zapojení Webasto T top C

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Smoke píše:
tomiisp píše:na cudlik zapomen leda tak cudlik na hodinkach :) a hlavne to co mas ma CAN :) nemas na tom topeni papirovej stitek nekde na boku s cislem ? (ne ten lesklej stitek origo webasto)
je to z T5 od roku 2003 vyssie, ma CAN a je to nezavisle kurenie (nie prihrievac)...tu ti zostava to len skusit bud z diag alebo priamo z hodinkami (1533) ci sa ti ho podari nastartovat aj bez CANu (u T5 su hodinky v strope beziace po CAN)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

Jak to tady procitam tak to webasto co se mi dostalo do ruky bude asi taky viset na CANu. Zkoumal jste nekdo jak se topeni chova - rychlost pulsu cerpadla, jak zhavi atd. Neslo by vyhodit original ridici jednotku a dat tam napr. Atmel ci neco podobneho?
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

Tak tedko jsem si o tom neco precetl a asi by to takova legrace nebyla to odladit k dokonalosti. :-)
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

tRpaslik píše:Jak to tady procitam tak to webasto co se mi dostalo do ruky bude asi taky viset na CANu. Zkoumal jste nekdo jak se topeni chova - rychlost pulsu cerpadla, jak zhavi atd. Neslo by vyhodit original ridici jednotku a dat tam napr. Atmel ci neco podobneho?
to sa ti neoplati, je to vcelku zlozity proces aj start aj samotny beh aj dobeh bufiku, musis ovladat chod dmychadla, palivove cerpadlo (pri plnom vykone spina asi 2.5Hz), pri starte ovladat zhavenie (je plynule nastavitelne) a zaroven zhavic funguje aj ako detektor plamena etc etc a nehladiac na to ze nemas ziadne udaje a parametre komponentov...netvrdim ze sa to neda vyrobit ale ver ze jednoduchsie a lacnejsie je vyrobit CAN emulator alebo kupit neCAN kurenie :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

Az budu doma zkusim ho rozebrat jakej je tam pouzitej plosnak a uvidime hned. Ale asi to bude taky CANovy. Co vsechno obnasi ten CAN emulator? Je uz nekde k dispozici odchycena komunikace pro povelovani? Nekde na webu jsem taky cetl ze se udajne necha spustit hodinkama 1533 jako pises ty. Je nejakej klic na kterych to funguje? Popr na ktery pin se pripojujou.

Diky.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

tRpaslik píše:Az budu doma zkusim ho rozebrat jakej je tam pouzitej plosnak a uvidime hned. Ale asi to bude taky CANovy. Co vsechno obnasi ten CAN emulator? Je uz nekde k dispozici odchycena komunikace pro povelovani? Nekde na webu jsem taky cetl ze se udajne necha spustit hodinkama 1533 jako pises ty. Je nejakej klic na kterych to funguje? Popr na ktery pin se pripojujou.

Diky.
hodinky/diag/telestart u TTC/Z su vzdy na pine c.1, a klic ani ne, ale u TTC by minimalne diag mala behat bez ohladu na to ci ma CAN ci nie
komunikacia by aj bola, aj CAN aj Wbus, ale problem je ze u niektorych TTC tam bol CAN kvoli klime, u T5 napr. kvoli tym hodinkam na strope..ono je v tomto docela chaos :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

No to koukam. Tedko jsem si vzpomnel ze v X6 je obsazena 2 a 3 pin, 1 je zaslepena na konektoru - z webasta vede.

S tim CAN emulatorem mas nejake zkusenosti?
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

tRpaslik píše:No to koukam. Tedko jsem si vzpomnel ze v X6 je obsazena 2 a 3 pin, 1 je zaslepena na konektoru - z webasta vede.

S tim CAN emulatorem mas nejake zkusenosti?
no 2 a 3 su CAN, ale 1 by nemala byt zaslepena, ta napr. aj u T5 je pouzita na telestart.
celkovo s emulovani cohokolvek na CAN ano, data pre bufik mam tiez ale nemal som po ruke CAN bufik na testovanie
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

Na Webastu neni ale na propojovacim konektoru jiz dal nevede. A pres co to emulujes? Atmel ci neco jineho? Je nekde neco free k dispozici abyh z tebe netahal tvoje knowhow. Ja stim nemam zadne zkusenosti. Ani jedno moje auto takovou vymozenost jako je can nema.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

treba vyskusat to dopinovat a pripojit hodinky alebo diag..ono tie CAN bufiky je loteria, 50/50, moze behat aj bez pripojeneho CANu ale tiez nemusi, to zalezi aj z akeho auta je a ake data posiela/prijima po CANe a ci je zavisly na tych datach ci nie...ale vseobecne plati CAN nebrat ak nie je priamo z takeho auta do akeho pojde zastavat, potom su len zbytocne problemy.
ja pouzivam Atmel, zvycajne AT90CAN128 alebo sem tam cez MCP2515, a free info o tom co beha po CANe len ztazka najdes, to su hodiny/dni skusania a testovania.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

Dopinovani neni problem to je to nejmensi. Tak ten emulator pro me pada protoze nemam kde zjistit jake povely jsou treba. Jedine vyzkouset jestli si bude se mnou povidat pres tu diagnostiku.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

tRpaslik píše:Dopinovani neni problem to je to nejmensi. Tak ten emulator pro me pada protoze nemam kde zjistit jake povely jsou treba. Jedine vyzkouset jestli si bude se mnou povidat pres tu diagnostiku.
tak, zacni s tou diag, cez diag sa da aj spustit v jednotlivych rezimoch ale to je zas iba 50% uspechu pretoze na Wbus ma kazde zariadenie (hodinky/telestart/diag) svoju adresu a bufik moze akceptovat povely z diag alebo telestartu ale uz z hodiniek nie, to je vsetko len o skusani
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

A po cem to komunikuje? Je k dispozici nekde schema nejakeho jednoducheho kabelu? Nebo je potreba pouzit nejaky zakaznicky obvod?

Diky za trpelivost.
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

tRpaslik píše:A po cem to komunikuje? Je k dispozici nekde schema nejakeho jednoducheho kabelu? Nebo je potreba pouzit nejaky zakaznicky obvod?

Diky za trpelivost.
ak myslis diag k webastu tak je to iba obycajny KKL kabel na COM alebo USB, a Kcko z kabelu zapojis na pin1..soft sa vola Webasto Thermotest (napr. http://rapidshare.com/files/429105718/pc_diag_2_08.exe)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
tRpaslik
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 05 lis 2010, 12:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od tRpaslik »

Jo diky software uz jsem stahnul, tedko musim akorat jeste udelat kabel. Zkusim jenom ten s tranzistory jestli bude fungovat. Ja tady mam akorat naky OBD bluetooth dongle.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“