Čerpadlo KO, ani jsem se neprojel
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
nevím co jsi do toho auta namontoval za orchestrion, ale co popisuješ je klasický příznak zavzdušnění čerpadla
, že je čerpadlo OK se používá jednoduchy test kanystr 3 litry, hadička přívodu nafty do čerpadla se dá na dno toho kanystru, auto roztáhneš a jede, pak si namontuj průhlednou hadici od filru k čerpadlu tam uvidíš co ti jde do čerpadla, zda ti padá nafta, bubliny a podobně, pak vyšroubuješ ten odpojopvač paliva, solenoid nebo co, a z toho ti musí stříkat nafta, když točíš pokud ne tak nejde do čerpadla nafta, pokud je ten odpojovač paliva průchozí cvaká tak ti pouští naftu přímo do hlavy čerpadla nad rotační píst,ten jede dozadu za pomocí dvou pružin a dopředu ho tlačí mehanika čerpadla a začíná konstantní začátek vstřiku, konec vstřiku je variabilní, nastavuje se objímkou a palivo které není určeno do motoru se vypustí do čerpadla, takže jestli je v mechanické šásti palivo nebo ne nemá to na tlak vliv, ale čerpadlo ti určitě neodešlo, no než to vychytáš tak upřímnou soustrast
miloš
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to mi teda řekni nafta má malou viskozitu a ohřevem na 45 se ještě sníží, řepkový olej ten má ještě menší viskozitu tak proš ho každý ohřívá tam viskozita teplotou roste nebo jak to je milošradluk píše:no, ta nafta o takove teplote muze byt uz neprijemny problem, pri normalni teplote ma dost nizkou viskozitu, pri 45 ° se viskozita jeste snizi, a muze byt problem, ale taky to nemusi byt pravda... tezko takto pres net odhadovat. Ja vim ze je to blbost, ale za zkousku nic nedas, co el. uzavirani privodu paliva, "cvaka" ?? ... Nemuze to byt shoda nahod, ze odesel ten selenoid?
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
radluk píše:slovacek.milos
ne-e, je to presne naopak
nafta ma kinematickou viskozitu nejakych 3-6 mm.s-1 pri 20°C
rostlinny olej cca. 70 mm.s-1
a viskozita s teplotou klesa - kapalina je "tekutejsi".
viskozita s narůstající teplotou klesá tak když řepkový olej ohřívíáš tak tím spíš zadřeš jestli to chápu dobře, protože bude mít ještě horší viskozitu jak motorová nafta, miloš
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
nejsi jeden z těch co z fora uteče, ale nemůžeš spojovat viskozitu s tekutostí to je jak kámen s vodou viskozita to je trochu jiný pojem než když je něco řídké a husté, jde to sice ruka v ruce ale zas to postavíš proti sobě kámen a voda, pokud se ti zdá řepkový olej hustý oproti naftě tak je ho potčba ohřát ale viskozita opraoti naftě je fakt na zadření čerpadla milošradluk píše:slovacek.milos
ne-e, je to presne naopak
nafta ma kinematickou viskozitu nejakych 3-6 mm.s-1 pri 20°C
rostlinny olej cca. 70 mm.s-1
a viskozita s teplotou klesa - kapalina je "tekutejsi".
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
sírou mazat to bych taky odboural, velké množství síry se udržuje tak v LTO jinak pro čerpadla jsou nízkosirné oleje a pak píšeš že při 70 stupních má ještě RO 5x větší viskozitu jak motorová nafta tak proč jí ohřívat , čím nižžší teplota RO tak ještě větší viskozita a na SZ jsi mi napsal že znáš dva případy kdy se lucas bez předehřevu zadřel tak to ti moc nesedí proš se lucas zadře když ten olej podle tebe minimálně pětkrát víc maže? miloš
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
tak skritizovat a zobecnit to umí kde kdo, ale máš určité zkušenosti tak se cheme k něčemu dopracovat ale k julinkovi nebo k apolinářovi to určitě netruck píše:Některé příspěvky jsou jak s psychiatrické léčebny po vizitě kdy pacient dostal dle pokynů MUDr Jůlínka a Cikrta málo prášků jelikož překročili limit 5000 Kč.
