[b]JAK VYROBIT VYSOCE UČINNÝ VODNÍ OHŘÍVAČ OLEJE (NEREZOVÝ K
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
teplota
Dnes som bol v Blave ráno 13 stupňov, na motore 80 výstup oleja z výmenníka 53 stupňov teplota pred filtrom s oventropom 46. Trvalo mi 44 km kým som ho dostal na túto teplotu, potom sa to začalo vonku ohrievaťbobyd píše:julio otazka je odkud beres vodu ja ji beru z topeni tam je stabilne tak 80 C
a išla teplota hore v meste cez 80 a oleja cez 70 takže bude musieť pribudnúť do systému ventil na obmedzovanie prietoku cez výmenník.
Inak vodu beriem cez T pred odbočkou do kúrenia a vracIa sa cez T pod termostat na motore. POznatok z dnešného dňa: nápor studeného vzduchu na filter,oventrop,a hadičky okolo čerpadla a samotné čerpadlo neviem prekonať ani 3/4 výkonom 177 k motora.
Pri 20 stupňoch vonku a 130 km rýchlosti to bolo Tip-Top 68-70 stupňov. ALE POZOR UŽ S 36 DOSKOVÝM VÝMENNÍKOM.julio
Problém bych viděl v tom že bereš vodu ze vstupu do topení a vracíš před termostat - tam nemůže být kolběh!!!!!!!!!!!! Musíš propojit přez výměnník vstup a výstup do vodní pumpy a oboje před termostatem, ty máš, jestli jsem to dobře pochopil propojené výstupy - tam to nebude kolovat. Nejjednodušší máš rozdvojit vstup a výstup do topení (pokud má topení kohout, jinak pouze přerušit vstup a vložit výměnník) a nemusíš zkoumat kde vedou další hadice.
Ropák má pravdu. Ten koloběh resp. objemy horký vody procházející výměníkem se často podceňujou. K čemu výměník jako kráva když koluje málo vody. Na www.secespol.cz, kde prodávaj výměníky, maj krásnej prográmek, kde si lze vypočítat jak je množstí protékající vody (primární okruh) odvislý na výstupní teplotě na sekudárním okruhu ( t.j. výstup ohřátého oleje z výměníku ) dle toho kterého typu výměníku. Sice mi trvalo,než jsem se naučil s tím pracovat, ale krásně jsem si pak dosazoval různý hodnoty a bylo vidět, že při určitym průtoku horký vody mi ani sebevětší výměník např. při poklesu venkovní teploty třeba pod 0 st.C. (=jsem zadal teplotu studenýho oleje do výměníku 0 st.C ) neohřeje rostlináč např. ani ne na na 50 st. C. !!! 

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
vymenník
Tá voda(výmenník) bola zapojená aj do série, bohužial to bolo závislé na kúrení( keď som večer nedal kolečká kúrenia na plno vebasto mi to ráno neprehrialo).Teraz je to po x premeraní t.j. čidlo na začiatku trubky čidlo na konci trubky atd... v poriadku čo sa týka vody do výmenníka ,len nechápem ako to môže pri plusových teplotách lietať okolo 38 stupňov.Včera som dokonca dostal šok keď som na pumpe natočil za 400 a kontrolka rezervy ani nezhasla,v tej chvili som pochopil že tadiaľto cesta ďalej nevedie.Takže pre mňa je alfa i omega dosiahnuť ok teplotu oleja.Dnes idem zaradiť ventil na zastavenie prietoku vody cez výmennik a(ešte netuším ako) prepojiť OVENTROP cez výmenník(velký okruh okolo čerpadla). Ďalšie čo by nešlo je kúrenie keď by sa prehrial olej, čo v kolóne verím že sa môže stať aj v zime nebude mi to kúriť keď to ventil vody zastaví.Ďakujem za podporu a dám vedieť. julio
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 95
- Registrován: 02 úno 2006, 20:57
- Bydliště: nitra
POKRAčOVANIE
Podarilo sa mi dosiahnuť nárast teploty oleja podľa nárastu teploty vody v motore(aj vo výmenníku).Rozdiely sú asi takéto rýchlosť 140,vonku vzduch 19-16, 85 voda 74 spiatočka,teplota oleja pred vstupom do filtra cca69 stupňov na úseku asi 4-5 km.Nárastom teploty vzduchu však rastie aj prevádzková teplota motoru a tým aj ohriateho oleja.Preto ventil na obmedzenie prietoku výmennikom považujem za nepostrádateľný. Ďalej som zistil že pri jazde pri hore uvedených podmienkach(19-16) stupňov konštantnou rýchlosťou 90 km/hod poklesne teplota oleja na 54-57stupňov, vody 76 samozrejme bez prepadu do nádrže.Už tu zaznamenávam pokles teploty oproti optimu SKORO 20 stupňov.Budúci týžden majú prísť teplotné čidlá a idem premerať teploty :vstupná voda do výmenníka,výstupná voda z výmenníka,teplota oleja vstupná a teplota oleja výstupná.teraz mám len dve čidlá takže tie parametre ktoré som uviedol neboli merané všetky súčasne.Ak sa mi podarí spojazdniť obehové čepadlo(Rozsypané uhlíky) skúsim ho nahodiť na zastabilizovanie teploty pri zníženom výkone motora.
!!!!!!!!!!!!A na koniec má z VÁS niekto skúsenosť s indukčným ohrevom trubiek k vstrekovačom?!!!!!!!!!!!!!!!AK ÁNO DAJTE PROSÍM VEDIEŤ:JULIO
!!!!!!!!!!!!A na koniec má z VÁS niekto skúsenosť s indukčným ohrevom trubiek k vstrekovačom?!!!!!!!!!!!!!!!AK ÁNO DAJTE PROSÍM VEDIEŤ:JULIO
toto je celkom sikovny merac teploty,a ma aj potrebny priemer 
http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=6486298

http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=6486298
http://mzkart.cz/Radim/ohrev.jpg
PODAŘILO SE MI VYROBIT VYLEPŠENÝ DVOUOKRUHOVÝ VODNÍ OHŘÍVAČ TAK VÁM POSÍLÁM FOTKY.JE TO PRO OHŘEV OLEJE PŘED PALIVOVÝM FILTREM A PŘED ČERPADLEM.PORUBÍ JE NEREZOVÉ.
PODAŘILO SE MI VYROBIT VYLEPŠENÝ DVOUOKRUHOVÝ VODNÍ OHŘÍVAČ TAK VÁM POSÍLÁM FOTKY.JE TO PRO OHŘEV OLEJE PŘED PALIVOVÝM FILTREM A PŘED ČERPADLEM.PORUBÍ JE NEREZOVÉ.
ROVER 220 tdi 77kW r.v.1999 HONDA MOTOR
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.
JEZDÍM NA POUŽITY FRIT OLEJ.