Stránka 3 z 3
Napsal: 16 srp 2011, 06:16
od avatar
by me zajimalo jak to poznate na spotřebě při rozjezdu

))
Me se tam ráno objeví 51 litru a jedu)))) jeslti je klima zapnuta nebo neni vubec nepoznam. Jestli to zere o pul litru mene nebo více taky nepoznám))
no a ze bych vypínal klimu kuli výkonu ci spotřebě me vubec nenapadne to sem si to auto nemusel kupovat a koupil bych si trabanta
v zime si stejne pustim bufik do toho vyhrivani sedacek spotreba nespotreba
Napsal: 16 srp 2011, 06:43
od MirekX
caly píše:Myslim ze kompresor bud bezi a nebo nebezi.O snizovani vykonu jsem nic jeste neslysel.Myslim ze snizovani vykonu = snizovani otacek kompresoru.Jak se snizujou otacky kompresoru u auta???
starší auta (do cca 2003) mají kompresor, který má konstantní výkon a jen se spíná nebo rozpíná elmag. spojka. Nové kompresory mají variabilní regulaci výkonu - princip pístového čerpadla s naklápěcí deskou. Nemají elmag. spojku, točí se stále a i když je klima vyplá tam dodávají cca 10% chladiva - kvůli cirkulaci oleje. Kompresor po startu a chazení vyhřátého auta odebere i přes 5kW a to poznat je, majitelé slabších benzínů by mohli vyprávět..
Napsal: 16 srp 2011, 07:23
od stevocz
avatar píše:by me zajimalo jak to poznate na spotřebě při rozjezdu

))
Me se tam ráno objeví 51 litru a jedu)))) jeslti je klima zapnuta nebo neni vubec nepoznam. Jestli to zere o pul litru mene nebo více taky nepoznám))
no a ze bych vypínal klimu kuli výkonu ci spotřebě me vubec nenapadne to sem si to auto nemusel kupovat a koupil bych si trabanta
to by som sa velmi divil ze by si to tvoj motor vsimol ked zapnes klimu pri takom objeme a vykone

Napsal: 16 srp 2011, 07:30
od lubomt
Ja som zapnutu alebo vypnutu klimu nepoznal ani na Passat 1,8t, ani 2,5tdi ani teraz 1,9pd. Na 1.2htp to trosku citit, ale ten beztak strasne zere
Napsal: 16 srp 2011, 07:30
od MirekX
docela jsem teď koukal, přijel kamarád s mitsubishi pajero, třílitrový šestivál turbodiesel a když se sepnul kompresor klimy tak si motor přidal na volnoběhu určitě přes 1000 ot. Že si takhle přidávají benzínový motorečky v autech kvůli zadušení to vim, ale takovýhle hovado....

Napsal: 16 srp 2011, 09:44
od caly
To:MirekX
Diky za vysvetleni principu objemovy zmeny autokompresoru nezavisle na otackach.Bral jsem to podle "stacionarni" chladariny kde to az do prichodu invertoru a tim zmeny otacek hnacich motoru byl problem.
Napsal: 16 srp 2011, 12:33
od Thomy
Já teda na svym ASV klimu ani nepoznam, jede to pořád těch 200km/h
U Feldy 1.3 BMM sem jí teda vypínal no, protože se s tim špatně předjíždělo

Napsal: 16 srp 2011, 13:35
od MirekX
při jízdě to moc poznat nejni, na dálnici už vůbec. Ale když se rozjíždím nebo to šudlám jen tak po městě na 1200 ot tak to je cítit
Napsal: 16 srp 2011, 13:51
od martinsidlo
Klima je cítit hodně v kopci,naloženej, v rozpáleném městě,když máš ještě horkej vzduch do motoru z turba (nechladí se,protože stojíš)To myslím,že roztahuji celou kolonu za sebou.Až tak na trojku už není cítit.
Napsal: 16 srp 2011, 15:03
od dav55
pokud vim tak klima jede i pod nulou, kdyz se zapne na klimatroniku tlacitko odmlzeni okna, aby se vzduch na vyparníku vysusil.