Teprv ted jsem si precetl co je to za cerpadlo a mam pocit ze predtim VE olejari v nemecku varuji jelikoz ze resene jinak nez klasicke cerpadlo mel jsem zajem o 206 D kam jesli se nepletu davaji stejna cerpadla a vetsinou pri provozu na ro je vyrazi a daji tam klasickou mechaniku. 

Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
o tom že chci někoho dostat, pokud používáš google vpravo nahoře to mám taky a někdy vím dopředu co napíšeš, snažím se jen k něčemu dopracovat co bude pro mě přínos nebo i pro toho kdo to čte, mám spoustu skušeností, řešení problémů, k těm otázkám nevím co je polimerace nejsem molekulární fyzik a na základní škole jsem málem propadl z chemie i z fyziky, to by mě zajímalo jak poznáš ve tvém motoru polymeraci oleje, já používám olej superturbo M7ADS IV, přednosti tohoto oleje jsou že vydrží vysoké teploty a zajistí mazání prvního pístního kroužku při extrémnícch teplotách interval dodržuji 10.000 km, co se týče jízdy na rostliný olej to mám zkušenost max 6000 km v letním období, jinak esterifikát a směs všeho možného včetně odformovacího oleje, topné všeho druhu, slovenské, trafo, hlavně si neber nic osobně je to jen pokecradluk píše:slovacek.milos
Mazne vlastnosti nejsou vse, to by ses musel obratit na odborniky v ramci tribologie. Jsou o tom cele bichle.
Proc se jim lucas zadrel? Hm, snazis se kazdeho dostat jak jen to jde. Dobre tedy. Vs. cerpadlo mas konstruovane na nejakou provozni teplotu, mas tam nejake provozni vule, u presne lapovanych soucasti muze aktivni pusobeni tepleho paliva zpusobit diky tepelne roztaznosti kovu jejich opotrebeni. To muze byt pripad u Lucase v pripade predehrateho oleje ( kdyz mezi soucastmi nejsou potrebne vule, nepomuze ani super kvalitni mazivo ). Dalsi problem pri provozu na studeny olej muze zpusobit treba vysoka viskozita, kdy olej je prilis husty, a u rychle vzajemne pohybujicich se soucasti nemusi dochazet k tvorbe mazneho filmu v potrebne rychlosti. Kdo vi, ja jsem nevidel opotrebene plochy, ze kterych by se dalo poznat o jakou pricinu slo.
Aby byl provoz bezproblemovy, musel bys met na to primo dimenzovany a vyrobeny palivovy system. Tyto cerpadla jsou proste dimenzovane na nejake palivo - naftu. Ta ma nejake fyzikalni vlastnosti.
Sira byla pouzivana jeste donedavna v nafte jako hlavni mazna prisada... V soucasne dobe je nahrazovana aditivy, k vuli ekologii.
Jezdis vubec na rostlinny olej? Jak to resis s motorovym olejem, polymeraci, na kolik stahls vymennou lhutu? Netvrd me, ze pri provozu na MERO motorovy olej nepolymeruje, hlavne u SDi
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34097
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
to ne dělám toho oleje hodně,radluk píše:slovacek.milos
sak v pohode slovansky bratre![]()
Google v techto vecech nejak nevedu.
Polymeraci poznas po urcite dobe provozu i okem, hmatem. Stava se z nej divna kapalina, je husta, muzou v nem byt takove cucky, jak sopel, je proste divny, smrdi rizky, nema takovou konzistenci jako novy, hure maze, i mezi prsty to muzes poznat. Kdyz zalistujes na foru zde, jsou tady i fotky, jak to muze dopadnout v pozdejsim stadiu.
Polymerace je jinymi slovy zelatinace.
mám na to svoji hlavu s prominutím jednu moudrost " oko není piča oko vidí " v minulém století jsem lil všechno možné, pak turbo plus a snad 8 let superturbo, takže na srovnání toho mám hodně, co vypouštím z filcky nebo fobie SDi tak ani náznak že by olej nějak jinak cítil nebo změna, cucky sopel, kov naprosto v pohodě, někdy si to superturbo zkus, musíš se podívat ale pod víčko ventilů jestli tam nemáš bordel jak od M6A to je trochu problém, dneska u mě byl jeden z těch dvou co esterifikuje končí s LPG a jde do felicie 1.9 pokud někdo o nějaké víte? napište, i problémovou tak budem mít dalšího lukáše