Stránka 3 z 10

Napsal: 11 srp 2009, 08:09
od mynames
Tenhle samej jev delal muj Ford Escort je ale zajimave ze na naftu to nedelalo. Tenkrat na prvnich zkouskach oleje jako palivo jsem jel do Jihlavy a bylo me hned divny proc mam porad plnou nadrz i kdyz uz jsem najel 200km po dalsich cca 50 km prestavalo auto jet a ja si tak rikam fajn 250 km od baraku a auto nechce jet tak jsem zajel na benzinku ze dotankuju naftu aby se to naredilo o ono ejhle jdu otevrit nadrz a nemohl jsem sundat vicko po chvili zapaseni se jen ozvalo ssssss a me to bylo hned jasny rucicka palivomeru spadla na 3/4 nadrze a auto zase jelo jako z praku a ani jsem tam tu naftu nenatankoval a v pohode dojel domu. Udelal jsem dirku do vicka a od te doby byl pokoj.

Napsal: 11 srp 2009, 09:15
od slovacek.milos
mynames píše:Tenhle samej jev delal muj Ford Escort je ale zajimave ze na naftu to nedelalo. Tenkrat na prvnich zkouskach oleje jako palivo jsem jel do Jihlavy a bylo me hned divny proc mam porad plnou nadrz i kdyz uz jsem najel 200km po dalsich cca 50 km prestavalo auto jet a ja si tak rikam fajn 250 km od baraku a auto nechce jet tak jsem zajel na benzinku ze dotankuju naftu aby se to naredilo o ono ejhle jdu otevrit nadrz a nemohl jsem sundat vicko po chvili zapaseni se jen ozvalo ssssss a me to bylo hned jasny rucicka palivomeru spadla na 3/4 nadrze a auto zase jelo jako z praku a ani jsem tam tu naftu nenatankoval a v pohode dojel domu. Udelal jsem dirku do vicka a od te doby byl pokoj.
taky bych to tak viděl akuvrtačku dvojku vrtáček a je po starostech miloš

Napsal: 18 kvě 2010, 11:36
od pepe276
Tohle s tim chcípáním mi dělal kdysi starý BX a bylo to takovym tim mačkacím balonkem - pumpičkou (systém Lucas) na naftu před palivovym filtrem. Vyhodil jsem ho a bylo po starostech. Je tam teď filtr s pumpičkou Bosch a jezdi do dneška super.

Napsal: 18 kvě 2010, 12:17
od splinter.1
pepe276:já mám peugota 405 td a tam je ten balonek taky.Když ho dám pryč,tak místo něj mám dát jen celou hadičku?

Napsal: 18 kvě 2010, 15:29
od pepe276
Když ho ale vyhodíš, tak už ničím nenapumpuješ naftu. Já měl v BX ještě dodělávaný filtr Bosch ze starší verze P205 i s pumpičkou nahoře, takže jsem ho bez obav vyhodil. Jestli máš motor už ten novější, s tim černym plastovym válcem - palivovym filtrem nad termostatem tak si tam klidně dej ten filtr Bosch a jezdi. Ten balonek buď rozeber a vyčisti, nebo prostě jezdi a až ti to chcípne, tak na něj koukni, jestli je scuclej do sebe. Já ho měl úplně scuclej bez nafty. Asi 3x se mi stalo, že jsem jel tak 130-150 po dálnici a najednou to začalo ztrácet výkon, jakoby docházela nafta, tak jsem ubral a myslel jsem si, že mám bordel v nádrži. Pak se to vždy najednou zase rozjelo. No a pak už se to jednou nerozjelo a chcíplo to a pod haubnou jsem objevil ten scuclej černej balonek, vyhodil ho a bylo po problému.

Napsal: 31 kvě 2010, 18:10
od Speeder
výňatek z odborného časopisu pro automechaniky AUTO EXPERT

Provoz vznětových motorů na rostlinné oleje se vyznačuje problémy spojenými s úsadami vysokomolekulárních látek (napékáním, karbonizací) na vstřikovacích tryskách, pístech, ventilech a dalších plochách ve válci motoru. Úsady způsobují zhoršení výkonových parametrů a vedou i k poškození motoru. Rostlinný olej za vyšších teplot polymeruje a tvoří shluky polotuhých látek, které ucpávají palivový systém.

Významný rozdíl proti provozu na naftu vykazuje provoz vznětového motoru na rostlinný olej i z hlediska stavu motorového oleje. Rostlinný olej, který pronikne do motorového oleje, urychluje snižování alkality motorového oleje. V důsledku polymerace rostlinných olejů dochází k zahušťování motorového oleje až ke ztrátě jeho čerpatelnosti. Rostlinné oleje tak způsobují rychlejší znehodnocování motorových olejů.
Po přechodu z nafty na rostlinný olej dochází obvykle ke snížení výkonových parametrů motoru. Při režimech vnější otáčkové charakteristiky bývá snížení větší než 10 %.

test 111ti vozidel na rostlinné oleje
vznětové motory měly různé systémy vstřikování (řadová vstřikovací čerpadla, rotační čerpadla s rozdělovačem, systém common rail a čerpadlo-tryska). Motory byly seřízeny pro provoz na řepkový olej, vstřikovací trysky, vstřikované dávky a počátky vstřiku byly přizpůsobeny vlastnostem rostlinného oleje ohřátého na teplotu 70-80 °C. Většina motorů byla provozována na řepkový olej, přičemž spouštění a ohřev na provozní teplotu probíhaly na naftu. Motory ostatních vozidel byly provozovány pouze na řepkový olej.

