a volantem. Zrovna dneska jdu dělat DPF na Espace 2.0 dci naj. 28000 tis
A minulý měsíc odešla sonda.

Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
V dobách dvojkových Lagun nebyl průser jen motory 2,2, ale i převodovky, podvozky, elektrika... Kamarád si koupil Kangoo 4x4, v té době na to nebylo skoro nic v replikách a byl to asi největší servisní úlet, co jsem kdy viděl. To auto bylo na provoz 100% dražší, než kdyby jezdil taxíkem.
Ty 2,0dCi v osobákách opravdu celkem drží, v dodávkách umí ale pěkně potrápit, hlavně zarůstající vstřikovače, v tom má Renault určitě prvenství. Umí kvůli tomu i prasknout hlava a pak je to oprava skoro za kilo.
Ty 2,0dCi v osobákách opravdu celkem drží, v dodávkách umí ale pěkně potrápit, hlavně zarůstající vstřikovače, v tom má Renault určitě prvenství. Umí kvůli tomu i prasknout hlava a pak je to oprava skoro za kilo.
Jednak Renault Mitsubishi nekoupil, ale má alianci s Nissanem, který drží v Mitsubishi minoritní podíl. A taky není a nikdy nebyl největším koncernem na světě.Marek77 píše:
Nebylo by fakt špatný nejdřív si o tom či onom něco zjistit a nevěřit jen plkům chytrýho Franty wod piva.
Renault se po koupi automobilky Mitsubishi stal největším koncernem světa a dneska je úplně jinde, než si mnozí myslíte.
Jen narozdíl od mnohých neznalých o tom prostě něco vím.
To je bohužel pravda,jednou jsem dělal Ducato 2.3Jtd ty svorníky M8 co drží vstřiky jsem všechny utrhal malou ráčnou bez větší námahy a to to bylo týden zalitý brzdovkou, vstřiky ani odborník hydraulikou nevyndal,prostě srostlý dokupy, Spíš než motoru je to problém koncepce těch aut kdy voda z obrovského čelního skla teče na motorBiimbo píše:V zarůstajících vstřikovacich má prvenství Fiat a Iveco. Z Iveca nejdou už po roce a 30tisnová hlava a vstřiky na záruku.
Po opravě jsem nahoru na motor instaloval kryt z takového toho měkkého hliníkového plechu jak je třeba nad výfuky a je pokoj...
Ano 30tis a kvůli jednomu vstřiku všechno dolů. Hydraulika nic. Na záruku nová hlava a vstřiky. Nešlo určit jestli vstřik byl vadný díky naftě.jericho-3 píše:Človeče jak to teda dělají, když ty motory najíždějí půl mega a tak po každých 30.OOO km je mění? Ano, píčovina jako když teče voda na motor a tam vše zarezne, je hovadina a konstrukční chyba..
Ja celý torpédo pretesnil černým sikafkexem 221i a světla těsněním na okna. Teď je tam sucho.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tohle přece nejde takhle "neohraničeně" říct. Co pak z hlediska spolehlivosti taková OM606? Nebo novější OM648? Nebo stará litinová M57 od BMW, která i v 5er se 160Kw s manuálem jezdí klidně za 6l? Všechno to jsou motory, co dávají 500k km pomalu bez mrknutí oka s LL servisem..Marek77 píše:..Jo a mimochodem to, co teď napíšu, se na tomhle fóru nerado slyší. Motor 2,0 dCi od Renaultu je nejlepší naftový motor v Evropě..
Každá značka měla v průběhu času super motory, i úplnej odpad. Ale když někdo tvrdí "tohle je to nejlepší", tak hned vím, že je zaručeně mimo.. Vždyť jde o kombinaci vlastností - výkon, spotřeba, spolehlivost, kultivovanost atd atd..
Proto je třeba to nějak ohraničit - rokem výroby, výkonem, kdy začíná ta nová doba.. prostě to nějak specifikovat. Je fakt, že po roku 2010 už snad žádná dobrá nafta neexistuje. Teda ne že by to u benzínu bylo lepší, ale tam to alespoň zachraňuje Amerika, takže je pořád co koupit.rudy5 píše:On myslí asi motory z novej doby to co píšeš sú motory do roku 2006
Tohle je skvělý..Marek77 píše: Nebylo by fakt špatný nejdřív si o tom či onom něco zjistit a nevěřit jen plkům chytrýho Franty wod piva. Franta možná rozumí traktorům, ale jinak kecá, chlapci.
Renault se po koupi automobilky Mitsubishi stal největším koncernem světa a dneska je úplně jinde, než si mnozí myslíte.
Nehájím Renault jako značku a neříkám, že je nejlepší na světě. Jen narozdíl od mnohých neznalých o tom prostě něco vím.

Ještě zkus studovat lépe