zatuhlý zadní třmen Golf IV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Martin_TDi
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 pro 2009, 21:37
- Bydliště: okr. NJ
Odpovědi: 0
Jo, pístek jsem měl venku, vyměnil jsem těsnění, vše očistil, šel dobře.
Co se týče brzd a řízení, tak ke starým dílům nemám důvěru-to když opravovat tak za nové. To by se mohlo vymstít.
Co se týče brzd a řízení, tak ke starým dílům nemám důvěru-to když opravovat tak za nové. To by se mohlo vymstít.
Octavia 1,9 TDi ALH 66kW->108kW, S764+SW TDi Fun, Elegance, m.r. 2004 ,béžový introš + pár věciček L&K, Brzdy Zimmermann+desky Textar, TT-puky, podvozek Eibach.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4288
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Odpovědi: 0
autodíly krčMartin_TDi píše:Lanovody jsou určitě OK. Kde seženu nový třmen za 900 Kč ? To je nějaká Čína? Co jsem se díval tak ceny 1600-1800 Kč za kus.
http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-56 ... -41mm.html
http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-56 ... -41mm.html
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
- Martin_TDi
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 pro 2009, 21:37
- Bydliště: okr. NJ
Odpovědi: 0
To máš pravdu, ale musí to být origo, což je někdy drahá sranda.Já to beru jinak, díl je vyzkoušen 10 let, je to jen odlitek a 95% dílů je O.K. tak proč kupovat nový, vyráběný již v nové době smířlivější ke zmetkům.?.Martin_TDi píše:Jo, pístek jsem měl venku, vyměnil jsem těsnění, vše očistil, šel dobře.
Co se týče brzd a řízení, tak ke starým dílům nemám důvěru-to když opravovat tak za nové. To by se mohlo vymstít.

nepropadat panice...
- Martin_TDi
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 pro 2009, 21:37
- Bydliště: okr. NJ
Odpovědi: 0
- Martin_TDi
- Sběrač informací
- Příspěvky: 34
- Registrován: 25 pro 2009, 21:37
- Bydliště: okr. NJ
Odpovědi: 0
Ahoj, na konec co přijde z třenu vem přijde ješte okroužek a pak teprve prostrčit třmenem?.
Dnes jsem opravoval zadní třmen na fabii I, koupil jsem sadu gumiček s pístek. Vše jsem složil jak bylo, ale při odvzdušnování mi teče třen kolem kole hřídelky pro ruční brzdu.
Nutnu říct, že jsem měl mosazné pozdrouktere zevnitř třmenu přirostlé na hřídelce a točilo se v hliníku, trochu toho hlíku se rozpadlo.
V sadě byly ještě nějaké malé simerinky, ale nevím kam přijdou?
Děkuji za radu
Michal
Dnes jsem opravoval zadní třmen na fabii I, koupil jsem sadu gumiček s pístek. Vše jsem složil jak bylo, ale při odvzdušnování mi teče třen kolem kole hřídelky pro ruční brzdu.
Nutnu říct, že jsem měl mosazné pozdrouktere zevnitř třmenu přirostlé na hřídelce a točilo se v hliníku, trochu toho hlíku se rozpadlo.
V sadě byly ještě nějaké malé simerinky, ale nevím kam přijdou?
Děkuji za radu
Michal
Octavia 2.0 TDI CR combi, 110kW, CKFC
Repase zadn. třmenu TDi pístek prům. 41mm .. je to ze Seatu Toledo2, 1.8TDi 81kw, má to stejné s Octavia1, Golf 4.Je dobré k tomu mít takové spešl kleště, ale jsou dosti drahé. Opravná sada stojí do 150,- kč bez pístku s pístkem je samo dražší. Hlavní problém když se nevrací až na doraz, je zatuhlá výstupní hřídelka toho mechanismu. Musí se vyťuknout, ale pozor na závit a vyčistit měděné pouzdro č.1, aby se mechanismus lehce otáčel i hřídelka v něm. Hřídelka bývá někdy ve špatném stavu č.3, ta koupit zvlášť nová nejde co jsem slyšel. Prostor kde chodí pístek č.2 se může jemně vyhladit smirkem hrubost 800-1000 pod olejem. Pokud má hřídelka nahoře drážku kde se bude nasazovat těsnící guferko, je dobré to vycpat nějakým silikonem, nebo tmelem a i na plošku č.4 je dobré dát trochu tmelu nebo silikonu, aby se co nejvíce utěsnil průnik nečistot a vlhkosti do třmenu. Samozřejmě je dobré zkontrolovat i lanovody, pořádně je rozhýbat, případně vyměnit prachovku (přes tu kuličku to jde špatně, ale jak se to namaže tak to jde) prachovka ruční brzdy stoji 10,-. Seat nemá originál na třmenu pružinu, která pomáhá vracet třmen do výchozí polohy, tak jsem použil z Octavie 1, ty je tam originál mají, nejsou na fotkách. Jinak při montáži mi byla doporučena vazelínka, která nereaguje s brzdovou kapalinou viz.obr.č.5. je dobré pořádně očistit všechny drážky + zkosenou plochu č. 6 nějakou rovnou škrabkou. Vyrovnejte ještě dosedací plochy brzdových desek č.7.