Z celkového počtu 111 vozidel neměly motory 30 vozů žádné závady, u 35 vozů se vyskytly závady motorů vyžadující opravy nákladem menším než 2 tis. EURO, u 36 vozů závady vyžadující opravy nákladem od 2 tis. do 6 tis. EURO a u 10 vozů těžké závady s náklady na opravy vyššími než 15 tis. EURO. Závady vstřikovacích čerpadel byly odstraňovány u 37 vozů, vstřikovacích trysek u 26 vozů, palivového systému u 71 vozů, pístů u 13 vozů a výfukových ventilů u 15 vozů.


Co na to Miloš?

Napsal: 31 kvě 2010, 19:19
od slovacek.milos
Co na to Miloš?[/quote]


věci se dají hororizovat i bagatelizovat, třeba oprava čerpadla za l5.OOO eur se dá shrnout že dáš do paliva chemické čistění za 8 eur a jedeš,


čistění tysek to se dá zhororozovat na leaserové čistění nebo raději rovnou výměna, nebo taky jen vytáhnout trysky a ořezat nožíkem jak píštalku

najdeš tímata kdy nědo jezdí bez problémů a druhému to nejede, o tom je téma jak se jezdí na těchto stránkách,

máš různé blázny někteří platí daně, šuká borec s borcem, někdo sedí na posedu a střílí po tom co se pohne

a někteří prostě lejou sajrajt do nádrže :-D miloš

Napsal: 31 kvě 2010, 19:40
od Speeder
Tim sajrajtem si myslel asi naftu. :D

Napsal: 31 kvě 2010, 20:17
od slovacek.milos
Speeder píše:Tim sajrajtem si myslel asi naftu. :D
pokud patříš na tyto stránky tak jsi snad nemohl pochybovat , první diesel motor byl spuštěn na burákový olej :D

pokud sleduješ ty úchyly co se ochomejtaj kolem čerpacích stanic 8) z toho se ti musí zvedat kufr, :lebka:


:-D miloš

Napsal: 31 kvě 2010, 22:15
od KUK
Mně se teda zvedá, hlavně z těch úchylnejch cen. Vrátil jsem se ze Španělska. Tam, i ve Francii nebo v Německu se dá natankovat (nafta) levněji než u nás. Proč to u nás tak šponujou...? Olej ve španělskym marketu je za 0.84 centu, v 5ti litrovkách, dobře se to nalejvá... :)

Napsal: 31 kvě 2010, 22:30
od radluk
By me zajimalo, co to jsou za vyrazy "pri rezimech vnejsi otackove charakteristiky" a hlavne, kde dosli na snizeni vykonovych parametru nad 10%, kdyz mereni vetsinou vykazuji mirne navyseni, nebo relativne srovnatelny vykon a ve vetsine pripadu dochazi k navyseni tociveho momentu.

Napsal: 31 kvě 2010, 22:36
od Speeder
Dyť ten článek je taky pěknej blábol.

Napsal: 01 čer 2010, 18:25
od deflector
Speeder píše:Dyť ten článek je taky pěknej blábol.

71 aut problem s palivovym systemem...tak to hadam se jim asi ucpal filtr :-D a to je asi podle nich tak oprava do 2 tis eur...magori :-D

Taky by me zajimalo presne jake auta to byli..ale predpokladam, ze nejake novejsi PD,JTD atd...tak at se pak nedivi ze se jim to posere..na to je potreba mit D nebo TD..ikdyz nevyvracim pouziti v jinych autech :-)

Znamy ma 1,5 DCi a redi naftu s rostlinnym olejem a jak si posmakuje ze je motor tizsi a ma kultivovanejsi chod...

Napsal: 01 čer 2010, 19:14
od Speeder
Další případ mi byl popsán:

stalo se to,že motor postupně začal zvonit a mět tvrdý chod.poté začal vynechávat 3ti válec,ale sem tam.takhle majitel jezdil asi půl roku a postupně se to zhoršovalo až včera malé lupnutí a motor zdech.

takhle mi to vysvětloval majitel.je to člověk který pracuje v lese,prostě zemědělec jako poleno.prý ten olej leje i do trakturu UKT.

byl jsem se na to podívat a hned mě bylo jasné,když startoval a netočila se řemenice.
spalovací prostor se tak zakarbonoval,že se dramaticky zvedla komprese(proto problémy s protočením chladného motoru i když se udělala repase startéru a proto ten tvrdý chod motoru).karbon co byl usaděný na ventilech se dokonce potkával s pístem(musel sem ho oškrábat abych píst našel).
karbon tak zaškvařil trisku na 3tim válci,že triska přestala dávkovat palivo.tím došlo k vynecháváním válce a nadměrnému nepravidelnému namáháni klikové hřídele.když auto jelo terénem v lese,čili v zátěži,tak klika praskla.
jelikož při prasknutí kliky dojde k vyosení bloku,není možné takový motor generálkovat.

kdybysme všechny díly objednávali přímo u výrobce,tak cena motoru převýší cenu vozu,např jeden ventil stojí 1618,- a polomotor výjde na 8531,80 euro.

nejlevnější je koupit buchlé santaféčko a přehodit motor

kousek ode mě dělají v servisu u huberta zalepené potrubí na perkinsově motoru v ladě nivě

každý ať si udělá obrázek sám.je fakt že převážně takhle jezdí zemědělci a nimrodi

Napsal: 01 čer 2010, 20:35
od slovacek.milos
ten chlapec co napsal tenhle článek má hodně fantazie ;) miloš